Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Version merkitys DVD: katselussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nalle007
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
N

nalle007

Guest
Viime aikoina on kirjoiteltu paljon PS2:n kyvystä näyttää DVD leffoja..... Olen kuitenkin kuullut, että myös versiolla voisi olla merkitystä. Joku (lue:myyjä kaupassa) sanoi minulle, että uusi 5 versio poistaisi huomattavan osan DVD:en katselussa esiintyvistä ongelmista. Suurin osa tällä hetkellä myytävistä laitteista on kait käsittääkseni 4 sarjaa (jollakin päivityksellä)...
Tietääkö kukaan pitäneekö juttu paikkansa ja mitä uudistuksia tuo 30005 yleensäkin tuo?

Vastauksista kiittäen ja kumartaen....

nalle007

Käytännössä eroja ei loppujen lopuksi ole. Lue lisää täältä Oma v4-versioni on toiminut moitteettomasti.

Ja nykyisin kaupassa olevat laitteet taitavat kaikki olla v5 versioita. Ehkä jossakin maalla saattaa olla vanhaa myynnissä.

Lue täältä miten erotat eri versiot

PS: Kannattaa ensin tutustua BBS:sän keskusteluihin ja käyttää HAKU-toimintoa. Mikäli vastausta ei löydy, sitten kysyä.

Viimeksi muokannut moderaattori:
kiitokset....

Kiitokset vinkistä... tää koko kuvio on allekirjoittaneelle uusi, mutta täältähän tuntuu löytyvän kaikki tarpeellinen.....:p

nalle007

Re: kiitokset....

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nalle007
Kiitokset vinkistä... tää koko kuvio on allekirjoittaneelle uusi, mutta täältähän tuntuu löytyvän kaikki tarpeellinen.....:p

nalle007

Huomasin että olit uusi tuttavuus, ja sen takia kerroin tuosta mainiosta HAKU-toiminnosta. Sillä tästä BBS:stä alkaa löytymään tietoa ihan kivasti. Kunhan viitsii etsiä.

Osalla pyörii, osalla ei. Ja se ongemia tuottava on kotimainen 4:3-versio, ei esim. briteistä tilattu 16:9-versio.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
Osalla pyörii, osalla ei. Ja se ongemia tuottava on kotimainen 4:3-versio, ei esim. briteistä tilattu 16:9-versio.

Toimiiko jollakin muka tuo kotimainen 4:3-versio PS2:sella, sen versiosta välittämättä.

EDIT: Näköjään sittenkin osassa pyörii, osassa ei ;)

Viimeksi muokannut moderaattori:

omani on ruotsin R2 versio joka kylläkin on täsmälleen sama kuin suomen..?

Pitch Black R2 DVD ei kyllä pyöri edelleenkään V5:kaan.
Ei se kyllä kunnolla pyöri edes PC:n dvd-asemassa.
Layerin vaihdossa sanoo että tilt..

Mä epäilen että meillä on jo käytössä PS5:t kun $ony saa nuo dvd ongelmat korjattua..

Mikä sinänsä on harmi, koska tuo 1.33/1.37:1 on oikea kuvasuhde, 1.85:1 on taas teatterilevitystä varten tehty kropattu versio.

Ihmeellistä, tuntuu että kovin monella toimii DVD:t huonosti, itse olen katsellut kaverilla (ps2 v3) noin 10 leffaa kaikki toiminut, ja omalla (ps2 v5) noin 10 leffaa ja kaikki toiminut, ei tilttejä eikä nykimisiä eikä mitään.. just good luck?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Chax
Ihmeellistä, tuntuu että kovin monella toimii DVD:t huonosti, itse olen katsellut kaverilla (ps2 v3) noin 10 leffaa kaikki toiminut, ja omalla (ps2 v5) noin 10 leffaa ja kaikki toiminut, ei tilttejä eikä nykimisiä eikä mitään.. just good luck?

Chax, mä vähän luulen että tämän boardin lukijoista aika moni omistaa itse yli kymmenen DVD:tä, vuokralevyistä nyt puhumattakaan. Itse olen katsellut ehkä 100 levyä...

no onhan se vähän, mutta ihmiset valittaa "ei ps2 oo yhtään leffakone kun kaikki leffat nykii ja puolet ei ees toimi on se paska vehje joo!" . Joten mielestäni jos vaikka 95% leffoista toimii, niin on se aika hyvin kuitenkin kun ajatellaan että ps2 on varsinaisesti pelikone

Niinpä. Tosin kyljessä lukee Sony ja päällä on DVD-logot, joten odottaisin DVD-toimivuuden olevan parempaa kuin halpissoittimilla.

Jos nyt ymmärsin oikein, niin nelosen vaihto vitoseen ei välttämättä tuo parannuksia. Mutta entä kolmosen vaihto vitoseen, onko siinä välissä tapahtunut niin paljon muutoksia, että vaihto kannattaa? Ei ole valittamista nykyisessäkään, olisiko siis turhaa ja tyhmää vaihtaa? (vanhalle on jo mahd. ostaja).

Versiosta riippumatta lukupäät tuntuu olevan melkoisia yksilöitä. Kannattaa vaihdattaa konetta takuuseen kunnes saa semmoisen johon on tyytyväinen.

Tai jos kaikki toimii about ok, niin hermoja säästääkseen voi tyytyä nykyiseen.

Ylös Bottom