Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uutisiin tiukempi moderointi?

Vastaus: Uutisiin tiukempi moderointi?

XShava sanoi:
Jokainen saa kommentoida jokaista uutista. Ei ole kieltoa, etteikö saisi kommentoida Pleikkari uutista jos ei omista Pleikkaria.

Tosiasia on kuitenkin se, että fanit ovat törmäys kurssilla kun Playstationin omistaja tulee kommentoidaan xbox uutista tarkoituksenaan saada rähinä aikaan. Ja todennäköisesti onnistuu saamaan keskustelun pois raiteiltaan.

Nyt itse näen tässä keskustelussa ongelmaksi sellaiset kommentit, joissa on tarkoitus juuri ärsyttää fanipoikia. Eikä niissä kommenteissa ole päätä eikä häntää. Vaikka alku ja loppu löytyvät.

Ja kysymys edelleen minusta kuuluu, karsitaanko uutisten kommenteista ne räikeät kommentit. Joiden tarkoitus on saada konsolisota aikaiseksi kommentoimiseen.

Esim tälläiset:

Suurin osahan noista on ihan harmitonta läppää. Ainakin minä tulen suuresti kaipaamaan mm. jäsen Alucardin upeita lausuntoja, sillä eihän niissäkään ole oikeasti järjen häivää, joten nekin varmasti sitten loppuvat. Eikä aina noilla viesteillä ole tarkoitusta saada rähinää aikaan, nehän ovat usein vain sellaisia hauskoja heittoja, ainakin minusta.

Ja jos vaikka minun yksittäiset viestit jossakin tosi harvassa uutisessa nykyään ovat sääntöjen vastaisia, niin kyllä minä voin lopettaa kaiken kommentoinnin uutisissa vaikka heti ja pysyn tiukasti tuolla konsolisodan puolella.
 
Vastaus: Uutisiin tiukempi moderointi?

Tylysti vaan konsolisota pois uutisista. Ei sellaista jauhamista nyt koko ajan jaksa :cool:
 
Vastaus: Uutisiin tiukempi moderointi?

Mielestäni myös tiukempi moderointi on paikallaan.

Uutiset olisi pidettävä uutisina. Aiheeseen liittyvä keskustelu, lisäinfot ja kysymykset ovat ok ja positiivinen lisä itse uutiseen.
Eikä se huono läppä siellä heti haittaa, mutta jos sitä joka uutiseen kertyy, niin huonossa tapauksessa osa porukkaa siirtyy pikku hiljaa käyttämään muita sivustoja uutislähteenä.

Itseäni kommenteissa sekä foorumipostauksissakin häiritsee:
- P*skanjauhanta laitteista/konsoleista mitä ei edes omista
- P*skanjauhanta elokuvista/peleistä mitä ei ole ikinä edes nähnyt tai pelannut
- P*skanjauhanta aiheesta mistä ei itse selkeästi tiedä mitään

[P*askanjauhanta kattaa tässä tapauksessa kaikenmoisen turhan närppimisen, mollaamisen, muka tietämisen, peeloilun ja muun näsäviisastelun ei siis koske normaalia kansanomaista p*askanjauhamista :D ]
 
Vastaus: Uutisiin tiukempi moderointi?

Ehdottomasti tiukempi!

Ihan turha moisia trolleja sun mutia sekoilijoita on tuolla sietää, mielipiteet saa toki ilmaista mutta sen täytyy liittyä uutiseen ja mieluusti vielä ola puolueeton. Käyttäjien ja laitteiden haukkumiset heti helvekkoon vaan.

Ja jos sotia haluaa niin konsolisota puolelle vain uutisesta quotea ja oma mielipide perään vaikka PS3 vs Wii vs X360 ketjuun jossa kiväärit paukkuvat, tulikukat henkivät tulipalloja sekä miekat kalskuvat toisiinsa välillä jopa yötä päivää..
 
Vastaus: Uutisiin tiukempi moderointi?

XShava sanoi:
Tuonkin olisi voinut poistaa, oikeassa olet. Tai vähintään siivota viimeisen litanian pois. Muuta "siivottavaa" en ketjusta löytänyt.

Sama juttu kyllä tuossa ketjussa mistä tämä keskustelu alkoi. Ei siinäkään ollut kuin muutama kohta, jotka voisi siivota. En oikeasti huomaa suurta eroa näiden ketjujen välillä.

Minusta voitaisiin tylysti poistaa kyllä nämä provot ja henkilököhtaisuuksiin menemiset, mutta tapausten pitäisi olla selkeitä sellaisia. Ihmisten mielipiteitä ei saa alkaa sensuroimaan. Mutta vastasin kuitenkin EI, koska en usko tiukemman linjan toimivan. Ja toisaalta minuakin hieman epäilyttää tämä mistä tämä lähti. Eli Playstation puolesta kokoajan puhutaan, vaikka vastaavaa on aina esiintynyt muuallakin. Siinä voi moderointi olla vähän epätasaista, jos tällainen käytös vasta nyt huomataan kun se kohdistuu Playstationiin.
 
Vastaus: Uutisiin tiukempi moderointi?

Oliverin kysely tuli osittain minun takiani. Alkoi yksinkertaisesti ottamaan päähän miten Konsolifinin etusivun jutuissa 'keskustelu' on mennyt vain toisten pilkkaamiseen ja haukkumiseen ja tietysti trollaamiseen. Näin ollen kysyin Oliveriltä (ja Xshavalta) joskos tämä on kivaa.

Oikeasti, voisi jokainen mennä itseensä ja miettiä niitä käytöstapoja ja muuta vastaavaa. Internet antaa jokaiselle anonymiteetin, mutta ei oikeutta käyttää sitä aseena toisten mollaamiseen. Meillä on täällä jo konsolisota (joka pitäisi oikeasti poistaa), ja on paljon käyttäjiä jotka katsovat asiakseen tunkea sitä samaa urputusta jokaiseen reikään mikä vaan löytyy.

Miettikääs nyt tätäkin threadiä.. Eli siis kaikki se paha ja epäterveellinen ilmapiiri on Alucardin syytä.. Ookei. Tiedän, tämä on kärjistettyä, mutta tässä on jo muutama nootti ollut tuota käyttäjää kohtaan... Sitten on nämä käyttäjät jotka käyttävät suuren osan päivästänsä vain tuolla konsolisodan puolella (ja samat naamat mesovat trollaamassa uutisissa) ovat niitä, jotka eivät halua sitä moderointia uutisiin.

Mä olen sitä mieltä että ei, ei moderointia uutisiin, mutta ei myöskään kommentointia uutisiin.
 
Vastaus: Uutisiin tiukempi moderointi?

Centauri sanoi:
Suurin osahan noista on ihan harmitonta läppää. Ainakin minä tulen suuresti kaipaamaan mm. jäsen Alucardin upeita lausuntoja, sillä eihän niissäkään ole oikeasti järjen häivää, joten nekin varmasti sitten loppuvat. Eikä aina noilla viesteillä ole tarkoitusta saada rähinää aikaan, nehän ovat usein vain sellaisia hauskoja heittoja, ainakin minusta.

Ja jos vaikka minun yksittäiset viestit jossakin tosi harvassa uutisessa nykyään ovat sääntöjen vastaisia, niin kyllä minä voin lopettaa kaiken kommentoinnin uutisissa vaikka heti ja pysyn tiukasti tuolla konsolisodan puolella.
Anteeksi nyt, mutta pari sivua taaksepäin kuulutit sen perään, ettei mennä henkilökohtaisuuksiin. Siten kirjoitat näin. Ihmettelen kovasti, että mihin vedät rajaa niissä henkilökohtaisuuksiin menemisissä?
Olen kuitenkin samaa mieltä, henkilökohtaisuudet voidaan jättää pois.


Lisäys:
Konsolisotakin on ollut alue, jossa jokainen pystyi vaihtamaann mielipiteitä rauhassa ja asialliseen sävyyn. Vaikka joku sanoikin, että Kone*********** on paras (ilman perusteluita), ei siitä tullut palkaksi pään aukomista: "Onpas hienoa lukea näin asiantuntevaa tekstiä" tai "voi kun on hyvät perustelut"
Tuollainen on turhaa ja omiaan tuottamaan pahaa verta. Tuollainen käytös ja asenne pitäisi saada kitkettyä pois, mutta se ei taas ole moderoinnin tehtävä. Se lähtee meistä käyttäjistä, meidän pitäisi oikeasti laskea kymmeneen, ennen kuin kommentoimme kanssa kirjoittajan tekstiä.
 
Vastaus: Uutisiin tiukempi moderointi?

Voin olla aivan väärässä ja teen vääriä/ennakoituja johtopäätöksiä, mutta kun katsoo tähän ketjuun vastanneiden siguja ja kommentteja 'natsilinjan kannattamisesta', niin ainakin tämän ketjun osalta jako on melko selvä: ns. pleikkarimiehet (sekä jäsenet että ylläpito) ovat hyvin voimakkaasti linjan tiukentamisen puolella ja/tai koko kommentointimahdollisuuden poiston kannalla. Ainakaan minun silmiin ei ole tullut oikeastaan yhtään 'vannoutuneiden xbox/pc/nipamiesten' kommentteja linjan tiukan jyrkentämisen puolesta, vai olenko nähnyt väärin? Enemmän 'puolueettomat' modet eivät myöskään näytä ihan niin innokkailta muuttamaan nykyistä käytäntöä, mitä tästä ketjusta nyt pystyy lukemaan.

Jos näin on, niin tällöinhän tämän koko aiheen syynä olisi se, että 'pleikkarimiehet' ovat vaan saaneet tarpeekseen kaikkien minun kaltaisten jäsenten pleikkari/sonyheitoista tarpeekseen ja tuollaiset heitot halutaan poistaa pleikkariuutisista tai kaikista uutisista, mikäli ne on kirjoitettu pleikkarivärien alle.

Eikös kaikki pääsisi helpommalla (myös modet), jos vaan otettaisiin käyttöön sääntö: "Kaikkinainen sonyn/ps3'n mollaaminen uutisissa ja muualla on kielletty" ja sillä hyvä. :D

Konsolifin on minusta ylivoimaisesti paras konsolifoorumi Suomessa, enkä ole ihan varma, että joidenkin toivoma 'natsilinja' tekisi tästä parempaa. Mutta luonnollisesti te päätätte, millainen sivusto on teistä paras ja me kävijät tyydytään siihen.
 
Vastaus: Uutisiin tiukempi moderointi?

Huoh. Centauri taas osoitta kantani hienosti.

Ei. Saat ihan vapaasti mun puolesta kuuluttaa kuinka huono PS3 on, tee se konsolisodassa. Älä viitsi tehdä sitä julkisella puolella jossa liikkuu ihmisiä. Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Ihmisiä on kuollut sen puolesta. Pyydän vaan sitä, että mietitään omilla aivolla minkälainen käyttäytyminen on sopivaa. Mitä taas tulee PS3poikiin, niin olen minä yrittänyt hillitä Pziusta kun hällä paloi proput. Tämän takia sanoinkin että KAIKKIEN pitäisi hiukan ajatella.. Mutta.. Kuten ollaan nähty, ei sitä konsolisotaa näköjään saada millään pois toisten ajatuksista.
 
Vastaus: Uutisiin tiukempi moderointi?

pziuz sanoi:
Anteeksi nyt, mutta pari sivua taaksepäin kuulutit sen perään, ettei mennä henkilökohtaisuuksiin. Siten kirjoitat näin. Ihmettelen kovasti, että mihin vedät rajaa niissä henkilökohtaisuuksiin menemisissä?

En ihan tiedä mitä tarkoitat tällä? Mutta minä siis ihan oikeasti pidän lukea jäsen Alucardin kommentteja, minusta ne ovat ihan oikeasti hauskoja. En tosiaan tunne henkilöä, mutta uskoisin hänenkin kirjoittavan noita juttujaan kieli poskella. Jos hän on ihan OIKEASTI täysin sitä mieltä mitä hän on kirjoittanut, niin sitten pyydän anteeksi, mutta ovathan ne viestit silti tosi hauskoja.

Mutta sitä tarkoitin, että en ymmärrä, että yksi jäsen saisi kirjoittaa kuten Alucard mutta jos toinen jäsen kirjoittaa aivan samoilla sanoilla, mutta ironiseen sävyyn, niin tällöin tämän toisen viestit pitäisi poistaa ja alkuperäisen jättää.

Eli minä en ole sen kannalla, että kaikki jäsen Elitryesin viestit poistettaisiin 'provosoivina ja asiaan kuulumattomina', mutta ihan samat viestit saisi jäädä jos niiden kirjoittaja vaan on 'sopivampi'. Mutta oikeastihan ei asia minulle kuulu, itse kommentoin uutisia ehkä kerran kuussa.
 
Vastaus: Uutisiin tiukempi moderointi?

Centauri sanoi:
Voin olla aivan väärässä ja teen vääriä/ennakoituja johtopäätöksiä, mutta kun katsoo tähän ketjuun vastanneiden siguja ja kommentteja 'natsilinjan kannattamisesta', niin ainakin tämän ketjun osalta jako on melko selvä: ns. pleikkarimiehet (sekä jäsenet että ylläpito) ovat hyvin voimakkaasti linjan tiukentamisen puolella ja/tai koko kommentointimahdollisuuden poiston kannalla. Ainakaan minun silmiin ei ole tullut oikeastaan yhtään 'vannoutuneiden xbox/pc/nipamiesten' kommentteja linjan tiukan jyrkentämisen puolesta, vai olenko nähnyt väärin? Enemmän 'puolueettomat' modet eivät myöskään näytä ihan niin innokkailta muuttamaan nykyistä käytäntöä, mitä tästä ketjusta nyt pystyy lukemaan.

Jos näin on, niin tällöinhän tämän koko aiheen syynä olisi se, että 'pleikkarimiehet' ovat vaan saaneet tarpeekseen kaikkien minun kaltaisten jäsenten pleikkari/sonyheitoista tarpeekseen ja tuollaiset heitot halutaan poistaa pleikkariuutisista tai kaikista uutisista, mikäli ne on kirjoitettu pleikkarivärien alle.

Eikös kaikki pääsisi helpommalla (myös modet), jos vaan otettaisiin käyttöön sääntö: "Kaikkinainen sonyn/ps3'n mollaaminen uutisissa ja muualla on kielletty" ja sillä hyvä. :D

Konsolifin on minusta ylivoimaisesti paras konsolifoorumi Suomessa, enkä ole ihan varma, että joidenkin toivoma 'natsilinja' tekisi tästä parempaa. Mutta luonnollisesti te päätätte, millainen sivusto on teistä paras ja me kävijät tyydytään siihen.
Itse olen tuollainen "plekkarimies" eikä minua ps3n mollaaminen haittaa melkein ollenkaan, mutta on ärsyttävä lukea pelkkää mollaamista kun väliin jää ihan kunnon kommenttejakin joiden yli tulee hypättyä.
 
Vastaus: Uutisiin tiukempi moderointi?

Janus sanoi:
Huoh. Centauri taas osoitta kantani hienosti.

Tuon viestini ei ollut tarkoitus olla mitään sotimista, kävihän vain silmille tätä ketjua lukiessani ja pohtiessani, että miksi tämä asia tuli pinnalle juuri nyt. Etkö itse huomaa, kuinka rintamalinjat tässä asiassa näyttäisi jakaantuneen? Voi olla ihan vaan säkää, mutta tuolta se nyt vaan minusta näytti.

Mutta kuten sanottua, niin minullehan koko asia on henkilökohtaisesti ihan se ja sama, olenkohan kommentoinut kahta tai kolmea uutista koko foorumiurallani. Kunhan esitin kantani tähän asiaan :D
 
Vastaus: Uutisiin tiukempi moderointi?

Edelleen odotellaan niitä linkkejä Xbox- ja Nintendo -threadeihin, joissa järjestelmällisesti halveksutaan noita konsoleita ja niiden valmistajia "mukahauskasti". Ehkäpä niitä ei siellä juurikaan ole, ja ehkäpä nyt on pikemminkin kyse jonkinlaisesta tasosta sekä yleisistä käytöstavoista, kuin jonkun yksittäisen konsolin suojelemisesta.

Koska tietyt tyypit täällä tuntuvat omistavan lähes kaiken aikansa pelkästään Sonyn ja/tai PS3:n haukkumiseen, myös muualla kuin konsolisodassa, :confused: ymmärrän että se voi alkaa jurppia kyseisen konsolin käyttäjiä. Ei taida muiden konsolien alueilta vastaavanlaista järjestelmällistä parjausta löytyä, koska sieltä ei ole juurikaan jupinoita kuulunut. Ja jos siellä sellaista on, se sieltä pois kitkettäköön.

Konsolisodassa saa rellestää melkeinpä miten haluaa, eli miksi sitä samaa sontaa pitää lapioida myös uutiskommentteihin ja muihin keskusteluihin?
 
Vastaus: Uutisiin tiukempi moderointi?

Huoh...
Tästäkin ketjusta on tullut konsolisota, paitsi nyt soditaan konsolisodasta kommenteissa... Kohta joku tekee tällekkin ketjulle oman konsolisodan jossa soditaan "Uutisiin tiukempi moderointi?" ketjusta.
 
Vastaus: Uutisiin tiukempi moderointi?

J2 sanoi:
Huo...
Tästäkin ketjusta on tullut konsolisota, paitsi nyt soditaan konsolisodasta kommenteissa... Kohta joku tekee tällekkin ketjulle oman konsolisodan jossa soditaan "Uutisiin tiukempi moderointi?" ketjusta.
Näin se homma etenee. Ehkäpä koko sivuston voisi muuttaa muotoon konsolisotafin.net
 
Vastaus: Uutisiin tiukempi moderointi?

Sellainen juttu tuli mieleen vaikka hieman aiheen sivusta meneekin, että en minä sitä törkyä sinne konsolisotaankaan haluaisi. Moni on kuitenkin sanonut että pidetään se törky siellä. En sielläkään kuitenkaan haluaisi lukea mitään provoa tai henkilökohtaisuuksiin menemistä vaan perusteltua keskustelua asiasta. Kyllähän sekin sotimiseksi menee, koska mielipiteet ovat niin erilaisia, mutta sehän siinä ideana onkin. Ei siinä sotimisessa ole mitään vikaa kunhan se ei mene provosoinniksi tai henkilökohtaisuuksiin.
 
Vastaus: Uutisiin tiukempi moderointi?

Centauri sanoi:
Voin olla aivan väärässä ja teen vääriä/ennakoituja johtopäätöksiä, mutta kun katsoo tähän ketjuun vastanneiden siguja ja kommentteja 'natsilinjan kannattamisesta', niin ainakin tämän ketjun osalta jako on melko selvä: ns. pleikkarimiehet (sekä jäsenet että ylläpito) ovat hyvin voimakkaasti linjan tiukentamisen puolella ja/tai koko kommentointimahdollisuuden poiston kannalla. Ainakaan minun silmiin ei ole tullut oikeastaan yhtään 'vannoutuneiden xbox/pc/nipamiesten' kommentteja linjan tiukan jyrkentämisen puolesta, vai olenko nähnyt väärin?
Olen ihan samaa mieltä, että rintamalinja on nähtävissä, mutta epäilisin,että kyse ei niinkään ole ps kansan herkkähipiäisyydestä, vaan siitä että boksi ja nintendo puolella trollausta esiintyy huimasti vähemmän ja näin kuppi tuli täyteen luonnollisesti ps3 leirissä. Ainakaan minä en ole huomannut ps fanien temmeltävän kilpailijoiden threadeissa pahat mielessä.Myönnettäköön,että en toki kovin aktiivisesti niitä seuraa.
 
Vastaus: Uutisiin tiukempi moderointi?

TJS sanoi:
Ainakaan minä en ole huomannut ps fanien temmeltävän kilpailijoiden threadeissa pahat mielessä.Myönnettäköön,että en toki kovin aktiivisesti niitä seuraa.

Minäkään en seuraa näitä kaikkia ketjuja niin paljoa, että osaisin sanoa miten tilanne niissä on, mutta konsolisota -alueen mukaan juuri nuo ps miehet ovat niitä pahimpia. Kaikilta rintamilta näitä silti löytyy.
 
Vastaus: Uutisiin tiukempi moderointi?

Pyramidhead sanoi:
Minäkään en seuraa näitä kaikkia ketjuja niin paljoa, että osaisin sanoa miten tilanne niissä on, mutta konsolisota -alueen mukaan juuri nuo ps miehet ovat niitä pahimpia. Kaikilta rintamilta näitä silti löytyy.
Jos näin todella on,niin mulla taitaa olla paha sonymielinen hajataitto. Omansa puolustus on ilmeistä ,mutta toisten tahallisesta hiillostamisesta en ole kyllä samaa mieltä. Mutta nyt lipsuu jo offiin.
 
Ylös Bottom