Vastaus: Valkyria Chronicle
Elikkäs joo, tämän kävin tuossa Worcesterin Gamesta poimimassa (opiskelen englannissa) lauantaina ja nyt on jo tuollaiset 10h pelailua takana. Taidan olla nyt juuri episodissa 9 tai 10, mutta olen myös vetänyt kaikki skirmishit.
Peli on vaikuttanut erittäin hyvältä tähän mennessä, ja vaikka aika kaukaahaettua onkin niin tulee jollain tavalla hieman mieleen esim. Jagged Alliance 2, vaikka aika erilainen pelimoottori onkin, mene tiedä. Olen pyrkinyt muodostamaan ryhmäni enimmäkseen scouteista ja snaipereista, ns. tuollaisella guerilla -teemalla (scoutteja, pari sniperiä, 1-2 shocktrooperia etulinjassa riehumas, sitten kun saa vastustajan leirejä vallattua niin kutsuu niihin tarvittaessa lancerit). Olen nyt myös päässyt joukkojeni varustelussa siihen pisteeseen, että pitää uusien aseiden kanssa tehdä jo valintoja esimerkiksi sen välillä, ottaako sen pidemmälle kantavan ja tarkemman pyssyn vaiko ihan enemmän lämää tekevän. näillä ja vastustajalta löydetyillä aseilla pystyy omaa squadiaan customoimaan entistä enemmän ja roolittamaan saman joukkotyypin heeboja hieman eri tehtäviin. Diggaan.
Mielestäni pelissä on tähän asti ollut juuri sopivasti haastetta ja vaikka esim. mission rankkiin ei vaikuta omien joukkojen ottama lämä, niin pyrin silti menemään ns. minimilämällä tehtävät läpi, ehkä lisähaasteen ja pienen sisäisen perfektionismini takia. Uskon itse ainakin saavani paljonkin lisäpelattavaa kun nämä mahdolliset DLC lisävaikeustasot ja skirmish-tehtävät rantautuvat eurostoreenkin.
Juonea nyt voi kuvailla ehkä parhaiten sanalla Anime, mutta se ei mielestäni ole edes mikään hirveän huono asia. Juoni kuvastaa kuitenkin sotaa ja jossain määrin sodan kylmyyttä/raakuutta, mutta sitten siinä on myös yltiösöpöjä/kivoja animekliseitä, jotka kyllä saavat allekirjoittaneen ihan hymyilemään. Graafisesta ulkoasusta diggaan henk.koht. ihan kybällä, mielestäni ehkä tähän mennessä paras ns. anime-grafiikalla tehty peli, koska välillä tuntuu kuin katsoisi jotain animeleffaa/sarjaa.
Hintaa pelille tais tulla 40 puntaa = about tasan 50 euroa.
WALL OF TEXT
-Theodor