Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Vaihto-oppilata onko heitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DemonWithin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kielitaito

Oishan tollanen vaihto-oppilaaks lähteminen ihan hauskaa.Ite tossa keväällä tuli ajatus että voishan sinne lähtee mutta sit se asia mulla o vähä huonosti että kielitaito ei oo mikkää paras, 7. Mites teijän jotka ootte ollu jo niin millanen kielitaito teillä on ollut ennen vaihtariks lähtemistä eli mikä teil oli todistuksessa arvosanana englanti.

Re: Kielitaito

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan King Flea
Oishan tollanen vaihto-oppilaaks lähteminen ihan hauskaa.Ite tossa keväällä tuli ajatus että voishan sinne lähtee mutta sit se asia mulla o vähä huonosti että kielitaito ei oo mikkää paras, 7. Mites teijän jotka ootte ollu jo niin millanen kielitaito teillä on ollut ennen vaihtariks lähtemistä eli mikä teil oli todistuksessa arvosanana englanti.

Kuten ylläolevassa viestissä mainostin niin tuolla frendillä ei tunnu olevan enää minkäänlaista ongelmaa jutella englanniksi. Englannin numero taisi hänellä hypellä 7 molemmin puolin.

Re: Kielitaito

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan King Flea
Mites teijän jotka ootte ollu jo niin millanen kielitaito teillä on ollut ennen vaihtariks lähtemistä eli mikä teil oli todistuksessa arvosanana englanti.

Oisko ollut yleensä kasi tai ysi.

Heh. Kouluenglannin pohjalta ihmisellä voi olla kohtuullinen sanavarasto ja kielioppi - eikä silti osaa puhua kieltä ollenkaan... ;-) Ei toi yksi arvosana siis kerro kielellisestä valmiudesta koko totuutta, eikä se ole muutenkaan se tärkein asia määritettäessä, onko henkilö valmis vaihtariksi. Se, että pää kestää noin muuten on se oleellinen juttu.

Ei muuten kannata liikaa odottaa arvosanoilta sitten kun on palattu Suomeen. Mä olin paikassa, jossa puhutaan hyvää englantia, ja kirjoitin helposti ällän. Mutta joillain kavereilla jopa laski englannin arvosana vaihto-oppilasvuoden jälkeen. Toisaalta hekin kyllä osaavat puhua tuota kieltä ihan eri malliin kuin vain koulun penkillä istuneet.

Edit: typo

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom