Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uuden sukupolven koneet

Solid Snake

Active Member
Olen tässä käynyt keskustelua siitä, että onko PS2, GC ja X-Box uuden sukupolven koneita. Kaikennäköisiä perusteita näin, että miksi ne ovat uuden sukupolven koneita ja taisin olla ainut kuka uskalsi olla eri mieltä.
No, tässä vähän perusteita miksi PS2, GC tai X-Box EI ole uutta sukupolvea: "PS2, Gamecube ja X-Box ovat aika lailla samanlaisia. Ne ovat kaikki hyviä, mutta eivät unelmakoneita. Jokaisella on vahvuutensa ja heikkoutensa. PC Engine toi meille ensi kertaa CD Romit, jolloin pystyimme luomaan oikeata musiikkia ja käyttämään peleissä puhuttua dialogia. 3DO:lla pystyi näyttämään videopätkiä. PSonella pystyimme liikuttelemaan polygoneja kolmiulotteisesti. PS2, X-Box ja Gamecube eivät ole tuoneet tälläisiä uusia aspekteja. Ne ovat vain tehokkaampia koneita kuin edeltäjänsä."

-Lainaus suoraan Hideo Kojiman puheesta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Originally posted by Solid Snake
PS2, X-Box ja Gamecube eivät ole tuoneet tälläisiä uusia aspekteja. Ne ovat vain tehokkaampia koneita kuin edeltäjänsä.

PS2 toi konsoliin DVD:n. Xbox kovalevyn,verkkokortin ja Dolby Digital-äänet. DVD-levy mahdollistaa valtavat datamäärät, kovalevy ja verkkokortti konsoleille uudenlaiset pelit, ja DD-äänet mullistaa pelien äänimaailman.

Mutta eihän toi kaikki yllämainittu tietenkään takaa PAREMPIA pelejä, se on sitten niistä pelintekijöistä kiinni käyttävätkö uusia ominaisuuksia hyväkseen.

Eli vähän oon eri mieltä. :)
 
Itse näen asian niin että esim. PS2 ei ole samaa sukupolvea kuin PSX sillä PS2 on saman valmistajan kehittyneempi kone ja ikäänkuin PSX:n jälkeläinen. Ethän sinäkään ole samaa sukupolvea isäsi tai isovanhempiesi kanssa vain siksi ettet ole tuonut ihmisrotuun mitään varsinaista uutta.

Tietysti kannatan tuota perinteistä kone-sukupolvi järjestelmää myös siksi että niin olen tottunut asian käsittämään ja olisi hullua lähteä monimutkaistamaan asioita vain siksi että joku horisee jossain foorumissa jotain tämän vastaista.

PS. Laadukkaan vertailun tarjosi jälleen Slaisser OY :)
PPS. Miksi tehdä asiasta vaikea kun siitä voi tehdä mahdottoman?
 
Re: Re: Uuden sukupolven koneet

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code


PS2 toi konsoliin DVD:n. Xbox kovalevyn,verkkokortin ja Dolby Digital-äänet. DVD-levy mahdollistaa valtavat datamäärät, kovalevy ja verkkokortti konsoleille uudenlaiset pelit, ja DD-äänet mullistaa pelien äänimaailman.


Tosin DVD levykin on vain CD joka on ismopi...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
"PS2, Gamecube ja X-Box ovat aika lailla samanlaisia. Ne ovat kaikki hyviä, mutta eivät unelmakoneita. Jokaisella on vahvuutensa ja heikkoutensa. PC Engine toi meille ensi kertaa CD Romit, jolloin pystyimme luomaan oikeata musiikkia ja käyttämään peleissä puhuttua dialogia. 3DO:lla pystyi näyttämään videopätkiä. PSonella pystyimme liikuttelemaan polygoneja kolmiulotteisesti. PS2, X-Box ja Gamecube eivät ole tuoneet tälläisiä uusia aspekteja. Ne ovat vain tehokkaampia koneita kuin edeltäjänsä.

Ai että olet sitten lainannut herra Kojiman kommentteja Pleikkari 2-lehden 8 nro:sta...? ;) Ajattelinkin miksi toi kuulosti tutulta :)
 
Re: Re: Uuden sukupolven koneet

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper


Ai että olet sitten lainannut herra Kojiman kommentteja Pleikkari 2-lehden 8 nro:sta...? ;) Ajattelinkin miksi toi kuulosti tutulta :)

Kattelin ihan samaa:D
 
Re: Re: Uuden sukupolven koneet

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code


PS2 toi konsoliin DVD:n. Xbox kovalevyn,verkkokortin ja Dolby Digital-äänet. DVD-levy mahdollistaa valtavat datamäärät, kovalevy ja verkkokortti konsoleille uudenlaiset pelit, ja DD-äänet mullistaa pelien äänimaailman.
Lisäksi ei pidä unohtaa DC:tä, joka kuuluu myös tähän uuteen konsoli-sukupolveen, jos näin voi sanoa. Sillä DC:hän toi konsoleihin ensikertaa nettiyhteyden.
 
Minusta nämä nykykoneet (PS2, DC, GC ja Xbox <- huomatkaa, että jätin Xboxin viimeiseksi listassa ;) ovat uutta sukupolvea, ja kaikkien näiden seuraajat (paitsi DC:n, jolle ei ilmeisesti seuraajaa tule) ovat taas uutta sukupolvea.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser
Ethän sinäkään ole samaa sukupolvea isäsi tai isovanhempiesi kanssa vain siksi ettet ole tuonut ihmisrotuun mitään varsinaista uutta.
Miten voit väittää jotain tämmöistä ilman perusteluja?
 
Re: Re: Uuden sukupolven koneet

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper


Ai että olet sitten lainannut herra Kojiman kommentteja Pleikkari 2-lehden 8 nro:sta...? ;) Ajattelinkin miksi toi kuulosti tutulta :)


Joo! Onko se kiellettyä? Sitä vartenhan siinä on " lainausmerkit. En kai minä omia puheitani lainailisi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul
Minusta nämä nykykoneet (PS2, DC, GC ja Xbox <- huomatkaa, että jätin Xboxin viimeiseksi listassa ;) ovat uutta sukupolvea, ja kaikkien näiden seuraajat (paitsi DC:n, jolle ei ilmeisesti seuraajaa tule) ovat taas uutta sukupolvea.


Saanko perusteet väitteeseen kiitos"! Minä kirjoitin kohtalaisen pitkät perusteet, että miksi ne eivät ole uutta sukupolvea ja nyt haluaisin perusteet miksi ne ovat. Voidaanhan tästä asiasta keskustella ilman suurempaa riitaa, toisin kuin tehokkaimmasta konsolista;)
 
Re: Re: Re: Uuden sukupolven koneet

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake



Joo! Onko se kiellettyä? Sitä vartenhan siinä on " lainausmerkit. En kai minä omia puheitani lainailisi.

Ei ole kiellettyä, mutta on suotavaa, että kerrot, kuka lainauksen on sanonut ja missä se on julkaistu.
 
Re: Re: Re: Uuden sukupolven koneet

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake

Joo! Onko se kiellettyä? Sitä vartenhan siinä on " lainausmerkit. En kai minä omia puheitani lainailisi.

Eihän se kiellettyä ole, kunhan halusin varmistaa. Mutta kyllä tuossa EdHunterin kommentissa on hyvä pointti. Siitä tulikin mieleen että esim. meidän äikän maikka "luulee" lainauksen olevan jostain aiemasta tekstistäni jos en ole laittanut kuka sen on sanonut ja missä. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Saanko perusteet väitteeseen kiitos! Minä kirjoitin kohtalaisen pitkät perusteet, että miksi ne eivät ole uutta sukupolvea
Hohhoijaa... Sinä se et kirjoittanut mitään, ainaskaan mikä olisi tullut sinun pääkopastasi, kuhan vain lainailit herra Kojiman ajatuksia. Jospa vaikka itse perustelisit väitteesi, ja sitten kysyisit mielipiteitä niistä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
En kai minä omia puheitani lainailisi.
No, susta nyt ei tiedä....
 
Re: Re: Re: Re: Uuden sukupolven koneet

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper


Eihän se kiellettyä ole, kunhan halusin varmistaa. Mutta kyllä tuossa EdHunterin kommentissa on hyvä pointti. Siitä tulikin mieleen että esim. meidän äikän maikka "luulee" lainauksen olevan jostain aiemasta tekstistäni jos en ole laittanut kuka sen on sanonut ja missä. :)

Okei, mutta nyt se on korjattu, eli ei siitä enää enempää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Hohhoijaa... Sinä se et kirjoittanut mitään, ainaskaan mikä olisi tullut sinun pääkopastasi, kuhan vain lainailit herra Kojiman ajatuksia. Jospa vaikka itse perustelisit väitteesi, ja sitten kysyisit mielipiteitä niistä.

Ne eivät siis ole perusteluja, jos niitä ei ole itse keksinyt. Hmm... Olipa aika mielenkiintoinen pointti jopa sinulta



;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Ne eivät siis ole perusteluja, jos niitä ei ole itse keksinyt. Hmm... Olipa aika mielenkiintoinen pointti jopa sinulta
Hehheh ;)

Tarkoitan vain, kun kirjoitit 'Minä kirjoitin kohtalaisen pitkät perusteet, että miksi ne eivät ole uutta sukupolvea', niin halusin vain tarkentaa, että sinun on ihan turha niitä omia, kun ne eivät ole sinun päästäsi tulleita.
 
Ylös Bottom