Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Viritinvahvistin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tonza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tonza

New Member
Olen tuossa miettinyt uuden viritinvahvistimen ostoa ja kahden vaiheilla olen nyt.
Vaihtoehdot ovat Sony str-db870 ja str-db780.

Tuo 780:hän on uusi malli tuosta 870:stä joten siinä on Dolby Pro Logic II dekooderi.
Mutta 870 on ainakin Sonyn UK:n sivuilla "rankattu" paremmaksi.

Joten kumman valitsen?

(Hinnat Str-db780 439-499, Str-db870 399)

Minulla oli myös valinta näiden kahden vehkeen pari kuukautta takaperin ja päädyin DB870:een, koska mielestäni PLII ei ole sellainen ominaisuus mitä tulisin todella tarvitsemaan. Ja koska DB870 on muilta osin parempi tai vähintäänkin yhtä hyvä kuin DB780 niin valinta oli loppujen lopuksi helppo. Jos kiinnostaa lukea aiheesta tarkempaa faktaa niin käy katsomassa osoitteessa: http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?threadid=10569

Pro Logic II on ehdoton! Ainakin jos pelaat PS2 tai Gamecube-pelejä tuon vahvarin kautta.

Muutenkin, PLII on musakuuntelussakin aika rule.

No pitkän pohdinnan jälkeen päädyin tuohon uudempaan 780 koska siinä on tuo PLII.

EDIT: Vaihdoin sittenkin tuohon 870:seen koska tajusin että en tee PLII sittenkään mitään.

Oliko tuo nyt hyvä valinta ensimmäiseksi vahvistimeksi?
(vai olisiko pitänyt valita Yamaha rxv530)

Otin muuten mukaan Mordaunt Shortin hylly kaijuttimet.
Onko kokemusta?

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonza
EDIT: Vaihdoin sittenkin tuohon 870:seen koska tajusin että en tee PLII sittenkään mitään.

Virhe. Älä tule sitten myöhemmin itkemään mokaasi.

Mihin tuota PLII:sta nyt sitten niin kovasti tarvitaan ettei ilman sitä tule toimeen? Musankuuntelussa stereo on ehdottomasti paras vaihtoehto eikä PLII:sta tukevia pelejäkään ole tullut kuin yksi vastaan (Burnout 2). Laadullisesti DB870 on todettu yleisesti paremmaksi kuin DB780, joten täytyy olla todella kova tarve tuolle PLII:lle jos päätyy DB780:een. Mielestäni teit aivan oikean valinnan kun päädyit lopulta ostamaan DB870:n.

(Hinnat Str-db870 399)

Mistäs tuota tuohon hintaan saa, stadissa oli vaan kamppishinta hetken tommonen? Kaverille pitäisi saada kunnon virivahvari, itselläni tuommoinen jo onkin. Tosin maksoin mallin tullessa markkinoille 580...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan luigi
Mihin tuota PLII:sta nyt sitten niin kovasti tarvitaan ettei ilman sitä tule toimeen?

Itse ainakin saan esim. TV leffoista paljon enemmän irti tuon avulla, niissä PLII toimii yllättävän hyvin (muuntaa siis stereosta virtuaalisen tilan)!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan luigi
Musankuuntelussa stereo on ehdottomasti paras vaihtoehto eikä PLII:sta tukevia pelejäkään ole tullut kuin yksi vastaan (Burnout 2).

Eternal Darkness ja Super Mario Sunshine _ainakin_ tukevat PLII:sta.

EDIT: Myös StarWars: Rogue Squadron II tukee PLII:sta.

itse olen meinaamassa hommata tota db1080:stä, onko kellään kyseistä vehjettä ja millaisia kokemuksia. aika niukasti löysin arvostelujakin tosta laitteesta.

Olivat kadottaneet tilaukseni Hifikrugilla!

Kävin ostamassa paikalliselta markantalolta Yamahan RXV620:sen.

Olivat kadottaneet tilaukseni Hifikrugilla!

Hifikrug on täysin susi mesta. Äijät tilaa tavarat jostain saksasta ja möheltelee juuri tuohon tapaan ihan yleisesti. Välttäkää koko lafkaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Hifikrug on täysin susi mesta. Äijät tilaa tavarat jostain saksasta ja möheltelee juuri tuohon tapaan ihan yleisesti. Välttäkää koko lafkaa.

Jep. Eivät voineet aikaisemmin ilmoittaa vaikka kyselin tilaukseni perään. Viikon pitivät minua pimennossa. :mad: :mad:

Jep. Eivät voineet aikaisemmin ilmoittaa vaikka kyselin tilaukseni perään. Viikon pitivät minua pimennossa. :mad: :mad:

Itse ostaisin suomalaisista liikkeistä juuri sieltä. Ainakin oman sonyni sain 1000 vanhaa rahaa halvemmalla kuin muualta helsingistä ja suoraan hyllystä

Ylös Bottom