Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uusivuosi ja raketit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sCeNtEd
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

werty sanoi:
Jep, tällä linjalla itsekin mennään. Tosin joillakin ei ole edes varaa räjäytellä rahojaan ilmaan. Aivan sama asia kuin polttaisi setelilappua kädessään.
jos tälle linjalle lähdetään niin asia olisi sama jos tupakkaa polttaa;)

ja itse en paukkuja ostanut kun naapuri ostaa mun puolesta noi 500 paukkuja. ja iteltä löytyy vielä parin vuoden takaisia pikku paukkuja
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

werty sanoi:
Jep, tällä linjalla itsekin mennään. Tosin joillakin ei ole edes varaa räjäytellä rahojaan ilmaan. Aivan sama asia kuin polttaisi setelilappua kädessään.

Itse olen sitä mieltä, että uuden vuoden juhlinta olisi vain tavallista alkomahoolin nauttimista ilman raketteja. Tosin useillehan uuden vuoden juhlinta on vain alkomahoolin nauttimista, mita hauskaa siinä on? Voihan sitä seuraavana viikonloppunakin ryypätä ja sitä seuraavana ja sitä seu...heh.

Ja olisihan uuden vuoden juhlinta aika aneemista muillekin, jos kukaan ei ampuisi raketteja. Eihän uuden vuoden juhlinta eroaisi muista juhlista lainkaan ilman raketteja. Aneeminen uuden vuoden juhlinta (siis se, ettei kukaan ampuisi raketteja Suomessa ja säästettäisiin ne 20 miljoonaa) voisi näkyä BKT:ssäkin jälkiviiveellä, kun uuden vuoden juhlinta jäi koko kansalta väliin ja televisiossa näytetään, kun muut maat ampuvat rakettejaan(aika naivia, mutta menkööt).

En halua muuttaa kenenkään uuden vuoden juhlinnan tapojaan, mutta itselleni uuden vuoden juhlinta ilman raketteja ei ole uuden vuoden juhlintaa. Ei sitä voi rahassa mitata, mistä itse jäisi paitsi jos ei raketteja tulisi hankittua uuden vuoden juhlintaan varten.

Hyvää uutta vuotta ja uuden vuoden juhlintaa kaikille.

ps. ai niin...pienin seteli tällä hetkellä on 5 euroa ja sillä saa jo monta thunderkingiä...ei se ihan sama ole poltella 5 euron seteliä, joka palaa muutamassa sekunnissa.. noin 30 kpl .thunderkingeja räjäytellessä kuluu pidempi aika...siis ei aivan sama asia... :)
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

Itse saan ainakin mukavat kiksit rakettien ampumisesta. Yhtä hyvin voidaan sanoa, että videopelit ovat pelkkää rahan tuhlausta. Mitä hyvää niilläkin rahoilla voitaisiin saada aikaan ;)
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

Minäkin tykkään raketteja ampua. Mitä isompia, sen paremmat kicksit saa :D Tänä vuonna jotenkin nyt kuitenkin jäi tuo tulitteiden osto. Ei ole oikein fiilistä ammuskella kun ei ole luntakaan.
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

Voisihan sitä jollain nakkinsa illalla soseessa räjäyttää. Vuosiin en ole pommeja ostanut, tänään voisin. Tästä ei hyvää seuraa.
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

Ikinä en ole raketteja ostellut. Rahaa säästyy sitten muuhun. Niitähän näkee jokapuolella maksutta. ;)
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

arttq sanoi:
Itse saan ainakin mukavat kiksit rakettien ampumisesta. Yhtä hyvin voidaan sanoa, että videopelit ovat pelkkää rahan tuhlausta. Mitä hyvää niilläkin rahoilla voitaisiin saada aikaan ;)

Pelit kuitenkin kestävät enemmän kuin sen 10sekuntia, ja niistä saa käytettynäkin rahaa :rolleyes:

ps: hyvää uutta vuotta silti
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

Juu jäi jälleen kerran raketit ostamatta. Turhaa toimintaa mikä pitäisi kieltää lailla :(
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

Kai ne rakettirahat voisi pistää vaikka hyväntekeväisyyteen jos siltä tuntuu.

Omalla kohdallani homma menee kuitenkin niin että raketit ostetaan ja kavereiden kanssa käydään ne poksauttelemassa. 40 saa hemmetin hyvän fiiliksen, kaikilla on hauskaa illan aikana ja kohokohtana on sitten se rakettien ammunta. Kai se joidenkin mielestä on turhaa mut hei, mä käytän rahani niin kuin parhaalta tuntuu enkä todellakaan pode siitä huonoa omatuntoa.

P.S. Hyväntekeväisyyteen tulee laitettua rahaa muutenkin joten mun raketit ei ole siitä pois.
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

Manix sanoi:
Kai se joidenkin mielestä on turhaa mut hei, mä käytän rahani niin kuin parhaalta tuntuu enkä todellakaan pode siitä huonoa omatuntoa.

Tässähän se koko homma melko pitkälti kiteytyy :)

Eipä rakettien poksauttelu turhaa ole pelkästään tuon rahan tuhlauksen takia. Uudenvuoden ilotulitukset saastuttavat enemmän mitä koko vuoden lentoliikenne. Jos lasketaan rahat mitkä kyseisessä huvituksessa palaa sekä saaste määrä mikä siitä aiheutuu, niin onpahan melkoisen kova hinta noinkin tyhjänpäiväiselle huvittelulle. Kertoo aika paljon siitä kuinka lapsen kengissä tämä ihmiskunta vielä on.

Mutta hei, nyt riittää jeesustelu, menen tästä juomaan kuohuviiniä.

Hyvää uuttavuotta kaikille! <3
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

Se on kyllä totta, että raketit kyllä kuormittavat luontoa todella paljon:( Itse en ole raketteja ostanut enää moneen vuoteen. Hyvää uutta vuotta konsolifinin poppoolle:)
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

No niin, se olis taas se aika vuodesta kun voi ampua kovalla työllä ansaitut fyrkat taivaan tuuliin. Kysyiinkin teiltä toverit, että mistä löytyy pääkaupuniseudun kovimmat pommit ja isoimmat raketit. Hongkongin ja bauhausin kuvastoja oon jo vähän katlellut Onko vinkkejä?
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

Rakettitukun ja Lidlin kun otat suunnaksesi, olet mehevimmät mällit löytävä. :p
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

Uusivuosi ei ole mitään ilman raketteja. Tänä vuonna onnistuin 40€ tuhlaamaan. Ei ollut tarkoitus käyttää noin paljoa, mutta kerran vuodessa...
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

Juu jäi jälleen kerran raketit ostamatta. Turhaa toimintaa mikä pitäisi kieltää lailla :(
Juuri näin.

Ei mua rakettien paukuttelu noin muuten ärsyttäisi, mutta kun se möykkä alkoi jo toissapäivänä ja jatkuu yleensä lähes tammikuun puoleen väliin saakka :rolleyes: Joo, sehän on kiellettyä mutta kuka sitä muka valvoo?
Möykän lisäksi ottaa päähän loukkaantumiset kun känniset ja osaamattomat (parhaassa tapauksessa ollaan molempia) aiheuttavat vahinkoja niin itselleen kuin muillekin.

Rahapuolta en niin jaksa arvostella. Jonkun mielestä minä tuhlaan rahaani vähintään johonkin yhtä älyttömään :D

Tämä kukkahattutäti olisi sitä mieltä, että yksityisille rakettien myynti kielletyksi. Kaupunki/kunta ja/tai yritykset voisivat hoitaa tämän riemun valvotuissa olosuhteissa kaikkien riemuksi - turvallisesti.
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

Ei mua rakettien paukuttelu noin muuten ärsyttäisi, mutta kun se möykkä alkoi jo toissapäivänä ja jatkuu yleensä lähes tammikuun puoleen väliin saakka :rolleyes: Joo, sehän on kiellettyä mutta kuka sitä muka valvoo?
Möykän lisäksi ottaa päähän loukkaantumiset kun känniset ja osaamattomat (parhaassa tapauksessa ollaan molempia) aiheuttavat vahinkoja niin itselleen kuin muillekin.

Tämä kukkahattutäti olisi sitä mieltä, että yksityisille rakettien myynti kielletyksi.
Imo sangen jyrkkä mielipide ollakseen esitetty pelifoorumilla. Miksi muutaman törttöilijän takia pitäisi ilo kieltää kaikilta? Samalla logiikalla voitaisiin tästä maailmasta kieltää moni moni asia ja ilotulitteet olisivat sieltä vähiten haitallisesta päästä.
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

Imo sangen jyrkkä mielipide ollakseen esitetty pelifoorumilla. Miksi muutaman törttöilijän takia pitäisi ilo kieltää kaikilta? Samalla logiikalla voitaisiin tästä maailmasta kieltää moni moni asia ja ilotulitteet olisivat sieltä vähiten haitallisesta päästä.
Periaatteessa vastustan sitä, että kun yksi mokaa, niin kaikkia rangaistaan -periaatetta. Rakettien kohdalla tilanne on kuitenkin toinen. Lähinnä perustan ajatukseni siitä, että raketeista on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Esim. autoilijoissakin on törttöilijöitä, mutta autoilun kieltäminen on melkolailla mahdotonta, koska autoista on niin paljon hyötyä ja auto on monille jopa välttämätön kapistus.
Jos ottaa esimerkiksi vaikkapa pelit, niin niistäkin on toki haittansa ja väärinkäyttönsä, mutta väittäisin silti haittojen olevan pienemmät kuin raketeissa. Pelit harvemmin sokeuttavat, vahingoittavat muita jne.

Ja miten ihmeessä foorumin aihepiiri vaikuttaa asiaan? Eihän ilotulitteet ja pelit liity yhteen? Hölmönä minua voisi pitää vasta, jos tulisin tänne meuhkaamaan siitä, että pelien myynti yksityisille tulisi kieltää ;)
 
Ylös Bottom