Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virhekoodi 8002AD36 (Netsys NH-300, taloyhtiöverkko)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja GrandQuest
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

GrandQuest

New Member
Faktat: taloyhtiön netti, reititin(?) Netsys NH-300, konsoliin menee piuha.

Ennen toimi nettipeli upeasti, pelaan COD4:sta. Viime aikoina kuitenkin olen alkanut lennellä ulos Playstation Networkista ilmoituksella "Virhe on tapahtunut. Sinut on kirjattu ulos Playstation Networkista. 8002AD36.". Tätä tapahtuu ärsyttävän usein, yleensä noin 5 minuutin välein sisäänkirjaamisesta (kirjaan sisään, lennän ulos, kirjaan sisään, lennän ulos jne jne etc).

Mihinkään asetuksiin en ole koskenut, norminetti toimii, olen päivittänyt Pleikan ajallaan, kaikki verkkoyhteystestit ovat kunnossa (NAT-2, internetyhteys onnistuu jne.), mediaserverit on pois päältä ja ylipäätään kaikki on kuin ennenkin. Olen kokeillut kaikki tee-se-itse-testejä mitä mieleen on tullut. Talonmiehellekin soitin eikä netissä pitäisi olla ongelmaa (tosin sitä on viritetty viime aikoina). Sen verran ongin selville että 8002AD36 tarkoittaa jotakin Timed Out Connectionia.

Eli onko vinkkejä miten saan ko. virheilmoituksen elvettiin?
 
Vastaus: Virhekoodi 8002AD36 (Netsys NH-300, taloyhtiöverkko)

Faktat: taloyhtiön netti, reititin(?) Netsys NH-300, konsoliin menee piuha.
Onko kyseessä tämä laite? Jos on, niin tuo on hyvin "tyhmä" HPNA-pääte, jossa ei itsessään oikeastaan edes ole mitään säätövaraa. Mutta koska Pleikkari näyttää NAT-tyypiksi kakkosta, on jossain siellä taloyhtiön verkossa jokin reitittävä purkki. Veikkaan, että ne taloyhtiön verkkoon tehdyt muutokset ovat juurikin tilanteen aiheuttaneet. Sinun pitäisi päästä juttelemaan sen ihmisen kanssa, joka sitä reititintä osaa konffata ja lyödä sille verkko-FAQ luettavaksi. Sieltä selviää mm. mitkä kaikki portit on oltava auki palomuurista ja porttiohjattuina oikeaan osoitteeseen, jotta homma toimii.
 
Vastaus: Virhekoodi 8002AD36 (Netsys NH-300, taloyhtiöverkko)

Juurikin tuo samainen. Ongelma olikin suurempi mihin olin varautunut. Netin huolto on tietysti ulkoistettu, ja saapas nähdä mikä on nettihuoltomiesten motivaatio tulla korjaamaan asetukset "vain" meikäläisen Pleikan vuoksi.

Mutta kiitos suuresti avusta, nyt pääsen asiassa edes alkuun.
 
Vastaus: Virhekoodi 8002AD36 (Netsys NH-300, taloyhtiöverkko)

Juurikin tuo samainen. Ongelma olikin suurempi mihin olin varautunut. Netin huolto on tietysti ulkoistettu, ja saapas nähdä mikä on nettihuoltomiesten motivaatio tulla korjaamaan asetukset "vain" meikäläisen Pleikan vuoksi.

Voit kysyä heiltä tukeeko heidän reititin UPnP:tä, jolloin ainakin periaatteessa PS3:n pitäisi pystyä liikennöimään esteettä ulos ja sisäänpäin. Lisäksi voit tiedustella onko mahdollista saada oma liittymä suodattamattomana, eli kaikki liikenne sisään ja ulos on sallittu oman liittymäsi kohdalla. Kannattaa myös tarkemmin kysyä mitä muutoksia ovat sinne tehneet, niin sen perusteella voi sitten helpommin päätellä ongelman todellinen syy. Verkkopelit ja PSN yhteydet ovat huomattavasti herkempiä yhteysongelmille ja hetkellisille katkoksille, kuin perus web-selailu PC:llä. Lyhyt ongelmat ja katkokset eivät välttämättä näy lainkaan PC:llä, mutta verkkopelissä yhteys katkeaa heti. Ei kannata siis tyytyä ensimmäiseen "Google toimii meidän koneelta" selitykseen.

Jossain vaiheessa taloyhtiön kannattaa arvioida onko vanhan HomePNA verkon ylläpito järkevää ja käyttökulut kohtuullisia kun verrataan nykyaikaisiin kiinteistöliittymiin esim. Elisalta ja muilta puhelinoperaattoreilta tai taloyhtiöihin erikoistuneilta toimittajilta, kuten Espoon Taloyhtiöverkot.
 
Ylös Bottom