Vastaus: Vetoomus konsolisodan sulkemiselle.
Vastuas alkuperäiseen kysymykseen: ei kannata sulkea konsolisotaa... Se on hyvä varaventtiili sen varalta, että homma pysyy joten kuten uomissaan... Osaan helposti nimittäin kuvitella, että ilman tätä varaventtiiliä, tämä keskustelualue ei todellakaan pysyisi enää näin hyvin uomissaan kuin nyt: Nintendon puoli saisi kuunnella vielä enemmään Scheissea Wii:stänsä ja PlayStation puoli saisi puolestaan kuunnella vielä enemmän loanheittoa PS3:n ongelmista. Puhumattakaan väliin jääväästä XBoxin alueesta...
Konsolisota on puolustanut aika hyvin paikkaansa vuosien saatossa tällä sivustolla... Toki sekään ei ole estänyt tiettyjä ylilyötejä (esim. XBox puolella sonypojat rienaa hajoamisprosenteista ja laatikon äänekkyydestä ja Sonyn puolella saa kuunnella pään aukomista laitteen valmistusongelmista jne...). Uutisten puolella tämä vain korostuu...
Moderaattorilla tulisi olla rohkeutta pistää kyseiset viestit pois surutta ja kyselemättä (ei nyt mitään 1930-luvun Saksan menoa, mutta terveellä maalaisjärjellä pärjää pitkälle, luulisi). Ne eivät vain kuulu asialliseen käytökseen, mitä tämänkin foorumin säännöt edellyttävät... Tietysti on niin, että tapaukset ovat aina tapauskohtaisia ja itse/tervettäkritiikkiä
tulee ja pitää suvaita. Mutta tällöin vastuu on kirjoittajalla... Pitää osata tuoda asiat ilmi ilman, että tahallaan ja tieten tahtoen ärsyttää muita. Hyvä käytös elämässä on hyvää käytöstä keskustelupalstoilla...
Eli voidaan kysyä, mihin olemme matkalla konsolifiniläiset ? Haluammeko ärsyttää "naapureitamme", vai haluammeko olla avoin ja muiden pelaamista "suvaitseva" yhteisö. Koska sitähän tämä nimenomaan on, yhteisö... Ja minua henkilökohtaisesti on ärsyttänyt se, että se on hajoamassa käsiin...
En tietenkään halua tästä mitään sulkeutunutta ja sisäänpäin kääntynyttä keskustelupalstaa, missä on 10-15 ihmisen ydinjoukko, jonka pillin mukaan kaikkien tulisi tanssia, mutta jokainen voi miettiä omalta kohdaltaan käytöstään täällä...
Edit:
Lloope sanoi:
Tuo pelaajalehden systeemi on kyllä suoraan sanottuna täysin perseestä.
Samaa mieltä... En voi mitenkään käsittää, että kuinka tuosta saa hyvän ja toimivan... Mutta ehkä olen vain dinosaurus, joka tarvitsee hieman selkeämmän jaottelun selvitäkseen tässä maailmassa... Onneksi alueita löytyy jokaiseen makuun...