Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Unit 13 [Vita]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeRm0z
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

TeRm0z

Arvostelija KonsoliFIN-jumalien armosta
Ylläpitäjä
[TABLE="width: 600"]
[TR]
[TD="align: center"]
8743d1330063632-unit-13-vita-7-3-2012-unit_13.png
[/TD]
[TD]Kehittäjä: Zipper Interactive
Julkaisija: SCEE
Julkaisupäivä: 7.3.2012
Lajityyppi: räiskintä
Pelimuodot: yksinpeli, kahden pelaajan yhteistyö
Alusta: PlayStation Vita
Ikäraja PEGI: 16
Mediatyyppi: ladattava, PS Vita -kortti'
Demo: saatavilla storesta
Muuta: lokalisoitu suomeksi
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]


Yleistä: Unit 13 on MAG:sta ja Socom-sarjasta tutun Zipperin uutuusräiskintä Vitalle. Olan yli kuvattu räiskintä muistuttaakin melko lailla Socomia. Taktisuusaspektia on vähennetty, sillä ainakin demossa edetään yksin - tosin kuolema korjaa edelleen helposti jos suojasta nostaa turhan innokkaasti päätään. Tehtävät ovat taskukokoon sopivasti melko lyhyitä rypistyksiä. Lisäksi tärkeässä roolissa on pisteytysjärjestelmä, jonka avulla oman sotaretkensä onnistumista on helppo verrata kaverien vastaaviin. Kilpailullista nettipeliä ei ole luvassa, mutta yhteisöllisyyttä tuodaan tulostaulujen lisäksi myös kahden pelaajan co-opin sekä päivittäisten haastetehtävien avulla.

Omat mietteet: Demon perusteella positiivinen yllätys, joka menee odotuslistalle. Ei tarjoa mitään ennennäkemätöntä, mutta räiskintä toimii verkkaisen temponsa vuoksi mainiosti Vitan ohjaimilla. Kosketusnäyttöä käytetään hyväksi esimerkiksi kranaattien heitossa, aseen lataamisessa ja tähtäintä nostettaessa. Ominaisuus ei tunnu päälleliimatulta, vaan aidosti helpottaa pelaamista. Grafiikat ajavat asiansa, vaikka eivät leukoja loksauttelekaan. Peli aiheuttaa varmasti akuuttia koukuttumista kaverien tuloksia parannellessa.

Julkistustraileri:
[video=youtube;a_2DylDiQuY]http://www.youtube.com/watch?v=a_2DylDiQuY[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Unit 13 [Vita @ 7.3.2012]

Tämän demo tuli eilen läpäistyä. Sisältää harjoitteluosion ja yhden erikoistehtävän. SOCOMin juuret paistaa joka nurkasta ja hyvä niin. Itselle tämä oli ensimmäinen näyttö kahden tatin voimasta perinteisessä räiskinnässä käsikonsoleilla. Ohjaus oli alkuun kiikkerä, kun säätöihin ei viitsinyt koskea vaan päätti opetella tehdasasetuksilla. Kosketusnäyttö tuo tähän nyt sitä uutta vivahdetta, täydentämään R2/R3 ja L2/L3 toimintojen puuttumisen fyysisten ohjaimien puolelta. Tähtää ikkunaan ja täppää vasemmasta alanurkasta flash-kranaatin ikonia ja sinne meni. Hiiviskelyä, suojan takana etenemistä ja paikoin reilua räimettä. Puukotuksen ehtii tekemään nopeasti kahdelle ennenkuin ehtivät kissaa sanomaan. Matkan varrella saa varoa valvontakameroita ja infrapunahälyttimiä. Ei edes yritä olla enempää kuin on, tämä on SOCOMia hyvin pelkistettynä ja keskittyy ydinasiaan. Valmiissa versiossa pääsee pelaamaan verkon yli yhteistyömuodossa. Sitä varsinaista verkkopeliä odotellaan kovasti!

Demo oli tekstien puolesta lokalisoitu suomeksi, edellyttäen käyttöjärjestelmältä samaista kielivalintaa.

[video=youtube;vHf0bmXD7Ko]http://www.youtube.com/watch?v=vHf0bmXD7Ko[/video]
 
Vastaus: Unit 13 [Vita @ 7.3.2012]

Taitaa itsellänikin mennä ostoon julkaisupäivänä, sen verran hyvä demo on. Tuo co-op kiinnostaa, kun voi verkossa vetää tehtäviä kaverin kanssa. Krafiikat eivät ole kylläkään kovin kummoiset, mutta ampuminen tuntui elävältä.

Socomia en oo koskaan pelannut, joten tästä on hyvä aloittaa! Odotteilla on silti vielä parempia "Shooter" pelejä. Syksyllähän saadaan vihdoin COD Vitalle. :)
 
Vastaus: Unit 13 [Vita @ 7.3.2012]

Pelintekijä esittelee mistä Unit 13 kohdalla on kysymys. Valittavana on useita eri hahmoja, joilla jokaisella on omat erikoisominaisuutensa. Toinen sopii paremmin hiippailuun, kun toisella taas riittää hoksottimet paremmin teknisiin laitteisiin. Hahmoille avautuu leveleiden nousun myötä henkilökohtaiseen käyttöön parempaa varustelua, mutta myös jokaiselle hahmoluokalle yhteisiä kuten flash-kranaatit. Hienoa on myös se, miten tekijä sallii useamman eri lähestymistavan pelin läpäisyyn. Tämä tuli hyvin esille jo demossa; hiippailet ja sniikkailet, tai sitten pidät meteliä ja juokset.

[video=youtube;dy06-s-jUms]http://www.youtube.com/watch?v=dy06-s-jUms[/video]
 
Vastaus: Unit 13 [Vita @ 7.3.2012]

Noin kymmenkunta tehtävää alla, ja täytyy sanoa että hyvältä maistuu. :) Tehtävien vaikeustaso ja pituus määrittyy valitusta tehtävästä, eli kiinteitä vaikeustasoja ei ole. Mitään tarinaa ei pelissä ole, mikä sopii mainiosti kannettavan pelilaitteen nopeille rykäisyille.
 
Vastaus: Unit 13 [Vita @ 7.3.2012]

Voisi olla ihan hyvä peli, jos tarjoaisi vasurin kontrollit. Hiton Zipper, kun ei tajua tätä. Mielestäni kertoo myös siitä, että heillä on selvästi eri tiimejä tekemässä näitä, koska tuntuu sille ,että joka toisessa heidän tekeleessään on vasurit ja joka toisessa ei ole. Tämän kohdalla olisin niitä toivonut, sen verran lupaavalta vaikutti. Samat valitukset voiai laittaa myös Unchartedin suuntaan.
 
Vastaus: Unit 13 [Vita @ 7.3.2012]

Voisi olla ihan hyvä peli, jos tarjoaisi vasurin kontrollit. Hiton Zipper, kun ei tajua tätä. Mielestäni kertoo myös siitä, että heillä on selvästi eri tiimejä tekemässä näitä, koska tuntuu sille ,että joka toisessa heidän tekeleessään on vasurit ja joka toisessa ei ole. Tämän kohdalla olisin niitä toivonut, sen verran lupaavalta vaikutti. Samat valitukset voiai laittaa myös Unchartedin suuntaan.

Vaikka itse en pelaa noilla vasurin kontrolleilla, niin laittaa mietityttämään, että miten vaikeaa se voi muka olla ympätä noi mukaan. Noi tosiaan pitäisi olla jokaisessa pelissä ihan oletusarvona nykypäivänä, mutta silti aina välillä tulee näitä tapauksia vastaan. Alkaa näitä southpaw-pelaajiakin kuitenkin nykyisellään löytymään jo jonkun verran.
 
Vastaus: Unit 13 [Vita @ 7.3.2012]

Vaikka itse en pelaa noilla vasurin kontrolleilla, niin laittaa mietityttämään, että miten vaikeaa se voi muka olla ympätä noi mukaan. Noi tosiaan pitäisi olla jokaisessa pelissä ihan oletusarvona nykypäivänä, mutta silti aina välillä tulee näitä tapauksia vastaan.

Jep. Nykyisin onneksi alkaa olemaan jo aika hyvin southpaw edustettuna. Genin alussa oli aivan toivoton tilanne, mutta nyt southpaw on välillä yllättävissäkin peleissä. Esim. Mass Effect kakkosesta se löytyy. Kertoo vähän näiden joidenkin studioiden tajunnan tasosta, kun jättävät puhtaasta räiskinnästäkin southpawn pois, kun roolipeliinkin se on kuitenkin saatu ympättyä. Vaikka tietty aika räiskintäähän ME:kin on, mutta kuitenkin. Siinä vielä ymmärtäisin, jos tuo olisi unohdettu, mutta täysin räiskinnäksi luokitelluissa peleissä sen puute kyllä kertoo hyvin paljon kehittäjästä.

Mutta se siitä, ei tarvitse edes harkita Unit 13 ostoa, kiitos kontrolleista vastaaven pätemättömyyden.
 
Vastaus: Unit 13 [Vita @ 7.3.2012]

Pikkulinnut toi revikkakoodin. ;)

Kateellinen täällä! Toivottavasti pikku tai isolintu tuo ens viikolla mullekkin oman. Ei formaatista niin väliä :)

Demon perusteella vaikuttaisi minulle sopivalta peliltä. Toivottavasti täyttää kaikki toiveet :)
 
Vastaus: Unit 13 [Vita @ 7.3.2012]

Unit 13 julkaistaan huomenna 7.3. Tässä traileria:

[video=youtube;v3eBaMxRyuY]http://www.youtube.com/watch?v=v3eBaMxRyuY[/video]
 
Vastaus: Unit 13 [Vita]

Siellä se on nyt Vitan Storen hyllyllä hintaan 34,95 €. Lähti oitis imutukseen.

Tässä tekijä esittelee erillaisia pelimuotoja; suoraa toimintaa ja hiippailua ilman uhreja ym.:

[video=youtube;m2PuZZHlI78]http://www.youtube.com/watch?v=m2PuZZHlI78[/video]
 
Vastaus: Unit 13 [Vita]

Demo ei maistunu, vähän jäi kuiva maku suuhun. Ei vitalle vielä muutakaan toimintapeliä taida olla. Pitäisikö siis ostaa possu pussissa josehkävaikkapa tämä iskisikin? Kaipaan pientä petipuuhasteltavaa koska uncharted on kohta läpi..
 
Vastaus: Unit 13 [Vita]

Demo ei maistunu, vähän jäi kuiva maku suuhun. Ei vitalle vielä muutakaan toimintapeliä taida olla. Pitäisikö siis ostaa possu pussissa josehkävaikkapa tämä iskisikin? Kaipaan pientä petipuuhasteltavaa koska uncharted on kohta läpi..

Itse diggasin jo demostakin. Parasta siinä oli nähdä se miten lyhyelläkin esityksellä voitiin tuoda esille vaihtoehtoiset tavat hoitaa annettu tehtävä; mennäkö rymistellen liipasin pohjassa vaiko varovaisesti hiippailen ja vain pakon edessä asetta käyttäen. Kun Kojo jo tuolla aiemmin ilmaisi, peli koostuu lyhyistä tehtävistä jotka ovat omiaan juuri tällä alustalla. Lisäksi vielä skabaaminen kaverilistan kesken ja päiväkohtaiset verkkohaasteet. Pientä näprättävää aina silloin tällöin.
 
Vastaus: Unit 13 [Vita]

No niin, seitsemän ensimmäistä tehtävää suoritettu vaihtelevalla menestyksellä. Parhaimmat fiilarit tulleet joko aivan maksimaalisesta toiminnasta haulikon ja pistoolin kanssa tai sitten minimaalisen hiljaisesta hiippailusta, jossa lisäpisteitä tulee jokaisesta eloon jätetystä vihulaisesta. Peli siis tarjoaa tehtäviä eri painotuksilla ja sekä että, pelaajan itse valitessa millä linjalla pyrkii etenemään. Pahvilaatikon sisään eivät kuitenkaan päästä.

Neljäkymmentä lyhyehköä tehtävää ja niistä pisteet vertailuun kaverit/koko maailma/Near. Sen lisäksi päivätehtävä, jota voi yrittää vain kerran. Etsintäkuulutettuja ja cooppia ad-hoc/online. Kahden tatin voima herkullista, antaa paljon lupauksia Call of Dutylle syksyyn.
 
Vastaus: Unit 13 [Vita]

Nyt on sillä lailla tyypit, et menee mullakin unit 13 lataukseen. Vähä toi hinta kirpasee mut eiköhän se sen arvosta ole. Harmittaa vaan et ku storesta ostaa niin ei pysty koskaan pistää myyntiin käytettynä. Toisaalta tätä en pistäis myyntiin varmaan ihan heti. Jep katsellaan (ehkä jopa co opin merkeissä:D)
 
Vastaus: Unit 13 [Vita]

Tässä on vahvaa koukkua. Niin voi sanoa, kun päätä karjalan petäjäiseen kerta toisensa jälkeen lyöneen oli pakko vain yrittää uudestaan ja uudestaan. Sahatessa oppii alun kikat ja taas päästään nopeasti tehtävän puoleen väliin. Jälleen kerran ahnetta räiskijää rangaistaan ja eikun uusiksi. Tässä väistämättä oppii varovaiseksi kun aseet laulaen ei ainakaan näillä taidoilla kenttiä ihan noin vain läpäistä. Äänenvaimenetulla pistoolilla heduja tahi puukolla enempiä hämminkejä aiheuttamatta. Tunnelmaa nostaa hetket, jolloin otat selvää kiertovartion liikkeistä kuten milloin ovat yksinään vartioparin vihellellessä toisaalla. Vihulaiset osaavat ryhmittäytyä uudestaan, lähteä kiertämään selkään ja suojautua. Katselevat väliin orpona ympärilleen kun eivät tiedä mistä kaveria napsitaan, antaa tilanteen rauhoittua ja jatkaa taas eteenpäin. Lisähaastetta tuo se ettei energiapalkki generoidu ja laastariakaan ei ole kuin harvoin tarjolla. Pelaajaa palkitaan mikäli hän pystyy läpäisemän kentän naarmuitta.
 
Ylös Bottom