Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uusi ohjain ei suosty yhdistymään boksiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vermu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

vermu

New Member
Moi,

Hommasin juuri toisen ohjaimen, jotta päästään pelaamaan lego star warsia pojan kanssa. Ongelma on, että toinen ohjain ei suostu yhdistymään boksiin. Minulla on musta 120 gigan elite. Ostin eilen prismasta tuollaisen valkoisen langattoman ohjaimen. Kun painan keskusnappia, niin valot vilkkuvat loputtomiin, eikä ohjain yhdisty. Jos painan sitä pikkunappia, missä on ne 3 aaltoa, niin sama homma. Valot pyörivät kehässä, mutta ei koskaan suostu yhdistymään. Onko ohjain jotain niin vanhaa tekelettä, että ei ole yhteensopiva vai onko tässä joku ihmeen jippo, miten toinen ohjain pitää liittää?

Vastaus: Uusi ohjain ei suosty yhdistymään boksiin

Onko ohjain jotain niin vanhaa tekelettä, että ei ole yhteensopiva vai onko tässä joku ihmeen jippo, miten toinen ohjain pitää liittää?
On. Itse konsolistakin pitää painaa sitä pientä yhdistämisnappia. :) Sen jälkeen paina ohjaimen yhdistämisnamiskuukkelia (eli sitä "pikkunappia").

Katso vielä varmuuden vuoksi lyhyt opetusvideo alta.

[video=youtube;h_Z5YySygRM]http://www.youtube.com/watch?v=h_Z5YySygRM[/video]

Heh =) sama juttu oli tässä taannoin allekirjoittaneella kun rattia yhdistelin. Painelin ratista sitä nappia ja ihmettelin kun ei millään yhdisty. Melkein (huom. melkein) kerkesin jo luulemaan että joku on nyt pashana kunnes muistin että ainiin, tuoltaki pitää painella. Eihän noita muista kun edellisestä kerrasta on muutama vuosi aikaa :)

Mulla on myös ongelma ohjaimen yhdistämisen kanssa, mutta astetta hankalampi.

Ostin ohjaimeen Play & Charge -kitin (ei MS) ja ennen sitä ohjain toimi loistavasti. Akun kanssa ohjain ei jostain syystä suostu enää yhdistymään konsoliin, vaikka ladattavien paristojen kanssa konsoli edelleen tunnistaa ohjaimen. Olen kokeillut kahdella ohjaimella, ja molemmilla sama juttu. Akku on ladattu täyteen, eikä yhdistäminen onnistu edes latauskaapelia käyttämällä.

Molempia yhdistämispainikkeita painaessani valot pyörivät hetken aikaa ja sen jälkeen alkavat kaikki neljä valoa vilkkua samanaikaisesti. Sen jälkeen konsolin valot sammuvat. Ohjaimessa ne jäävät edelleen vilkkumaan.

Löysin erään ehdotuksen ratkaisuksi osoitteesta
Controller won't connect to 360 [Archive] - Xbox Addict Asylum :
I solved this problem by calling 1-800-4MY-XBOX and talking to one of the higher up's. What I had to do was hold down the sync button on the front of the xbox (with the xbox ON) for 30 seconds, or until the light stops spinning, and turns off. Then I had to turn off the xbox, and unplug the power supply from the xbox, the cord from the power supply, and the cord from the wall, and then remove my hard drive and wait for a minute. Then I hooked everything back up and it worked fine. This works if wireless and wired controllers won't sync up with the xbox 360.

Olen kokeillut tätä kahdesti, mutta ei auttanut.

Onko kellään vinkkejä ongelman ratkaisuun tai arvauksia, missä vika voisi piillä? Jollain tapaa tämä liittyy tuohon play & charge -kitin akkuun, koska kuten mainitsin, ladattavilla paristoilla ohjaimet yhdistyvät konsoliin kuten ennenkin.

Huomautetaan vielä, että kerran play & charge -kitin käyttöönoton jälkeen sain ohjaimella pelattua, mutta nyt se ei ole enää toiminut.

Juu, täälläkin ihmetellään sitä, että miksei erillinen ohjain yhdisty konsoliin. Konsoli on slim mallinen(valmistus ajankohta 2/12) ja erillinen ohjain ostettu suomalaisesta verkkokaupasta eli ihan aito ohjain on. Jostain syystä valot vaan pyörii ympäri. Konsolin mukana tullut ohjain toimii ihan hyvin. Toiselta foorumilta sain sellaisen käsityksen, että uusi ohjain pitäisi parittaa konsolin kanssa. Miten se paritetaan? :confused:

masterboy: Sekä itse konsolissa että ohjaimessa on pieni paritusnappula. Paina ensin konsolin paritusnappia, sen jälkeen laita ohjaimeen virta päälle Xbox-napista ja lopuksi paina ohjaimen paritusnappia.

Update! Asia on selitetty tuossa muutama viesti sitten ihan videon kera.

No niin, tulihan se uusi ohjain paritettua. Tuossa videossa konsoli on vanhempi mallinen, tässä slim mallissa kyseinen nappi on vähän erilainen:

Ylös Bottom