Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virtual Consolen pelit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Xbugs
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Virtuaalikonsolin pelit

ShereKhan sanoi:
No, mutta kuitenkin: komppaan Hexin suitsutusta classic-ohjaimesta, NES pelejä ehkä wiimotella pelaa, mutta muissa hankinnoissani tarvitsen classic-ohjaimen. Ostosta ei tarvitse katua, näin uskon vahvasti, jos vähänkin VC-pelit kiinnostavat.
Juu kyllä noista muutama sen verran kiinnostaa että tulee ostettua, eli ei ainakaan käytöttä jää ohjain ja eiköhän tuo toimi Brawlissakin sitten. Link to the past ja DK2 ainakin ostettava megamanin ja SMworldlin lisäksi. Ehkä myös lost levels ja Mario64. Karmaisevia hintoja vaan pyytävät noista peleistä.

Pätkikö muuten alkuperäinen megaman noin paljon mitä tuo Wiillä pelattava? Itse en muista tuollaista, mutta onhan siitä jo aikaa. Tökkii maan pirusti jos tulee yli yksi vihollinen ruudulle ja liikkuu samaan aikaan.
 
Vastaus: Virtuaalikonsolin pelit

FamaZ sanoi:
Lollersoni. Testaat monikymmentuntista roolipeliä muutaman minuutin ja sen perusteella kutsut sitä hirveäksi roskaksi? Tkoi se ei varmaan aivan yhtä suurta vaikutusta tee tänä päivänä kuin se teki yli kymmenen vuotta sitten, mutta hyvin on CT kuitenkin vanhentunut. Taistelusysteemi rokkaa edelleen ihan kybällä, ehkä paras vuoropohjainen taistelusysteemi mitä missään japsiropessa on ikinä ollut. Graffatkin näyttävät SNES-tasoiseksi ihan hyvältä. Soundtrack sisältää monia Nobuo Uematsun parhaita kappaleita. Tarinakin on omaperäinen ja viihdyttävä, puhumattakaan erinomaisista hahmoista.

A. Kokeilin peliä 90-luvulla, enkä pelannut peliä vain muutamaa minuuttia, useamman tunnin jouduin pelaamaan. Ei tehnyt vaikutusta vuoden vanhana eikä tee sitä vieläkään.

B. Peli näytti rumalta jopa SNES-peliksi, eikä grafiikoilla ollut mitään tekemistä sen kanssa. Se tyyli on vain niin kamala, varsinkin hahmot jotka on suunnitellut Akira Toriyama? On se tyyli niin uniikki (lue: ruma) että on vaikea erehtyä. Jos erehdyin pahoittelen.

C. Eikö musiikeista vastannut myös Yasunori Mitsuda joka kuulemani perusteella sävelsi suurimman osan kappaleista... Mies on todella taitava eikä häntä saisi unohtaa.

PS. Kiitos Joosepille ja Vangille ja pahoittelut kysymyksen laittamisesta väärän otsikon alle.
 
Vastaus: Virtuaalikonsolin pelit

Pibe sanoi:
Juu kyllä noista muutama sen verran kiinnostaa että tulee ostettua, eli ei ainakaan käytöttä jää ohjain ja eiköhän tuo toimi Brawlissakin sitten. Link to the past ja DK2 ainakin ostettava megamanin ja SMworldlin lisäksi. Ehkä myös lost levels ja Mario64. Karmaisevia hintoja vaan pyytävät noista peleistä.

Pätkikö muuten alkuperäinen megaman noin paljon mitä tuo Wiillä pelattava? Itse en muista tuollaista, mutta onhan siitä jo aikaa. Tökkii maan pirusti jos tulee yli yksi vihollinen ruudulle ja liikkuu samaan aikaan.

Jep, hinnat ovat aika kovia, etenkin kun pelien "laatu" ei katso hintaa. On joitain kehnompia pelejä, joita tekisi mieli vaikka kokeilla, mutta ei kokeile näillä hinnoilla. Joku Mario World on varmasti vastinetta rahoille, mutta joku vähemmän varma peli samalla hinnalla jää kyllä lataamatta. Näinhän se on uusien pelienkin kaupassa, mutta väittäisin, että hieman järkevämmällä hinnoittelulla jotkut pelit toisivat enemmän rahaa. Näissä moni voisi tehdä impulssiostoja paljon herkemmin kuin kalliiden uusien pelien kanssa normikaupoissa. Tosin ehkä laskevat tämän hitaan hivutuksen varaan, että joku Volley Ball myy nyt paremmin kuin jos läväytetään NES-katalogi heti kättelyssä lataukseen. Sieltä lähtisivät ne kermat ja kukaan ei koskisi mihinkään Volley Balliin :).

Pelien tekemää lovea lompakkoon ei yhtään auta, että on heikkona kohtana monikin näistä vanhoista peleistä. Itseään saa kyllä piiskattua ostoksille helposti, kun monet pelit ovat niin hyviä. "Onneksi" nyt viime viikkoina ei ole tullut mitään itseäni kiinnostavaa. Okei, Lost Levelsin ostin tarkoituksena hallita se joskus mestarin elkein (dream on). Joku aika sitten DKC1 läpi jälleen kerran ja DKC2:ssa jumissa (jälleen kerran), olenkohan mä ihan surkimus, kun tuo DKC2 kurittaa mua aina. Ykkösessä ei Game Overia näe koskaan.

Megamania mulla ei ole, Megaman 4 oli joskus SNES:lle ja noita ekoja pelattu kyllä kaverilla. Jos oikein muistan, niin pätkihän se aika tavalla, mutta en muista oliko ihan yksittäisten vihollisten kohdalla. Silloin tuota piti vielä peliin kuuluvana ominausuutena ja hyväksyttävänä :). Monia vanhoja peleja uudelleen vuosien päästä kokeiltuna, on monta kertaa tullut tunne, ettei se näin kehno ollut, ei varmaan tökkinyt näin pahasti. Ice Climberin ohjattajuus on toinen, ei siitä keksinyt mitään pahaa sanaa NES:n aikaan...
 
Vastaus: Virtuaalikonsolin pelit

The Great Samu sanoi:
B. Peli näytti rumalta jopa SNES-peliksi, eikä grafiikoilla ollut mitään tekemistä sen kanssa. Se tyyli on vain niin kamala, varsinkin hahmot jotka on suunnitellut Akira Toriyama? On se tyyli niin uniikki (lue: ruma) että on vaikea erehtyä. Jos erehdyin pahoittelen.

On yksi asia ettei pidä pelin ilmeestä tai tyylistä, ja toinen että peli on huono tai yliarvostettu. Grafiikka ja animointi on varsin korkeaa tasoa Super Nintendon standarditasoon nähden. Mutta joo, ei ole pakko tykätä. Helmiä sioille :rolleyes:

ShereKahn sanoi:
Megamania mulla ei ole, Megaman 4 oli joskus SNES:lle ja noita ekoja pelattu kyllä kaverilla. Jos oikein muistan, niin pätkihän se aika tavalla, mutta en muista oliko ihan yksittäisten vihollisten kohdalla. Silloin tuota piti vielä peliin kuuluvana ominausuutena ja hyväksyttävänä . Monia vanhoja peleja uudelleen vuosien päästä kokeiltuna, on monta kertaa tullut tunne, ettei se näin kehno ollut, ei varmaan tökkinyt näin pahasti. Ice Climberin ohjattajuus on toinen, ei siitä keksinyt mitään pahaa sanaa NES:n aikaan...

Eikös Megaman 4 ollut NES:lle? Se pätkiminen oli harkittua, ikään kuin sen ajan Max Payne -reväytys - aika hidastuu kun tulee paha paikka! :D Ice Climberin ohjattavuus on kyllä tosiaan aika omituinen. On se silti oikein viihdyttävä peli.
 
Vastaus: Virtuaalikonsolin pelit

Vihdoinkin Yoshi's Story saapuu virtuaalikonsoliin. Amerikkassa se tuli pari päivää sitten, eli kai se Euroopassakin pian tulee. Tätä olen odottanut siitä lähtien kun kuulin virtuaalikonsolista.
 
Vastaus: Virtuaalikonsolin pelit

ezuli sanoi:
Vihdoinkin Yoshi's Story saapuu virtuaalikonsoliin. Amerikkassa se tuli pari päivää sitten, eli kai se Euroopassakin pian tulee. Tätä olen odottanut siitä lähtien kun kuulin virtuaalikonsolista.

Oliks tämä se N64:lle tehty viritelmä? Ehkä yksi suurimmista pettymyksistä mulle N64:lla.
 
Vastaus: Virtuaalikonsolin pelit

ezuli sanoi:
Vihdoinkin Yoshi's Story saapuu virtuaalikonsoliin. Amerikassa se tuli pari päivää sitten, eli kai se Euroopassakin pian tulee. Tätä olen odottanut siitä lähtien kun kuulin virtuaalikonsolista.

Samoin, paitsi ettei se vielä tullut tänne :mad:

Sen sijaan Ninja Gaiden (NES), Ninja JaJaMaru-kun (NES) ja World Class Baseball (VTurboGrafx-16) tulivat.
 
Vastaus: Virtuaalikonsolin pelit

FamaZ sanoi:
*Pää räjähtää*

Vihdoin Nintendo tekee jotain oikein Virtual Consolella. :cool:
Niinpä. Tosin Lost Levels oli eka joka oli jo vähän sinne päin, hieno homma että näitä ei Euroopassa julkastuja pelejä rupeaa tulemaan. Onkohan tuo Sin & Punishment myös vaan pienen hetken ostettavissa.
 
Vastaus: Virtuaalikonsolin pelit

Ostamisesta puheenollen, Osuuspankin Visa Electronin pitäisi käydä tätä nykyä virtual shopissakin maksuvälineenä.
 
Vastaus: Virtuaalikonsolin pelit

Kurimus sanoi:
Onkohan tuo Sin & Punishment myös vaan pienen hetken ostettavissa.
Kait se pitää ostaa heti kun mahdollista ihan varmuuden vuoksi.

Vielä kun lisäisivät Ogre Battle 64:n VC:n valikoimiin, niin VC pawnaisi helposti kaikenmaan PS Storet ja Live Arcadet, ainakin mitä tulee klassikopelien tarjoamiseen (uusia pelejä varten Store ja Arcade ovat tietty parempia).
 
Vastaus: Virtuaalikonsolin pelit

napsikas sanoi:
Eikös Megaman 4 ollut NES:lle? Se pätkiminen oli harkittua, ikään kuin sen ajan Max Payne -reväytys - aika hidastuu kun tulee paha paikka! :D Ice Climberin ohjattavuus on kyllä tosiaan aika omituinen. On se silti oikein viihdyttävä peli.

Joo, mistä lie ylimääräinen "S" livahtanut. Taisi ollta aika viimeisiä isoja pelejä, jos en väärin muista tai sitten vaan ostin sen tosi myöhään. Climber on tosiaan ihan asiaa edelleen, vaikka siinä juostaankin suossa ja hypyt kantavat 3mm, kaksinpelin hauskuus piilee siinä, kun saa taklattua tahallaan tai vahingossa sen kaverin yli laidan :)
 
Vastaus: Virtuaalikonsolin pelit

Onko teillä ollut VC-pelien kanssa semmosta ongelmaa, että Classic controllerilla a ja b -napeissa on pieni viive. Esim Super Mario 1 tuntuu olevan mahdoton pelata, kun nuolinäppäimet kyllä toimivat ilman viivettä, mutta A ja B napeissa on vajaa puolen sekunnin viive ennenkuin ruudulla tapahtuu.
 
Vastaus: Virtuaalikonsolin pelit

groove sanoi:
Onko teillä ollut VC-pelien kanssa semmosta ongelmaa, että Classic controllerilla a ja b -napeissa on pieni viive. Esim Super Mario 1 tuntuu olevan mahdoton pelata, kun nuolinäppäimet kyllä toimivat ilman viivettä, mutta A ja B napeissa on vajaa puolen sekunnin viive ennenkuin ruudulla tapahtuu.
Toimiiko ohjaus wiimotella ilman viivettä?
 
Vastaus: Virtuaalikonsolin pelit

Josp sanoi:
Toimiiko ohjaus wiimotella ilman viivettä?

Ei toimi näissä peleissä, tarkemmin kun katsoin niin ongelma koskee vain SMB1 ja SMB2, ainakaan yhtä pahaa viivettä ei muissa peleissä ollut. Auttaisiko ohjaimen uudelleenkalibrointi, täytynee testata?
 
Vastaus: Virtuaalikonsolin pelit

groove sanoi:
Ei toimi näissä peleissä, tarkemmin kun katsoin niin ongelma koskee vain SMB1 ja SMB2, ainakaan yhtä pahaa viivettä ei muissa peleissä ollut. Auttaisiko ohjaimen uudelleenkalibrointi, täytynee testata?

Voisivatko paristot olla loppumassa? Mulla oli kerran (en muista peliä), mutta juuri vastaava ongelma, mutta hyvin satunnaisesti - ei siis joka painalluksella. Tämän jälkeen Paper Mariota pelatessa herjaili pariston loppumisesta save-ruudulla joka kerta. Tämän jälkeen en ole testaillut, mutta pidin ongelmaa siis paristoista johtuvana.
 
Vastaus: Virtuaalikonsolin pelit

Nyt löytyy VC:stä Sin&Punishment! (1200 pojoa)

60 Hz :)

Samalla tuli Gradius III (SNES). Vähän kyllä korpeaa näiden korotetut hinnat.
 
Vastaus: Virtuaalikonsolin pelit

Hex sanoi:
Nyt löytyy VC:stä Sin&Punishment! (1200 pojoa)
Osaatko sanoa miten hyvin tuo toimii GC-ohjaimella? Ja mainitaanko pelin kuvauksessa onko tämä jonkin sortin limited time offer julkaisu vai onko ihan pysyvästi osa VC:n tarjontaa? Ei tekisi mieli hankkia Nintendon perseilyn takia Classic-ohjainta ja rahaa on muutenkin niin vähän, etten välttämättä voi edes ostaa Sin & Punishmentiakaan vielä (ennen seuraavaa opintotukea). En pääse itse katsomaan, kun Wiin piuhat jäi kaverin luo.
 
Vastaus: Virtuaalikonsolin pelit

FamaZ sanoi:
Osaatko sanoa miten hyvin tuo toimii GC-ohjaimella? Ja mainitaanko pelin kuvauksessa onko tämä jonkin sortin limited time offer julkaisu vai onko ihan pysyvästi osa VC:n tarjontaa? Ei tekisi mieli hankkia Nintendon perseilyn takia Classic-ohjainta ja rahaa on muutenkin niin vähän, etten välttämättä voi edes ostaa Sin & Punishmentiakaan vielä (ennen seuraavaa opintotukea). En pääse itse katsomaan, kun Wiin piuhat jäi kaverin luo.

Mä voin kokeilla huomenna. Ei kai ole limited time -juttu, koska siitä ei mitään mainittu. Mario 2:stahan mainittiin.
 
Ylös Bottom