Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

Juuri tämän vuoksi aiemmin kirjoittelinkin että voitto olisi jo hyvä peli vaikka ei vastaisikaan sitä mitä ykkönen oli.
Miksi se muka voitto olisi, jos pelissä on muutettu kaikki olennaiset asiat alkuperäisestä, tai jopa poistettu paljon olennaisia asioita? Tappio se on ainakin alkuperäisen pelin faneille, jos alunperin tiettyjen tärkeiden ominaisuuksien takia hyvä IP muutetaan joksikin geneeriseksi ja tylsäksi elokuvamaiseksi tarinapeliksi, jossa varsinainen pelillinen sisältö on todella riisuttua, jota hieman pelkään tuon olevan ainakin itselleni. Sitten olisi voinut jäädä puolestani tekemättä, jos noin käy. Tai olisi tehty ihan eri IP, jos kerran melkein kaikki olennainen ekaan peliin nähden on pitänyt muuttaa.

Kaupallinen puoli ei tähän riitä itselleni oikeuttamaan pelin tekemistä samaa nimeä käyttäen, jos todellisuudessa häivytetään kaikki olennainen pelistä pois alkuperäiseen peliin nähden. Silloin on mielestäni alkuperäisen pelin fanien kusettamisesta kyse, jos vanhalla nimellä ratsastetaan, vaikka yhteyttä alkuperäiseen peliin ei ole kuin sen osalta, että pelissä on vampyyreja. Toki tämä on edelleen tietynlaista jossittelua. Silti pelistä kuulemani ja näkemäni asiat eivät herätä juurikaan luottamustani tällä hetkellä.

Viimeksi muokattu:
Kyllä tämä edelleen menee ostoon julkaisussa, kun näitä Vampyyripelejä ei paljoa tule. Onneksi mulla ei ole mitään tunnesiteitä alkuperäiseen, niin ei haittaa vaikka olisi täysin erilainen.
Tuo on toki sinänsä totta, että vampyyripelejä, ei usein tehdä, ja hyvin tehtyinä voivat olla hyvinkin kiinnostavia ja tunnelmallisia. Yritän toki tällekin pelille antaa mahdollisuuden juuri tältä pohjalta. Siitä en silti oikein pääse irti, että mielestäni peli olisi ollut syytä nimetä ihan toisin, jos kerran alkuperäisen pelin olennaisia asioita on pitänyt niin paljon poistaa tai muuttaa.

Miksi se muka voitto olisi, jos pelissä on muutettu kaikki olennaiset asiat alkuperäisestä, tai jopa poistettu paljon olennaisia asioita? Tappio se on ainakin alkuperäisen pelin faneille, jos alunperin tiettyjen tärkeiden ominaisuuksien takia hyvä IP muutetaan joksikin geneeriseksi ja tylsäksi elokuvamaiseksi tarinapeliksi, jossa varsinainen pelillinen sisältö on todella riisuttua, jota hieman pelkään tuon olevan ainakin itselleni. Sitten olisi voinut jäädä puolestani tekemättä, jos noin käy. Tai olisi tehty ihan eri IP, jos kerran melkein kaikki olennainen ekaan peliin nähden on pitänyt muuttaa.

Kaupallinen puoli ei tähän riitä itselleni oikeuttamaan pelin tekemistä samaa nimeä käyttäen, jos todellisuudessa häivytetään kaikki olennainen pelistä pois alkuperäiseen peliin nähden. Silloin on mielestäni alkuperäisen pelin fanien kusettamisesta kyse, jos vanhalla nimellä ratsastetaan, vaikka yhteyttä alkuperäiseen peliin ei ole kuin sen osalta, että pelissä on vampyyreja. Toki tämä on edelleen tietynlaista jossittelua. Silti pelistä kuulemani ja näkemäni asiat eivät herätä juurikaan luottamustani tällä hetkellä.
Uusi peli ei ole kenenkään tappio, niin pitkään kuin sitä ei ole pakko ostaa eikä pelata.

Aikuiset ihmiset voisi opetella käsittelemään omia odotuksiaan. Kehittäjät ovat avoimesti kertoneet mitä peli on ja mitä se ei ole. Pitkälle toista tuntia aitoa pelikuvaakin tarjolla.

Ottakaa tai jättäkää, mutta voitaisiinko jo lopettaa leikkiminen, että tämä peli muka olisi millään tavalla teiltä pois?

Miksi se muka voitto olisi, jos pelissä on muutettu kaikki olennaiset asiat alkuperäisestä, tai jopa poistettu paljon olennaisia asioita?
En sanonut näin, sanoin että voitto on jos saadaan edes hyvä peli. En muuta. Kaikki tämä muu oli sinun tulkintaa tai lisäystä, mitä minä en ole sanonut.

Tappio se on ainakin alkuperäisen pelin faneille, jos alunperin tiettyjen tärkeiden ominaisuuksien takia hyvä IP muutetaan joksikin geneeriseksi ja tylsäksi elokuvamaiseksi tarinapeliksi, jossa varsinainen pelillinen sisältö on todella riisuttua, jota hieman pelkään tuon olevan ainakin itselleni. Sitten olisi voinut jäädä puolestani tekemättä, jos noin käy. Tai olisi tehty ihan eri IP, jos kerran melkein kaikki olennainen ekaan peliin nähden on pitänyt muuttaa.
On useita vaihtoehtoja mitä sieltä voi tulla. 1) faneja miellyttävä hyvä peli 2) hyvä peli 3) huono peli.

Jos ei voi valita kuin yhden, niin minusta vaihtoehto 2 on silti parempi kuin 3. Mitään muuta en sanonut, sillä minusta vaihtoehto 1 olisi myös "hyvä peli". Lisäksi siinä luki "edes hyvä peli", joten se ei pois sulje sitä että tulisi fanien toivoma hyvä peli.

Maineella ratsastaminen on aina ikävää, siitä varmasti kaikki samaa mieltä. Tätä on kuitenkin tehty iät ja ajat eikä luulisi olevan ylläri pelaajille, saati täällä kirjoitteleville, jotka on pelin kehitystä vielä seuranneet. Mitään ei ole edes piiloteltu, joten miten voi kokea itsensä petetyksi kun sen alkuperäisen vision sijaan yritetään saada edes jotain ulos sen sijaan että kaikki jää saamatta? Minusta hyvä peli on edelleen parempi kuin huono tai ei peli ollenkaan. Paras on tietty se alkuperäinen visio hyvin tehtynä mutta sehän nyt on itsestäänselvyys.

Jos vampyyripelejä kaipaa, niin itse ainakin olen katsellut suurella mielenkiinnolla sitä Dawnwalkeria, vai mikä olikaan. Ei se varmaan uusi Bloodlines ole mutta vampyyreita nyt ainakin on ja lupaavalta peliltä ainakin vaikutti. Ja minulle hyvä peli on tärkeämpää kuin se että tuleeko juuri sitä mitä piti. Liian paljon on nähty Duke Nukem Forevereita jotta jaksaisin valittaa tai surkutella kun ei tule täysin toivottua mutta tuleekin erilainen hyvä peli.

Ottakaa tai jättäkää, mutta voitaisiinko jo lopettaa leikkiminen, että tämä peli muka olisi millään tavalla teiltä pois?
Itseasiassa, kyllähän tämä peli on moneltakin pois. Edelleen, alkuperäisellä pelillä on se vankka fanikuntansa, kyseessä kulttimainetta nauttiva roolipeli. Roolipeli, mille odotettiin vuosikausia jatkoa. Kun se jatko sitten julkistettiin, kaikki olivat innoissaan koska mitä sieltä voisikaan tulla yhdistettynä se alkuperäinen peli ja nykyajan mahdollisuudet. Sitten jossain kohtaa alkoi ne ongelmat ja lopulta pelissä ei ole mitään muuta yhteyttä alkuperäiseen kuin nimi. Pettyneitä ovat kaikki alkuperäisen pelin ystävät. Eli kyllä, ainakin minulta tämä on pois koska en saa sitä peliä mikä alkujaan luvattiin enkä saa jatkoa sille alkuperäiselle pelille.

Itseasiassa, kyllähän tämä peli on moneltakin pois. Edelleen, alkuperäisellä pelillä on se vankka fanikuntansa, kyseessä kulttimainetta nauttiva roolipeli. Roolipeli, mille odotettiin vuosikausia jatkoa. Kun se jatko sitten julkistettiin, kaikki olivat innoissaan koska mitä sieltä voisikaan tulla yhdistettynä se alkuperäinen peli ja nykyajan mahdollisuudet. Sitten jossain kohtaa alkoi ne ongelmat ja lopulta pelissä ei ole mitään muuta yhteyttä alkuperäiseen kuin nimi. Pettyneitä ovat kaikki alkuperäisen pelin ystävät. Eli kyllä, ainakin minulta tämä on pois koska en saa sitä peliä mikä alkujaan luvattiin enkä saa jatkoa sille alkuperäiselle pelille.
Toistakymmentä vuotta käytännössä kuolleena olleelle sarjalle julkistetaan jatko-osa, jonka jälkeen fanit tietenkin kohdistaa siihen omia odotuksiaan.

Eli olette menettäneet jonkinlaisen hähmäisen mielikuvan Bloodlines 2:sta, jota ei ole koskaan ollut olemassa. Nyt se oikea Bloodlines 2 on tulossa viimein ulos ja ei varmaan vastaa monien odotuksia, mutta sellaista elämä on. Aina ei voi saada sitä mitä haluaa.

Toistakymmentä vuotta käytännössä kuolleena olleelle sarjalle julkistetaan jatko-osa, jonka jälkeen fanit tietenkin kohdistaa siihen omia odotuksiaan.

Eli olette menettäneet jonkinlaisen hähmäisen mielikuvan Bloodlines 2:sta, jota ei ole koskaan ollut olemassa. Nyt se oikea Bloodlines 2 on tulossa viimein ulos ja ei varmaan vastaa monien odotuksia, mutta sellaista elämä on. Aina ei voi saada sitä mitä haluaa.
Mutta tämähän ei ole se peli mikä sieltä alkujaan julkistettiin. Nyt tämä on vain Bloodlines 2-nimellä ratsastava raakile.

Kannattaa nyt odottaa mitä sieltä tulee 17 päivä. Ennakkotilaukset on peruttu kuitenkin joten sen tiedotteen jälkeen on omalla vastuulla lähteekö uudestaan tilaamaan.

Yksi asia josta Cohh Carnage puhua peliä testatessaan oli että se pitäisi myydä eri nimellä ja Cohh oli yksi niistä henkilöistä jotka kävivät studion kanssa keskusteluja miten tämä tilanne pitäisi hoitaa joten en yllättyisi jos pelin nimi muutettaisiin vielä. Varausten peruutus kielii että halutaan markkinoida peliä uudestaan erilailla.

Viimeksi muokattu:
Täydellinen vastaus omastakin puolestani @Haerski :lle, joten itse en hänen viestiinsä enää paljoakaan kommentoi. Sävy oli sen verran ikävä, ettei tuollaiseen enempää oikeastaan huvittaisi kommentoida. Sen verran sanon kuitenkin, että sehän on ihan ok ja normaalia, että aikuiset ihmiset tuovat esiin keskustelussa pettymyksensä, jos joku asia menee sen vastaisesti mihin pelin nimellä kuitenkin selkeästi viitataan.

Itse olen sellaista vastaan, että teoksen nimeä käytetään rahastamaan jonkin teoksen kulttimaineella, ja sitten tuutataan, jotain ihan muuta ulos, kuin mihin nímellä viitataan. Ei muuta kuin ihan uusi nimi ja IP kehiin, jos ei ole todellisuudessa tarkoitus jatkaa mitenkään siitä, miten alkuperäinen peli”sarjan” aloitti. Eihän minua harmittaisi silloin pätkääkään, vaikka sieltä tulisi ihan ripuli vampyyripeli, koska minulle ei olisi annettu vaikutelmaa pelin nimellä siitä, että jotain selkeää yhteyttä olisi tuohon alkuperäiseen peliin. Nyt sitä yhteyttä ei ole kuin sen verran, että vampyyripelistä on kyse.

Viimeksi muokattu:
Mutta tämähän ei ole se peli mikä sieltä alkujaan julkistettiin. Nyt tämä on vain Bloodlines 2-nimellä ratsastava raakile.
Niin, parhaita pelejähän ovat aina ne, joita ei koskaan julkaistu. Niissä julkaisemattomissa raakileissa kaikki fanien epärealistiset odotukset elävät ikuisesti.

Sanon vaan, että ei julkaisijat turhaan peru pelejä tai aloita niiden kehitystä uudestaan puhtaalta pöydältä.
Täydellinen vastaus omastakin puolestani @Haerski :lle, joten itse en hänen viestiinsä enää paljoakaan kommentoi. Sävy oli sen verran ikävä, ettei tuollaiseen enempää oikeastaan huvittaisi kommentoida. Sen verran sanon kuitenkin, että sehän on ihan ok ja normaalia, että aikuiset ihmiset tuovat esiin keskustelussa pettymyksensä, jos joku asia menee sen vastaisesti mihin pelin nimellä kuitenkin selkeästi viitataan.

Itse olen sellaista vastaan, että teoksen nimeä käytetään rahastamaan jonkin teoksen kulttimaineella, ja sitten tuutataan, jotain ihan muuta ulos, kuin mihin nímellä viitataan. Ei muuta kuin ihan uusi nimi ja IP kehiin, jos ei ole todellisuudessa tarkoitus jatkaa mitenkään siitä, miten alkuperäinen peli”sarjan” aloitti. Eihän minua harmittaisi silloin pätkääkään, vaikka sieltä tulisi ihan ripuli vampyyripeli, koska minulle ei olisi annettu vaikutelmaa pelin nimellä siitä, että jotain selkeää yhteyttä olisi tuohon alkuperäiseen peliin. Nyt sitä yhteyttä ei ole kuin sen verran, että vampyyripelistä on kyse.
Saa olla pettynyt, mutta ei tarvitse omistella pelin nimeä ja esittää tietävänsä mitä se muka tarkalleen ottaen tarkoittaa. Sinun vastauksesi on vain yksi lukemattomien joukossa.

Nyt kun tiedetään käytännössä tarkalleen millainen peli on kyseessä, niin jotenkin alkaa vähän ikävystyttää tämä sama levy "fanien huijaamisesta". Jos olette katsoneet tuota gameplayta, niin mikä siinä tarkalleen ottaen sotii Bloodlinesin ydintä vastaan? Minusta kun se näyttää enemmän Bloodlinesilta kuin ykkönen. Eli juuri siltä, mitä Bloodlines olisi halunnut olla, jos kehittäjät olisi osanneet hommansa ja pitäneet fokuksensa jotenkin kasassa.

Sitä paitsi Bloodlines ei tee minun mielestäni mitään sellaista, mikä ei olisi jo itsessään osa Vampire the Masqueraden ydintä. Minusta vähän teennäistä sanoa, että Bloodlines olisi nyt jotain niin erikoista ja ihmeellistä franchisen sisällä, että sen alanimen puhtautta pitäisi jotenkin erityisesti suojella. Ihan hyvin se yhdistävä linkki voi olla pelkkä toiminta-RPG -genre, johon molemmat pelit kyllä kiistatta kuuluu. Ja eiköhän siellä jotain tarinallistakin linkkiä ole.

Viimeksi muokattu:
Mutta ei se, että tuleekin erilainen peli sen luvatun sijasta ole silti ottanut pois mitään. Sitä luvattua ei vain saatu tehtyä mutta joku kuitenkin yrittää toimittaa edes jotain.

En tiedä odottiko kukaan joskus Prey-peliä mutta sen piti olla ihan muuta. Se mitä saatiin oli kuitenkin yksi parhaista pelikokemuksistani koskaan, joten hankala olla mitenkään pettynyt tai vihainen ettei saatu sitä mitä ensimmäinen osa oli tai mitä uudesta pelistä ensin mainostettiin.

Minua mietityttää että kuinka monelta on lopulta jäänyt pelaamatta tuo kulttipeli mutta tietää siitä? Silloinhan juuri se pelkkä nimi ja hyvä peli riittäisi. Omalla kohdalla tilanne on juuri tuo: en ole pelannut alkuperäistä mutta tiedän kyllä siitä. Itselleni siis riittäisi että tulee hyvä peli, jossa on niitä asiaan kuuluvia juttuja, eli vampyyreja ja jonkinlaista näiden elämää jne. Sitten vielä se ns. suuri yleisö, joka ei nimestä ole välttämättä edes kuullut, joten heillekin riittää hyvä peli.

Fanit ja ne, jotka odottivat identtistä kokemusta siis pettyvät mutta muut saavat mahdollisesti hyvän pelin. Minusta se on edelleen parempi kuin että sieltä olisi väkisellä tuutattu ulos sen alkuperäisen vision mukainen peli, joka ei selvästi ikinä toiminut koska muutenhan se olisi varmasti tehty. Tämä nyt julkaistava peli on siis minun nähdäkseni toisen tekijätahon tekemä "korjausliike", jossa pyritään toimittamaan edes jokin hyvä tuote sen sijaan että ei tule mitään tai tulee paskaa.

Olisiko fanien mielestä siis ollut paras että ei olisi tullut joko mitään tai olisi väkisellä väännetty, huono kikkare? Se tosin vastaisi sitä alkuperäistä, sillä ymmärrykseni mukaan se on vielä nykypäivänäkin ongelmallinen tapaus.

Nimellä ratsastamisen ärsyttävyyden tietysti ymmärrän enkä itsekään ole ikinä siitä tykännyt. Mutta tässä kohtaa kun ei itse ole niin tarkka että minkälainen sen pelin pitää olla, niin en "ei-fanina" jaksa olla murheissani jos tulee edes hyvä peli.

Mutta olisihan se kyllä asiallista jos se nimi vaihdettaisiin. Joku uusi, eri alanimi ja homma olisi bueno. Kaikki olisi tyytyväisiä? Paitsi tietty fanit, joilla ei muutu mikään koska sitä uutta tietynlaista peliä ei tule.

Minua mietityttää että kuinka monelta on lopulta jäänyt pelaamatta tuo kulttipeli mutta tietää siitä?
Itsehän ostin tuon just 20 minuuttia sitten gogista kun oli kympillä tarjouksessa.
Olenhan mä tuosta tiennyt ihan julkaisusta asti, mutta vasta joitakin päiviä sitten katsoin siitä videon tubesta ja päätin ostaa.
Ehkä minäkin voin tulla vielä ennen julkaisua valittamaan kuinka uusi peli vaan ratsastaa loistavan pelin nimellä :D

Ihan hyvin se yhdistävä linkki voi olla pelkkä toiminta-RPG -genre, johon molemmat pelit kyllä kiistatta kuuluu.
Mutta kun eihän tämä tuleva ole RPG millään tasolla. Sehän tässä se ongelma onkin. Ensimmäinen Bloodlines oli roolipeli mikä perustuu Vampire: The Masquerade-pöytäroolipeliin. Ja monien mielestä se oli helvetin loistava peli verrattuna aikaisempaan yritykseen (Vampire The Masquerade: Redemption, mistä tosin pidin myös paljon) ja siksi pettyivät kun jatko-osa ei enää olekaan ROOLIPELI. Ensimmäinen kun juuri sai paljon kiitosta siitä roolipelaamisesta.

Mutta olisihan se kyllä asiallista jos se nimi vaihdettaisiin. Joku uusi, eri alanimi ja homma olisi bueno. Kaikki olisi tyytyväisiä? Paitsi tietty fanit, joilla ei muutu mikään koska sitä uutta tietynlaista peliä ei tule.
Mielestäni nimen vaihtaminen olisi tässä tapauksessa positiivista. Mutta tulen tämän viimeistään alennuksista hankkimaan (olen tähän mennessä hankkinut kaikki Vampire The Masquerade-pelit, samoin Werewolf The Apocalypse) ja toivon ettei kyseessä ole ihan pannukakku.

Ylös Bottom