Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Pieni tarina huijarista. Ei nyt liity Konsolifinniin, mutta eräs tyttönen huijasi minultakin FB:ssä 40e pelikauppojen yhteydessä yli vuosi sitten. Oli vain niin tyhmä et esiintyi omalla nimellään siellä. Nopeasti sain kaivettua netistä hänen äitinsä numeron, jolle soitin.
Äidillä ei ollut mitään kontrollia lapseensa ja tyttö (17v) olikin kasvatuskodin hoiviin juuri siirtynyt, josta jo karannut.
Äiti käski tekemään rikosilmoituksen ja jakamaan hänen numeroaan eteenpäin ja nyt vuosi tapauksen jälkeen tuli postia satakunnan käräjäoikeudesta.
Tyttö oli saanut 45 päivää ehdotonta (ja sit joku 2v koeaika?????) ja määrätty maksamaan kaikki takaisin. Oli ratsiassa jäänyt sattumalta kiinni kun oli haku päällä.
Ikinä en 40euroani tule takaisin saamaan vaikka toki sitä lähdenkin ulosoton kautta hakemaan, mutta äidin ja kasvatuskodin tyypin kanssa juteltuani silloin tapauksen jälkeen, jäin ainakin uskoon, et tämä tyttö vielä vois jopa kelkkaansa kääntää kunnon kansalaiseksi pienen herätyksen jälkeen.
Oli siis FB:ssä ja Tori.fi:ssä huijaillut ja minun lisäkseni oli 24 muuta vaatimassa rahojaan takas. Minun 40e oli pienimmästä päästä ja isoin oli reilu 200.
Oli pieni opetus itsellekin, ettei noin sokeasti voi ihmisiin luottaa edes suljetuissa fb ryhmissä.
Tyttö oli pitkään ilmeisesti elellyt jossain kasvatuslaitoksissa, kun äiti ei ollut saanut mitään tolkkua. Tuossa on vain se, että pikkurötöksillä tuon ikäisenä aiheuttaa sen, ettei varmaan helpolla tule intoa korjata sitä elämää kun kaikki menee ulosottoon mitä tienaat.
Tuomioista olen samaa mieltä..naurettavia.
Kannattaa varoa Taneli Tervonen / Timo Sohja ja hän on kaupitellut Playstation 4 konsoleita torissa ja nettimarkkina.com:issa. Siirsin hänen tililleen 293€ ja hänen piti laittaa PS4 konsoli jo maanantaina postiin, mutta mitään ei ole kuulunut tai näkynyt.
Epäilyttävää toimintaa käyttäjältä Invictus http://www.konsolifin.net/bbs/members/invictus-32007.html
Sovimme kaupoista 25.2 ja miehestä tai pelistä ei ole kuulunut sen jälkeen. Onneksi olin varovainen ja pyysin peliä ennen maksua (käyttäjän vähäisen aktiivisuuden vuoksi).
Toki tässä voi olla joku erhe, mutta katoamistemppu alkaa näyttää todennäköiseltä.
Tässä tosiaan vielä kaupankäynti-triidi: http://www.konsolifin.net/bbs/ps-pelitori/116195-street-fighter-v-ps4.html