Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Unelma RPG

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Xenorautaffa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Xenorautaffa

New Member
Lueskelin näitä palstoja, ja päätinpä tehä tämmösen jutun:

Mun unelma rpg olis semmonen joka sijottus vuoteen 2000 jotain, mutta paikat eivät olis niin tehdasmaisia kuin FF7:ssa.

Päähahmot olis super hyviä, ja liikkeitä ja comboja ja taikoja olis sadoittain. Tottakai olis materia-systeemi. se on niin legendaarinen. Minipelejä olis kaikkialla, ja peli kestäis päälle 100 tuntia...

Juoni poikkeis tavallisesta "pelasta maailma" kaavasta, peli vaikka perustuis uneen. Teemana vois vaikka olla viha, etc. etc.

Taistelu systeemi olis sekotus Star Ocean 2, Xenogearsia, Chrono Crossia, Grandia ja Final Fantaseja. Star Ocean 2 liikkumis taistelut oli kivoja! (mutta raskaita pitemmän päälle)
Xenogearsin ja Chrono Crossin hyökkäys combot olis kivoja, ja taistelu vois koostuu eri osista (tavallinen->mecha taistelu tai jotain muuta)

Pelin musiikki olis tyyliin Nobue Uematsu, mutta olis sellaista synkkaa kuoromusiikkiakin ja vähän menevämpääkin musiikkia.

EHDOTUKSIA mitä puuttuu, tai mitä ei pitäis olla.
Keksikää parempia...i like mine ;)
 
Mun unelma-RPG:ni olisi Squaren FFX-tiimin ja LucasArtsin yhdessä väsäämä Star Wars-rpg, jossa pääosassa tietenkin palkkionmetsästäjä Boba Fett :D Eli peli muistuttaisi ainakin graafisesti ja muutenkin näitä "realistisempia" Fantasyitä... ;) Aika typerää, eikö? :o
 
Hmm... sattuipas hassusti, sillä olen itsekin leikkinyt ajatuksella unelma rpg:stä. Pistetäänpä nyt typistetyssä muodossa oma visio.

Puitteet olisivat vanhaa kunnon miekkaa&magiaa ja pelaaja olisi vain ja ainoastaan yhden äijän puikoissa. Tämmä hemmo olisi sitten soturityyppi. Magiaa hän ei osaa eikä opi, vaan joutuu turvautumaan pomminvarmoihin magiaa tumpeloille pakkauksiin (Kääröjä sun muita). Pelimaailmassa esiintyy kuitenkin magiaa ja maagikkoja. Eikä pelaajan tarvitse koko ajan yksin paarustaa, vaan mukaan saattaa lyöttäytyä muitakin seikkailijoita, mm. noita maagikkoja. Näiden kontrolloinnista huolehtii kuitenkin kone, ei pelaaja. On kuitenkin täysin pelaajasta itsestään kiinni, haluaako hän matkaseuraa vai ei. Hahmo puolestaan ei itsessään kehity, ainoastaan varusteet muuttuvat pelin edetessä paremmiksi. Koskapa peli olisi reaaliaikainen, toimisi taistelu lock-on tyyppisellä ratkaisulla. Näitä Lock-on kehiä olisi tosin kaksi kappaletta ja niillä liikutaan aseen optimitehon mukaan. Pitkän kantaman aseiden kanssa heilutaan kuten fps-peleissä.

Pelin juoni etenee puolilineaarisesti. Pelaajan tekemien valintojen kautta määrittyy se, onko lopussa suuri armeijoiden sota, vaikko pienen iskuryhmän isku pahuuden keskukseen. Tämän ryhmän jäsenet on jo ennalta määritelty, muttei paljastettu. He vilahtavat pelissä monien muiden seikkailijoiden ohella useampaan otteeseen. Myös kaikenlaisia sivutehtäviä pelissä esiintyy ja ne ovatkin osaltaan avainasemassa myös juonen kulun kannalta.

Tässäpä siis raa'asti karsittu lyhennelmä omasta himopelistäni. Olen nimittäin kirjannut ylös kaikki ajatukset tästä pelistä ja se nivaska sisältääkin mm. juonenkulun puitteet, maailman, sivuhahmojen toimintaperiaatteen ja taistelumallin, joka on muuten paljon monimutkaisempi kuin mitä tuosta aimmin selitetystä taistelukuvauksesta saattaisi arvata. Näitä kirjaamisia onkin jo pieni nivaska. Tuossa eräänä päivänä lueskelin jälleen läpi ajatuksiani ja tulin siihen tulokseen, ettei sellaista myllyä olekaan, joka tätä minun peliäni pystyisi pyörittämään. Ei niin millään. Mutta onpahan mukava kehittää mielessään omaa lellikkipeliä, sehän tässä on tärkeintä. ;)
 
kyllä se niin on että oaras roolipeli olis sellanen jossa rymyttäisiin VAIN miekka ja magia-ajalla sillä teknomegalomaniametropoliroolipeli ei juuri jaksaisi kiinnostaa koska me elämme siinä nyt.

paras soolipeli olisi sellainen jossa ukko kehittyisi mutta ehkä mieluummin "portaattomasti" sillä level upit ovat jo aika vanhaa (mutta kylläkin hyväksihavaittua) kauraa oman ukon saisi itse tehdä ja poppoota pitäisi saada mukaan ehkä pari kolme. Ehkä hyvänä ideana olisi myös vakinainen työ varkaiden killassa jossa sitten saisi tehdä tehtäviä ja varkauksia erilaisten kaverusten ja varkaitten kanssa joku voi ehkä jo huomatakkin että tämä kallistuu ERITTÄIN paljon mahtavien thief (1&2) pelien puolelle mikä ei tosiaankaan ollut alkuperäisenä tarkoituksena... sori eo käy enää mutta silti thieves guild tehtävät olisivat minusta hyvä juttu sillä minä aina roolipeleissä kallistun sille varkaan alalle (jostain syystä)
 
hmm..mun unelma RPG ois varmaan semmonen, joka ois muuten niinkuin FF mutta siinä ois dark cloud taistelu järjestelmä. se on paras mitä oon ikinä nähny. ottaa päähän kun FF:issä yhtäkkiä vaan alkaa tappelut..3d diablo..missä viivyt?
 
Semmoinen olisi kiva, missä aluksi kartoitettaisiin pelaaja: ikä, sukupuoli, ulkonäkö, ammatti, harrastukset, mieltymykset jne.

Sitten peli alkaisi uskottavasta nykymaailmasta, missä pelihahmona olisi tarkka mallinnus pelaajasta itsestään. Ja sitten vähitellen alkaisi tapahtua kummia...
 
Semmonen kaikinpuolin loistava roolipeli, mutta ilman sitä paskaa vuoropohjaista taistelusysteemiä, ja tiettyjä kamerakulmia.
 
Osa teistä ei ole varmasti pelannut *koskaan*
OIKEAA roolipeliä. Roolipeli tarkoittaa sitä että
voit pelata roolia. Tehdä valintoja. Tehdä tai ei tehdä.
Ei pelkästään yhtä juonta. Liikkumisen, valinnan ja tekemisen
vapaus.

En sanoisi tuota oikein yhdestäkään Final Fantasystä. Tai
yhdestäkään 'japsiropesta'.

Sitä ne ovatkin, Japsiropeja.

Hirveää vääristystä tällainen. Kuitenkin mainoita pelejähän nuo.

Pelatkaapa vaikkapa PCeellä Baldur's Gatea. Siinä teille.

(hitto että olen ahdasmielinen)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wihannes
Pelatkaapa vaikkapa PCeellä Baldur's Gatea. Siinä teille.
Et oo säkään pelannu oikeita roolipelejä, kun väität BG:tä sellaiseks? :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pepto
Et oo säkään pelannu oikeita roolipelejä, kun väität BG:tä sellaiseks? :D

No joo okei kumarrus.

Roolipelin ideahan on 'pelata roolia' ja saada aika
complete 'valinnanvapaus'.

BGssä (kakkosessa enemmänkin) voit toteuttaa
itseäsi aika hyvin.

Kyllähän joo joo! Omistan D&D 3rd edition kirjasarjan.
(player's, dungeon master's manualit ja monster manual)
Ja 20e noppia, iha varmasti jepjep :)

on tuota runequestiakin KOKEILTU (siis vain kokeilu, ei enempää..)

hrm onhan DOOMkin tavallaan roopileli :)
 
Mulle unelmaroolipeli olisi oikeaan CyberPunk -nimiseen roolipeliin pohjautuva teos. Sijoittuisi esim. lähitulevaisuuteen.
Peliä joskus pelanneet varmasti tietävät mistä puhun, mutta niille jotka eivät; Pelissä olisi mahdollista laitattaa itselleen "cyber" -osia, kuten käsiä tms. joihin sitten saa asennettua kaikkea pikku-kivaa. Pelissä voisi keskittyä huumeiden diilaukseen, ryöstöihin, tai vaikkapa *yllätys yllätys* sankarin rooliin. Aseistus olisi uskomattoman laaja, samoin kuin kaikki tarvikkeet. Pelaaja tyyppejä olisi reippaasti kuten, jengiläisiä, poliiseja, kemistejä yms.

Toisaalta pelissä olisi siis paljon suunnittelua esim. ryöstöä edeltävää ja bisnestä. Paljon varustelua, sekä sitten reippasti näyttävää toimintaa, takaa-ajoja, piileskelyä.

Ei mitään FF lässyä, vaan kunnolla sitä valinnan vapautta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan trend
Mulle unelmaroolipeli olisi oikeaan CyberPunk -nimiseen roolipeliin pohjautuva teos. Sijoittuisi esim. lähitulevaisuuteen.
Peliä joskus pelanneet varmasti tietävät mistä puhun, mutta niille jotka eivät; Pelissä olisi mahdollista laitattaa itselleen "cyber" -osia, kuten käsiä tms. joihin sitten saa asennettua kaikkea pikku-kivaa. Pelissä voisi keskittyä huumeiden diilaukseen, ryöstöihin, tai vaikkapa *yllätys yllätys* sankarin rooliin. Aseistus olisi uskomattoman laaja, samoin kuin kaikki tarvikkeet. Pelaaja tyyppejä olisi reippaasti kuten, jengiläisiä, poliiseja, kemistejä yms.
Deus Ex?
 
Ylös Bottom