Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

VCD/DivX on PS2?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Markus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Markus

New Member
DivX on PS2

Tuli tässä mieleen että olisi mahtavaa jos voisi katsoa divX-leffoja pleikkarilla työntämällä vain CD sisään. Ei tarvis kikkailla kompuutterilla ja näkyis helposti tv:ssäkin..

Tuskin on mahdotonta tehdä divX-ohjelma PS2:lle joka esim poltettaisiin cd:lle itse leffan kanssa ja toistaisi leffan automaattisesti sisääntyrkättäessä..

Pleikka2:sta ainakin löytyy raakaa laskentatehoa gigaflopettain perus-PC:tä enemmän ja MPEG2-piiristäkin voisi apua herua, niin onglema taitaa vain olla sen laittomuus (Tuskin Sony tuohon lupaa soisi), mutta kyllähän noita modeja sun muita region-free-cd:itä on niin ei ainakaan osaajasta luulisi olevan puutetta.. Jos joku on kuullut/kuulee jotain aiheesta niin postatkaa tänne..

Luulisi viimeistään Linux-pakin julkaisun jälkeen löytyvän divx- ja mp3 soittimia..
 
Re: DivX on PS2

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Markus
Tuskin on mahdotonta tehdä divX-ohjelma PS2:lle joka esim poltettaisiin cd:lle itse leffan kanssa ja toistaisi leffan automaattisesti sisääntyrkättäessä..
Tähän ongelmaan löytyy jo ratkaisu - kuten MP3-levyjen tekoon tmv. Ainut on että kone pitää olla modattu.
Pleikka2:sta ainakin löytyy raakaa laskentatehoa gigaflopettain perus-PC:tä enemmän ja MPEG2-piiristäkin voisi apua herua, niin onglema taitaa vain olla sen laittomuus (Tuskin
Itse omistin aikoinaan AMD k6-2 300 Mhz, ja kerrotakoon että se ei jaksanut oikein pyörittää DivX-elokuvia, ja epäilen ettei ps2:sen 266 Mhz Emotion Engine nyt ole niin paljon nopeampi kuin tuo (k6-2 300 128mt RAM + viper v550 tnt 8 mt).

Ps2:sen on imho valitettavasti vähän huonosti suunniteltu vain 8 kt sisäisellä cache-muistilla (ja tiedossa on kuinka paljon esim. 128 kt ois vaikuttanut, noin 15%...) ja sen "teho" tulee kun sekä v0 että v1 saadaan jatkuvalla syötöllä pidettyä täynnä - ja valitettavasti divx on erittäin raakaa matikkaa jolloin ei oikein voida ennakoida tulevia laskuja, eli koko tehoa ei pystytä käyttämään. Epäilen ettei ainakaan full-screeninä saada näkyviin... Mene ja tiedä :)

Luulisi viimeistään Linux-pakin julkaisun jälkeen löytyvän divx- ja mp3 soittimia..
Jos tavallinen .AVI jollain 320x200 resolla kelpaa niin on jo...
 
Pc:ssä cachen määrä on huomattavasti tarkeämpää kuin ps2:ssa, koska pc:n väylä on niin hidas suhteessa prosessorin tehoon. V0 ja V1 on nimeomaan tarkoitettu raskaan matemaatikan laskemiseen jota divx:n dekoodaminen on.

Olen myös katsonut divxiä amd:n K2-300 ja TNT 1:lla. Hyvin pyörivät jos elovuvan resoluutio on 640x200 (laajakuva) tai 352x288 (fullscreen). Ps2:n tehoilla ei tule olemaan mitään ongelmaa pyörittää 720x576 resoluution dvd-rippejä.
 
Tiedoksi vaan kaikille, että PS2:n emotion enginellä ei ole mitään tekemistä PC:n suorittimen kanssa. PS2:den prosessori on RISC prosessori ja vastaa teholtaan noin 1400 mhz amd athlonia. Jossain linux testissä se oli sijoittunut samalle viivalle amd athlonin kanssa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan lande
Tiedoksi vaan kaikille, että PS2:n emotion enginellä ei ole mitään tekemistä PC:n suorittimen kanssa. PS2:den prosessori on RISC prosessori ja vastaa teholtaan noin 1400 mhz amd athlonia. Jossain linux testissä se oli sijoittunut samalle viivalle amd athlonin kanssa.

Eli englanniksi:
->-cut->-
Let's start off with host CPUs; the PS2 is driven by what Sony likes to call their Emotion Engine. The Emotion Engine (EE) is a 128-bit MIPS processor that operates at 300MHz. The idea of the EE being a 128-bit processor came about because it features 128-bit general purpose and SIMD registers as well as dual 64-bit integer units. The MIPS ISA gives the EE a bit of an advantage from the standpoint of having more general purpose registers (GPRs) and not having to undergo any significant decoding stages just to reduce instructions to more manageable RISC operations.

Sony also claims that the EE has a dedicated MPEG-2 decoding block which should help in DVD playback however this is offset by the hardware motion compensation features of the NV2A GPU in the Xbox and shouldn't be blown out of proportion as a feature.

The biggest issue with the EE is that it has a very small on-die cache and relies on having a very high-speed memory bus, more on that later though. A 16KB instruction cache is more than enough for the processor however the 32KB data cache leaves much to be desired. During its design phase the idea of having a fast 3.2GB/s bus to main memory may have been impressive but you are all very aware of how important a fast, high-bandwidth L2 cache is to performance.

The true power of the EE comes from its two vector units which are known as VU0 and VU1. These are referred to by Sony as two additional floating point units and aid the basic FPU in 3D T&L calculations. The power provided by these vector units is tremendous however their downfall is in their implementation. The power of the two VUs exists in the proper use of them as serial counterparts in handling the T&L calculations necessary during 3D rendering, but with the PS2 being relatively new architecture and dramatically different from what most developers had seen in the past, getting the most out of the host CPU was quite difficult. This is where the majority of the learning curve for developers came from when dealing with the PS2, especially considering that the PS2 shipped to developers without any C libraries. Writing assembly to control the interaction between these two units and the rest of the CPU is not an easy task to say the least and led to many frustrated PS2 developers. Internally to the CPU, the VUs and the rest of the CPU are connected by 128-bit pathways meaning that moving data around the CPU from VU to VU isn't done as easily as possible.


->-cut ->-

Eli kyllä se varmasti onnistuu (myönnän olleeni vähän turhan skeptinen) mutta siinä sitten tulee jollekin *-moista kodausta - asm:in kautta muistien hallitseminen ei ole sitä puuhaa mitä minä tykkään tehdä, menee hermot. Kuten todetaan:

->-cut->-
The PS2's Graphics Synthesizer is entirely too dependent on extreme parallelism in order to fill its 16 pixel pipelines which could be the cause of many of the slowdowns we've seen in games for the platform. Many of Electronic Arts' titles have been ported to both GameCube and Xbox and the first thing everyone seems to notice is that the slowdown problems that existed with the PS2 are now gone.
->-cut->-

eli todellakin tulee mielenkiintoiseksi nähdä miten meinataan v0 ja v1 saada pidettyä täynnä - esim missä soundi puretaan? Tuskin viittii yhdestä noista luopua, mutta pitäähän sekin purkaan. Noh, en ole suunnittelupäällikkö ps2:sen divx-hommassa onnex ;)

Ainiin, olenko anti-ps2 - jep, ostin sen puolitoista kk sitten ja olen aika (aika=omistanut 6 viikkoa, josta 3,5v huollossa) tyytyväinen koneeseen...
 
No äänethän voi purkaa vaikkapa sillä PSX-prossulla, joka koneesta löytyy ja on yleensä tarpeeton.

Nyt kun PS2 on Aasian piraatti/fakemaissa myynnissä, niin voipi odottaa vesi kielellä kaikenlaisia boottilevyjä ja muita, joilla saa näkymään VideoCD:t ja DivX:t ja MP3-levyt kuulumaan hienojen visuaalisaatioiden kera.
 
Itse omistin aikoinaan AMD k6-2 300 Mhz, ja kerrotakoon että se ei jaksanut oikein pyörittää DivX-elokuvia, ja epäilen ettei ps2:sen 266 Mhz Emotion Engine nyt ole niin paljon nopeampi kuin tuo (k6-2 300 128mt RAM + viper v550 tnt 8 mt).

Siis Emotion Enginehän on juuri suunniteltu käsittelemään jatkuvaa datavirtaa missä sen arkkitehtuuri hakkaa tekstikäsittelyyn-alunperin-suunnitellun-pc-arkkitehtuurin mennen tullen per herzi..
Ja kyllähän se purkaa softalla suurimman osan DVD toistossa vaikka MPEG2-apupiirikin löytyykin ja ainakin PC puolella olen huomannut että DVD- ja DivX-toisto vievän suurinpiirtein saman verran konetehoa..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
Nyt kun PS2 on Aasian piraatti/fakemaissa myynnissä, niin voipi odottaa vesi kielellä kaikenlaisia boottilevyjä ja muita, joilla saa näkymään VideoCD:t ja DivX:t ja MP3-levyt kuulumaan hienojen visuaalisaatioiden kera.

Mitä vikaa on EgBrowserissa?-) Siis paitsi että on japaneesea suurimaksi osaksi.
 
Taitaa olla soopaa jolla pyritään saamaan porukkaa klikkaamaan mainoslinkkejä joista sivun ylläpitäjä saa mansikoita. Tiedostot tuntuivat äsken olevan "offline" joten älkää turhaan käykö haaskaamassa aikaanne.
 
No ainakin tuo ps2 bootcd softa löytyi, ja sain imutettua
Katotaan jos vaikka testaa

Toimiskohan se jos cd-rw:llä kokeilis? :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
En saanut boot-cd.tä toimimaan (CDRWIN) CDR:lle poltettuna.. levyllä tosin ON oikeanlaiset filet (?) mutta ei PS2 boottaa moista.

Who knows.

C.
 
Juu, sain modatulla psx:llä ruman sinisen sony tekstin ja SCEE-tekstin mutta PS2 ei suostunut edes käynnistymään tuolla: "please insert a playstation or playstation 2 disc".

Tuo mielenkiintoisempi DiVX hommeli taas on "offline" ähh.
 
Tällä->
http://www.dvdrhelp.com/phpBB/viewtopic.php?topic=71427&forum=6

on lisää aiheesta btw

C.

p.s.
Tsekkasin poltetun levyn sisällön Hexeditillä ja levyllä tosiaan on jotain Sonyn omia tiedostoja tms tyhjä 'dymmy' track-file. Ei vaan toimi (3004 malli, 1.30E driveri muistaakseni).

Toisaalta ihan sama toimiiko vai ei, tuo VCD/DIVX juttu olisi kiinnostavampi.. vaan epäilen 'vahvasti' sen toimivuutta :-)
 
Onko joku tosihaxoreista testannut jo näitä Console GamingWorldin ohjeita, joille videot voi muuntaa PS2:n ymmärtämään muotoon? Ei näytä kovinkaan käytännölliseltä IMHO, joten en ala edes testaamaan. Plus puuttuu modattu PS2 boottidiskeineen, jota tähän kikkailuun tarvitsee.

Newbies Guide to the PS2 VCD Player
"PSS movies are actually mpeg2 movies. BUT this does not mean u can just rename the files. They are specially encoded mpeg2 files. Most of you have a VCD or some kind of clip u want to use in this player. To do so u need to convert it to mpeg2 and separate the streams."

Newbies Guide to making PS2 Movie Files

On tää pebasta kun Sonyn on pitänyt estää täysin toteutettavissa olevat VCD- ja MP3-toisto-ominaisuudet tosta PS2:sta. Nehän löytyvät jo lähes kaikista DVD-soittimista, joten PS2:n hyödyllisyys DVD-soittimena alkaa olla vaakalaudalla ainakin mulla :( WHINE! Tulis edes joku virallinen, muistikortille ladattava playeri, jottei tarvis noita hax0r-saitteja surfailla :(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
En ole kokeillut kun ei jaksa alkaa säätämään.. katson omat VCD:t ja SVCD:t tavallisella DVD soittimella joten on sinänsä aivan sama saako niitä soitettua PS2:lla - tosin se nyt pitäisi ihan vaan teknisessä mielessä tutkia ja kokeilla :-) Mutta tuo Divx player olisi sitten jo *aivan* eri asia...

Pitää varmaan perehtyä asiaan lisää..

C.
 
>Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
>Onko joku tosihaxoreista testannut jo näitä Console
>GamingWorldin ohjeita, joille videot voi muuntaa PS2:n
>ymmärtämään muotoon? Ei näytä kovinkaan käytännölliseltä
>IMHO, joten en ala edes testaamaan. Plus puuttuu modattu
>PS2 boottidiskeineen, jota tähän kikkailuun tarvitsee.

juu, sain aikaiseksi video-levyn mutta nyt vaan puuttuu moddattu
PS2 että voisi kokeilla. Tavallisella ei tunnista levyä.

Kyseessä *ei* ole Video-CD vaan Sonyn oma video (MPEG2)
video formaatti, kuten peli-videot peleissä. On se niin ärsyttävää
Sonyn puolelta estää VideoCD:n tai Super-Video-CD:n
toistaminen PS2:lla... todella ärsyttävää touhua.

C.
 
Lisää testia. Näemmä ko. softalla saa authorisoitua vain ja ainoastaan Japanin alueella toimivia levyjä, system.cnf:n muuttaminen (VMODE=PAL) ennen polttamista ei auta.

Pitää tilata se Action Replay 2:n uusi malli nyt sitten ainakin.

No olkoon... joskus toiste sitten.

C.

Lisäys: näemmä uudemmalla versiolla (1.20) saa authorisoitua myös Europe ja USA alueen levyt... ei toimi silti gggggrr! Tai sitten on jotain jäänyt huomaamatta?
 
Ylös Bottom