Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

uuden konsolin valinta ihan kylmästi rpg:itten mukaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eternal
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Eternal

New Member
Jep, eli wii tuli julkaisussa hankittua kun jostain syystä ajattelin, että sillä tulee olemaan ne "the" rpg:t. Mutta nyt ei ole tullut vielä yhtäkään ulos, ja tulevaisuuskaan ei näytä niin hyvälle (korjatkaa jos olen väärässä).

Eli : mikä kone on rpg-fanaatikon valinta?
Tarkoituksena olisi ihan japanistakin pelejä hankkia (japsi xboxin/wiin hankkiminen ei ole ongelma, joten jätetään tästä pois ps3:n aluekoodivapaus niin kaikki konsolit ovat samalla viivalla)

Ja ps2:sta ei tarvitse suositella :)

Kiitos :)

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: uuden konsolin valinta ihan kylmästi rpg:itten mukaan

psx
snes
xbox

HD koneilla noita on todella vähän, mutta Mass Effect varmaan panee niistä valitsemaan boxin.

Myös GBA/DS saralla on paljon hyviä vanhan koulukunnan ropetuksia.

RPG vai JRPG?

Jos molemmat genret, niin nykykoneista XO. Lost Odyssey on oven takana, ilmestyneet Eternal Sonata, Enchanted Arms, Oblivion, Mass Effect, Blue Dragon ainakin tulevat mieleen. Emuloinnilla ainakin Jade Epiren pitäisi toimia vanhoista Xbox-peleistä. XO:lle on myös tulossa tietty Mass Effectin 2 jatko osaa, ainakin 1 squaren RPG yksinoikeudella ja on jo ilmestynyt pari nettiropea (Phantasy Star / Final Fantasy). Tulossa on sillä rintamalla ainakin Conan.

PS3:lle tulee sitten tietty Final Fantasyn seuraava pääosa.. ainakin vielä näillä näkymin.

Multiplattareista PS3/XO tulee vielä ainakin Fallout 3, joka on varmasti kova tapaus.

Anteeksi, että olen ulkona ja pahasti ropemaailmasta, mutta mihin kategoriaan Folklore ja tuleva The White Knight luokitellaan? Siihen vielä Final Fantasy XIII, niin PS3:kin on mukana kilvassa sitten joskus... Eikös XO:lla (Edit: Scatter ehtikin jo ensin) ole vastaavasti Blue Dragon ja Lost Odysseia ja tietysti itse kuningas Mass Effect. Wiillä ei taida olla mitään vielä (hardware myynnit pitävät tämän puutteen vain ajan kysymyksenä). Mutta oliko Cuben Final Fantasy: Chystal Cronicles saamassa jatkoa ?

Mutta korjatkaa toki jos olen eksyksissä tulevasta tarjonnasta.

Joo niin tietenkin emuloinnin myötä XO on aika kovis.

Mutta kyllä mä edelleen toitotan tuonne PS1:sen ja SNES:in puoleen. Eipä ole niitä vielä tänäänkään ohitettu. Ainakin jos Nipponin tarjonnasta puhutaan.

Kaikkein kovin tapaus on kuitenkin ps3:lle tuleva ILMAINEN nettirope The Agency!

Kaikkein kovin tapaus on kuitenkin ps3:lle tuleva ILMAINEN nettirope The Agency!
Melkoisen kysymysmerkin heitit pöytään. Tuohan on vielä kehitteillä, valmistunee joskus vuonna 20?? eikä laadusta osaa kukaan sanoa mitään. Kuulemani perusteella siinä on kyllä elementtejä olla aivan älyttömän hauska peli, mutta jotenkin ymmärsin sen olevan enemmänkin toimintaa kuin ropellusta.

Ja onko tuo ILMAISUUS varma juttu?

JE:n lisäksi maailman parhaat RPG:t Knights of the Old Republic I ja II toimivat myös. Kovasti vaakakuppi painuu 360:n hyväksi.

http://www.xbox.com/en-US/games/backwardcompatibilitygameslist.htm
Kotor on kyllä pelejä, joka pitää kokea, meinasin itse sen missata, mutta "onneksi" XO laukesi syksyllä, joten joutui kaivamaan vanhan sotaratsun kaapista ja siihen hommata jotain pelattavaa. Kotorin parissa menikin sitten parin viikkoa siivillä, niin että XO saapui takaisin huollosta, ennenkuin pelin sain läpi. Toki XO sai odottaa, että pääsin pätkimään pääpahiksen ja universumi tuli pelastettua. :D

Missä Kotor 3?

Kaikki konsolit vaan, pääsee helpoimmalla vaikka vähän rahaa syökin :)

Jos uusia konsoleita meinaat niin xbox360. Jos vanhoja niin älä edes vilkaise uusia konsoleita vaan nyt äkkiä se snes kouraan niin menee pari vuotta siihen. sitten voikin ottaa psx:n kouraan ja pari vuotta menee siihenkin (EDIT: pelilistan nopealla vilkaisulla voin sanoa että menee 2-6 vuotta).

xbox360.llä olen pelannut Eternal Sonataa joka lähti myyntiin 16h kohdalla kun se oli niin uskomattoman tylsä. Usko pois, lineaarisuus saa uuden käsitteen tuon pelin myötä. Blue dragon on vissiin luokkaa ihan ok, ja Mass Effect on ehdoton. Lost Odyssey voi olla hyvä, toivotaan parasta.

Wiille on tulossa esim Tales of Symphonia, joka on aivan helvetin hyvä, mutta tämä kuten Ps3:n FF13 on vasta hamassa tulevaisuudessa.

Molemmat genret kiinnostaa kutakuinkin yhtä paljon.

xbox360.llä olen pelannut Eternal Sonataa joka lähti myyntiin 16h kohdalla kun se oli niin uskomattoman tylsä.
Harmi, tuolle pelille oli kovat odotukset :( Juuri tuon pelin takia olin pitkään jo valintani tehnyt boxin suhteen, mutta hetki sitten sain tietää, että se on tulossa myös ps3.
Täytyy kuitenkin päästä testimään kyseistä peliä jossain ihan varmuuden vuoksi jos vaikka sattuisin kuitenkin pitämään siitä..

Ikävää ettei näille uusille koneille oo viel näköjään sitte tullu kunnolla rpg:it :(
xboxin tarjonta tosin alkaa näiden juttujen lukemisen jälkeen oleen pian "menettelee"-asteella.
Tosin siinä varmaan tulee tulee jrpg-pula kun japanissa kyseinen kone ei oikein mene kaupan :)
Mutta toisaalta taas luin jostain juttua, että microsofti olisi juuri tuolle (jrpg) alueelle pyrkimässä saadakseen japanilaiset boxin ääreen myös?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Vaikka kiellettiin, niin suosittelen PS2:ta. Laite maksaa parin pelin verran, ja lähes genrestä riippumatta tarjonta on laadun ja määrän puolesta ylittämätön. RPG-puolella on nippu Final Fantasyita ja parit Kingdom Heartsit. Noiden voimalla pärjää varmasti ensi talveen, jolloin seuraava peliaalto vyöryy päälle.

Tietysti jos reunaehdot ovat, että PS2 ei kelpaa ja pelikone täytyy saada tänään, niin johan on kysymys viritetty sellaiseksi, ettei siihen ole vaihtoehtoa muuta kuin XO. Ja Mass Effect.

Pakko heittää tähän välii kyllä varotuksen sanat tosta mass effectistä.

Itse olin ihan hurmiossa kun näin sen ensikerran ja pääsin kokeilemaan kaverin luona.

Nyt sen jälkeen kun olen pelannut koko pelin läpi niin pakko sanoa että ei se kyllä mikään kovin erikoinen ollut. Juttu tuokiot on toki hyvin tehty joten puhetta pelistä ei puutu. Toinen osuus eli taistelut onkin sitten aika moista kuraa. Ja niitä on suht runsaasti.

Pelin tavarapuoli perustuu myös pelkkiin aseisiin ja panssareihin. Ja niitä tuleekin sitten nonstoppina koko pelin ajan. Eli mitään erikoisempia tavaroita on turha odottaa ja 95% aseita ja panssareista mitä löytyy on täysin turhia. Itse pelasin pelin melkein aivan alussa saaduilla panssareilla läpi ja ase vaihtukin sitten aina 5min välein hieman tehokkaampaan.

Hahmojen kyvyt on myös melko heikosti toteutettu. Esim jos käytät haulikkoa ainut kyky aseellee on räjähtävä "kranatti" sen tehoa voi sitten parantaa pariin otteeseen ja siinä oli kaikki. Sama kaava toteutuu muille aseille yksi kyky jonka tehoa voi parantaa.

Eli jos tykkään peleistä jotka painottuu erittäin vahvasti jutteluun eikä tylsä taistelu haittaa niin silloin voin suositella lämpimästi mass effectiä. Muuten kannattaa katella jotain muuta peliä.

Lopuksi pakko sanoa että tähämän on vain oma mielipiteeni. Peli oli kuitenkin oli kuitenkin omalla kohdalla aika kova pettymys joten suosittelen ostamaan vaikka käytettynä jos tekee mieli kokeilla.

Vaikka kiellettiin, niin suosittelen PS2:ta. Laite maksaa parin pelin verran, ja lähes genrestä riippumatta tarjonta on laadun ja määrän puolesta ylittämätön. RPG-puolella on nippu Final Fantasyita ja parit Kingdom Heartsit. Noiden voimalla pärjää varmasti ensi talveen, jolloin seuraava peliaalto vyöryy päälle.

Tietysti jos reunaehdot ovat, että PS2 ei kelpaa ja pelikone täytyy saada tänään, niin johan on kysymys viritetty sellaiseksi, ettei siihen ole vaihtoehtoa muuta kuin XO. Ja Mass Effect.

Veikkaan, että se plesekakkonen jo löytyy.

Laita Eternal vaikka suosikki RPG-nimikkeitä tänne niin on helpompi suositella.

Samat varoitukset kun Hurmio sanoi Mass Effectistä, sanotaan Eternal sonatasta. Eli jos kokeilet eternal sonataa, ostat sen varmaankin. Niin helkutin kauniilta se näyttää. Mutta aika näyttää pelin todellisen puolen, usko pois. Itse olin aivan täpinöissäni sonatasta kun sitä aloittelin.

Muutama fakta pelistä.

1) univesumin lineaarisin peli (tosiesimerkki: esim jos olet tullut uuteen kaupunkiin, et voi mennä mihinkään sivukoloon, polulle, luolaan vaan pelaaja käännytetään takaisin sanomalla jotain idioottimaista kuten "minulla on nälkä, mennään inniin", tai "tuo näyttää pelottavalta, ei mennä sinne vielä'. eli pelissä on kutakuinkin yksi piskuinen putki mitä pitkin kuljet.
2) customointi on aivan minimaalista. Taikaa ei ole, vain sellaisia erikois-liikkeitä, ja yleensä uusin level upissa saatu erikoisliike on tehokkaampi kuin kaikki edelliset joten taistelut ovat sitä että hakataan nappia rämppäämällä örkkiä ja tehdään välissä aina samoja erikoisliikkeitä. Ihan älyttömän tylsää
3)hahmojen ero on aivan käsittämätön. Pelin ylivoimainen mimmi ampuu jouskarilla 4000 damagea laaki kun taas se sateenvarjotyyppi pieksee 200 damagea per laaki. Eli siis partysi hahmojen välillä on isoja eroja ja partyn ulkopuolelle jää porukkaa jotka ovat aivan läpipaskoja, koska niillä ei tee yhtikäs mitään. Tosi mielenkiintoista.

Sinänsä harmi, koska pelin juoni on ihan ok, peli näyttää unelmalta ja musiikit ovat mukavia. Varjoidea on tosi hyvä jos sekin olisi jalostettu pidemmälle.

Sinuna hankkisin nyt pleikka kakkoselle Rogue Galaxyn ja kun sen olet hakannut, osta xbox360.lle Lost Odyssey

Melkoisen kysymysmerkin heitit pöytään. Tuohan on vielä kehitteillä, valmistunee joskus vuonna 20?? eikä laadusta osaa kukaan sanoa mitään. Kuulemani perusteella siinä on kyllä elementtejä olla aivan älyttömän hauska peli, mutta jotenkin ymmärsin sen olevan enemmänkin toimintaa kuin ropellusta.
Toimintaa ja ropellusta. Kaveri on SoElla duunissa (ylläpitää webbiä) ja on saanut porttikiellon peliin. Tuppas duuni unohtuu, kun piti aikaisia pre-alpha versioita pelata.

Niin ja eihän kukaan ole sanonutkaan ettei peliä voisi ostaa ja kokeilla. Itse pelaan "osta ja myy" periaatteella eli oli peli kuinka hyvä tahansa, myyn sen kun olen sen pelannut läpi. Tällä tavalla pelaaminen on käytännössä ilmaista. Esim sonatasta maksoin käytettynä 40e ja myin eteenpäin 36e. 4 euroa 16 tunnista voisi pitää suht edukkaana.

Usein pelejä tulee ostettua briteistä halvemmalla uutena kuin mitä saan niistä käytettynä, joten sekään ei pahemmin kukkaroa ohenna, päinvastoin.

Ja ei siitä xbox360stä tartte paljoa maksaa kun hyödyntää gamestopin tarjousta: osta jostain 3 pleikka2sta halvalla ja paskapelejä 5e kappale. anna vaihdossa ja osta 3 xbxo360 arcadea. myy 2 huudossa ja voila.

Itse maksoin boksistani tällä tavalla 51

Toimintaa ja ropellusta. Kaveri on SoElla duunissa (ylläpitää webbiä) ja on saanut porttikiellon peliin. Tuppas duuni unohtuu, kun piti aikaisia pre-alpha versioita pelata.
No sanotaan nyt selvyyden vuoksi, että itse olen älyttömän hypettynyt tästä pelistä (vaikka se on varmin keino pettyä). Kaikki agenttijuttuilu on kiinnostavaa (The Recruit, Aliakset ja The Agency -tv-sarjat putoilevat ihan pelkästään aihepiirin perusteella) ja 1up Yoursin Garnett Leen tarinoinnin perusteella peli vaikuttaa kiinnostavalta. Korkealle tuntuvat kurkottavan. Pelkään vain pahasti, että ehtivät tuon vielä jotenkin sössimään. Ja vielä enemmän pelkään, että siitä tulee juuri niin hyvä, että kaikille muille harrasteille saakin sitten heittää hyvästit...

Ylös Bottom