Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Unreal Championshipin laajakuvatuki

backward

New Member
Ehh.. ostin viimeviikon perjantaina Unreal Championshipin ja vähän hämmästyttää se laajakuvatuki, joka oikeastaan loistaa poissaolollaan ??!

Eli peli näyttää täysin samalta, vaikka xboxista olen säätänyt sitä settings-valikon video-asetusta. Kuva on laajakuvatelkussani aivan tavallinen 4:3 vaikka kuinka säätäis ja 16:9 tilassa kaikki venyy luonnottomaksi.

Eli miten saan laajakuvatuen päälle?
 
kyllä on 16:9 asetus (widescreen) valittuna,
eli xboxin omat valikot ovat laajakuva-formaatissa.

Televisioni tunnistaa laajakuvasingnaalin ja kun xbox käynnistyy se automaattisesti venyttää kuvan leveäksi. jos laitan unrealin sisään, niin se mokoma pienentää kuvan 4:3 kokoiseksi ja sillä kaikki näyttää ihan ok. telkkari ei kuitenkaan sitä kuvaa mitenkään säädä, se vain tulkitsee singaalin. Jos telkkaristani huolimatta laitan unraelin itse widescreen tilaan, niin kuva vain venyy epämuodostuneeksi.

Eli aikas olen ällikällä lyöty.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan backward
Televisioni tunnistaa laajakuvasingnaalin ja kun xbox käynnistyy se automaattisesti venyttää kuvan leveäksi. jos laitan unrealin sisään, niin se mokoma pienentää kuvan 4:3 kokoiseksi ja sillä kaikki näyttää ihan ok. telkkari ei kuitenkaan sitä kuvaa mitenkään säädä, se vain tulkitsee singaalin. Jos telkkaristani huolimatta laitan unraelin itse widescreen tilaan, niin kuva vain venyy epämuodostuneeksi.

Eli aikas olen ällikällä lyöty.
Aseta TV manuaalisesti 16:9 -tilaan. Eikö tilanne korjaannu sillä? En osaa sanoa milloin Xbox lähettää tuon scartin 16:9 -tunnistesignaalin, kun itse en käytä televisiota Xboxin kanssa.

t. Ola
 
Ehh.. kukaan ei ole saanut mitään selkoa viesteistäni :) Pitäisi varmaan kirjoittaa selvemmin...

Mutta ongelma on nyt korjaantunut ja vika oli minun päässäni (kuten monesti muutenkin).

Olin säädellyt telkkarini asetuksia ilmeisesti vähän unessa ja siitä sitten aiheutui se, että _kaikki_ laajakuvapelit vähän venyivät :p

Pistin Testi-DVD:n sisään ja säädin kaiken telkkarini huoltovalikosta kohdalleen, niin jopas näyttää Unreali hienolta :D
 
huh nyt minä kyllä sekoilen itsekin :)

Eli mikkoku on minun vanha tunnus... ihme että vielä toimi??
 
Ylös Bottom