Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted: Drake's Fortune

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Jotenkin olen vähän skeptinen tämän suhteen. Juoni ja presentaatio vaikuttaa melkoisen hyvältä, mutta pelattavuus ei välttämättä.

Jos juoni on erinomainen niin tämä tulee kyllä varmaan hankittua sen takia. Jos juoni ei toimi riittävän hyvin niin en usko että pelattavuus kantaa diskin minun konsoliin asti.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Click

IGN:n uusin preview. Eipä mitään ihmeellistä uutta, mutta vaikuttaa kuitenkin siltä, että peli toimii todella hyvin.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Oliver sanoi:
Samaa tosin nähtiin jo kill.switchissä vuonna 2004.

No, eiköhän Gowin meriitiksi voida sentään sanoa tuon mekaniikan jalustalle nostaminen/hiominen...? ;)

En siis tarkoittanut kommenttiani minkänlaiseksi sodanlietsomiseksi.
Näytti toiminta vaan niin tutulta. ;)
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Gearsiä ei ole tullut testattua, mutta omassa testissäni Kill.Switchin blindfire tuntui paremmalta kuin Drake's. Paljon monipuolisempi ja nopeampi. Toisaalta se Drake's mitä pelasin oli vasta demo vaiheessa olevasta pelistä.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Oliver sanoi:
Samaa tosin nähtiin jo kill.switchissä vuonna 2004.
Joka muuten oli minusta yksi prev-genin aliarvostetuista peleistä, Nimim: kill.switchia varmaan ainoana suomessa pelannut. Ilmankos se GeoW:ikin iski makuhermoon. :D
Njoo.. toteutuksen taso tietty oli eri planeetalta edellä mainituilla. Mutta minä luulin tästä Unchartedista sellaista Indy/Tomb Raider tyyppistä seikkailua, mihinkähän on tullut sotkettua? :confused:

EDIT: Ai, tämä onkin sellainen kiva-sekoitus-kaikkea.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Janus sanoi:
Toisaalta se Drake's mitä pelasin oli vasta demo vaiheessa olevasta pelistä.

Nuokin linkkaamani gameplay-videot näyttävät vielä melkoisen hiomattomilta, saattaa tulla pojilla kiire. ;)

tsinivuo sanoi:
Mutta minä luulin tästä Unchartedista sellaista Indy/Tomb Raider tyyppistä seikkailua, mihinkähän on tullut sotkettua?

No olihan tuossa Gow taistelun tuoksinnassa Tomb Rider kiipeilyä & ongelmanratkontaa.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

tsinivuo sanoi:
Joka muuten oli minusta yksi prev-genin aliarvostetuista peleistä. Ilmankos se GeoW:ikin iski makuhermoon. :D
Njoo.. toteutuksen taso tietty oli eri planeetalta edellä mainituilla. Mutta minä luulin tästä Unchartedista sellaista Indy/Tomb Raider tyyppistä seikkailua, mihinkähän on tullut sotkettua? :confused:

Siis se on puhdasta Tomb/Indy meininkiä, mutta mukana on hyvää räiskintää, hyvät fysiikat, gimmikejäkin on taisteluissa mukana.. Ja ne grafiikat. Ainakin itselleni iski kybällä. Viidakko näytti oikealta viidakolta.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Paolo sanoi:
Taistelumekaniikka on 1:1 ripattu Gears Of Warista, mutta mikäs siinä.
If you gotta copy, copy from the best. Vähän nopeamminhan tuo kaveri tuossa videossa liikkuu ja on muutenkin aika lailla ketterämpi, mutta toi suojasta hyppääminen oli kieltämättä huvittavassa määrin marcuxfenixin näköistä menoa. Lisäksi damagen osoittaminen ylälaidan veritahralla toi aika lailla mieleen GeoW:n punaisen rinkulan. Kuinkahan Unhcartedissa ladataan aseet...

Melkoisen muikeaksi vetää hymyn tämäkin peli. Toivottavasti Naughty Dog saa pidettyä tason yhtä korkealla kuin Insomniac Resistancen kanssa.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

jryi sanoi:
Vähän nopeamminhan tuo kaveri tuossa videossa liikkuu ja on muutenkin aika lailla ketterämpi...
No onhan sillä Fenixin pojalla vähän enempi relettä päällä. :D
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Paolo sanoi:
Taistelumekaniikka on 1:1 ripattu Gears Of Warista, mutta mikäs siinä. Näyttää peliltä minun makuuni.
Toisaalta tässä tapauksessa on kyllä aika kyseenalaista sanoa pelimekaniikkaa mistään ripatuksi, kun Unchartedia on kuitenkin kehitetty jo ties kuinka kauan ennen kuin GeOW teki mitä teki. Rip-off kuitenkin tarkoittaa mielestäni sitä, että ihan selkeästi joku tuote (peli/elokuva/yms.) kopioi lähdeteosta häpeilemättä sen suosion takia ja sen valmistus ollaan aloitettu vasta jälkeenpäin julkaisusta.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

FamaZ sanoi:
Rip-off kuitenkin tarkoittaa mielestäni sitä, että ihan selkeästi joku tuote (peli/elokuva/yms.) kopioi lähdeteosta häpeilemättä sen suosion takia ja sen valmistus ollaan aloitettu vasta jälkeenpäin julkaisusta.
No mikä estää mekaniikan lisäämisen peliin, jonka valmistus olisi aloitettu vaikka kymmenen vuotta sitten?
Paras esimerkki lienee Max Payne, jota tehtiin jo 'melko pitkään' ennen Matrix-leffan julkistamista,
mutta joka silti ehti saamaan vaikutteensa (bullet time) kyseisestä rainasta. Ei se design dokkari
ole kiveen hakattu pyhä teksti. :)

edit: Mutta se siitä. Jokainen päätelkööt itse kuka lainasi ja kenelta ja onko millään mitään merkitystä.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Paolo sanoi:
No mikä estää mekaniikan lisäämisen peliin, jonka valmistus olisi aloitettu vaikka kymmenen vuotta sitten?
.
Ei mikään, mutta Uncharted esitteli jo ensimmäisissä trailereissaan tuota pelimekaniikkaa, joten tuskinpa tässä on kukaan "saanut vaikutteita" tai varsinaisesti kopioinut mitään. Olen tämän ennenkin sanonut, mutta tietyt (semi-)uudet ideat voidaan toteuttaa/keksiä useammassakin paikassa yhtä aikaa toisistaan riippumatta. Hidastuksen lisääminen Max Payneen ei kuitenkaan ole aivan saman laajuinen lisäys kuin GeOW:n ja Unchartedin tyylinen cover-mekaniikka, johon pitää nähdä hirveästi vaivaa ainakin esim. animoinnin suhteen.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Eurogamerin 'ensivaikutelmista' poimittua:
Time could be an issue in a different context, however. Another journalist in our interview session asks how many hours of gameplay Uncharted offers. "It's hard to estimate. It depends on the player and how they play," Hennig replies. "I think we're looking at something like a 10-hour experience, but it's such a subjective thing."
Linkki koko juttuun

Tätä peliä kyllä odottelen innolla, mutta tuo 10h gameplay himpun harmittaa. Seikkailupelit kun saisivat mielestäni olla helposti sen 20+ tuntia.
No toivottavasti hieman pidempää kestää 'joka nurkan nuohoomisella'.. ja muutoinhan peli rupeaa kyllä jo näyttämään erinomaiselta.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Mura sanoi:
Eurogamerin 'ensivaikutelmista' poimittua:
Linkki koko juttuun

Tätä peliä kyllä odottelen innolla, mutta tuo 10h gameplay himpun harmittaa. Seikkailupelit kun saisivat mielestäni olla helposti sen 20+ tuntia.
No toivottavasti himpun pidempää kestää 'joka nurkan nuohoomisella'.. ja muutoinhan peli rupeaa kyllä jo näyttämään erinomaiselta.

Nämä nykypelit alkaa olla sen verran työläitä tehdä, että varsinkin nämä ensimmäisen generaation pelit tuntuu jäävän peliajaltaan tuohon 10h paikkeille. Toivotaan, että kun mahdollisia jatko-osia tehdään, niin tekniikan ollessa jo valmiina voidaan keskittyä tekemään pidempiä seikkailuja....jaksan kyllä suhtautua tuohonkin hiukan epäilevästi.

edit: typoja
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Oikeasti. Liian pitkät pelit eivät minusta ole myöskään plussaa. Silloin se on sopivan pituinen, kun jää sopiva kolo vielä masuun, mutta nälkä lähtee.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Näyttää helevatin hyvältä, ja vielä Naughty Dog tekemässä niin olen aika varma että ainakin minulle tämä peli kolahtaa ihan 110%sesti. Kun tutkailen omaa pelihistoriaani niin omissa silmissäni Naughty Dog ei ole tehnyt yhtäkään huonoa peliä.

Viidakko on hieno ympäristö joita näkee peleissä melko harvoin, vielä harvemmin seikkailupeleissä. Suoja- ja ampumissysteemi on Gearsista "ripattu" mutta mitäs siitä, Gearsissa se kyllä toimii perhanan hyvin, ja kun jokainen hiljaa sisimmässään ajattelee, niin miten muuten sen suojautumis-systeemin voisi tehdä kuin "matkia" Gearsista joka vain ensimmäisenä sattui käyttämään sitä toimivasti. (Tiedän, myös kill.switchissä oli suojasysteemi, mutta se ei täysillä toimi IMO) Esim. jos itse menisin suojaan jonkin pölkyn taakse niin kyllä menisin juurikin em. pelien tapaan sinne taakse tuollalailla kyykkyyn kuin videoissa, tuskinpa kukaan sinne perse taivasta kohti menee kökkimään jne. ja kun juoksisin suojasta toiseen niin kyykyssä mahdollisimman vähän näkyvissä enkä hyppelisi kädet ilmassa.

Realistisuuttahan se tuollainen suojasysteemi tuo peleihin, kumpaankin, GoWiin ja Unchartediin. Gearsissa se toimi ja näyttää videoiden perusteella toimivan Uncharted:sakin.

Uncharted on listallani top 3 parhaiden joukossa Little Big Planetin ja MGS4n kanssa.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune [Hype]

Feldir sanoi:
miten muuten sen suojautumis-systeemin voisi tehdä kuin "matkia" Gearsista
Itselle tulee kaksi vaihtoehtoista tapaa: Rainbow Six Vegas -tapa (jossa pidetään painiketta pohjassa niin kauan, kuin halutaan olla suojautuneena: erinomaisen toimiva, mutta ei mahdollista suojastapoistumisliikkeitä samalla tavalla kuin GeoW, toisaalta esteiden yli loikkaamiseen on oma nappinsa) ja GRAW-tapa (jossa suojan taakse mennään automaattisesti ja irtaudutaan Y/kolmio-napilla: ei toimi mun mielestä yhtä hyvin kuin kaksi muuta).

Tuskin mahdolliset tavat tuohon loppuvat. Periaatteessahan hommasta voisi tehdä vielä jouhevamman poistamalla nuo napinpainallukset kokonaan, tekoäly yrittäisi päätellä, mitä pelaaja haluaa tehdä. Jos en ihan väärin ymmärtänyt, niin Strangleholdissa hyödynnetään maastoa ilman turhia näppäinkomentoja. Vaatii pirusti suunnittelua, testausta ja tekoälyä, mutta onnistuessaan voisi luoda ihan uuden ohjausparadigman. En tiedä, onko edes mahdollista, tosin.
 
Ylös Bottom