Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virheilmoitus 8002F994

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja manicminder
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

manicminder

New Member
Sain eilen pleikka kolmosen ja aloin päivittämään sitä netistä. Noin 46 prosentin kohdalla tulee ilmoitus error 8002F994 ja imutus katkeaa. Olen toistanut toimenpiteen monesti ja aina samassa kohtaa katkeaa. Osaisko joku neuvoa mitä pitäis tehdä?

Vastaus: virheilmoitus 8002F994

PS Communityn virhelista sanoo:
8002F994 - To many people downloading the update just sit back until later around 5pm and you should be able to get it.

Eli kaiketi ruuhkaa serverillä, mutta jos olet yrittänyt jo monesti niin tiedä sitten..:confused:

Lataa PlayStation.fistä toi päivitys tikulle tai levylle kansioon PS3/UPDATE. Toi on tunnettu bugi, ja sitä yritetään jäljittää missä mennään.

manicminder sanoi:
Sain eilen pleikka kolmosen ja aloin päivittämään sitä netistä. Noin 46 prosentin kohdalla tulee ilmoitus error 8002F994 ja imutus katkeaa. Olen toistanut toimenpiteen monesti ja aina samassa kohtaa katkeaa. Osaisko joku neuvoa mitä pitäis tehdä?
Samaa kysymystä löytyy ympäri nettiä mutta tyhjentäviä vastauksia ei löydy.

Kokeilemisen arvoista jos muistitikkua ei löydy:
- Buuttaa PS3 katkaisemalla virta virtakytkimestä ja käynnistä uudelleen
- Tee sama modeemille
- Varmista ettei nettiyhteytesi ole samaan aikaan kovassa kuormituksessa (latauksia PC:llä, nettiradio tms.)

Ylläolevia neuvoja on jaeltu foorumeilla muiden käyttäjien toimesta joten luultavasti niillä ei tee mitään. Yleisin neuvo on: kokeile uudestaan, ja jos ei onnistu, kokeile uudestaan. Tuolla menetelmällä jengi on saanut vihdoin jossain vaiheessa päivityksen läpi.
Onnea ja tsemppiä.

Karma sanoi:
Samaa kysymystä löytyy ympäri nettiä mutta tyhjentäviä vastauksia ei löydy.

Kokeilemisen arvoista jos muistitikkua ei löydy:
- Buuttaa PS3 katkaisemalla virta virtakytkimestä ja käynnistä uudelleen
- Tee sama modeemille
- Varmista ettei nettiyhteytesi ole samaan aikaan kovassa kuormituksessa (latauksia PC:llä, nettiradio tms.)

Ylläolevia neuvoja on jaeltu foorumeilla muiden käyttäjien toimesta joten luultavasti niillä ei tee mitään. Yleisin neuvo on: kokeile uudestaan, ja jos ei onnistu, kokeile uudestaan. Tuolla menetelmällä jengi on saanut vihdoin jossain vaiheessa päivityksen läpi.
Onnea ja tsemppiä.

jep..löysin tosiaan eilen kaikennäköstä läppää netistä ja kokeilin kyllä vippaskonsteja..ei se muu auta ku poltella se levylle ja koittaa sitä kautta..kiitos vastanneille

manicminder sanoi:

Minulle tulee juuri sama ilmoitus ja samassa kohtaa.

Olen tehnyt updaten varmaan 20 kertaa ja se menee aina samalla tavalla. Eli lataus menee normaalisti n. 35% asti. sen jälkeen se menee nopeaa n. 46-47%:iin asti ja tulee tuo ilmoitus.

Ei auta bootit, eikä verkon kuormituksen vähentäminen (käytän langatonta verkkoa jossa 3 konetta kiinni. Vaikka muut koneet laittaa latauksen ajaksi kiinni ei auta)

Latasin myös päivityksen suoraan ja yritin usb tikun kautta asentaa jolloin PS ilmoitti tiedoston korruptoituneen.. :mad:

Onko kukaan, joka on saanut tämän virheilmoituksen, saanut päivityksen asennettua ? Miten onnistui ?

Kiitokset etukäteen

-Jari- sanoi:
Latasin myös päivityksen suoraan ja yritin usb tikun kautta asentaa jolloin PS ilmoitti tiedoston korruptoituneen.. :mad:

Kokeile tätä nyt vielä uudelleen. Poista tikulta ja lataa uudestaan.

Ongelma ratkesi. Kyse oli ilmeisesti verkon kuormituksesta(?).

Minulla on siis langaton verkko johon kuuluu PS3:n lisäksi 3 muuta konetta. Sanoin aiemmin että laitoin kaikki koneet kiinni päivityksen ajaksi, mutta ilmeisesti läppäri oli vielä verkossa (läppärissä oli päällä ainoastaan sähköposti).

Eilen sitten päivitys meni ensimmäisellä yrityksellä läpi ongelmitta.

Itse poltin levylle ja sitä kautta päivitin. 1.81 tulikin jo sitten verkosta ongelmitta

Nousuja vanhalle...

Hain eilen postista uuden 320gb Slim:n GT5 bundlena. Nyt kun yritän pelata peliä, konsoli kehuu tarvitsevansa päivitystä 3.55:een ennen kuin voin tehdä oikeastaan mitään. Nyt koneessa on 3.40.

Päivitys ei onnistu netin kautta (100/5mbit piuhalla kiinni, tyhjä kaista käytännössä), eikä usb:n kautta. Molemmissa tulee tämä virheilmoitus 8002F994 99%:ssa ja teksti "Tieto on vioittunut" tai "Virhe on tapahtunut". Olen kokeillut molemmista usb-porteista kolmella eri tallennusmedialla ja nyt kahtena eri päivänä, mutta ei mene päivitys sisään.

Ideoita? Kovalevy jo suoraan paketista otettuna epäkunnossa?

edit: Huoltomenusta kohta 3: Restore File System menee läpi, mutta kun konsoli käynnistyy uudelleen, restore alkaa alusta.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Huoltomenusta kohta 3: Restore File System menee läpi, mutta kun konsoli käynnistyy uudelleen, restore alkaa alusta.
Tuo kyllä aika pahasti viittaa kiintolevyvikaan. Voit tietysti vielä kokeilla tehdasasetusten palautusta (5. Restore PS3 System) huoltovalikossa ja sen jälkeen yrittää vielä päivityksen ajamista (6. System update) samaa kautta.

Jos nuokaan temput ei auta, on viisainta tehdä nopea takuuvaihto. Kivijalkaputiikissa vaihto saattaisi onnistua ihan paikan päällä, postimyynnistä tilattuna etenkin näin joulun aikaan menee kyllä valitettavasti helposti viikko-pari.

PS. Sitten on tietysti vielä sellainen vaihtoehto, että kipaiset itse kaupasta uuden 2,5-tuumaisen kiintolevyn, laitat sen Pleikkariin ja yrität jollain konstilla saada kiintolevyn hinnan hyvitettyä takuuvaihdon asemesta.

Tein aiemmin tuon Rebuild databasen, ei auttanut. Nyt tein tuon Nuke-vaihtoehdon, eli 5. Restore PS3 System ja sen jälkeen 6. System Updaten. Päivitys menee 98%:iin, kunnes tulee viesti "Yhtään sopivaa päivitystietoa ei löytynyt. Kytke tallennuslaite, joka sisältää version 3.40 tai uudemman päivitystiedot..."

Jotkut ovat formatoineet tuota pleikkarin levyä tietokoneella ja saaneet sen kautta toimimaan. Pitää varmaan kokeilla vielä sitä. Ja siinä välissä voisi kokeilla läppärin levyllä. Backupit vaan laulamaan ->

PS3 on siis ostettu Capi-Onlinesta (Helsinki-Vantaa) ja asun itse Jyväskylässä. Ei nyt ihan heti nappaa lähettää takaisin, kun olisi tässä lomalla aikaa pelata.

Syö miestä aikalailla varmasti. :)

Yleensä konsoli tarvitsee 3.55 firmwaren vain jos haluaa pelata netissä (ja pelin mukana pitäisi kuulemma tulla asennuslevy tms mukana, jonka avulla voi asentaa tarvittavan firmwaren?). Jos ei nettipelaaminen ole välttämätöntä, voithan sä pelailla 3.40 firmwarella yksikseen, luulisi sen verran toimivan.

Gran Turismo 5 on ainoa pelini tällä hetkellä, vaatii mokoma 3.50 vähintään.

edit: Kyllä, syö miestä. Mut hei, tästähän mä maksoin.

^
Korjatkaa jos olen väärässä. Jos sulla on kovalevyn verran budjetissa löysää, niin käy tosiaan ostamassa uus levy jostain kivijalkakaupasta (niinkuin tt-2k sanoi). Käytä ja pelaa sen kanssa normaalisti ja selvitä sitten Joulun jälkeen Capin kanssa mitä teet. Voit sitten lähettää sinne pleikan vanhalla levyllä ja pitää uuden levyn. Sit kun saat laitteen takas, niin vaihdat taas levyn ja menoksi. Ylimääräisen toimivan levyn voit vaikka myydä täällä. :)

Tuo olisi varmaan fiksuinta tässä vaiheessa, ei kamalasti innosta alkaa availemaan tätä MacBook Prota ja pläräämään kovalevyjen kanssa.

Sitten vielä kun keksisi missä päin Jyväskylää olisi 2,5" SATA lättyjä hyllyssä...

Kiitoksia kaikille vastauksista!

Tuo olisi varmaan fiksuinta tässä vaiheessa, ei kamalasti innosta alkaa availemaan tätä MacBook Prota ja pläräämään kovalevyjen kanssa.

Sitten vielä kun keksisi missä päin Jyväskylää olisi 2,5" SATA lättyjä hyllyssä...

Kiitoksia kaikille vastauksista!

Kokeileppas ihan piruuttasi ottaa PS3 pois netistä ja yritä sitten ladata päivitys, jos peliin tarvii ladata joku firmis niin se tulee aina mukana siinä levyllä. Ei Sony sentään pakota ketään nettiä hankkimaan jos haluaa pelata.

Pikagooglauksella löytyi tällainen putiikki kuin Kampus Data. Tässä vielä suora linkki sisäisten kiintolevyjen valikoimiin. Nopeasti katsottuana näytti, että 65 eurolla saisi 320 gigan levyn ja kahdeksallakympillä 500-gigaisen.

Kokeileppas ihan piruuttasi ottaa PS3 pois netistä ja yritä sitten ladata päivitys, jos peliin tarvii ladata joku firmis niin se tulee aina mukana siinä levyllä.
Recovery Menussa ei olla netissä, ja päivitystä on jo yritetty asentaa mm. USB-muistitikulta.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom