Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Vanhan PS3:n vaihto uuteen Slimiin (Pelimies: Oulu, Vaasa, Rovaniemi)

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Vanhan PS3:n vaihto uuteen Slimiin (Pelimies: Oulu, Vaasa, Rovaniemi)

Eli RB:n ja SS:n biisit pitää ladata uudelleen, ei paha homma loppujen lopuksi...
Orginelli piuhakin löytyi vihdoin ja viimein... Oli kauniisti paketissaan alkuperäisessä lootassa :p
Niin ja muistakaa deactivoida käyttäjätilit vanhasta koneesta


Nyt en jostain syystä löydä tuonne mistä ton käyttäjätilin voi deactivoida? Auttakee joku. :eek:
 
Vastaus: Vanhan PS3:n vaihto uuteen Slimiin (Pelimies: Oulu, Vaasa, Rovaniemi)

No mä kuitenkin poistan noi missä on kortin numerot sun muut, ihan oman mieleni rauhan takia. Jätän jonkun kakkosaccon jolla pääsee suoraan testaamaan.

Itse tein uuden tilin (default nimellä user 1) ja deactivoin kaikki muut tilit ja sen jälkeen poistin profiilit koneelta paitsi tuon User 1 : sen ja lähetin koneen Pelimieheen
 
Vastaus: Vanhan PS3:n vaihto uuteen Slimiin (Pelimies: Oulu, Vaasa, Rovaniemi)

Ennen vaihtoa/myyntiä poistakaa kaikki tunnukset ja lopuksi vetäkää kovalevy sileäksi täyspitkällä formatilla.
 
Vastaus: Vanhan PS3:n vaihto uuteen Slimiin (Pelimies: Oulu, Vaasa, Rovaniemi)

Ennen vaihtoa/myyntiä poistakaa kaikki tunnukset ja lopuksi vetäkää kovalevy sileäksi täyspitkällä formatilla.

Tällä keinolla ainakin takaatte pelimiehen pojille pikkusen lisää hommia. Kannattaa soittaa sinne liikkeeseen ja kysellä sieltä ohjeita. Itse toimin pelimiehen toiveiden mukaisesti.
 
Vastaus: Vanhan PS3:n vaihto uuteen Slimiin (Pelimies: Oulu, Vaasa, Rovaniemi)

Itse tein näin, ennenkuin vein oman laitteen gamestoppiin.

Backupit vanhasta kovalevystä (160GB), deactivoinnit yms, alkuperäinen kovalevy sisään ja sitten sen jälkeen suora buuttaus recovery menuun josta valitaan kohta 5. mikä palauttaa konsolin tehdasasetuksiin ja alustaa kovalevyn, kestää muutaman minuutin vaan. Lopuksi, kun tuo oli tehty niin tein oletusasetuksilla uuden käyttäjän ja kokeilin peliä vielä sen jälkeen.

Eli omat tiedot on tuolla nollattu, mutta koneessa on kuitenkin käyttäjätili millä voi pelata.
 
Vastaus: Vanhan PS3:n vaihto uuteen Slimiin (Pelimies: Oulu, Vaasa, Rovaniemi)

Itse tein näin, ennenkuin vein oman laitteen gamestoppiin.

Backupit vanhasta kovalevystä (160GB), deactivoinnit yms, alkuperäinen kovalevy sisään ja sitten sen jälkeen suora buuttaus recovery menuun josta valitaan kohta 5. mikä palauttaa konsolin tehdasasetuksiin ja alustaa kovalevyn, kestää muutaman minuutin vaan. Lopuksi, kun tuo oli tehty niin tein oletusasetuksilla uuden käyttäjän ja kokeilin peliä vielä sen jälkeen.

Eli omat tiedot on tuolla nollattu, mutta koneessa on kuitenkin käyttäjätili millä voi pelata.

Eli näin teen minäkin. Kiitoksia neuvoista. Tarkoista sellaisista. :)
 
Vastaus: Vanhan PS3:n vaihto uuteen Slimiin (Pelimies: Oulu, Vaasa, Rovaniemi)

Suunnittelen tarjouksen hyödyntämistä mutta yksi mutka on matkassa. Koneellani on kaksi profiilia (primääritunnus ja jenkkitunnus). Kummankaan tilin salasanaa minulla ei ole tallessa kun olen salasanat tallentanut profiiliin. Noh tuon primääritunnuksen salasanan oletettavasti saan resetoitua kertomalla sähköpostiosoitteeni ja syntymäaikani. MUTTA varsinainen ongelma onkin sitten tuo jenkkitunnus. Olen näköjään keksinyt siihen omasta päästä syntymäajan eikä minulla ole hajuakaan mikä se voisi olla. Jenkkistoresta kuitenkin on tullut ostettua muutamia pelejä ja olisihan tuo mukavaa jos niitä ei tarvisi uudelleen ostaa...

Kertokaapa miten käy psn-networkista ladattujen pelien kanssa jos käytän tuon vaihtotarjouksen hyväkseni. Jos otan laitteesta täyden backupin + primääritunnuksen tallennukset jemmaan niin voinko palauttaa nämä uuteen slimmiin.
 
Vastaus: Vanhan PS3:n vaihto uuteen Slimiin (Pelimies: Oulu, Vaasa, Rovaniemi)

Miten käyttäjä tiedot, kortti tiedot jne saa poistettua ?

Täytyykö ohjaimen lataus johdon olla alkuperäinen ?
 
Vastaus: Vanhan PS3:n vaihto uuteen Slimiin (Pelimies: Oulu, Vaasa, Rovaniemi)

Miten käyttäjä tiedot, kortti tiedot jne saa poistettua ?
Lukemalla manuaalia. Eli riittää, että poistat pelkät profiilit vanhalta Pleikkariltasi. Korttitietojen poistaminen PSN-tunnukselta on jo hätävarjelun liioittelua, koska kun profiili on poistettu, ei PSN-tunnustasi voi ottaa käyttöön tietämättä siinä käytettyä sähköpostiosoitetta ja salasanaa.

Täytyykö ohjaimen lataus johdon olla alkuperäinen ?
Tuskin sentään, mutta hyvä tietysti olisi, jos se USB-kaapeli olisi musta.
 
Vastaus: Vanhan PS3:n vaihto uuteen Slimiin (Pelimies: Oulu, Vaasa, Rovaniemi)

Kertokaapa miten käy psn-networkista ladattujen pelien kanssa jos käytän tuon vaihtotarjouksen hyväkseni. Jos otan laitteesta täyden backupin + primääritunnuksen tallennukset jemmaan niin voinko palauttaa nämä uuteen slimmiin.
Ei niille periaatteessa käy yhtään mitenkään, sillä backup palauttaa kaikki profiilit matskuineen myös uuteen konsoliin. Muista vaan käydä tekemässä deaktivointi vanhan laitteen kaikille PSN-tunnuksille ennen kuin viet sen kauppaan. Deaktivointiohjeet löytänet itsekin. ;)
 
Vastaus: Vanhan PS3:n vaihto uuteen Slimiin (Pelimies: Oulu, Vaasa, Rovaniemi)

Suunnittelen tarjouksen hyödyntämistä mutta yksi mutka on matkassa. Koneellani on kaksi profiilia (primääritunnus ja jenkkitunnus). Kummankaan tilin salasanaa minulla ei ole tallessa kun olen salasanat tallentanut profiiliin. Noh tuon primääritunnuksen salasanan oletettavasti saan resetoitua kertomalla sähköpostiosoitteeni ja syntymäaikani. MUTTA varsinainen ongelma onkin sitten tuo jenkkitunnus. Olen näköjään keksinyt siihen omasta päästä syntymäajan eikä minulla ole hajuakaan mikä se voisi olla. Jenkkistoresta kuitenkin on tullut ostettua muutamia pelejä ja olisihan tuo mukavaa jos niitä ei tarvisi uudelleen ostaa...

Kertokaapa miten käy psn-networkista ladattujen pelien kanssa jos käytän tuon vaihtotarjouksen hyväkseni. Jos otan laitteesta täyden backupin + primääritunnuksen tallennukset jemmaan niin voinko palauttaa nämä uuteen slimmiin.

Mulla on sama juttu mutta eu tunnuksen kanssa, apua ? En muista syntym aikaa jonka laitoin eu käyttäjälle.
 
Vastaus: Vanhan PS3:n vaihto uuteen Slimiin (Pelimies: Oulu, Vaasa, Rovaniemi)

Mulla on sama juttu mutta eu tunnuksen kanssa, apua ? En muista syntym aikaa jonka laitoin eu käyttäjälle.
Jos salasana on unohtunut ja väärä syntymäaika annettu (ja unohdettu), on ainoa vaihtoehto täyden backupin otto, sillä se palauttaa profiilit PSN-tunnuksineen ja salasanoineen.

Muussa tapauksessa olet täysin omillasi.
 
Vastaus: Vanhan PS3:n vaihto uuteen Slimiin (Pelimies: Oulu, Vaasa, Rovaniemi)

Entäs miten käy niiden PSN:stä ostettujen pelien /lisäsisällön kanssa jotka joku muu käyttäjä on antanut ladata omalta tunnukseltaan? Näitä ei tietenkään voi enää ladata itse slimiin takaisin kun en tiedä tietysti heidän salasanojaan. Tuskin backup auttaa mitenkään koska en voi edes päästä heidän tunnuksilleen kun en tiedä salasanojakaan. Nämä pelit vissiin sitten vain lähtevät ja ne pitää kokonaan itse ladata uudelleen (jos ei joku niitä anna)? Mutta eipä tuo niin iso asia ole kun niitä ei ollut montaa ja en pelannut pitkiin aikoihin.

Mutta mites kun pelimieheen soitin eilen ja siellä sanottiin että palauta se konsoli oletus/tehdasasetuksiin jolloin myös psn profiilit häviävät? Onko tämä otta? Ja hän sanoi että sillon deaktivointia ei tarvitse tehdä koska oletusasetusten palauttaminen tekee sen myös.:confused:
 
Vastaus: Vanhan PS3:n vaihto uuteen Slimiin (Pelimies: Oulu, Vaasa, Rovaniemi)

Entäs miten käy niiden PSN:stä ostettujen pelien /lisäsisällön kanssa jotka joku muu käyttäjä on antanut ladata omalta tunnukseltaan? Näitä ei tietenkään voi enää ladata itse slimiin takaisin kun en tiedä tietysti heidän salasanojaan. Tuskin backup auttaa mitenkään koska en voi edes päästä heidän tunnuksilleen kun en tiedä salasanojakaan.
Tjaa-a, tästäpä ei taida olla ennakkotapausta. Siis jos salasana on vaihdettu game sharingin jälkeen. Mutta kokeilemallahan se selviää. Raportoikaa sitten tulokset, niin osaan päivittää FAQia sen perusteella. Hypoteesini kuitenkin on, ettei tule toimimaan, koska aktivointi vaatii PlayStation Networkiin kirjautumisen (joka ei tietystikään vanhalla salakalalla onnistu).

Mutta mites kun pelimieheen soitin eilen ja siellä sanottiin että palauta se konsoli oletus/tehdasasetuksiin jolloin myös psn profiilit häviävät? Onko tämä otta? Ja hän sanoi että sillon deaktivointia ei tarvitse tehdä koska oletusasetusten palauttaminen tekee sen myös.:confused:
Tuosta en ole kylläkään kuullut, että tehdasasetusten palautus tekisi deaktivoinnin samalla. Jos siis haluaa olla varma, kannattaa se tehdä ennen kuin Pleikkarin vetää sileäksi.

Update! Tehdasasetusten palautus ei tee deaktivointia, eli se on tehtävä manuaalisesti. Ja muistutan vielä kerran, että jos laitteessa on useampia tunnuksia (esim. EU/JAP/USA), joilla materiaalia on ostettu, on deaktivointi tehtävä JOKAISELLE TUNNUKSELLE ERIKSEEN.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Wautsi, kiitos Ahmalle tiedosta. Paljos tohon sit tulee takuuta, 1 vuosi? Ja siis mukaan tulee johdot ja ohjian vai pitää viedä ohjain, vai riittääkö pelkät pelit? Ainakin ton Pelimies jutun mukaan 2 peliä, konosli ja 49€ riittää?

Voisi mennä ehdottomasti vaihtamaan, kiitos. :)

Edit: Luulis myös, että tämä malli ei rikkoudu aivan niin helposti kuin isompi möhkäle. Kuitenkin tuo YLOD oli melko yleinen pitemmän päälle. Itsellä aikoinaan oli PS1 pikku malli ja toimi paljon paremmin kuin isompi, toivottavasti myös näin tämän kanssa.

OFFTOPIC!!

Eikös Suomenkuluttaja laki anna myös PS3:lle 2 vuoden takuun? Ainakin oman Xbox360:sen kanssa asia on näin....ohjekirjassa lukee 1 vuosi, mutta Suomenkuluttajalaki kumoaa tämän antaen laitteelle 2 vuotta takuuaikaa, tai ainakin olen käsittänyt asian menevän näin. Oma boxi meni vähän yli vuoden ikäsenä rikki ja meni silti takuuhuoltoon käyttäen tuota 2 vuoden perjaatetta...

PS. Korjatkaa jos olen väärässä...
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Eikös Suomenkuluttaja laki anna myös PS3:lle 2 vuoden takuun? Ainakin oman Xbox360:sen kanssa asia on näin....ohjekirjassa lukee 1 vuosi, mutta Suomenkuluttajalaki kumoaa tämän antaen laitteelle 2 vuotta takuuaikaa, tai ainakin olen käsittänyt asian menevän näin.
Lainataanpa vanhaa ystävää, ongelma-FAQia.
Q: PS3 hajosi takuuajan jälkeen, mitä nyt?
A: Virhevastuu on voimassa vielä takuuajan päättymisen jälkeenkin. Muista kuitenkin, että kaikki viat eivät ole sellaisia virheitä, joista myyjä on kuluttajansuojalain mukaan vastuussa. Tällaisia tapauksia ovat esim. itseaiheutetut laitevauriot. Tarkempaa tietoa virhevastuusta löytyy Kuluttajaviraston oppaasta.

Q: Kauanko virhevastuu on voimassa?
A: Virhevastuun pituutta ei ole Suomessa lailla mitenkään määritelty. Kuluttajaelektroniikan (eli myös PS3:n) kohdalla sen voi silti olettaa olevan ainakin kaksi vuotta.

Q: Onko takuuvaihto ilmaista vielä takuun päättymisen jälkeenkin?
A: Kesäkuusta 2009 alkaen Sony/SCEE on vaatinut 260 euron maksua PS3:n vaihdosta takuuajan (1 vuosi) päättymisen jälkeen. Jos maksu tuntuu kohtuuttomalta, kannattaa olla yhteydessä kuluttajaviranomaiseen.
Eli ennen tämän vuoden kesäkuuta yli vuoden ikäiset Pleikkarit vaihdettiin vielä ihan mukisematta, mutta nyt on suositeltavaa kääntyä kuluttajaviranomaisen puoleen johtuen Sonyn uusista takuukäytännöistä.

Jos jokin liike (esim. Gamestop) antaa laitteella normaalia pidemmän takuun (esim. 2 vuotta), hoidetaan takuuasiat suoraan liikkeen kanssa.
 
Vastaus: Vanhan PS3:n vaihto uuteen Slimiin (Pelimies: Oulu, Vaasa, Rovaniemi)

Anteeks, mut ihmeessä porukka vaihtelee vanhanmallista plösöö tohon slimiin? Ite en nää tuossa mitään järkee ja näin ollen en kyllä moiseen ryhdykkään ellei vanha pleikka sano poks..
Sen takiiko te sen vaihdatte vaan ku se on pienempi? Vai pienemmän virrankulutuksen takia? huh en hjymmärrä :p
 
Vastaus: Vanhan PS3:n vaihto uuteen Slimiin (Pelimies: Oulu, Vaasa, Rovaniemi)

Anteeks, mut ihmeessä porukka vaihtelee vanhanmallista plösöö tohon slimiin? Ite en nää tuossa mitään järkee ja näin ollen en kyllä moiseen ryhdykkään ellei vanha pleikka sano poks..
Syitähän on monia; (mahdollisesti) isompi kiintolevy, vie vähemmän virtaa, on hiljaisempi, Bravia Sync -tuki, kahden vuoden "jatkotakuu" Gamestopin kautta ostettaessa, jne.

Niin, ja sitten on ihmisiä, joiden vaan pitää saada aina uusin malli, vaikka edellinenkin toimisi. :)
 
Vastaus: Vanhan PS3:n vaihto uuteen Slimiin (Pelimies: Oulu, Vaasa, Rovaniemi)

Anteeks, mut ihmeessä porukka vaihtelee vanhanmallista plösöö tohon slimiin? Ite en nää tuossa mitään järkee ja näin ollen en kyllä moiseen ryhdykkään ellei vanha pleikka sano poks..
Sen takiiko te sen vaihdatte vaan ku se on pienempi? Vai pienemmän virrankulutuksen takia? huh en hjymmärrä :p

1. En usko että saan 250 euroa tuosta jos yritän myydä muualle
2. Levyn koko kasvaa 40 GB -> 120 GB
3. Ohjain vaihtuu sixaxis -> dualshock
4. Takuu alkaa alusta
5. Pienempi virrankulutus, pienempi koko ja kevyempi, hiljaisempi(?) jne.

Siinäpä minun syyt vaihtoon.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom