Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jake_N
Monesti tulee myös mietittyä kuinka pitkälle avaruus riittää , eihän sitä loputtomasti voi olla , vai voiko ?
Nämä asiathan ei koskaan selviä
Eikös tieteen kuvalehdessä ollut kuvia avaruuden reunasta? Siis tämän universumin. En kyllä ole 100% varma oliko kuvia, mutta kyllä ne sen väittivät jo löytäneensä. Siellä se kokoajan laajenee valon(?)nopeudella.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slash80
Sori, jos nyt utelen liikoja, mutta kuinka te olette nuo uskonne löytäneet? Tartuitteko siihen mitä eniten tarjottiin, vai tuliko kutsumus muuta kautta?
Niin kauan kuin muut sitä tyrkyttivät, pysyin ateistisessa kannassa. Kun sitten rupesin ajattelemaan asioita oikein kunnolla itsekseni, löysin loppujen lopuksi vastauksen.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Itse ihmettelen Kristinuskossa sitä, että jos Jumala on niin paljon Saatanaa voimakkaampi, miksi hän ei ole jo tuhonnut kyseistä tyyppiä?
Miksi Saatana pitäisi tuhota? Jumalan "luomushan" se on siinä missä muutkin. Ja koska maailmassa on niin paljon pahuutta, pitäähän pahuudellakin olla jokin nimitys.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jake_N
En usko jumaliin .
Miettikääpäs näitä :
Maailma syntyi Supernovan räjähdyksestä , sitä ei luotu .
Jokia ja ym. ei luotu ne muokkautuivat jäälohkareiden siirtymisestä jääkaudella , lisäksi asiassa on ollut mukana erilaisia luonnonilmiöitä .
Jos jumala loi "Aatamin" ja "Eevan" miten ihmiset olisivat voineet lisääntyä ? Heidän lapsensa keskenään eivät voineet joten muilta alueilta on täytynyt siirtyä ihmisiä samoille alueille .
On löydetty todisteita ihmisten kehityksestä apinoista mm. luita , kalloja , leiripaikkoja .
Jos jumala loi ihmiset , miksi hän jätti surkastuneet korvien heilutus lihakset ja häntäluun ?
Jääkauden aiheutti suuri meteoriitin syöksyminen maahan josta nousi niin suuri tomupilvi että se esti auringonvalon ja se kesti niin kauan että alkoi jääkausi mikä tappoi dinosaurukset .
Kun ajattelee näitä asioita kaikki loksahtaa paikoilleen , miten sitä on voinur joskus uskoa ?
Minulle Raamattu on täynnä vertauskuvia. Eli Jumala on aina ollut ja oleva. Hänen kädestään on alkaräjähdys lähtenyt. Siitä eteenpäin kaikki on mennyt jotakuinkin omaa rataansa. Esim. Aatami ja Eeva edustaa minulle vain ihmiskunnan alkukehitystä. Siitä, mikä ihminen tänä päivänä on, on kiittäminen (suuressa osin) tiedonjanoamme. Mehän olisimme voineet jäädä tiedottomaan "paratiisiin", mutta halusimme haukata kiellettyä omenaa ja alkaa tiedostamaan ympäristöä mahdollisimman paljon. Nykyäänhän asummekin kaukana paratiisista, metallihelvetissä.
Ja tuosta jääkausijutusta: oletko nyt ihan varma, ettei Jakella mennyt vuodet vähän sekaisin? Tai no, ainahan voit väitellä itsesi professoriksi teoriallasi.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peepmaster
Itse uskon jumalaan. Mielestäni usko on rohkeuden mittari, sillä jos kaikki tietäisivät että jumala on olemassa, ja taivaaseen päästään maanpäällisen taivalluksen jälkeen niin sittenhän kaikki uskoisivat yläkerran ihmeelliseen ukkoon. Uskon vaikka sen takia, että minulla on mahdollisuus päästä taivaaseen.
Erittäin hyvin sanottu. Tuota olen itsekin usein funtsinut.
Varsin yleinen kysymyshän on: "Miksi Jumala ei todista olemassaoloaan?". Eihän Jumala olisi Jumala, jos Hänelle olisi jäänyt sellainen "aukko", josta kysymyksistä suurimman olisi saanut selville. Katsokaa nyt ihmistä. Mehän uskomme sen kummempia miettimättä kaiken mitä tiede todistaa. Jos tiede voisi todistaa Jumalan olemassaolon, meidänhän olisi pakko uskoa? Jos kaikki ihmiset uskoisivat Jumalaan pakon edessä, eihän Hän saisi vierelleen henkilöitä jotka
todella uskovat Häneen, vaan yksinkertaisesti kaikki ne, jotka sattuivat lukemaan Tieteen Kuvalehden numero 11/2089.
Hauska on myös luulo, että tänä päivänä me tiedetään jo kaikki. Tänään katsottuani kaksi Adolf Hitler -dokumenttia huvitti vain ajatus, että nuo tuhannet ihmiset hurrasivat rivissä sellaisen sekopään nimeen vain muutamia vuosikymmeniä sitten. Ei olisi siis mikään ihme, jos voitaisiin joku päivä "todistaa" että Jumalaa ei ole olemassa. Eihän siitä ole kauaakaan, kun kananmunien liika syöminen oli hengenvaarallista - nyt taas sanotaan, että niitä voi huoletta napsia niin paljon kuin haluaa.
PS. Nyt saattoi napsahtaa hihhulin leima otsaan

Sanottakoon kuitenkin että mulla ei todellakaan ole mitään tiedettä vastaan, vaan päinvastoin. Tänäänkin luin uusimman Tieteen Kuvalehden jo neljännen kerran läpi.