Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virityksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unreal-Hawk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Unreal-Hawk

New Member
Tässä olisi tarkoitus raahata tuo vanha Xbox takaisin huoneeseeni - yläkertaan - en vain viitsisi riistää siskolta huveja Simsin parissa. Sain täten mahtavimman idean sitten kiintolevyllisen konsolin. Raahan koneen ylös ja laitan sen kiinni omaan televisiooni, haluttaessa täytyisi vain scartia vaihtaa ja pelikuva ja DVD:t näkyy alakerrassa. Ohjaimena toimisi Logitechin langaton, jonka kantomatka on ~25m(?), joten sen pitäisi toimia mainiosti. Ainoa este tälle pienelle projektille on se, että mistä ihmeestä repäisisin n.20 metrisen scartin? Onko olemassa jonkin sortin jatkojohtoja scart-kaapeleille vai pitääkö tällainen operoida itse?

Vastaus: Virityksiä

Ainakin täältä saa ostettua valmiita 10-metrisiä kaapeleita (hintaa reilu 16 euroa kappale) ja jatkoliittimiä (viitisen euroa kappale, halvempia kuin jatkokaapelit). Liitokset tietenkin huonontavat kuvanlaatua, mutta eivät välttämättä kovinkaan paljoa. Itse tehty kaapeli tulee kyllä halvemmaksi, mutta scartia tehdessä täytyy kolvin pysyä kädessä jo kohtuullisesti, ettei tule juotettua johtoja väärin. Itse tehdyssä kaapelissa liitokset ovat ongelmakohta ja saattavat heikentää kuvanlaatua.

Muistanet myös varmaan huomioida sen, että jos talossa on betoniseiniä / -lattioita, toimivat nämä melkoisen hyvin eristeenä langattoman ohjaimen signaalille.

lord_diablo sanoi:
Ainakin täältä saa ostettua valmiita 10-metrisiä kaapeleita (hintaa reilu 16 euroa kappale) ja jatkoliittimiä (viitisen euroa kappale, halvempia kuin jatkokaapelit). Liitokset tietenkin huonontavat kuvanlaatua, mutta eivät välttämättä kovinkaan paljoa. Itse tehty kaapeli tulee kyllä halvemmaksi, mutta scartia tehdessä täytyy kolvin pysyä kädessä jo kohtuullisesti, ettei tule juotettua johtoja väärin. Itse tehdyssä kaapelissa liitokset ovat ongelmakohta ja saattavat heikentää kuvanlaatua.

Muistanet myös varmaan huomioida sen, että jos talossa on betoniseiniä / -lattioita, toimivat nämä melkoisen hyvin eristeenä langattoman ohjaimen signaalille.

Tuollainen Loki-ohjain olisi joka tapauksessa ostoslistalla, joten ei se maailmaa kaada, jos se ei toimikkaan - sitten vaan ostamaan läjäpäin Xboxin ohjaimen jakojohtoja :) Täytyy selata tuota kauppaa tarkemmin, vaikuttaa aika pätevältä pytingiltä etusivun tarjonnan perusteella, joskin sivut bugaavat ilmeisesti tällä hetkellä.

Tulisiko helpommaksi/halvemmaksi hankkia toinen konsoli, vaikka sitten käytettynä?

Syy miksi voi olla vähän vaikea löytää scarttia joka on yli 10m on se että kuvaa hädin tuskin näkyy tuon jälkeen ilman sen tehostamista matkalla. Suosittelen vaihtoehtoisten ratkaisujen etsimistä.

Ylös Bottom