Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nallet
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

nallet

New Member
Pistetäänpäs aiheeksi yksinkertaisesti Uni.

Olen aina nähnyt TODELLA paljon unia, nuorempana näin niitä vieläkin enemmän. Muutamilla muillakin perheessämme oli/on tämä "erikoisuus" unien saralla.

Tässä parin viimeisen kuukaudenkin aikana olen nähnyt muutaman sen verran toden tuntuisen unen jossa juttelin siskoni kanssa että minun piti kysyä siskolta olenko jutellut tämän kanssa niistä asioista koska en kyennyt erottamaan unta enkä todellisuutta toisistaa, sinänsä erittäin huvittavaa.

Ja yleisesti uneksimiseni on hmm... "Voimakasta"(?). Eli unet on monesti, useimmiten, erittäin toden tuntuisia ja sitä herää enemmän tai vähemmän hiessä. Unet on monesti erittäin sekavia tai toisinaan sitten todella ahistavia.

Uskotteko Lucid uniin?

Eli unessa huomaat että näet unta ja kykenet ohjailemaan unta / tekemään mitä vain unessa.

Nuoruudessani olen näitäkin nähnyt todella paljon. Kesken unen hoksasin näkeväni unta, mutta itselläni ei kyllä koskaan käynyt näin onnekkaasti että olisin sen erikoisemmin mitään "ohjaillut", lähinnä paniikki siitä ja aloin huutamaan täyttä kurkkua kaikille ketkä eteen tuli:"Tämä on unta!". Yleensä siinä vaiheessa heräsin. Pari kertaa muistan että olen ruvennut lentämään kun huomasin asian.

Uskotteko tulevaisuuden näkemiseen unissa tai jonkun sortin "uni deja vu"-ilmiöön?

Itse olen näitäkin nähnyt, pari unta nuorempana on ollut semmoisia kun jotain on tapahtunut olisin voinut vannoa että kyseinen tapahtuma oli täysin identtisenä unessani. Eli en ole mitenkään ollut tietoinen että olisin "nähnyt" tuelvaisuutta tai mitään, sitten vain tapahtuma on tapahtunut ja on huomannut että tämänhän näin unessani.

Yhteen väliin elämässäni PIDIN nukkumisesta ehkä vähän liikaakin. Nukuin ihan nukkumisen ilosta, pidin unien näkemisestä. Ja kun tuli tuon verran voimakkaasti nuita unia nähtyä niin jokaisella nukahtamis kerralla oli unen näkeminen taattua ja mikäs sen mukavempaa kun heräs ja pysty kertailemaan mitä unessa oli tapahtunut.

Tietyssä vaiheessa pystyin jollakin tavalla jopa päättään mitä uni "käsitteli". Eli jos tahdoin nähdä jotain "ahistavaa/pelottavaa" niin tavallaan höpötin mielessäni sanaa "kauhu" ennen nukkumista vaikka kuinka pitkään ja asia tuotti yllättävän monesti tulosta.

Pystyin myös heräämään unesta milloin tahdoin, jos uni kävi liian jännäksi niin "jännitin" silmieni lihaksia (kuulostaapa uskomattoman tyhmälle) pinnistämällä ne kiinni ja pitämällä ne suljettuina. Yleensä siinä vaiheessa heräsin unesta.

En tiedä tietenkään onko asioilla minkäänlaisia yhteyksiä mihinkään Lucid uniin tai onko edes semmoisia olemassa. Tässä vain pieni kasaelma omia huvittavia uniin liittyviä asioita :)

Kerro ihmeessä näetkä paljon unia ja millaisia tapahtumia sinulle on tapahtunut uniin liittyen.

Katsotaan mitäs tästä ketjusta saadaan aikaan.

:rolleyes:

No näitä "Lucid-unia" on tullut kyllä ihan itsellekin vastaan. "Jaa kappas, mää koisaan. -Jatketaanko? -Joo, mennääs tonne"

Juu, tuollasia on tullut nähtyä. Juuri näitä "Déja Vu"-ilmiöitä, jotka vannoisi joskus ennenkin eläneensä, näen aika useinkin. "Lucid"-unia tuli nähtyä vielä pari kolme vuotta sitten. Enää niitä en kumminkaan valitettavasti näe. Nykyään sitä uneksii juuri niistä asioista, joita viimeksi ajattelee ennen nukahtamista.

Harmikseni kyllä itellä tuntuu olevan katoamassa uneksimisen lahja, enään ei näe niin monesti unia ja vielä harvemmin niitä muistaa. Samalla tavalla on käynyt parille muullekkin perheessä olevalle henkilölle.

juho123 sanoi:
Juu, tuollasia on tullut nähtyä. Juuri näitä "Déja Vu"-ilmiöitä, jotka vannoisi joskus ennenkin eläneensä, näen aika useinkin. "Lucid"-unia tuli nähtyä vielä pari kolme vuotta sitten. Enää niitä en kumminkaan valitettavasti näe. Nykyään sitä uneksii juuri niistä asioista, joita viimeksi ajattelee ennen nukahtamista.

Sama täällä.

Vastaus: Uni

juho123 sanoi:
Nykyään sitä uneksii juuri niistä asioista, joita viimeksi ajattelee ennen nukahtamista.

Toimiiks toi muka? Mulla on ainakin SE aina mielessä mutta ei noita märkiä unia liian usein nää.. :p

Déja Vu-kokemukset alkavat meikäläisellä olla nykyään aika inhottavia. Moneen vuoteen niitä ei tullut ollenkaan. Nyt menen ihan pois tolaltani toisin kuin aikaisemmin jolloin ne fiilikset olivat ihan siistejä. Ja tiedän hyvin että aivot ne vaan tekevät tepposiaan.. Sarjassamme avautumisia ihan väärällä palstalla..

Har* sanoi:
Toimiiks toi muka?

Kyllä se toimii, tosin on vähän muutenkin hiipunut tuo unien näkeminen. Jos jotakin unta näkee, niin se on joko illalla tulevasta elokuvasta tai mieltä painavasta asiasta.

Itse olen nähnyt kymmenen lucidia, mutta enää reality-check ei toimi unessa.

Ja muuten unien muistamiseen auttaa, kun et heti herättyäsi ryntää päivän askareisiin, vaan jäät sänkyysi tosissasi muistelemaan mitä unia näit. Unipäiväkirjat on turhia.

www.hoyhensaaret.tk

Muumendaalen sanoi:
Itse olen nähnyt kymmenen lucidia, mutta enää reality-check ei toimi unessa.
Minkälaisia rc:tä olet käyttänyt?

Unipäiväkirjat on turhia.
Ei toki. Unipäiväkirjat auttavat unien mieleenpalauttamisen kehittämisessä paljon paremmin kuin pelkkä unien muisteleminen.

nallet sanoi:
Harmikseni kyllä itellä tuntuu olevan katoamassa uneksimisen lahja, enään ei näe niin monesti unia ja vielä harvemmin niitä muistaa.
Ihmiset näkevät (joitain erityispoikkeuksia lukuunottamatta) joka yö monia unia - toiset vain muistavat ne paremmin kuin toiset. Muistamiseen vaikuttaa lähinnä se, missä vaiheessa unijaksoa herää. Muistaakseni unen muistaa jos herää 10-15 min. sisällä unen näkemisestä.
Ei siis huolta, unien näkemisen lahja ei katoa minnekään - niiden muistaminen on sitten toinen juttu.

Viime yönä olin kylässä herra Axl Rosen luona. Mainettaan parempi seuramies ja höpötteli sujuvaa Suomea. Uusi levykin kuulosti oikein hyvältä..

(Muuten kaikki hyvin mutta suorastaan vihaan Guns N' Rosesia..mitäköhän helvettiä..?)

Hahah, muistin tuossa hyvän jutun.

Olin kerran lapsena nähnyt unta missä olin junan kyydissä ja se juna lenti alas jyrkänteellä. Heräsin juuri siinä vaiheessa ja olin koko sen ajan hyppinyt sängyssä unissani. Sitten kun heräsin niin aukasin silmäni ilmassa, hieman tahtoi kourasta mahasta :)

Yleensä en muista uniani (kaikkihan niitä kai näkee), mutta viime yönä pakkasin kaupan kassalla ruokakassiin persiljaa, salviaa, rosmariinia ja timjamia.

Lucid unesta olen ollut tietoinen jo 2 vuotta...
En ole kertaakaan yrittänyt saada sellaista. taikka nähnyt.
Viimeksi näin unia kesän alussa...Tai no ainahan niitä näkee, mutta ei muista.

Mutta oletteko huomanneet, että jos on nähnyt unta ja muistaa sen selkeästi, niin monta kertaa on sellainen olo että on nukkunut huonommin kuin silloin kun ei muista näkemäänsä unta?

Esim. jokin aika sitten näin unen jossa tein samoja töitä mitä nyt kesätöissäni olen tehnyt, niin arvatkaapa oliko levollinen olo herätessä? :D

-Lasse-

Minä pienempänä näin unia joita pystyin ohjaamaan. yksi painajainen jonka muistan oli semmoinen että en pystynyt heräämään vaikka tiesin että unta... sitten heräsin unessa ja menin nukkumaan. olin siis unen unessa! :D IHAN OIKEESTI

Itselläni unet ovat yleensä sen verran häröä tavaraa, että en edes viitsi yrittää kirjoittaa niitä tänne.

Hyvin usein tapaan niissä kuitenkin tuttavia/vanhoja tuttavia tai jopa kuolleita sukulaisia. Joskus, jos unissa tapahtuu jotain henkilökohtaista tai herkkää saatan herätä ja olo on todella haikea ja koko päivänä on vaikea saada juuri mitään aikaan.

Monta kertaa on tullut myös sätkähdeltyä ja herättyä kylmänä hiestä tietämättä mitä sitä on sitten nähtykään.

nallet sanoi:
Nuoruudessani olen näitäkin nähnyt todella paljon. Kesken unen hoksasin näkeväni unta, mutta itselläni ei kyllä koskaan käynyt näin onnekkaasti että olisin sen erikoisemmin mitään "ohjaillut", lähinnä paniikki siitä ja aloin huutamaan täyttä kurkkua kaikille ketkä eteen tuli:"Tämä on unta!". Yleensä siinä vaiheessa heräsin. Pari kertaa muistan että olen ruvennut lentämään kun huomasin asian.

:rolleyes:

Sama täällä, olen myös "ohjaillut" unia ja yritän sanoa kaikille "Tää on pelkkää unta" ja samassa herään. Olen myös ruvennut lentämään ja uni loppui, ja kaikkea muuta mitä tuossa teksissä oli, on tapahtunut minulle. Aika ihmeellistä.

Ylös Bottom