Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uusi näytönohjain, suositteluja?

Vastaus: Uusi näytönohjain, suositteluja?

Lastsoul sanoi:
Mitäs vikaa Matroxissa? Pelikäyttöön en suosittelisi, mutta perinteisesti ovat kuvanlaadultaan olleet erittäin laadukkaita. Kakkoskoneen Matrox MGA (tai mikä onkaan, vuodelta "wow, tos koneessa on aakeepeeväylä") antaa Windows-käytössä aivan yhtä laadukkaan kuvan kuin pääkoneen valovuosia uudempi GF4 TI4400, jonka valmistajaa en kyllä muista.

Tosin onpa tullut vastaan pari vastaavaa Matroxia jotka eivät antaneet minkäänlaista kuvaa ulos, vaikka itse kortti taisi täysin ehjä ollakin. :p

Matroxithan olivat aikanaan kuvanlaadultaan ihan huipputasoa (voivat olla edelleen?) Minulla oli silloin joskus vuonna keppi, kun 3D-murros alkoi, sellainen epä-3D ohjain Matrox Mystique. Hyvä 2D&3D kuvanlaatu, mutta Voodoo 1:een verrattuna suurin osa 3D efekteistä puuttui. En viisastunut vahingosta, vaan hankin myöhemmin Matroxin G400:n, kun Nvidian TNT2 hallitsi 3D markkinoita. Taas erittäin hyvä kuvanlaatu, mutta surkea 3D nopeus. En enää ostanut G550:ä. ;)
 
Vastaus: Uusi näytönohjain, suositteluja?

Peli/hyötyohjelmakäyttöön kone on, tämän mukaan valitsen kortinkin.

Tätä 208:n MSI:tä olen tällä hetkellä hankkimassa. Ken tietää saisiko Porista korttia halvalla? En viitsisi maksella nettikauppojen tuhansien eurojen postituksista. Pakko kai sitten odottaa että Helsinkiin pääsen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uusi näytönohjain, suositteluja?

208:n MSI:n NX6600GT kököttää paketissaan tuossa pöydällä. Mukana myös tuhottomasti krääsää tuhannella levyllä (mm. XIII ja Prince of Persia), johtoja ja pari läpyskää tekstiä.

Asennus pelottaa, mutta ilmeisesti aiheetta. Olen varma että onnistun räjäyttämään koneeni.

Eli poistan vanhat ajurit, sammutan koneen, avaan koneen, otan vanhan kökön pois, panen uuden kökön tilalle, suljen koneen, käynnistän koneen, asetan ajuri-CD:n sisään ja alan pelata?
 
Vastaus: Uusi näytönohjain, suositteluja?

Knight sanoi:
Eli poistan vanhat ajurit, sammutan koneen, avaan koneen, otan vanhan kökön pois, panen uuden kökön tilalle, suljen koneen, käynnistän koneen, asetan ajuri-CD:n sisään ja alan pelata?

Kannattaa asentaa ne ajurit kuitenkin siltä CD:ltä ensin ;)

Tosin nuo ovat jo 100% varmasti vanhentuneet eli hae uudet ajurit valmistaja sivuilta tai täältä.
 
Vastaus: Uusi näytönohjain, suositteluja?

Knight sanoi:
208:n MSI:n NX6600GT kököttää paketissaan tuossa pöydällä. Mukana myös tuhottomasti krääsää tuhannella levyllä (mm. XIII ja Prince of Persia), johtoja ja pari läpyskää tekstiä.

Asennus pelottaa, mutta ilmeisesti aiheetta. Olen varma että onnistun räjäyttämään koneeni.

Eli poistan vanhat ajurit, sammutan koneen, avaan koneen, otan vanhan kökön pois, panen uuden kökön tilalle, suljen koneen, käynnistän koneen, asetan ajuri-CD:n sisään ja alan pelata?

Kannattaa hakea ne uudet ajurit ennemmin nVidian sivuilta, näytönohjainten mukana tulevat ovat yleensä aika vanhoja, pelittää kyllä varmaan niilläkin. Näytönohjaimille julkaistaan aika tiheään uusia ajureita, joilla korjataan bugeja uusissa peleissä, lisäksi ruudunpäivitysnopeus saattaa hieman nousta jne.

edit: muuten tuo järjestys kuulostaa hyvältä
 
Vastaus: Uusi näytönohjain, suositteluja?

No niin. Asennus meni hyvin lukuunottamatta sitä pikku seikaa, että käynnistäessäni Winukan sain ilmoituksen, jossa kohteliaasti ilmoitettiin näyttiksen saavan liian vähän virtaa. "Suoritustaso on laskettu tasolle, jolla on turvallista jatkaa".

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että minua nyppii. Mitä tämä nyt sitten käytännössä tarkoittaa?
 
Vastaus: Uusi näytönohjain, suositteluja?

Knight sanoi:
No niin. Asennus meni hyvin lukuunottamatta sitä pikku seikaa, että käynnistäessäni Winukan sain ilmoituksen, jossa kohteliaasti ilmoitettiin näyttiksen saavan liian vähän virtaa. "Suoritustaso on laskettu tasolle, jolla on turvallista jatkaa".

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että minua nyppii. Mitä tämä nyt sitten käytännössä tarkoittaa?

Onko siinä kortissa liitin virtapiuhalle, pitäisi olla, kai laitoit siihen johdon kiinni.

edit: sen pitäisi olla kortin takaosassa, siinä kulmassa joka on ylöspäin. virtalähteestä lähtee niitä erillaisia johtoja, laita sopiva siihen kiinni.
 
Vastaus: Uusi näytönohjain, suositteluja?

Dr Evil sanoi:
Onko siinä kortissa liitin virtapiuhalle, pitäisi olla, kai laitoit siihen johdon kiinni.

edit: sen pitäisi olla kortin takaosassa, siinä kulmassa joka on ylöspäin. virtalähteestä lähtee niitä erillaisia johtoja, laita sopiva siihen kiinni.

En laittanut mitään kiinni kun ei vanhassakaan mitään ollut. No, koetetaan.
 
Vastaus: Uusi näytönohjain, suositteluja?

Knight sanoi:
En laittanut mitään kiinni kun ei vanhassakaan mitään ollut. No, koetetaan.

Joo siinä se ongelma on, en muistanut mainita, kun kaikissa omissa näytönohjaimissani on aina ollut tuo virtaliitin, no ei siinä mitään vahinkoa pääse kuitenkaan syntymään vaikka se ensiksi unohtui.
 
Vastaus: Uusi näytönohjain, suositteluja?

Knight sanoi:
En laittanut mitään kiinni kun ei vanhassakaan mitään ollut. No, koetetaan.

Vika on juuri tuossa Dr Evilin huomauttamassa lisävirran puutteessa. Heh, olen kasaillut koneita 90-luvun alupuolelta lähtien, ja itsekin unohdin laittaa tuon piuhan kiinni asennuksessa. Tiesin, että se pitää laittaa, mutta olin niin tohkeissani uudesta näytönohjaimesta, että unohdin. :rolleyes:

Kertoile sitten fiiliksiä uudesta näyttiksestä. 3D-nopeusero pitäisi olla ainakin selvästi havaittavissa.
 
Vastaus: Uusi näytönohjain, suositteluja?

Ero on kuin yöllä ja päivällä. Chromekin pyöri oikein nätisti, muita en vielä ehtinyt kokeilla. Tuntuu aivan älyttömän hienolta, kun vihdoin taas uskaltaudun PC-pelien maailmaan. Olen keskittynyt konsoleihin siitä syystä, ettei PC.stäni ole löytynyt riittävästi potkua, mutta nyt tämäkin asia on korjattu. Ei paha hinta ollut tuo runsas 200, kun ottaa huomioon että tällä sitten pelailenkin jonkun aikaa. Ääni kyllä on huomattavasti kovempi kuin aiemmin, mutta edellinen kortti nyt olikin sellainen onneton prötkötin. Aika onnettomalta se kyllä näytti.

Aika mittava krääsäpakettikin tuli mukana, vaikka laadusta en nyt tiedäkään:

Johtoja (Vivo-liitännät kortissa nääs)
Prince of Persia
XIII
URU: Ages beyond the Myst (never heard)
Joku uskomaton 14 in 1 -peli-DVD
SuperPack: Adobe Photoshop Album SE + 3D Album
MSI Media Center Deluxe II
FarStone VirtualDrive + FarStone RestoreIT!
Cyberlink DVD Solution StarCinema + Star2Go + StarPocket
3D Desk Top
WinDVD Creator

Tuskin noita ohjelmia asentelen, jos ei joku kerro minulle niistä jotain, mikä minua kiinnostaisi. En tiedä mitä ovat, ja jotenkin sain sellaisen tunteen etten haluakaan tietää.
 
Vastaus: Uusi näytönohjain, suositteluja?

Knight sanoi:
...Aika mittava krääsäpakettikin tuli mukana, vaikka laadusta en nyt tiedäkään...

MSI:llä tosiaan tulee noita oheisohjelmia aika paljon. Kuten jo aikaisemmin totesin, ei kaikelle välttämättä löydy käyttöä. Tuo taisi olla kuitenkin krääsineenkin kilpailijoita halvempi, joten huonoa kauppaa et varmasti tehnyt. Nopeudessa ei kuitenkan ole eroa. Toivottavasti VIVO-ominaisuuksillekin löytyy käyttöä.
 
Vastaus: Uusi näytönohjain, suositteluja?

Palle_V1.2 sanoi:
Sama tilanne edessä, eli ohjainta uusimaan. Olen pähkäilyssä päässyt jo niin pitkälle, että olisi pari mallita jäljellä, mutta kumpi kannattaa hankkia? Hinnassa eroa 20euroa asuksen ohjaimen eduksi.

GAINWARD GF 6600 GT 128MB DUAL DVI+VIVO GS

ASUSTEK GEFORCE 6800 LE 128 MT AGP V9999LE-TD128

Onko kenelläkään 3D-laseista kokemuksia? Tuohon Gainwardiin saisi samalta valmistajalta lasit.

vakiona tuo 6600 Gt on parempi, mutta on mahdollista, että tuosta toisesta saa modaamalla paremman, tsiikaile vaikka muropaketista, että kuinka usein se onnistuu, jos modaus kiinnostaa, jos ei niin osta GT.
 
Vastaus: Uusi näytönohjain, suositteluja?

Vois nostaa tätä aihetta taas ylös. Eli jos olisi joku joka osaisi suositella tähän kokoonpanoon oikeanlaista näyttistä jolla pyöris half-life 2 ainakin ja jotain muita suht uutuuspelejä.
Eli:

AMD Sempron™ 3000+ prosessori
1800Mhz, 128KB Cache, Socket 939
VIA K8M800 piirisarja
1 Gb DDR RAM PC3200 (400 Mhz)
AGP 8x
Näytössä 1 x D-SUB, 1x DVI-D ja 17"

Eli ei merkillä niin väliä kunhan hintahaarukassa 180e on max. Veronpalautuksilla tässä olisin joulun alla ostoksille menossa. Kiitos etukäteen ;)
 
Vastaus: Uusi näytönohjain, suositteluja?

jujze sanoi:
ATI:n kyhäelmistä en tiedä, mutta Geforce 7600GS on hyvä vaihtoehto, ainakin hintansa puolesta. (jotain 120)
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/34598
Tuo 7600GS on kyllä edullinen kortti ja ihan kelpo, mutta satasen lisäpanostuksella saa aimo annoksen lisää vääntöä. En uskalla enää tarkkaa mallia sanoa (osaan sanoa, mitä kuukausi sitten olisin suositellut, mutta sillähän ei enää tässä kohtaa ole mitään merkitystä), mutta noin yleisesti ottaen suosittelen tällä hetkellä NVIDIAn keskihintaista (200+ ) näyttistä (paras hinta-laatu-suhde). Ehkä joku 7600GT (vai olikos se 7300GT...) olisi passeli, jos muistan oikein. Kannattaa aina ostohetkellä harkita vielä kerran, uusia tuotteita paukautetaan tällä alalla markkinoille aivan naurettavaa vauhtia.
 
Vastaus: Uusi näytönohjain, suositteluja?

Jaa oliko 7600GT AGP:näkin? sitten ehdottomasti se.
 
Vastaus: Uusi näytönohjain, suositteluja?

jujze sanoi:
Jaa oliko 7600GT AGP:näkin? sitten ehdottomasti se.
Auts, en huomannut tuota vaatimusta. Kyllä se varman AGP:näkin on, mutta eri asia löytääkö sitä mistään. Ja 7600GS:ääkin fiksumpia (no riippuu tietty mitä on valmis sijoittamaan ja paljonko tehoja hakee) vaihtoehtoja on. On vain hiukan tuuripeliä, mitä korttia löytyy. Maahantuojilla on jo aika huono tilanne AGP-korttien kanssa, melkeinpä suosittelen sitten emon vaihtoa. Kun, WeePee, vaihdat prossua seuraavan kerran, joudut joka tapauksessa vaihtamaan emon. Jos hommaat uuden emon nyt, et joudu maksamaan näyttiksestä kahta kertaa (myöhemmin järkeviä AGP-emoja on turha etsiskellä).

Jos emon päätät vaihtaa, vaihtoon menisivät siis itse emo, prossu (AMD:llä AM2-kanta), muisti(t) (DDR2) ja näyttis (PCI-E).
 
Vastaus: Uusi näytönohjain, suositteluja?

Just, tosiaan noiden saatavuus on hyvin persiistä.
 
Ylös Bottom