Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uuden sukupolven koneet

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Hehheh ;)

Tarkoitan vain, kun kirjoitit 'Minä kirjoitin kohtalaisen pitkät perusteet, että miksi ne eivät ole uutta sukupolvea', niin halusin vain tarkentaa, että sinun on ihan turha niitä omia, kun ne eivät ole sinun päästäsi tulleita.

Asia on nyt korjattu eli ei siitä enää. Ja minähän ne kirjoitin vaikka ne olivatkin lainattuja...
Vielä sen verran tuosta DVD:stä, että sehän on oikeastaan sama systeemi kuin CD:kin, se on vain paljon laajempi. Äänetkin ovat ainoastaan parannetut, eli ei ne niiden perusteella ole seuraavan sukupolven koneita.
 
Originally posted by Solid Snake

Vielä sen verran tuosta DVD:stä, että sehän on oikeastaan sama systeemi kuin CD:kin, se on vain paljon laajempi.

No onhan tuo DVD-levy käytännössä seuraava sukupolvi CD:stä.

Tästä ei sitten tarvitse tapella.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser


No onhan tuo DVD-levy käytännössä seuraava sukupolvi CD:stä.

Tästä ei sitten tarvitse tapella.


Joo tottahan se on. Enpä tullut ajatelleeksi sitä... No, eipä silti pelkkä DVD tee PS2:sta uuden sukupolven konetta..
 
Re: Re: Re: Uuden sukupolven koneet

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck

Lisäksi ei pidä unohtaa DC:tä, joka kuuluu myös tähän uuteen konsoli-sukupolveen, jos näin voi sanoa. Sillä DC:hän toi konsoleihin ensikertaa nettiyhteyden.

Eikös saturnillakin jo päässyt nettiin? Siis oletan että kyse ei ole netin varsinaisesta käytöstä vaan sinne pääsemisen mahdollisuudesta... ;)
 
Yleensä konsolisukupolvista puhuttaessa tarkoitetaan tietyn ajanjakson uusimpia konsoleita. Kuten olet varmaankin huomannut (ellet sitten ole syntynyt v. -95 jälkeen tms) konsolit tuppaavat ilmestymään aina sellasina ryppäinä ts. sukupolvina. Slaisser tämän jo perustelikin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake

Joo tottahan se on. Enpä tullut ajatelleeksi sitä... No, eipä silti pelkkä DVD tee PS2:sta uuden sukupolven konetta..

Ei pelkkä data-DVD:n käyttö välttämättä tekisikään (sinun sukupolvi-käsityksesti mukaan), mutta DVD-elokuvien katselu mielestäni tekee. Se ei ole verrattavissa 3D-grafiikan tuloon, mutta esim. nettiyhteyteen kylläkin.
Itse olen yleisemmällä kannalla tässä sukupolvikysymyksessä.
 
Jos muuten muutosta haetaan viime koneisiin niin väittäisin, että nettipelit tekevät näistä koneista Hideon määritelmän mukaan uuden sukupolven koneita.
 
Mä en vieläkään tajua miksi tästä asiasta pitää tehdä vaikeampi kuin se jo on? Ei voisi vain yrittää hyväksyä yleisen käsityksen asiasta vaan pitää lähteä omalle ristinretkelleen. Joo joo, jos aina yleinen käsitys hyväksyttäisiin niin maapallo olisi vieläkin litteä, mutta nytten kyse on kuitenkin ihan vain ajattelutavasta eikä minkään asian fyysisestä muodosta tai olotilasta yms.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter


Sen tajuaa vain yksi henkilö... ;)


Jos tuolla tarkoitat minua, niin halusin vain sanoa oman mielipiteeni asiasta. Ja olen kyllä teidän muiden kanssa samaa mieltä siitä, että PS2, X-Box ja GC ovat uutta sukupolvea. Toin vain esille erilaisen ajattelutavan sukupolvi käsityksestä. Jos nyt ilmestyisi PS3 joka olisi ihan sama kone kuin PS2 ulkokuorta lukuunottamatta, niin se olisi teidän joidenkin mielestä uutta sukupolvea.
Myönnettäköön, että PS2, GC ja X-Box (sekä DC) on tuonut paljon uutta konsolisaralle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake

Jos nyt ilmestyisi PS3 joka olisi ihan sama kone kuin PS2 ulkokuorta lukuunottamatta, niin se olisi teidän joidenkin mielestä uutta sukupolvea.

Tuskinpa kovin monen. Kyllä uuteen sukupolveen kuuluu olennaisena osana tekniikan kehitys, vaikka ei mitään virtuaalitodellisuutta olisikaan saatu käyttöön...
Jos puhutaan esim. tästä Microsoftin (olemattomasta) Homestationista (ääh, vain huhupuheita, kukaan ei ole varmistanut asiaa), jossa pelikoneeseen vain liitetään lisää hömppää, niin se EI ole uuden sukupolven konsoli.
 
Ylös Bottom