Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virallinen trivia/täyteketju urheilulle (jalkapallo, jääkiekko, F1 ja muut)

IlpoNuokko

Well-Known Member
****Ylläpito:*****
NHL-triidi muuttui jostain syystä aihekeskustelusta tietokilpailusessioksi, joten erotetaanpa jyvät akanoista samantien. Tähän ketjuun jatkossa kaikki urheilulliset "täyteaiheet", ja itse pääketjuihin se todellinen asia. Näin löydetään pääketjuista muutakin kuin pelkkiä tietovisailupähkinöitä.

Ylle/alle siirretty viimeisimmät tietokilpamehustelut, joita ei siis jatkossa enää alkuperäisiin ketjuihinsa, vaan suoraan tänne.

T: Corca
****Ylläpito:*****

-----------------
Heitetäänpä tähän väliin kysymys:

Kenellä (ei koskaan Canadiensissa pelanneella) pelaajalla on eniten Stanley Cupeja? Monta kappaletta?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL-jääkiekko

Heitetäänpä tähän väliin kysymys:

Kenellä (ei koskaan Canadiensissa pelanneella) pelaajalla on eniten Stanley Cupeja? Monta kappaletta?

Nyt tulee puhdas veikkaus.

Määriä ei taaskaan tarkkaan muista, mutta Red Kelly aikoinaan voitti ainakin paljon cuppeja Detroitissa ja Torontossa.
 
Vastaus: NHL-jääkiekko

Nyt tulee puhdas veikkaus.

Määriä ei taaskaan tarkkaan muista, mutta Red Kelly aikoinaan voitti ainakin paljon cuppeja Detroitissa ja Torontossa.

Hyvin veikattu, Red Kelly voitti 1950- ja 60-luvuilla kahdeksan Stanley Cupia, mm. Maple Leafsin historian viimeisimmän mestaruuden (1967!). Kysymys tuli mieleeni Rob Blakesta, hän on sukua (yhä elossa olevalle) Red Kellylle.

Kellyn Cupit:
* Detroit: 1950, 1952, 1954, 1955
* Toronto: 1962, 1963, 1964, 1967
 
Vastaus: NHL-jääkiekko

Päivän kevyt(?) trivia:

Ensimmäinen pelaaja NHL:ssä joka sai täyteen sekä 500 maalia että 2000 jäähyminuuttia urallaan?
 
Vastaus: NHL-jääkiekko

Pistetäänpä tähän nyt helppo jatkeeksi, kun ei keksi mitään vaikeaa. Eli kuka on tehnyt NHL-runkosarjassa uransa aikana eniten ylivoimamaaleja?
 
Virallinen täyteketju urheilulle (jalkapallo, jääkiekko, F1 ja muut)

NHL-triidi muuttui jostain syystä aihekeskustelusta tietokilpailusessioksi, joten erotetaanpa jyvät akanoista samantien. Tähän ketjuun jatkossa kaikki urheilulliset "täyteaiheet", ja itse pääketjuihin se todellinen asia. Näin löydetään pääketjuista muutakin kuin pelkkiä tietovisailupähkinöitä.

Ylle/alle siirretty viimeisimmät tietokilpamehustelut, joita ei siis jatkossa enää alkuperäisiin ketjuihinsa, vaan suoraan tänne.
 
Vastaus: NHL-jääkiekko

Pistetäänpä tähän nyt helppo jatkeeksi, kun ei keksi mitään vaikeaa. Eli kuka on tehnyt NHL-runkosarjassa uransa aikana eniten ylivoimamaaleja?

Dave Andreychuk??
edit: kone taitaa olla vähän seonnu, ei näyttäny äskön tota myllin vastausta... :)
 
Vastaus: Virallinen trivia/täyteketju urheilulle (jalkapallo, jääkiekko, F1 ja muut)

Suht helpolla mennään, mutta muutakaan keksi :D

Ensimmäinen maalivahti joka on 4 ensimmäisen kauden aikana pelatessaan NHL:ssä saavuttanut joka kaudella vähintään 30 voittoa runkosarjassa?
 
Vastaus: Virallinen trivia/täyteketju urheilulle (jalkapallo, jääkiekko, F1 ja muut)

Ensimmäinen maalivahti joka on 4 ensimmäisen kauden aikana pelatessaan NHL:ssä saavuttanut joka kaudella vähintään 30 voittoa runkosarjassa?

King Henrik se taitaa olla. Saavutus tuli täyteen aiemmin tällä kaudella.
 
Vastaus: Virallinen trivia/täyteketju urheilulle (jalkapallo, jääkiekko, F1 ja muut)

Heitetäänpä oikean vastauksen kunniaksi uutta kyssää:

Kuka on NHL:n historian ainoa pelaaja, joka on voittanut ensin Conn Smythe Trophyn ja vasta myöhemmin Calder Trophyn?
 
Vastaus: Virallinen trivia/täyteketju urheilulle (jalkapallo, jääkiekko, F1 ja muut)

Laitetaan viikonlopun Jalkapalloilun kunniaksi tällainen "Kuka minä olen?" visa.
helpohko mutta menköön.

1. Olen nykyisin jo lopettanut urani pelaajana.
2. Olen pelannut urani aikana myös saksassa.
3. Minulla on sama lempinimi kuin eräällä brassipelaajalla.
4. Olen voittanut vuoden pelaaja- palkinnon.


Eli kuka on tämä henkilö?
 
Vastaus: Virallinen trivia/täyteketju urheilulle (jalkapallo, jääkiekko, F1 ja muut)

Ari "Zico" Hjelm ^^
 
Vastaus: Virallinen trivia/täyteketju urheilulle (jalkapallo, jääkiekko, F1 ja muut)

Jatketaanpa sitten jalkapallolinjalla:

Kuka jalkapalloilija on ainoana voittanut Mestareiden Liigan kolme(3) kertaa ja kaikki kerrat eri joukkueissa?
 
Vastaus: Virallinen trivia/täyteketju urheilulle (jalkapallo, jääkiekko, F1 ja muut)

Heitetäänpä oikean vastauksen kunniaksi uutta kyssää:

Kuka on NHL:n historian ainoa pelaaja, joka on voittanut ensin Conn Smythe Trophyn ja vasta myöhemmin Calder Trophyn?

Joku entisistä maalivahtisuuruuksista se luultavasti on. Bernie Parent tai Ken Dryden?

Jatketaanpa sitten jalkapallolinjalla:

Kuka jalkapalloilija on ainoana voittanut Mestareiden Liigan kolme(3) kertaa ja kaikki kerrat eri joukkueissa?

Clarence Seedorf sopii kuvaukseen muuten, paitsi että voittoja löytyy 4 kappaletta.
 
Ylös Bottom