Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Viimeinen nipistys, sitten uusi sukupolvi. Mietteitä ja kiistestelyä

tsinivuo: Puhuinkin siitä mitä Sony voisi tehdä 10-15 vuoden päästä. Kun kaikkien TV:t pystyvät jo korkeaan resoluutioon ja Sonyn PS6 tulee markkinoille. Sony kuitenkin selvästi haluaa johonkin suuntaa kehittyä eikä pitää PlayStationia pelkästään pelikoneena. En nyt missään mielessä odota tuota, koska olen tyytyväinen PC:n työkoneena ja konsoleihin pelikoneina. Mutta jos Sony haluaa haukata koko kakun itselleen niin yrittäkööt. Sonylta tulee Cell prosessori, joka jo kertoo vähän siitä mihin suuntaan Sony kehittyy.

Naaahu: Niinkui olen sanonut, olen todella tyytyväinen Nintendon peleihin, mutta kun he eivät kauaa voi kilpailla. Uudet pelisarjat ja uusi ilme ei tietenkään lopettaisi suosittuja Mario ja Zelda sarjoja. Pelikoneeseenkin voi tehdä pelisarjoja loputtomasti ja uudet ns. aikuisemmat pelit, eivät vaikuttaisi Marioihin ja Zeldoihin mitenkään. Minulle on ihan sama, miltä konsoli näyttää, minkälainen maine sillä on tai onko alussa joku cool logo tai pimputus. Minulle on väliä mitä sillä pelataan. Jos ihmiset haluavat konsolin joka muistuttaa PS2:ta ja XBoxia niin miksei Nintendo tuota voisi tehdä ja säilyttää kuitenkin Marion ja Zeldan sen pääpeleinä? Kysymys on siitä mitää muuta sillä pelataan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Ja miikkauu, älä jää pois keskusteluista. Vaikka ollaan kuinka eri mieltä tai samaa mieltä tahansa niin mielestäni kanssasi on saanut hyvää keskustelua aikaan=kunnianosoitus...

Tässähän nyt tulee ihan tippa silmään. Kiitoksia, Tämä nosti itseluottamusta paljon. :D
Se on kyllä totta, olet puhunut asiaa paljon viime aikoina nintendosta. Uutta ilmettä kaivattaisiin. Mario pelejä ei ihan niin paljoa tarvisi julkaista. Tuntuu että se on joka nintendon pelissä.
Jotain raakaa kun nintendo tekisi peleihin (gta tyyppistä) niin tämä auttaisi. Ainakin imagon muutamiseen. En tarkoittanut että heti aloitaa pelkkien pelejen teko, ei missään nimessä. Mutta sitten kun kone ei myy enää paskaakaan.

Pitää mennä katsomaan Fight Clubia.
En kyllä tiedä voinko olla irti näistä foorumeista, kun olen alkanut tänä vuonna kirjoittamaan tänne niin olen jäänyt koukkuun.

P.S. Ei missään tapauksessa Mariota ja Zeldaa saa jättää pois. Ei ole parempia pelejä:D
 
Monimutkaisempi tekniikka voi sittenkin yksinkertaistaa pelintekoa

Tässä on lainaus Xbox-pomo J. Allardin haastattelusta (CVG):

Obviously you're privy to a lot of what everyone is already developing for your next-gen system; you're also building the next-generation with a certain idea of what it will be capable of. But is what you're seeing from second- and third-party developers amazing you at this stage?

Allard: There's some stuff that's just knocked my socks off. The thing that we were looking at in the next generation is just an unbelievable amount of raw computing power. And the architecture that will go down will be much less specialised. Right now hardware's very specialised, you've got your audio chip and your graphics chip and your CPU - you're constantly trying to figure out the balances.

Next generation we're going to have so much silicon, so much raw computing horsepower, that developers are going to be able to use that computing horsepower in interesting and exciting ways. I've seen demos of terrain and worlds that have no textures in them whatsoever and no geometry - it's just a program. It's just a program that's creating a scene for you.

And I think the notion of what I call procedural synthesis, where art is the highest cost component of game development, and so much of the art is really repetitive and really intensive, and then doesn't come out to be very realistic.

You know, bricks in a wall - very repeated textures. Let's go write the brick program and run the brick program to make a room full of bricks, lose the art expense and gain a more realistic looking room, because now we can focus on having the bricks there in a really realistic way. I get really excited about that kind of stuff.

There's a lot of new techniques, like what shaders have done for 3D, there are a lot of new next-generation techniques for procedural synthesis that's really going to change how game construction is done, but also what the environment looks like so it feels a lot less 'cookie cutter' [i.e. repetitive].

High definition too. Next year's show, 16:9 high definition everywhere. I promise you. It's going to be cool. From the consumers point of view high definition gaming I think is the next quantum.

Yleisesti on oletettu, että mitä monimutkaisempi tekniikka, sitä vaativampaa sitä on käyttää maksimaalisesti. Väitteessä on se totta, että jos luot esimerkiksi metsää PlayStationilla ja otat laitteesta irti kaiken saatavan, mallintamiseen ja teksturointiin kuluva aika on todennäköisesti paljon pienempi kuin nykykonsoleilla. Syy tähän on se, että PlayStationilla ei tietenkään voi ajaa tarkkoja malleja tai tekstuureita, mutta nykykonsoleilla voi. Yksityiskohtainen mallinnus on vaativaa puuhaa; ajattelepa askartelevasi puuta kartongista: kaksi ristikkäistä puun muotoista levyä on varmasti helpompi toteuttaa kuin kunnollinen runko, jossa on jokainen oksa erikseen aseteltuna.

Kun siirrytään seuraavaan konsolisukupolveen, pelkkä pelin graafinen ulkoasu tulee vaatimaan aina vain enemmän kehitysaikaa ja rahaa. Grafiikalta vaaditaan paitsi yksityiskohtaisuutta, myös vaihtelevuutta. Samoja puumalleja, kiviä tai kukkuloita ei pidä liikaa kierrättää, ettei luonnollisuus kärsi. Erilaisia objekteja vaaditaan siis enemmän ja ne on oltava tarkempia, jotta peli näyttäisi "standardien" mukaiselta.

Allard kuitenkin väläytti aika mielenkiintoista vaihtoehtoa: koodinpätkää, joka koodaajan luomien sääntöjen puitteissa luo geometrian, tekstuurit ja muun sellaisen lennossa, eikä niitä tarvitse näin etukäteen mallintaa. Näin maisemista saadaan myös vaihtelevampia, koska ohjelma voi luoda pyydettäessä käytännössä rajattoman määrän erilaisia objekteja.

Jos joku epäilee tällaisen teknologian toimivuutta, sanottakoon, että tähän perustuva peli on itseasiassa jo tehty. Tai ainakin varhainen beta-versio. Kokoa pelillä on vaatimattomat 96 kilotavua. Kannattaa piipahtaa osoitteessa http://www.theprodukkt.com/.

Ihan näyttävää jälkeä ilman valmiita tekstuureita ja geometriaa, eikös? :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Cavalera
Eli koko maailman markkinoilla sija on kolmas.

En haluaisi tonkia vanhoja asioita ,mutta Gamecube on kakkos sijalla maailman myynneissä. Katsoin juuri E3 messun nintendon esittely kohdan ja siellä joku heppu markkinointi puolelta sanoi, että se on kakkosena konsoli myynti tuloksissa....

Eli sillee....

Niin muuten tämä tuli yllätyksenä Gameboy advancea on myyty enemmän mitä Playstation 2:sia.....
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan miikkauu
En haluaisi tonkia vanhoja asioita ,mutta Gamecube on kakkos sijalla maailman myynneissä. Katsoin juuri E3 messun nintendon esittely kohdan ja siellä joku heppu markkinointi puolelta sanoi, että se on kakkosena konsoli myynti tuloksissa....

Eli sillee....

Niin muuten tämä tuli yllätyksenä Gameboy advancea on myyty enemmän mitä Playstation 2:sia.....

Koska mukaan lasketaan GBA ja GBA:SP. Kaikkein myydyin konsolihan on PSX.
Ja Nintendo on ollut maailman myynneissä kakkosena jo pitkään. Se johtuu XB:n huonosta Japanin myynnistä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Koska mukaan lasketaan GBA ja GBA:SP. Kaikkein myydyin konsolihan on PSX.
Ja Nintendo on ollut maailman myynneissä kakkosena jo pitkään. Se johtuu XB:n huonosta Japanin myynnistä.

Kyllä minä tiesin että se on ollut kakkonen ,mutta kun tuo Cavalera väitti toisin...

Voihan se ollakkin, mutta tuli vain yllätyksenä tuo GBA:n myynti. Oli niin korkealla.....
Ei ollut kyse mistään PSX:stä, Ja GBA ja GBA SP on periaatteessa sama asia muta SP on vain eri muotonen ja sillä on valaistu näyttö...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan miikkauu
Kyllä minä tiesin että se on ollut kakkonen ,mutta kun tuo Cavalera väitti toisin...

Voihan se ollakkin, mutta tuli vain yllätyksenä tuo GBA:n myynti. Oli niin korkealla.....
Ei ollut kyse mistään PSX:stä, Ja GBA ja GBA SP on periaatteessa sama asia muta SP on vain eri muotonen ja sillä on valaistu näyttö...

Totta ja GBA on myynyt jumalattomasti. KYse ei ollut PSX:stä tiedä, sanoinpahan vaan. Mutta GBA ja GBA:SP on kuitenkin periaatteessa eri laite. Samoin kuin N-Gage ja N-Gage QD, vaikka samat pelit käykin niin laitteet ovat kuitenkin erillisiä. Aika usein myös GameBoyn myyntitilastoissa kaikki GameBoyt ovat laskettu yhteen, vaikka ne ovat täysin eri laitteita. PSX ja PS2 yhteenlaskettuna voittaa Gameboyden yhteenlasketun arvon, luulisin.

Mutta niinkuin sanoit, GBA on myynyt paljon, ei käy kieltäminen.
 
Minusta pelejä pitäisi tuoda vahvemmin esille suurelle yleisölle, kuten tässäkin threadissa on todettu. Ei suuri yleisö jaksa tutkia netin syövereitä ja ulkomaisia pelilehtiä miettiessään seuraavaa peliä. Äidit ja isät menevät ostamaan Pikku-Reijolle peliä kaupasta ja ostavat sen televiisiossa mainostetun Harry Potterin. Sehän näyttikin niin söpöltä, että.

The day after tomorrowin tullessa elokuvateattereihin puitiin sitä Huomenta Suomi-ohjelmassa asti. Sitten kun uutta megapeliäkin puidaan aina aamuohjelmissa asti, voidaan ehkäpä tavoittaa paremmin yleisöä ja saada heidät ostamaan peli. Ilmaista mainosta saa paljon panostamalla vähän enemmän itse siihen. Pelien on saatava aikaan positiivinen läpimurto, ja nousta samaan asemaan kuin elokuvat. Jokainen megapeli on megatapaus. Katso-lehden kannessa hehkutetaan uuden Heiloun ilmestymistä ja kehutaan sen juonta. Joku hikinen arvostelijakin on nakannut siihen viisi tähteä. Wau. Kun on enemmän yleisöä, on sitten varaa vähän kokeillakin jotain uutta enemmän. Jos pelaajia on 2, ei ole kovin paljoa varaa kokeilla uutta, mutta jos niitä on 20000, voi jollekin toiselle parille kokeillakin jotain uutta ja erikoista.

Nintendo... Tuohon nimeen liittyy niin monta muistoa ja mielikuvaa kuin hyvänsä. Uskon että nykyään suuri osa Suomalaisista alle 50v ihmisistä tietää suurin piirtein mitä tuo tarkoittaa. Mutta Nintendon on murrettava menneisyyden kahleet, jotta se voi menestyä tulevaisuudessa. Ei se Mario X-245 enää riitä, vaikka on kuinka hyvä, jos sitä ei tuoda esille ja se ei kiinnosta suurempaa yleisöä. Nykyään "aikuisetkin" pelaavat. Kiireisetkin sellaiset. En usko että mitään yrjöttävän karamellimaista pelikonettakaan halutaan namiskuukkelinappeinen tuoda viimosen päälle sisustettuun olohuoneeseen pilaamaan harmoniaa. Ehkä konsolia myydään enemmän jos se värjätään kameleontin mustaksi ja lyödään hienot tuunausliekit kylkeen? Tai mukaan pistetään veripusseja, joita voi purskautella päälleen kun pelaa uusinta Resident Eviliä, jotta voi tuntea veren ihanan maun.

Kenties jotain uutta ja ihmeellistä tapahtuu/on tapahduttava, jotta voittaa seuraavan polven. Ehkä peleille on keksittävä joku ensi-illan tapainen "the juttu". Moninpeli voi olla se juttu. Medialäpimurto voi olla se juttu. Joka sen tekee, on ikuisesti kansan mieliiin painettuna tulikirjaimin "The pelikone!"

"Remember yesterday and think about tomorrow"
 
Tässä mainostuksessa hyvä esimerkki on Fifa pelisarja. Pes pelisarja on monta kertaa parempi, mutta Fifa hallitsee mainostamisen ja myy sitä vauhtia peliään ettei tarvitse parantaa itse peliä. Toinen esimerkki voisi olla, vaikka sitten ea NHL jolla myynti ainakin suomessa on aivan mahdottoman suurta. Tietysti SM-liiga joukkueet vaikuttavat myyntimäärään. Eli yhteenvetona ea on harva pelitalo, joka mainostaa pelejään hyvin ja pystyvät myymään myös roskaa mainoksilla kiitettävästi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jaakko007
Tässä mainostuksessa hyvä esimerkki on Fifa pelisarja. Pes pelisarja on monta kertaa parempi, mutta Fifa hallitsee mainostamisen ja myy sitä vauhtia peliään ettei tarvitse parantaa itse peliä. Toinen esimerkki voisi olla, vaikka sitten ea NHL jolla myynti ainakin suomessa on aivan mahdottoman suurta. Tietysti SM-liiga joukkueet vaikuttavat myyntimäärään. Eli yhteenvetona ea on harva pelitalo, joka mainostaa pelejään hyvin ja pystyvät myymään myös roskaa mainoksilla kiitettävästi.

Itseasiassa PES sarja on tätä nykyä suositumpi. NHL sarja myy, mutta onko vain ajan kysymys milloin 2k menee edelle?
EA on pelitaloista se kuuluisin ja suurin. EA nappaa itselleen parhaat lisenssit ja tekee niistä kohtuullisia pelejä, joita mainostetaan.

Oikeaan osutaan, jos sanotaan, että pelien olisi aika saada elokuvamaiset puitteet. Halo2 on varmaan ja todennäköisesti ensimmäinen tälläinen peli maailmalla, mutta entäs Suomessa? 1st person shooter näyttää todella hienolta ulkopuolisen silmiin. "Vau, tuohan on sama kuin itse olisi tuolla" -kommentit ovat tuttuja, mutta silti harva uskaltaa itse pelejä kokeilla. EyeToyta sain koko perheeni kokeilemaan heti, mutta Super Mario Sunshine ja Halo olivat liian vaikeita. GTA:ta, joka on huomattavasti monimutkaisempi kuin kumpikaan edellämainituista, kaikki halusi pelata. Ehkäpä kyse on mielikuvista. Elokuvan osaa kuka tahansa katsoa ja juonenkin tajuu täysi pölvästikin, mutta jos pelissä on kaksi toimintoa kaikille 14 nappulalle se menee jo yli monelta. Silti pelaajat haluaisivat lisää toimintoja peleihin. EyeToyn tapaisilla peleillä saadaan massamarkkinat mukaan, mutta niitä pitäisi olla huomattavasti enemmän, niiden olemassa olo pitäisi paremmin ilmoittaa ihmisille ja konsolien mainontaa pitäisi perustaa niidenkin varaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Totta ja GBA on myynyt jumalattomasti. KYse ei ollut PSX:stä tiedä, sanoinpahan vaan. Mutta GBA ja GBA:SP on kuitenkin periaatteessa eri laite. Samoin kuin N-Gage ja N-Gage QD, vaikka samat pelit käykin niin laitteet ovat kuitenkin erillisiä.
Jos laitat Ladaan muoviset Ferrari-kuoret päälle, eikö se ole edelleen sama Lada? Tekniikka ratkaisee (ja pelit tietenkin), ei ulkomuoto. Onhan PS2:sta, Xboxista ja Cubestakin olemassa eri versioita, eikä kukaan silti väitä, että uusimman PS2:n myyntiluvut täytyisi käsitellä erillään vanhemmista malleista...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mcduck
Jos laitat Ladaan muoviset Ferrari-kuoret päälle, eikö se ole edelleen sama Lada? Tekniikka ratkaisee (ja pelit tietenkin), ei ulkomuoto. Onhan PS2:sta, Xboxista ja Cubestakin olemassa eri versioita, eikä kukaan silti väitä, että uusimman PS2:n myyntiluvut täytyisi käsitellä erillään vanhemmista malleista...

Eli PSonen ja PS2:n myynnit laitetaan yhteen. Samat pelit toimivat molemmissa. No ei kai, ymmärsin idean. Mutta PSX:n myyntejä ei lasketa yhteen PS2:n kanssa. Ja aikaisemmat versiot PS2:sta ovat eriasia. SP on täysin uusi malli.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Eli PSonen ja PS2:n myynnit laitetaan yhteen. Samat pelit toimivat molemmissa. No ei kai, ymmärsin idean. Mutta PSX:n myyntejä ei lasketa yhteen PS2:n kanssa. Ja aikaisemmat versiot PS2:sta ovat eriasia. SP on täysin uusi malli.
SP:ssä on samat napit, sama näyttö, samat pelit, ja ne pelit vieläpä toimii samalla tavalla. Ainoastaan koneen ulkoasu on muuttunut (ja näyttö saanut taustavalon). Pelien kannalta kysymyksessä on aivan sama laite kuin normi-GBA. PS2:n uusin versio on suurinpiirtein samannäköisessä kuoressa kuin vanhemmatkin, mutta pelien kannalta osittain erillainen, esim. poistetun Firewire-liitännän takia. Eli uusin PS2 ei edes ole täysin yhteensopiva vanhempien pelien kanssa (GT3, TimeSplitters2).
Tältä kannalta GBA SP on jopa lähempänä GBA:ta kuin uusi PS2 vanhaa PS2:ta... ;)

Mitä tulee N-kakeen, niin vaihda edelliseen tekstiin GBA:n tilalle N-Gage ja ...

No, eipä tästä kannata ryhtyä väittelemään, eihä asialla OIKEASTI kuitenkaan ole väliä.. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Totta ja GBA on myynyt jumalattomasti. KYse ei ollut PSX:stä tiedä, sanoinpahan vaan. Mutta GBA ja GBA:SP on kuitenkin periaatteessa eri laite. Samoin kuin N-Gage ja N-Gage QD, vaikka samat pelit käykin niin laitteet ovat kuitenkin erillisiä. Aika usein myös GameBoyn myyntitilastoissa kaikki GameBoyt ovat laskettu yhteen, vaikka ne ovat täysin eri laitteita. PSX ja PS2 yhteenlaskettuna voittaa Gameboyden yhteenlasketun arvon, luulisin.

Mutta niinkuin sanoit, GBA on myynyt paljon, ei käy kieltäminen.

Tosiaankin GBA on vain periaatteessa eri laite kuin SP.
Käytännössä GBA SP on ihan sama laite kuin GBA, mutta vaan tyylikkäämpi.

Kotikonsolimarkkinoilla Nintendo on toisena ja käsikonsolimarkkinoilla ensimmäisenä. Näitähän ei ole mitään järkeä yhdistää, mutta jos yhdistetään silti niin Nintendo on konsolimyynneissä jatkuvasti ykkösenä.

Eniten konsoleita maailmalla on myönyt tietysti Nintendo, jos aivan alusta lähdetään(GB,GBC,NES,SNES,N64,GBA,GBA SP,GC)

GB+GBpocket+GBcolor+GBA+GBA SP myynnit VS PSX+PS2 myynnit.
En tiedä, mutta tuntuu että GB olis jonkinlaisessa johdossa.

Kylläpä nämä työpäivät on tylsiä...:(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Nintendo ei ole Sony. Nintendo ei ole Microsoft. Vaikka Nintendo on erittäin vauras yhtiö ja pankkitilit ovat pullollaan rahaa, sillä ei silti ole varaa tehdä mitään 500 miljoonan euron mainoskampanjoita, ainakaan Euroopassa. Nintendo of Americalla taas tuntuu olevan mainosrahaa vaikka muille jakaa. Tästä kertoo viime talven 80 miljoonan dollarin Who Are You-kampanja. Vaikka Sony ja Microsoft myisivät kaksi kosolia ensi sukupolvessa, ne eivät kaatuisi. Sonylla olisi yhä TV:t, Walkmanit sun muut ja Microsoftilla Windows. Jos N:lle taas kävisi samoin, Nintendo ei ehkä menisi vararikkoon, mutta ajautuisi kyllä ns. Sega-tilanteeseen. Tämän takia Nintendo ei voi suunnitella konsoleitaan millään miljardi-budjetilla, eikä tarvitsekaan, sillä lähes yhtä hyvään tulokseen päästään paljon vähemmälläkin.

Ja nyt kun puhutte Nintendo asenteesta. Jos olette niin sokeita, ettette ole huomanneet, että Nintendo on muuttanut asennettaan kovasti viimeisen puolen vuoden aikana. Ja se on tuottanut positiivisia tuloksia jo nyt. Otetaan esimerkiksi E3-2003 ja 2004. 2003 Nintendo floppasi täysin käyttämällä kaiken energian linkkikaapelien hyödyntämiseen ja esittelemällä Pac-Manin, jonka lopulta sai ilmaiseksi toisen pelin mukana. Tänä vuonna Nintendo otti selvästi räväkämmän linjan, joka tuotti tulosta. Hieman aikuisempi linja, uusi markkinointijohtaja (Reggie) ja messujen paras lehdistökonferenssi ovat ainakin omasta mielestäni positiivisia asioita. Nintendo on painottanut innovatiivisuutta tekniikan sijaan, ja tämä näkyy DS:ssä ja Revolutionissa.

Mutta olette oikeassa, Nintendo tarvitsee uusia pelisarjoja, jotka on tarkoitettu aikuisemmalle yleisölle. Näin Nintendo voisi saada uusia pelaajia itselleen. Ja niitä N tarvitsee...
 
Jos kaipaatte raakoja pelejä - miksi ostitte gamecuben?
Jos teitä häiritsee se, että mario on jokaisessa pelissä - miksi ostitte gamecuben?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Muumendaalen
Jos kaipaatte raakoja pelejä - miksi ostitte gamecuben?
Jos teitä häiritsee se, että mario on jokaisessa pelissä - miksi ostitte gamecuben?

Olen tässä miettynyt nyt sinun tekstejä katsoessa, että osaatko lukea ja samalla sisäistää luetun asian. Jos luit ja ymmärsit tekstit, niin et heittäisi tuollaista tekstiä ruutuun.

Ensinnäkin, tässä puhuttiin siitä, että Nintendo ei voi luottaa enää pelkkään Marioon ja Zeldaan.

Minä en ainakaan sanonut ikinä, enkä huomannut muidenkaan näin tekevän, että haluan pelata Cubella raakoja pelejä. Ketään ei myöskään tuntunut häiritsevät Marion olemassa olo jokaisessa pelissä. Puhuttiin vaan siitä, että pitäisi tuoda uusia pelisarjoja Cubelle, että muutkin innostuisivat kuin pelkät Nintendo uskovaiset. Jos tuo oli vaikea käsittää niin en tiedä onko vika lukutaidossa vai älyssä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Muumendaalen
älyssä...:rolleyes:

En nyt tarkoittanut kimppuun käydä tai vastaavaa, mutta kun viestien taso laskee pohjamutiin niin hermo menee. Eikä siinä mitään jos pitää veren lento peleistä, mutta silmitön viha konsolia kohtaan ei ole tervettä.
 
Itseasiassa minä sanoin, että Mario Tuntuu olevan jokaisessa nintendon pelissä. Näin minä sanoin:"Mario pelejä ei ihan niin paljoa tarvisi julkaista. Tuntuu että se on joka nintendon pelissä.
" Mutta toisaalta Muumendaalen, ei se minua häiritsekkään....
 
Ylös Bottom