Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Venetica [Multi]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mora70
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mora70

Member
Hola!

Venetica (kuten myös Dragon Knight Saga, molemmat xboxille luonnollisesti) saapui tänään ja ekat 5h pelattu ensimmäisellä istumalla (minä vaan vähän... :D) . Pakko oli Venetica ensin korkata, on sitä niin paljon haukuttu. Onhan tässä puutteensa ja graffat "karmeat" (yleisen mittapuun mukaan, tosin grafiikan tyyli pelastaa paljon. Esim. Alan Wakessa oli kyllä hyvät graffat mutta henkilöanimaatioissa siinä saavutettiin vahvasti uncanny valley, itseä se jopa vähän häiritsi) sekä nykii ja paukkuu (etenkin rappusia ylösalas mennessä kuva nykii, ei oikein graffamoottori skulaa).

Vaan ei tämä sitä suohon tallaamista omasta mielestäni ansaitse mitä se on saanut.

Tuo xboxworldin antama 41 pistettä on omaan kokemukseen verrattuna lähinnä perseraiskaus peliä kohtaan.

Virheistään huolimatta ihan mukava peli täysin nurkan takaa ainakin itselle. Kartassa on hankaluutensa vaan sitä oppii käyttämään. Ohjauksessa on kolme eri profiilia valmiina joita ei kylläkään pysty muuttamaan. Mutta jos fablen ohjaus onnistuu niin tämäkin sujuu (tätähän on myös ohjauslogiikasta haukuttu kunnolla).

Autosavea ei ole, toisaalta antaa tallentaa vielä siinä vaiheessa kun horisontissa näkyy hunniryhmä eli autosaven puute ei hirveästi häiritse.

Jahka tämä tulee tuohon kymmenen-viidentoista euron hintaan, suosittelen viimeistään silloin ottamaan riskin ja rakastumaan ruot- siis saksalaiseen.

Omalla listallani ainakin kasin annan ekan 5h jälkeen. Eikä se ääninäyttelykään nyt niin julman kamalaa ole, mielestäni.

Teknisestä toteutuksesta; muistivuotoa ei esiintynyt, latausajat eivät ole ainakaan pidemmät kuin fable3:ssa ja jumalattomasti lyhyemmät kui fallout new vegasissa.

Summa summarum: Deck13:n kotisivu meni meikäläisen kirjanmerkkeihin.

tämän gifin saa sitten modet ottaa rauhassa pois mutta mielestäni sopii Veneticaan:

haters-gonna-hate.gif

Lisää kerron jahka peli etenee. Tässä on nyt ihan hyvä vertailla kun työn alla on FableIII, Fallout NW ja kohta myös Dragon knight saga.

Vastaus: Venetica (XBox360, ps3, PC)

Ja tarina jatkuu... toiset reilut viisi tuntia takana tänään (tiedän, aloitin pelaamaan puolenyön maissa... :D)

Elikkäs, pelin pahimpana peliteknisenä puutteena voisi varmaan pitää "kohtuullisen vaativaa" karttasysteemiä, elikkä kartta kyllä näkyy pienenä koko ajan ja isona se löytyy näppärän polun päästä. Vaan etenkin fablen kädestäpitävän kartan jälkeen voi sanoa että tämä on kyllä "haastava". Jollain voi peli lopahtaa siihen. Vaan en helpolla luovuta, idea ja tunnelma vetosivat itseeni heti pc-demossa joka oli auf deutsch), olisiko kuusi tuntia mennyt peliaikaa niin alkoi muistamaan paikkoja ulkoakin, eli karttaa ei tarvitse niin paljoa edes katsoa.

Omaa peli-iloa tuo kartta toki haittasi alkuun aikalaillakin kun annoin häiritä vaan kun on tottunut niin en enää voi valittaa kauheasti.

Henkilöanimaatiosta sen verran että voi muuten varautua siihen että kuvakulma ei välttämättä ole paras mahdollinen. Esim kun Scarlett juttelee pienokaisen kanssa, ei ekalla kertaa näkynyt kuin Scarlettin takaosa (jota toki mielellään katsoi, nooohh...) kun kakaran ääni alkoi kuulumaan, olin ensin että wtf vaan kyllä sekin siitä.

Asuvalikoima ei ole suuri (tällä hetkellä löytyy normiasu, nahkahaarniska sekä metallihaarniska) ja kukasta kukkaan ei pääse hyppimään lailla fablen vaan en osaa sitä kaivatakaan. Asevalikoima on kohtuutoimiva omaan makuun, moukaria, miekkaa (lyhyttä ja pitkää) ja assassiinipuukkoa, jokaiseen on saatu omaa tuntumaa ja kohtuullisen järkeenkäyvästi örkkityyppi/asetyyppi on saatu osumaan yhteen.

Olen peliä mennyt yrityksen ja erehdyksen kautta, kuten yleensäkin. Hankalimmat kohdat joissa pää jäätyy, katson suosiolla internetistä vinkit (tosin näin olen toiminut ennenkin).

Todennäköisesti saan tästä enemmänkin irti toisella kertaa kun oppii paikat (se kartta, se kartta...).

Se ilmiö on havaittavissa allekirjoittaneen kohdalla tässä(kin) pelissä että mitä pidemmälle pääsee, sen vaikeampi on lopettaa.

to be continued...

Vastaus: Venetica (XBox360, ps3, PC)

Voiskos mahdollisesti saada hieman syväluotaavaa infoa hahmo- ja tavarakehityksestä pelissä?

Vastaus: Venetica [Multi]

Mjooh, tuota, hieman olen huono selostaja kehityksestä. Pääpiirteissään hahmosta voi kehittää necromancerin, soturin (tankki tai nopea iskijä) tai parantajan. Jonniinverran näitä taitoja pitää kuitenkin kehittää ristiin että tehtävien suoritus onnistuu.

Aseita voi ostaa sen myötä kuin rahaa kertyy, pääasetta jolla saa tapettua epäkuolleita kehitetään eräässä kaupassa sieltä täältä löytyvien esineiden avulla. Aseita on oikeastaan neljää päätyyppiä, tehokkaampia ostetaan sen myötä kuin tarina etenee.

Sori, oon vähän armottoman huono tekemään analyysiä, niin huono että nolottaa :o

Sellainen vielä että mitään lovistooreja tässä ei pääse kehittämään mallia bioware mutta jokin tässä koukuttaa, ~27h takana eikä kyllästytä vieläkään.

Ei tämä niin paska ole mitä annetaan ymmärtää, tai siis mulla on vain huono maku :D

Surkein lenkki, ainakin xboxversiossa on kartan toiminta vaan pikkuhiljaa siihenkin tottuu.

e: ja lootata kannattaa joka paikassa, ja kun tavaraa myy niin kannattaa katsoa mitä myy kenellekin, toisista paikoista saa yrteistä tuplahinnan verrattuna muihin, toisissa koruista jne.

Toivottavasti tämä nyt toi edes jotain selvyyttä, tod. näk. ei t. peruskoulun ainekirjoitus kautta aikain kutonen.

Ja senverran vielä, bugipuolesta... mitä tuota nyt on tuo 27h takana, kertaakaan peli ei ole jäätynyt eikä kaatunut. Muistivuotoakaan ei tuntuisi olevan, elikkä latausajat (sinänsä hyvin kohtuulliset muutenkin, vrt. FO NV jonka kanssa meinaa
pää hajota melko lailla) eivät ainakaan seitsemän tunnin yhtäjaksoisessa sessiossa ole pidentyneet.

Ihan kivaltahan tuo kuulostaa, itse kun kuvittelin pelin olevan enemmän Zeldan kaltainen tai vastaava hack&slash.

Never not want to be a necromancer!

Ihan kivaltahan tuo kuulostaa, itse kun kuvittelin pelin olevan enemmän Zeldan kaltainen tai vastaava hack&slash.

Never not want to be a necromancer!

Kyllähän tuossa häkkenslässiäkin on mutta jonniinverta pääsee vaikuttamaan tosiaan että vetääkö päät poikki vai ei (ja itse havaitsin tuossa tunti sitten että eräs tehtävä olisi ainakin mennyt täysin toisin jos olisin joitain valintoja tehnyt toisin :cool:

On ollut erinomaisen positiivinen yllätys meikäreijälle tämä.

Vähän houkuttelisi tämäkin.
Osaatkos Mora70 heittää vertailua Divinity II:een? Kumpi ompi kovempi?

Mulle on tulossa tämä peli brittiamazonista tilasin (kun halvalla sai ~15e). Kunhan pelin käsiin saan voin laittaa ranskalaisilla muutamat viivat PS3 versiosta. DII vertailua en voi tehdä kun k.o. konsolille sitä ei tällä hetkellä ol.

Toiveissa olisi mahdollisesti jo huomenna saada Venetica käsiini.
Mitään kaksisia arvosteluja ei kylläkään ole saanut mutta ei se mitään.

No tämä mennyt nyt ihan ohi.
Heittäkääs joku linkki missä olisi pelistä enemmän tietoa.
Jos menen googlaamaan niin eka miljoona sivua on kuitenkin jotain epäämääräistä. :o

EDIT: Löytyi ja ei kovin mairittelevia arvosteluja anneta.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Tommoset viitisen tuntia takana, parit ranskalaiset:
- Grafiikkaan ei ole panostettu, hahmot ovat kulmikkaita ja vähemmän viimeisteltyjä.
- Alun perusteella en ymmärrä huonoja arvosteluja, mukavaa seikkailua pienillä pulmilla ja vihulaisten lätkimistä.
- Normalilla sopivan haastava, otin yhden kuoleman omaa tyhmyyttänikin. Tippua tässä ei voi, eli ainoa tapa kuolla (tähän mennessä) on vihollisiin.
- Hyppynappia ei ole.
- Karttaa tulee käytettyä ja aika selkeä on.
- Peli ei opasta / näytä jos johonkin voi kiivetä.
- Peli ei myöskään opasta sitä että ruukkuja voi hajoittaa ja niistä löytyy esineitä rahaa (kaippa tämä ohjekirjassa mainitaan, en ole lukenut).
- Diablo / Norrath / BG: DA meininkiä. Tutki ja hajota kaikki mahdollinen, myy rojut.
- Tavarat eivät taidat kulua eikä niillä ole painoa (ei ainakaan tähän mennessä).
- Mikäli Diablo / Norrath / BG: DA meininki kiinnostaa kannattaa tämä hankkia, mikäli alelaarista löytyy.
- Oma PS3 versio maksoi 14£ postikuluineen amazon.co.uk.

Positiivinen yllätys omalla kohdalla tämä peli. Co-op ei taida olla.

Ylös Bottom