Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

vga-boxi 360:lle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JiiSoS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: vga-boxi 360:lle

Hex sanoi:
Eihän tuo nyt johdu vain SC2:n erikoisesta mustilla sivupalkeilla täytetystä näennäisestä 720p:stä? Sehän on poikkeustapaus.

Eikös sen reso ollut jotain 960x720?, Muistaakseni kuvan pitäisi olla ihan 4:3 eli alhaalla ja ylhäällä ei pitäisi olla palkkeja, mutta useat CRT-monitorit eivät osaa näyttää kuvaa oikein, isolla töllölläni kuva näkyy oikean kokoisena, mutta monitorissa ei.

Dr Evil sanoi:
Eikös sen reso ollut jotain 960x720?, Muistaakseni kuvan pitäisi olla ihan 4:3 eli alhaalla ja ylhäällä ei pitäisi olla palkkeja, mutta useat CRT-monitorit eivät osaa näyttää kuvaa oikein, isolla töllölläni kuva näkyy oikean kokoisena, mutta monitorissa ei.

Mun monitorissa kuvaa joutuu litistämään pystysuunnassa eli se aiheuttaa ne mustat palkit. Sivusuunnassa ei ole varaa levittää ja siksi myös sivuilla on mustat palkit. Aidoissa 16:9 peleissä palkit on tietysti vaan ylä- ja alalaidoissa..

Prisoner sanoi:
Mun monitorissa kuvaa joutuu litistämään pystysuunnassa eli se aiheuttaa ne mustat palkit. Sivusuunnassa ei ole varaa levittää ja siksi myös sivuilla on mustat palkit. Aidoissa 16:9 peleissä palkit on tietysti vaan ylä- ja alalaidoissa..

Tossa Soul Caliburin 720p moodissa tosiaan kuuluu olla sivuilla palkit, muttei ylhäällä eikä alhaalla. Mitä tarkoitat tuolla, että joutuu litistämään pystysuunnassa, siis että se litistää sen itse, vai että sinä litistät sen?.

Joudun itse litistämään kuvan aivan kuin katosin anamorphista elokuvaa 4:3 näytöltä.

Dr Evil sanoi:
Minkä HELVETIN takia :eek:, meinaatko, että ne musta palkit häiritsee niin paljon, että uhraat 720p kuvan 480p:hen!.

Testailin tossa aitoa 720p -peliä ja onhan se kieltämättä hienompi kuin koko ruudun 480p. Eli kyllä mäkin siirryn laajakuvaan :)

Prisoner sanoi:
Testailin tossa aitoa 720p -peliä ja onhan se kieltämättä hienompi kuin koko ruudun 480p. Eli kyllä mäkin siirryn laajakuvaan :)

Onnittelut hyvästä valinnasta :D

saako noita vga kaapeleita jostain? verkkokauapasta sais ootella ainaki aika kauan..boxi tulee ti-ke ni tarttis siihen mennes saada.

onko giganteilla tai tavarataloilla noita?
tai onko jollain foorumilaisella myydä mulle :)

Mäkin olen odotellut että millon näitä rupee saamaan. Kone on ollut jo julkaisupäivästä, mutta yhtään peliä en osta ennenkuin VGA-kaapeli on hankittu. Aika erikoista, ettei yksiä piuhoja saada myyntiin. Konsolien vähyyden vielä jotenkin ymmärtäis... :mad:

Huomasin, että Play.com myy Joytechin VGA-kaapelia. Tilasin äsken sellaisen, kun MS ei halua omia tuotteitaan näköjään myydä.

Joytechin version tilaaminen voi olla fiksu veto muillekin VGA-letkuaan odotteleville. Sitä tuntuu olevan paremmin saatavilla kuin virallista versiota - ainakin Play on jo välillä kertonut, että tuotetta olisi saatu varastoon, vaikka se taas onkin loppunut. Oma tilaukseni on jo kolmatta päivää "processing"-tilassa...

Tällä viikolla on toppuralle tullut ja ensi viikolla tulee GNT:lle. Määristä ei hajua.

Tänään sain virallisen VGA-kaapelin Verkkokaupasta. Onhan tuo kuvanlaatu jotain aivan uskomatonta.

Prisoner sanoi:
Tänään sain virallisen VGA-kaapelin Verkkokaupasta. Onhan tuo kuvanlaatu jotain aivan uskomatonta.
Onko ero kovinkin suuri komponenttiin?

gefilus A sanoi:
Onko ero kovinkin suuri komponenttiin?

En pysty testaamaan komponenttia, kun ei ole tykkiä eikä taulutelkkaria. Mutta eiköhän laatu ole ihan samalla tasolla VGA:n kanssa. Mulla oli siis hyppäys komposiitti+TV yhdistelmästä VGA+monitori yhdistelmään. Vanhassa usa-xboxissa mulla oli X2VGA kaapeli, mutta onhan tän uuden xboxin 1280x720 ihan eri tasoa kuin vanhan boksin 640x480.

Ainoa ongelma on se, etten pääse pääse halo 2:lla liveen. Aina kun yritän kirjautua liveen, tulee valitus, että peli ei tue valittua resoluutiota. Kun pelaa peliä offline niin ongelmaa ei ole. Onkohan syynä se, että mulla on pelin ntsc-versio?

Prisoner sanoi:
En pysty testaamaan komponenttia, kun ei ole tykkiä eikä taulutelkkaria. Mutta eiköhän laatu ole ihan samalla tasolla VGA:n kanssa. Mulla oli siis hyppäys komposiitti+TV yhdistelmästä VGA+monitori yhdistelmään. Vanhassa usa-xboxissa mulla oli X2VGA kaapeli, mutta onhan tän uuden xboxin 1280x720 ihan eri tasoa kuin vanhan boksin 640x480.

Ainoa ongelma on se, etten pääse pääse halo 2:lla liveen. Aina kun yritän kirjautua liveen, tulee valitus, että peli ei tue valittua resoluutiota. Kun pelaa peliä offline niin ongelmaa ei ole. Onkohan syynä se, että mulla on pelin ntsc-versio?
en ole ihan varma mutta liittyisiköhän ongelmasi tohon

There is an update to yesterdays BC update. Youll get the prompt to d/l the free update when you try to play an original Xbox game on your Xbox 360 (and you are connected to Xbox Live.) Dont have Live? Xbox.com has a download that you can burn to a CD/DVD that contains the update.

This fixes the Halo 2 widescreen issue which cropped up last night after the update went out.

käsittääkseni tuo on halo 2:n ntsc versioon päivitys

yliverkko sanoi:

OK. Pitää tutkia jossain vaiheessa. Kiitti vinkistä. Halo 2 näytti muuten pyörivän 960 x 720 resolla.

yliverkko sanoi:

Kävin noutamassa xbox.comin jenkkisivuilta uusimman compatibility-tiedoston ja poltin sen cd:lle, mutta halo2-ongelma ei kadonnut. Edelleenkään en pääse sillä Liveen. Tää on taas tätä mikkisoftan touhua, jatkuvasti saa päivittää eikä koskaan toimi :(

Prisoner sanoi:
OK. Pitää tutkia jossain vaiheessa. Kiitti vinkistä. Halo 2 näytti muuten pyörivän 960 x 720 resolla.

Hmm siis oliko se koko ruudunkokoinen? tuohan on 4X3 reso, voisikohan jostain Halon valikoista laittaa Widescreenin päälle?, käsittääkseni ntsc-versiossa ei ole mitään eroa Pal-versioon.

Dr Evil sanoi:
Hmm siis oliko se koko ruudunkokoinen? tuohan on 4X3 reso, voisikohan jostain Halon valikoista laittaa Widescreenin päälle?, käsittääkseni ntsc-versiossa ei ole mitään eroa Pal-versioon.

Joo oli koko ruudun kokoinen (anamorphinen). Eli jouduin litistämään kuvan oikeisiin mittasuhteisiin. Aidot X360 demot näkyy oikein eli 1280x720.

Ylös Bottom