Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Unet ja unissakävely

Arcane

Active Member
Oudot kohtaukset

Tähän voisi listata kaikenlaiset kohtaukset sun muut, jotka voisivat jotenkin liittyä peleihin tai pelaamiseen.

Tämä on ihan outoa:

Serkkuni (8 vuotta) on saanut yöllä outoja "kohtauksia". Hänellä on ollut niitä kolme, eikä ole muistanut niistä mitään aamulla. Hän sai niitä jonkin verran oman pelikonsolinsa (Xboxin) saannin jälkeen.

Hänen äitinsä sanoi, että serkkuni oli yöllä noussut seisomaan sängyllään. Hän oli alkanut heiluttelemaan käsiään ja puhumaan jotain tämän tapaista: "Minä keksin sen! Mä tiedän miten se päästään läpi!!!" Hän oli myös huudellut kavereittensa nimiä, ja maininnut myös minun nimeni (olen serkulleni aika läheinen).

Hänen äitinsä oli nukkunut lähellä, ja huomannut siis kyseisen... Hän oli ihmeissään kysynyt, että mitä serkkuni oli keksinyt. Serkkuni oli kuulemma vastannut "en mä vaan tiedä", ja nukahtanut. Serkullani oli ollut koko tapahtuman ajan silmät auki, mutta hän ei ollut muistanut aamulla mitään kysestä tapahtumasta. SPOOKY! :eek:

Toisella kerralla serkkuni oli kuulemma ensin noussut samalla tavalla sängystänsä, ja alkanut kävellä ympäri taloa ja luullut ajavansa autoa (hän omistaa Rallisport Challenge -pelin). Tässä oli myös silmät auki, eikä hän ollut muistanut aamulla mitään.

Hänen äitinsä on hiukan huolestunut kyseisistä tapauksista, ja tämän takia hiukan rajoittanut lapsensa pelaamista. Hän myös on hiukan miettinyt mitä pelejä serkulle kannattaa hankkia ja mitä ei, jotta serkku ei alkaisi yöllä räiskimään ympäriinsä näkymättömällä aseella luullessaan olevansa Master Chief.

Onko muilla kokemuksia samantapaisista jutuista?

Minulla ei ainakaan ole itse ollut mitään kohtauksia. Kerran pari käsi on vaan hiukan jännittynyt pelaamisesta, ja vasemman käden olkapään alapuolella on tuntunut outoa tykytystä. Tämä johtuu varmaankin pelaamisen rasituksesta. Tykytyksen saa loppumaan helposti venyttelemällä käsiä.
 
Enpä tiedä voiko tuollaisia sanoa kohtauksiksi, pikemminkin unissaan hortoiluksi. Itse olen tehnyt pienempänä vaikka mitä unissani, silmät auki, ja yleensä olen muistanut aika vähän tapahtuneista, mutta jotain kuitenkin.
 
Minullakin on kokemuksia unissaan hortoilusta. Joskus naperona olen noussut yöllä sängystä, kävellyt eteiseen, mennyt ulos ovesta, lukinnut sen (!) ja herännyt porraskäytävästä. Kyllä oli muuten vaikeata päästä takaisin sisälle kello kolmen aikaan aamulla, kun en viitsinyt herättää koko taloa.
 
Lapsena tuli käveltyä nukkuessani, mutta toimin silminnäkijöiden mukaan lähinnä normaalin käsityskyvyn mukaan, tuskin edes tiesivät että olin unessa kun hain jääkaapilta limonaadia.

Joskus olen todella häiriintynyt, ja näen unia joissa olen jonkun väkivaltaisen pelin päähenkilö. Varsin hupaisaa pelleillä jossain Silent Hillin maailmassa, kun oikeasti lähes tuntee vihollisten iskut. Muutamia vuosia sitten näin samankaltaista unta Doom II:sta, ja hädissäni yritin lopettaa pelin esc:iä painamalla, mutta mitään näppistähän ei ollut koska olin ns. sisällä pelissä. :rolleyes:
 
Joo, tuollaistahan tapahtuu. Minä olen oikea kuuluisuus unissakävelystä. Kerran olin ihan silmät auki pienenä mennyt isältä kysymään, että "mihin se ne renkaat pisti" ja olin mennyt nukkumaan kun ei iskä osannut vastata. Aamulla en muistanut koko tapausta, eikä ole mitään hajua mistä renkaista minä puhuin :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Trevor
Lapsena tuli käveltyä nukkuessani, mutta toimin silminnäkijöiden mukaan lähinnä normaalin käsityskyvyn mukaan, tuskin edes tiesivät että olin unessa kun hain jääkaapilta limonaadia.

erään kaverini äiti kertoi että tämä kaveri oli käynyt jääkaapilla kusella unissaan :)
 
Onko joku "tippunut" unissaan? Eli siis nähnyt unta siitä että on pudonnut todella korkealta, ja se on hiukan tuntunut se alas tulo kun on "nytkähtänyt" sängyssä. Minulle kävi näin. Toisella kerralla se oli kivuliaampaa, kuin näin unta että tipun jyrkänteeltä ja minä tipahdin sängyltäni. :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arcane
Onko joku "tippunut" unissaan? Eli siis nähnyt unta siitä että on pudonnut todella korkealta, ja se on hiukan tuntunut se alas tulo kun on "nytkähtänyt" sängyssä. :D

Jep, viime yönä näin unta, että olin hyvin korkeassa uimahallirakennuksessa, jossa saattoi olla jonkinlainen rakennelma lähes katon tuntumassa. Kävi nimittäin niin, että jostain syystä putosin näin korkealta (~20 m.) alas veteen. Kuten usein putoamisunissa, heräsin juuri ennen maahan (tässä tapauksessa veteen) osumista. Nytkähdystä en tunne, mutta sen putoamisen kylläkin.

Onko muuten muilla tällaisia taipumuksia: Olet juuri nukahtamaisillasi, valveen ja unen rajamailla. Yllättäen saat mielikuvan että liukastuisit jäällä ja "nytkähdät" tämän seurauksena. Minulle on näin käynyt melko usein.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Trevor

Onko muuten muilla tällaisia taipumuksia: Olet juuri nukahtamaisillasi, valveen ja unen rajamailla. Yllättäen saat mielikuvan että liukastuisit jäällä ja "nytkähdät" tämän seurauksena. Minulle on näin käynyt melko usein.

Kyllä tuota tapahtuu melko usein aika kiusallinen tunne kun melkein olisi unessa vavahtuu hereille.
 
Joinakin aamuina tajuan, että tämä on vain unta, ikäänkuin olen jo herännyt, mutta ponnistelen saadakseni silmäni auki.. Joskus ne eivät avaudu ihan heti, kun on niin väsynyt vielä. Täytyy vain ladata kaikkensa siihen että saa silmät auki ja siihen sitten vasta herään lopulta :)
 
Minulla on myös niin, että saatan "vahingossa" nukahtaa simmut auki.

Yleensä se ei kuitenkaan kestä kauaa. Saatan esim. uneksia jostain tuntemastani tytöstä 5 min juuri kun olen nukahtamaisillani, sitten "herään", ja huomaan että "helvetti, mullahan oli silmät koko ajan auki." :D

Jos taas yritän tuota, niin en onnistu siinä koskaan. Se vain jotenkin tulee... Ei sitä hirveän usein satu.
 
Sain viime yönä unessa tytöltä turpaan. En tiedä kumpi pelottaa enemmän, se että sain tytöltä turpaan vai se että nautin siitä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kerouac
Sain viime yönä unessa tytöltä turpaan. En tiedä kumpi pelottaa enemmän, se että sain tytöltä turpaan vai se että nautin siitä.

LOL! :D No joo, ei mulla ole hirveästi sanottavaa, kun muistelee viime vuotista.

Yks tyttö nosti mut seinälle. Leikillään, of course. :rolleyes:
 
En ole pahemmin unissani hortoillu. Puhunut unissani olen kyllä, äiti sitten kysynyt mitä asiaa oikein oli aamulla.
 
Itse kärsin jokin aika sitten, unihalvauksista. Eli heräsin, enkä pystynyt liikkumaan. Ne kokemukset oli yhtä helvettiä, kunnes opin hallitsemaan niitä, ja lopulta pääsin eroon, mutta noin kolmisen vuotta, ja vähintään pari kertaa kuukaudessa niitä tuli.
 
Njoo muistuu kyllä mieleen kerran kun pelasin FF8:a joskus aamulla lauantaina noin kolme tuntia putkeen. Oli siinä semmonen korttipeli homma menossa ja yhtäkkiä huomasin että enhän minä pystynyt näkemään niitä kortteja. Ajattelin siinä että telkkarissa varmaan jotain vikaa. Satuin siinä katsahtamaan kelloonikin ja kas kummaa, en nähnyt siinä niitä numeroita ollenkaan. Parin minuutin päästä näkökenttä oli jo niin rajoittunut että ei edes lukea pystynyt ja sellanen järkyttävän kova päänsärky alko sitte siinä. Kaikki valot piti sammuttaa ja olla mahollisimman hiljaa, tiedättehän (krapula siis ei tosiaankaan ollut kyseessä). About kahen tunnin päästä kun asperiinit ja buranat eivät tuntuneet tehoavan oli pakko lähteä lekurille. Siellä sitten odottelin noin puoli tuntia enneku ottivat vastaan. Eivätkä tietenkään osanneet auttaa mitenkään. Poislähtiessä törmäsin melkein siihen oveen siellä. Himassa lisää buranaa ja sohvalle makaamaan. Mitään ei oikeen pystynyt tehä kun keskittyminen oli mahdotonta. Edes nukkuminen ei onnistunut. No, onneksi oli lauantai ja se siitä sitten rauhoittu parissa kolmessa tunnissa.

Tilanne toistui neljätoista päivää myöhemmin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arcane
Minulla on myös niin, että saatan "vahingossa" nukahtaa simmut auki.

Joo, näin käy välillä minullekkin. Kerran matikan tunnilla jain miettimään ja uneksimaan eräästä Annasta(;)) ja opettaja pyysi minua tekemään laskua taululle. "Teemu tuletko tekemään laskun?" Täydellinen hiljaisuus "Teemu?" Hiljaisuus. Opettaja kävelee ja lyö minua karttakepillä päähän ja vasta sitten havahdun :D

Ja tuota nytkähtelyä sängyssä tapahtuu lähes joka yö. Varsin vittumaista.
 
Kas kummaa, eilen illalla tuli nukahdettua silmät auki ainakin muutamaan otteeseen.. Taisin olla aika väsynyt ja omissa ajatuksissani. Parhaita unia ovat kyllä ne, jossa voi "leijaillla" pitkin kaupunkia ja hakata porukkaa. GTA-vaikutteita varmaankin :D
 
Ylös Bottom