Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

"Videopeli sai tutkijan takajaloilleen" -iltalehti 2.10.2003

Oli hyvä pointti copy pasteta tuo toimittajan e-mail osoite, jos jaksan niin voisin laitta mailia. Toivottavasti joku tekee niin.

Tulipa vaan mieleeni, kun olin loppukesästä Oululaisessa peliliikkeessä katselemassa. Paikalle saapui poika (n.5v) isänsä kanssa katselemaan Xbox pelejä. Poika otti hyllystä erillaisia pelejä ja kertoi isälleen, että "kato tässä ammutaan tämmösii, ja tässä tämmösii..." ja isä vain nyökyttelee. Noh, lopulta he päätyivät Medal of honor Fronlineen sekä johonkin muuhun, jota en nähnyt. Isä osti pojalleen mitään mukisematta tuon pelin, mitään keskustelua he eivät käyneet siitä, että "ehkä tuo Medal of honor ei sinulle kultaseni sovi. Kaikki kävi hyvin kivuttomasti ja pentu oli tyytyväinen. Tämä oli vain yksi tarina muita vastaavia olen nähnyt lähes joka kerta kun pelikaupoissa vierailen.

Eli yhä huudan kasvatuksen perään, sieltä se kaikki lähtee. Kaikki pelit eivät enään sovi lapsille, toisinkuin joskus 80-luvulla, jolloin pelit oli niin rumia, ettei niistä voinut kovin vaikutteita ottaa. Useammat nykypäivän vanhemmat ovat juuri sitä ikäluokkaa, jotka pelasivat pienenä Atari 2600 ja C64:lla ja luulevat yhä pelien olevan lasten juttuja.
Mielenvikaiset ovat tietysti oma lukunsa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
No, sama lehti otsikoi "Riitta ei tarjoile haisevia juustoja", mikä mielestäni on ihan prkleen mielenkiintoista. Iltapäivälehdet alkaa yhä enemmän ja enemmän lipsua samalle linjalle Oho!:n, Katson ja 7Päivää:n kanssa.

Aivan totta, tuo linjaus on kyllä alkanut jo kauan sitten, välillä kun ajattelen millaista paskaa Iltalehti ja Ilta-Sanomat julkaisevat ajaudun pimeän raivon partaalle!. Itse en kyllä heitä lanttiakaan niille paskahousuille.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slash80
Eli yhä huudan kasvatuksen perään, sieltä se kaikki lähtee. Kaikki pelit eivät enään sovi lapsille, toisinkuin joskus 80-luvulla, jolloin pelit oli niin rumia, ettei niistä voinut kovin vaikutteita ottaa. Useammat nykypäivän vanhemmat ovat juuri sitä ikäluokkaa, jotka pelasivat pienenä Atari 2600 ja C64:lla ja luulevat yhä pelien olevan lasten juttuja.
Mielenvikaiset ovat tietysti oma lukunsa.

Muistanet että 80-luvullakin oli medialla aivan samat elkeet =) D&D innosti saatananpalvontaan ja mario massamurhiin. Onneksi mediassa ollaan oltu aina alasta täysin pihalla, mieti jos olisivat silloin huomanneet niinkin väkivaltaiset tekeleet kuten Commandon tai Double Dragonin niin siinähän oltaisi videopelit haluttu kieltää siltä istumalta.

Mutta vanhemmista olet oikeassa. Minkälainen isä ostaa pikkupojalleen vaikkapa GTAn? Soldier Of Fortunen? Siis ei näin. Olin oikeasti melko vanha kun pelasin ensimmäisen kerran Snatcherin ja silloinkin vielä tuli painajaisia :p Tosin on tervettä peläta pelottavia asioita. Siinä vaiheessa kun siihen turtuu jo pienenä, se on melkeinpä hälyttävää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Olin oikeasti melko vanha kun pelasin ensimmäisen kerran Snatcherin ja silloinkin vielä tuli painajaisia :p Tosin on tervettä peläta pelottavia asioita. Siinä vaiheessa kun siihen turtuu jo pienenä, se on melkeinpä hälyttävää.
Kyllähän sitä "vanhana" saa pelätä, jos pelottaa, ei siinä mitään. Tosin tuo kohta "Siinä vaiheessa kun siihen turtuu jo pienenä, se on melkeinpä hälyttävää." on sellainen kohta, johon on omakohtainen esimerkki. Olen pienestä pitäen nähnyt ihmisiä ammuttavan, viilleltävän, hakattavan, poltettavan ja ties mitä ja nähnyt miljoona kertaa painajaisia. Ne eivät kuitenkaan ole tehneet minusta mitään huligaania. En suinkaan puolusta niitä isiä ym, jotka ostavat GTA:ta alle 12 v. pojalleen.
Pitäisiköhän perustaa pelaajille pelien oikeuksia puolustava liike (Ei niin aggressiivista kuin Greenpeace)?
 
Ylös Bottom