Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Varoitus: F-Zero GX + Freeloader = ongelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olaiho
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

olaiho

New Member
Japanissa juuri julkaistussa F-Zero GX:ssä on Freeloaderin tunnistava ohjelmapätkä. Kun pelin käynnistää Freeloaderilla, valikot näkyvät miten sattuu, nopeusmittari katoaa ym. ärsyttävää.

Linkki 1

Linkki 2

Peli kuitenkin toimii oikein USA-konsolilla, johon on modifioitu kytkin USA/JAP-valintaa varten.

Lopun alkua?

t. Ola

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan olaiho
Lopun alkua?

Ei yhtään hyvä uutinen. Eikös Nintarillekin luulisi olevan ihan sama, miltä alueelta pelejä menee kaupaksi? Tuskin tuo importtaaminen kuitenkaan on niin laajamittaista, ettei sen jälkeen enää kannattaisi tehdä (hutaistuja) PAL-käännöksiä.
Poistaisivat vaan kaikki region-suojaukset, tekisivät pelit VAIN englanniksi heti kerralla ja luopuisivat kieliversioista. Jos juntti suomalainenkin osaa englanninkielistä versiota pelata, miksei sitten muut? Minä ainakin haluan, että peleissä, joita pelaan/ostan ON englannikielinen optio (+ohjeet, paketti), lokalisointi on minulle täysin turhaa.

Juuri tämän pelin osalta en ota enempää kantaa, koska minulla on vain PAL-cube ja odotan PAL-versiota ja ostan sen.

-=Pacdam=-

Re: Re: Varoitus: F-Zero GX + Freeloader = ongelmia

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pacdam
Ei yhtään hyvä uutinen. Eikös Nintarillekin luulisi olevan ihan sama, miltä alueelta pelejä menee kaupaksi? Tuskin tuo importtaaminen kuitenkaan on niin laajamittaista, ettei sen jälkeen enää kannattaisi tehdä (hutaistuja) PAL-käännöksiä.
Poistaisivat vaan kaikki region-suojaukset, tekisivät pelit VAIN englanniksi heti kerralla ja luopuisivat kieliversioista. Jos juntti suomalainenkin osaa englanninkielistä versiota pelata, miksei sitten muut? Minä ainakin haluan, että peleissä, joita pelaan/ostan ON englannikielinen optio (+ohjeet, paketti), lokalisointi on minulle täysin turhaa.

Juuri tämän pelin osalta en ota enempää kantaa, koska minulla on vain PAL-cube ja odotan PAL-versiota ja ostan sen.

-=Pacdam=-
Etkö muista, että Nintari on konevalmistajista ainoa, joka ajattelee pelaajia? Iso N tietää kyllä mikä meille on parasta. Sony ja M$ ne ovat niitä, jotka ovat vain rahan perässä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pacdam
Hyvinhän tuo kävisi minullekkin, mutta Japanissa saattaisi joku älähtää jos pelit olisivat vain englanniksi. Nintendokin kuitenkin on japanilainen firma...

F-Zero on sellainen peli, josta olisi varmasti riittänyt japaniversiokin minulle. Nyt jää tilaamatta ja alkaa ankara odottelu että peli saadaan julkaistua PAL:na.

Jos Freeloaderin toiminta on helppo estää, ei ole kaukana että moisesta tulisi vakiokäytäntö Nintendo-julkaisuihin. Japanin Nintendollehan importoinnista ei ole haittaa, mutta Amerikan- ja Euroopan-osastot valittavat. Tiedä sitten mitkä ovat tappiot todellisuudesta. Uskon, että vain GBA-Pokémonin kaltaiset jättijulkaisut, jotka vieläpä toimivat ostomaasta riippumatta eurokonsolilla, tekevät haittaa Euroopan markkinoille (Nintendo, ota vinkistä vaari ja julkaise pelit samaan aikaan kaikkialla).

Ei hätää! Action Replay pelastaa.

Ilmeisesti peliä voi pelata kunnolla Action Replayn avulla:

"As reported earlier, Datel's Freeloader has various comparability issues with Nintendo/Sega's F-Zero GX. The missing graphics can now be overcome using an Action Replay as well as the following code shown below. Play-Asia tested this code on American as well as PAL machines and it works just fine:

GE0E-N57N-NG1QW

XWUF-2990-RMYFT

ETRW-XUTM-4KQ98

BU1R-MZAZ-Y68RA

The Action Replay might certainly in the future become a life saver in similar situations if the Freeloader fails to do its job."

Lähde: http://www.cube-europe.com/news.php?nid=5059

Minä kuitenkin odotan suosiolla PAL käännöstä...

Eli niinkuin 'Bertti joskus sanoikin, kannattaa hankkia AR eikä Freeloader, sillä koodien avulla voidaan varmaan tulevaisuudessakin ohittaa Nintendon estomekanismit. Jos F-Zerossa nyt sellaista onkaan, saattahan se sattumaltakin reagoida tuolla tavoin Freeloaderiin... Aika näyttää, eli jos muissakin peleissä esiintyy vastaavia ongelmia niin uskon että se on tietoista blokkaamista.

Ylös Bottom