Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Videotoisto ja tekstitykset PS3:lla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taajuus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Videotoisto ja tekstitykset PS3:lla

Tässä hieman aiheen ohi menevä kysymys, yritin hieman etsiäkin vastausta eri ketjuista mutta en löytänyt. Siispä kysyn, että mitkä on ne mediat, mitä PS3 toistaa nettivideoiden osalta? Eli missä muodossa niiden tulee olla, kun esimerkiksi yle areenasta voi katsoa videot ja joitakin suoriakin nettistreameja, mutta toisaalta taas jotkut ei toimi lainkaan. Onko millään (ps) asetuksilla merkitystä, voiko esimerkiksi tuollaista https://europe.espn360.com/espn360/nhl livelähetystä millään muotoa saada toimimaan playstationin selaimella?

Onko millään (ps) asetuksilla merkitystä, voiko esimerkiksi tuollaista https://europe.espn360.com/espn360/nhl livelähetystä millään muotoa saada toimimaan playstationin selaimella?
Selaimesta ei löydy mitään videostriimaukseen liittyviä asetuksia, joten jos jokin ei toimi, niin se ei vaan ole tuettu. Periaatteessa tuettuja muotoja ovat Flash ja wmv, mutta käytännössä kaikki noistakaan ei siltikään toimi (koska sekä Flash että wmv voivat sisältää eri codeceilla pakattua video- ja audioraitoja, ja osaa niistä PS3 ei tue).

Kiitos. Näillä sitten mennään... Olisi kyllä varsin oiva taito pleikkarilta toki "kaikkien" streamien toisto, kun laite kuitenkin on kaikilla yhdistettynä isoon näyttöön vs tietokone ja kun nykyään netistä saa kaiken minkä televisiostakin. No eipä auta kuin tyytyä macin vieressä istumiseen, macin näyttö taas on vähän liiankin tarkka juuri netti tv toistoon.

Huoh,nyt menee hermo ton aviaddxsubs vai mikä lie onkaan. Olen muuttanut tekstit srt muotoon joka onnistukin.Elokuva on samassa kansiossa tekstien kans,mut sitten kun alan sitä muuntamaan niin tule ilmotus:

"lost.s06e01-e02.fi.hdtv.xvid-2hd.FIN-4.srt-4.srt"
"lost.s06e01-e02.fi.hdtv.xvid-2hd.FIN-5.srt-5.srt"
"lost.s06e01-e02.fi.hdtv.xvid-2hd.FIN-6.srt-6.srt"
"lost.s06e01-e02.fi.hdtv.xvid-2hd.FIN-7.srt-7.srt"
"lost.s06e01-e02.fi.hdtv.xvid-2hd.FIN-8.srt-8.srt"
"lost.s06e01-e02.fi.hdtv.xvid-2hd.FIN.srt.srt"
and/or...
"lost.s06e01-e02.fi.hdtv.xvid-2hd.FIN.srt.idx"+
"lost.s06e01-e02.fi.hdtv.xvid-2hd.FIN.srt.sub"

Check if there is any mismatch
in the names of the files.

WARNING: 1 FILE(S) FAILED. See above.

END OF OPERATION

Tiedostot on kyl saman nimiset.

Elokuva on samassa kansiossa tekstien kans,mut sitten kun alan sitä muuntamaan niin tule ilmotus:
Jostain syystä se yrittää nyt etsiä tiedostoja, joissa on kaksinkertainen tiedostopääte, esim. lost.s06e01-e02.fi.hdtv.xvid-2hd.FIN.srt.srt. Eli tuon takia se feilaa. Kerro sille tiedoston nimi ilman .srt-päätettä, niin ehkä sitten kelpaa.

Itse olen käyttänyt nyt jonkin aikaa Macilla Submergeä. Valitaan videotiedosto, tekstit ja valitaan millä laitteella lopputulosta halutaan katsoa. Valikosta löytyy PS3, Xbox 360, iPhone jne. Itse katselen videoni Xboxilla ja silloin ohjelma muuntaa tiedoston .mp4 -muotoon. Esim. yhden Dexter-jakson käsittelyyn menee n. 30 min, laitteen tehot vaikuttanevat asiaan paljon. Mulla on mid 2007 Mac mini 1,83Ghz Core 2 Duolla. Useamman jakson samanaikainen käsittely saa koneen aika juntturaan, siksi laitan yleensä kolme jaksoa kerralla käsittelyyn kun menen nukkumaan. Ohjelma on maksullinen, mutta joka sentin arvoinen. Ei mitään ongelmia havaittu.

Kokeilin,samaa vinkuu vieläkin:(
Käy vielä läpi nämä ohjeet:
1. Put the video and all the subtitles in the same directory/folder.

2. When your film is "coolfilm.avi", the subtitles should be named "coolfilm-en.srt" and "coolfilm-ar.srt" etc. So you always add a language extension like -en or -ar etc.

3. Start AVIADDXSUBS. On the tab "Configuration 1" under "SRT Extension" you enter the correct extension for SUB 1, SUB 2 ...etc. In our example, you enter "-en" for SUB1, "-ar" for SUB2 etc.

4. Don't forget to make all the other adjustments like xsub, character encoding, font and position for each SUB. (Next time you start AVIADDXSUBS, it will remember these settings.)

5. Now you can open the avi (coolfilm.avi). The subtitles will be opened automatically.

6. When you have chosen the output folder, you are now ready to press "Start"
Anna ihan selvyyden vuoksi videotiedostolle vaikka nimi lost.avi, jolloin tekstitystiedosto olisi lost-fin.srt.

Tai jos kovin vaikeaksi menee, odota syksyyn ja osta Lostin kuudennen kauden DVD/BD-boksi kaupasta.

Käy vielä läpi nämä ohjeet:

Anna ihan selvyyden vuoksi videotiedostolle vaikka nimi lost.avi, jolloin tekstitystiedosto olisi lost-fin.srt.

Kokeilin eikä tulosta:( On se prkl kummaa et sony ei voi laittaa päivitystä mikä tukee näitä kaikkii divx jne..

On se prkl kummaa et sony ei voi laittaa päivitystä mikä tukee näitä kaikkii divx jne..
Syy lienee aika puhtaasti siinä, että hatusta viskattuna 99,9 prosenttia tuosta irtotekstein olevasta matskusta rikkoo tekijänoikeuksia. Sony on korporaatiotasolla myös erittäin merkittävä elokuvayritys, ja mieluusti toivoo ihmisten ostavan leffansa ja TV-sarjansa DVD/BD:llä. Irtotekstien tukemisen voidaan siis ajatella olevan niiden potentiaalisesta tulonlähteestä pois, kun jengi vaan warettaa entistä innokkaammin. Kun tekstityksien eteen joutuun näkemään vaivaa, toivon mukaan joku lyö hanskat tiskiin ja painuu ostamaan sen leffan/TV-sarjan kausiboksin.

Avaa Uuno-1.srt notepadilla ja tallenna nimellä suoraan päälle, muuttuu ns. ANSI tilaan.
Sitten kokeile uudelleen.

Asetukset:
http://img508.imageshack.us/img508/4250/image2zc.jpg

Kokeilin mutta ei auttanut ja asetukset näytti olevan samat.Mites tossa configuration 2 menee noi asetukset.? Tosta löysin jotain tietoa It's working! Arabic and other divx subs on standalone dvd player without reencoding! - Subscene - International Subtitles for Films and TV Series

Jos laittaa elokuvaan vain yhdet tekstit, niin itse oon vaan nimennyt tiedostot esim.
film.avi ja film.srt
ja AVIAddXSubs ohjelman configuration1 välilehdellä SRT Extension -kohdassa ei lue mitään. Ja hyvin toimii.

Toivottavasti auttaa joitakin

Jos laittaa elokuvaan vain yhdet tekstit, niin itse oon vaan nimennyt tiedostot esim.
film.avi ja film.srt ja AVIAddXSubs ohjelman configuration1 välilehdellä SRT Extension -kohdassa ei lue mitään. Ja hyvin toimii.

Joo kokeillu oon mut ei ota toimiakseen:(

Koitas liimata Avirecompilla ne tekstit, itse teen näin aina :P Siinä menee toki aikaa.

Niin pystyykö tolla ohjelmalla kahtoo muistitikulta pleikan kautta,ja näkyykö sillon tekstit?Löysin ohjetta mut puhuvat kylläkin vain et pitäs sit polttaa leffa levylle.

Niin pystyykö tolla ohjelmalla kahtoo muistitikulta pleikan kautta,ja näkyykö sillon tekstit?
Ei ole väliä, millaiselta medialta sitä videotiedostoa Pleikkarille tarjoaa, jos tekstit vaan on oikeaoppisesti tiedostoon upotettu.

Ei ole väliä, millaiselta medialta sitä videotiedostoa Pleikkarille tarjoaa, jos tekstit vaan on oikeaoppisesti tiedostoon upotettu.

No niin, minäpäs kokeilen sit,että jospa se tolla sitten onnistuis.

USKOMATONTA!! Päätin vielä kerran kokeilla aviaddxsubsilla,niin katos alko pelaamaan:). Hain tekstit ties kuinka monen kertaan uudestaan ja käytin ne workshopilla srt muotoon. Sit menin leffan kohdalle ja painoin hiiren toista nappia ja siinä luki Aviaddxsubs:Add Subtitles.Sit vaan start ja homma alko pyörimään:). Ennen olen avannut ensin sen ohjelman ja sitten hakenut elokuvan.Oisko tossa ollu vika?Ei kyl olis mitään selitystä tolle.

Niin ja tiedostot oli leffa.srt ja leffa.srt

Onko Macille olemassa vastaavaa yhtä helppo/nopea käyttöistä softaa kuin aviaddxsubs? tai jotain freeware virtual pc softaa millä pystyn tuota windows versiota ajamaan, intelin piirisarja. kiitos.

Edit: kamoon, kai täällä muillakin maccia on kehissä, pari jotain romusoftaa testannu tuloksetta.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom