Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uutta tv:tä hankkimassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brutal Monkey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Xbox on täällä... PAKKO SAADA UUSI TV!!!

Puuälyn paluu.. :)

Joo, nyt alkaa olemaan jo pienoinen pakko saada se uusi telkku. En ole nimittäin vieläkään osannut valita, minkä tv:n hommaisi. Tällä kertaa olisi tarkoitus ostaa joku JVC, sillä yksi myyjä yritti vakuutella minut ostamaan sellaisen, ja olisin niin kenties niin tehnytkin, jos olisi ollut rahaa mukana.

Eli siksipä kysynkin, että onko jollakin kokemusta JVC:n töllöistä. Ja, kannattaako sellainen ostaa?
Täältä löytyy esittelyt parista JVC:n tv:stä.

Osta Sony tai Panasonic niin ei tarvitse katua kuvanlaadussa. Hyva 32" WS tv maksaa siina 9000-10000 mk vanhaa rahaa. Jos rahat eivat riita niin osta 28" WS tv, joka on selvasti halvempi. Enaa ei kannata ostaa, kuin WS eli laajakuva tv. Halpaa ja huonoa WS tv:ta ei kannata ostaa. Halvalla ei saa hyvaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Osta Sony tai Panasonic niin ei tarvitse katua kuvanlaadussa. Hyva 32" WS tv maksaa siina 9000-10000 mk vanhaa rahaa. Jos rahat eivat riita niin osta 28" WS tv, joka on selvasti halvempi. Enaa ei kannata ostaa, kuin WS eli laajakuva tv. Halpaa ja huonoa WS tv:ta ei kannata ostaa. Halvalla ei saa hyvaa.
Onko jotain/joitain tiettyjä malleja, joita suosittelisit?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Brutal Monkey

Onko jotain/joitain tiettyjä malleja, joita suosittelisit?

En ole ihan perilla Sonyn ja Panasonicin uusimmista malleista. Kay kaupasta hakemassa Sonyn ja Panasonicin uusimmat kataloogit. Hyvasta Sonyn 32" WS tv:ta joudut siina 10 000 mk vanhaa rahaa maksamaan. Panasonicin vastaava voi olla hieman halvempi. Jos rahat eivat tuohon riita niin osta sitten kokoluokkaa pienempi WS tv. Paljon halvemmalla ei saa hyvaa 32" WS tv:ta. Niilla halvoilla 32" WS tv:lla ei tee yhtaan mitaan. Taydellista WS tv:ta ei ole olemassa. Jokaisessa on omat huonot puolensa.

Joo.. minulla on ollut aina tarkoituskin ostaa 28". Pitää sanoa veljelle, että hakee nuo esitteet (jos niitä edes täältä korvesta saa :)).
Itselläni alkaa koeviikko ensi viikolla, joten voin sanoa hyvästi vapaa-ajalle. :(

Itse ostin pari kuukautta sitten Philipsin 36" töllön ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Ennen tätä olin tullut toimeen 24" Saloralla. Suunnittelin TV:n ostoa monta vuotta lukien vertailuja kysellen myyjien mielipiteitä ja lopulta päädyin Philipsiin. Paras kuvanlaatu on Philipsin, Sonyn ja Panasonicin töllöissä. Muita ei edes kannata harkita ellei sitten kyse ole rahasta. Mielestäni kuitenkin TV:tä ostettaessa kuvanlaatu on tärkein valinta kriteeri. Philipsin TV:n ainoa virhe kuvassa on väripintojen lievä kohina. Kaikissa muissa osa-alueissa Philipsin TV vetää pisimmän korren. Sonyn ongelmana on noin 3000mk Philipsiä ja Panasonicia korkeampi hinta vaikka ominaisuudet ovat samalla tasolla. Sonyllä on myös paljon yksilövirheitä. Esim. Geometria on yhdessä kulmassa luokatonta ja kummallista kyllä usein punainen väri on hieman korostunut. Plussana Sony TV:ssä on mahdollisuus vaihtaa 50Hz ja 100Hz tilan väliltä mikä ei ainakaan minun tietojeni mukaan onnistu muilla TV:llä. Lisäksi Sonyssä värit ovat ovat kolmikon puhtaimmat. Panasonicissa on kolmikon heikoin kuva. Kuvassa on pieniä virheitä kaikkialla, joskaan ei vielä häiritsevissä määrin. Mitä tulee varusteluun pätee kaikilla merkeillä sama sääntö. Kunhan lykkään lisää paalua tiskiin, niin kaikilta merkeiltä löytyy malleja jossa varustelu on parempi. Itse päädyin Philipsiin koska kuvassa oli vain yksi pieni virhe ja hinta oli silti kohdallaan.

Olen kuullut että kaikilla merkeillä on rikkoutuneita TV:tä, mutta ongelma ei ole millään tietyllä merkillä. Uskon että uusien TV:den rikkoutuminen johtuu valtavasta elektroniikan lisääntymisestä TV:n sisällä. Koska osia on paljon on myös rikkoutuminen todennäköisempää. Siksihän siinä TV:ssä on takuu. Tosin en itse varmasti olisi mielissäni jos joutuisin raahaamaa reilut 80Kg painavan töllöni huoltoon.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies
Siksihän siinä TV:ssä on takuu. Tosin en itse varmasti olisi mielissäni jos joutuisin raahaamaa reilut 80Kg painavan töllöni huoltoon.

Kyllä huoltofirman pitää kuljetus hoitaa. Ainakin Service Factory (mm. Sonyn takuuhuollot) hoitaa homman esimerkillisesti, hakevat kotoa ja tuovat samaten, kun on iso tavara, niinkuin TV, kyseessä.

Olen ostamassa uutta tv:tä. Tarkoituksena olisi hankkia 28- tai 32-tuumainen 100 hertsin laajakuvatelevisio, hinnaltaan n. 800-1000 euroa. Tietysti mitä halvempi sen parempi, kunhan laadusta ei tingitä. Merkiksi olen ajatellut Sonya tai Panasonicia, mutta muutkin käyvät. Tärkein käyttökohde tv:lle olisi pelaaminen.

Nyt siis kyselen että mikä mahtaisi olla mielestänne kuvanlaadultaan ja muilta ominaisuuksiltaan kokonaisuutena vaatimani koko- ja hintaluokan paras malli. Jos on hyviä kokemuksia jostain tietystä mallista niin suositelkaa vapaasti.

Ylös Bottom