Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Vika gd:ssä vai koneessa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Boomer
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
9 päivää kesti riemu. Kone otti ja sammui kesken pelin. Ainoa mikä toimii on merkkivalo, ja sekin palaa himmeästi. Ei siis toimi tuuletin eikä lukija. Joku siellä kärähti. Hajusta päätellen. Nyt on kaivettava ruuvari esiin ja alettava säätää vanhan masiinan lukijaa. Voi Jeesus. Just oon saanu reilun 60 pelin kokoelman kasaan. On virveli, ratti ja arcade-stick. Tällä viikolla tuli D2. Onneksi vielä muoveissa, saa paremman hinnan... Shenmue ja Spiderman on vielä maailmalta tulossa. Taitaa huuto.net kutsua.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kinsky
9 päivää kesti riemu. Kone otti ja sammui kesken pelin. Ainoa mikä toimii on merkkivalo, ja sekin palaa himmeästi. Ei siis toimi tuuletin eikä lukija. Joku siellä kärähti. Hajusta päätellen. Nyt on kaivettava ruuvari esiin ja alettava säätää vanhan masiinan lukijaa. Voi Jeesus. Just oon saanu reilun 60 pelin kokoelman kasaan. On virveli, ratti ja arcade-stick. Tällä viikolla tuli D2. Onneksi vielä muoveissa, saa paremman hinnan... Shenmue ja Spiderman on vielä maailmalta tulossa. Taitaa huuto.net kutsua.

Älä nyt luovuta. Todella harmi, että DC kärähti. Koita vaan säätää sitä toista konetta. Ehkä tuo toinenkin on korjattavissa, jos vaan saisi selville sen hajonneen osan. DC:n osiahan on saatavana joissain nettikaupoissa. Sitten jos ei ala tuo säätökään toimimaan, niin ei kun uutta konetta hommaamaan.
 
Itse sain viimeinkin tehtyä tuon lukupään säädön, joka oli sinänsä varsin helppo toimenpide, kunhan vaan seurasi ohjeita. Pientä apua operaatiosta tuntui olevan, koska nyt tuntuisi V-Rally 2 toimivan huomattavasti paremmin kuin ennen. Sen sijaan Crazy Taxi ei vieläkään tahdo käynnistyä. No, tätynee tyytyä tähän. Parempi heittää yhdellä pelillä vesilintua kuin virittää DC liian kireälle...
 
Todellakin, Crazy Taxiin näyttää riittävän yksikin pieni naarmu, niin peli rupeaa sekoilemaan.

Pelin seotessa tosin pääset pelaamaan Crazy Taxia erikoistilassa, jossa kaupunki leijuu pilvissä, kaikki eloton katoaa ruudulta ja pääset kyydittämään ihmisiä näkymättömien seinien ympäröimään kaupunkiin, ja Offspring änkyttää pahasti: "Ya-ya-ya-ya-ya-ya-ya - yaa-yaa-yaa-yaaa!!!" :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Sanoisimpa että tuo kyseinen ruuvi on laserin lukupään "power calibration-ruuvi".

Esimerkiksi Xboxin Ekoissa malleissa dvd-asema ei lukenut poltettuja cd:itä (audiota). Asemassa ei ollut automaattista virran kalibrointia (tarkoituksella tehty näin estääkseen piraattikopioita).
Audio-cd:t saatiin kuitenkin toimimaan potikkaa säätämällä ja hakemalla tietylle merkille sopiva "säätö" käsituntumalla...

Tosin näissä tapauksissa kannattaa olla tarkkana, jos laserille antaa liikaa poweria, cd-r:t ainakin menee käyttökelvottomiksi, en tiedä koska tuo gd-rommia rupeaa suttaamaan...

Myöskin dc:n aseman lukupää kuluu (lue: palaa) nopeammin, jos se saa enemmän virtaa kuin mitä on suunniteltu.

Eli vanhan aseman pelastaminen voi olla turha homma, jos lukupää alkaa jo himmenemään muutenkin...
 
DC?!

mun shenmue 2 temppuilee... se ei suostu käynnistyy. DC lukee cdtä mutta peli ei käynnisty. muut pelit toimii täysin normaalisti jos ei oteta lukuun MSRää jolla on sama ongelma. Shenmue 2 ja MSR ovat täysin aitoja pal pelejä. Vähän aikaa sitten dcni keksi ettei suostu käynnistämään pal pelejä mutta piraatit toimivat täydellisesti. Mistä tämä johtuu?!?!?!?
P.S. Shenmue 2 valittaa muuten jotain erroriakin jo silloi ku se toimi
 
Re: DC?!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan larssi
mun shenmue 2 temppuilee... se ei suostu käynnistyy. DC lukee cdtä mutta peli ei käynnisty. muut pelit toimii täysin normaalisti jos ei oteta lukuun MSRää jolla on sama ongelma. Shenmue 2 ja MSR ovat täysin aitoja pal pelejä. Vähän aikaa sitten dcni keksi ettei suostu käynnistämään pal pelejä mutta piraatit toimivat täydellisesti. Mistä tämä johtuu?!?!?!?
P.S. Shenmue 2 valittaa muuten jotain erroriakin jo silloi ku se toimi

Minulla oli lähes identtinen onkelma, joka hävisi kun ostin uuden DC:n. Linssin puhdistus, lukijan säätäminen ja se liittimen rapsuttelu antoi välillä hetken helpotuksen, mutta ongelmat palasivat.
 
Itse pidän käytettyä konettani kyljellään ja hyvin toimii. Luultavammin kyse on siitä että laserin lukupää on palamassa loppuun. Otin selvää että sen uusiminen maksaa noin 70 . Eli melkein kantsii silloin jo ostaa uusi laite;)
 
Ylös Bottom