P
Poistettu jäsen 17549
Guest
Ihan mielenkiinnosta vaan kysyn myös, että mitäs mieltä olet, jos itselläsi jäävät legendaariset Soulsborne-pelit tai sen kaltaiset pelit haaveeksi vain, kun olet 60-vuotias tai sitä vanhempi ikämiespeluri? Saattaisiko mieli muuttua asiassa, vai onko vain niin kaukainen ajatus, ettei sen takia ole mieltä pohtia asiaa? Ja vaikka olisikin kaukainen ajatus itselle, niin mites ne pelaajat, joilla tuo tilanne on jo lähempänä näköpiirissä? So not, pelatkoon sitten muita pelejä, kun eivät pysty enää vaativampia pelejä pelaamaan? Onko tuo oikeasti hyvä kuvio noin? Vai olisiko vain oikeudenmukaista, että nuorempana paljon pelaamaansa pelisarjaa ja sen tunnelmaa voisi kuitenkin vanhempanakin kokea, niin halutessaan?
Tämä on kyllä ihana ajatuskuvio pohtia jonkun fiktiivisen Souls-veteraanin vanhoja päiviä, mutta mitä minä olen sivusta Souls-fanien keskustelua seurannut niin yhtä hyvin voidaan ajatella, että osa heistä on sitä mieltä että prkl antaa mennä vaan, vaikeus kuuluu asiaan? Vai ryhtyvätkö vanhemmalla iällä sitten ihan pehmoiksi? Kyllähän iän myötä porukka joutuu tekemään vähän isompia kompromissejakin kuin luopumaan jostain muutamasta hassusta videopelistä

Paljonko maailmassa on AAA-pelejä jotka vaativat tuollaista ihan kunnon panostamista, jotta ne voi läpäistä sellaisina kuin ne on tarkoitettu? Onko niitä enemmän kuin kourallinen? Loput 99% peleistä on sitten jo valmiiksi kaikille avoimia. Ts. minä voin mennä pelikauppaan ja ostaa melkolailla minkä tahansa ison pelin ja tietää, että pääsen sen läpi pienellä opettelulla. Ja sitten on nämä ihan muutama, joihin pitää olla valmiita panostamaan.
Mutta silti tämä viimeinenkin pienenpieni osio pitäisi saada kaikille avoimeksi, koska ....?
En ole vielä tähän päivään ymmärtänyt mikä itseisarvo sillä on, että kaikki yritetään väkisin avata kaikille. Ehkä joku täällä osaa auttaa?
Se että maratonissa maaliin pääsy tai Dark Soulsin läpäiseminen vaatii tuntikausia pohjatyötä on mielestäni ihan selkeä osa pakettia eikä epäreilua ketään kohtaan, saati elitististä.
Viimeksi muokannut moderaattori: