Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Videoilla nauhoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shammy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Shammy

New Member
Kyselin tossa tätä asiaa peliplaneetassa, mutta täältä varmaan saan asiantuntevampaa apua.

Ihan peruskysymys, mutta miten pleikka pitää liittää televisioon, että perusvideoilla pystyy nauhoittamaan pelitapahtumia. En siis kaipaa mitään tv-kortti > suoraan pc:lle hässäkkää tässä vaiheessa, vaan ainoastaan kiinnostaa miten piuhat pitää kytkeä, että VHS nauhoitus onnistuu??

Nyt mulla menee PS2 scartilla tv:seen ja pari piuhaa stereoihin. Videoita ei mun mielestä saa nauhoittamaan suoraan AV-kanavaa.

Vastaus: Videoilla nauhoitus

helposti.
kyket sen scartin videoihin kiinni jolloin voit nauhoittaa ja pelikuva näkyy normaalilla videokanavalla.

no noinhan se menee tietenkin... kiitos! Laitetaan tämä tyhmäkysymys pienen kuumeen piikkiin;)

En ole varma menikö se näin... Olen kuitenkin saanut sen toimimaan joskus, eli ei se mahdotonta ole.

Eli Pleikkari normaalisti kiinni ja video vapaaseen tv:n scart reikään ja av nauhoittamaan.

Tai

Pleikkarista scart videoon ja siitä toisella scartilla televisioon ja video nauhoittamaan AV:tä. Harvoissa videoissa tosin on kahta scarttia mutta sehän ei taas minun ongelmani ole.

pelle sanoi:
helposti.
kyket sen scartin videoihin kiinni jolloin voit nauhoittaa ja pelikuva näkyy normaalilla videokanavalla.

Tossa ei ole muuta ongelaa kuin se että about 5% videoista löytyy kaksi scartpaikkaa. Eli miten sen pelikuvan näkee jos scart ohjaa sen videolle? Joskus itse nauhoittelen leffat dvd:ltä vhs:lle juuri tuolla tavalla. Pitää vaan eka ottaa elokuvan kesto ylös että tietää milloin stopata, koska ei siinä itse näe missä kohdassa elokuva etenee.

Olen siis siinä mielessä onnekas, että mun videoissa on kaksi scart-paikkaa, ja sain homman toimimaan Pellen neuvojen mukaan. Eli nyt peli näkyy videoiden L2-kanavan kautta tv:ssä ja nauhoitus onnistuu.

Gangster75 sanoi:
Tossa ei ole muuta ongelaa kuin se että about 5% videoista löytyy kaksi scartpaikkaa. Eli miten sen pelikuvan näkee jos scart ohjaa sen videolle? Joskus itse nauhoittelen leffat dvd:ltä vhs:lle juuri tuolla tavalla. Pitää vaan eka ottaa elokuvan kesto ylös että tietää milloin stopata, koska ei siinä itse näe missä kohdassa elokuva etenee.

helposti.
silloin tietenkin vedetään kuva videoista telkkariin tavallista antennipiuhaa pitkin
:)

Onko tuo ihan riskiton yritys, vai onko mahdollista että videot/pleikkari/TV sekoaa?
Minä nimittäin ajattelin kokeilla, vaikka en oikein ohjeita tajunnutkaan, jokuhan voi kiltistis kertoa lisää *hehe*

wildzared sanoi:
Onko tuo ihan riskiton yritys, vai onko mahdollista että videot/pleikkari/TV sekoaa?
Minä nimittäin ajattelin kokeilla, vaikka en oikein ohjeita tajunnutkaan, jokuhan voi kiltistis kertoa lisää *hehe*

Ei minulla ainakaan mitään kummempia ongelmia ole ollut, vaikka en enää tuota systeemiä käytäkään. Kuvanlaatu kun ei VHS:lle nauhoitettaessa ole mikään paras.

wildzared sanoi:
Kokeilemaan vaan. :)

Ei piuhojen virittelyillä voi mitään rikkoa.
Eli, jos sulla on videoissa kaksi scart-paikkaa, laitat pleikkarin kiinni toiseen ja ja etsit oikean kanavan mitä lähdet äänittämään....

Kannattaa silti muistaa, että NTSC kuvaa ei PAL-alueen videonauhurit ymmärrä.

Ylös Bottom