Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

VMU:n talletuksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tonppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tonppa

KonsoliFIN Alumni
Toisien pelien tallennuksia ei voi kopioida. Ärsyttävää. Etenkin siksi, että otan VMU:ista varmuuskopioita n. kuukauden välein, jos vaikka jotain ikävää pääsisi sattumaan.

Nyt pääsi.

Oma Seamanini kuolla kupsahti, kun jonkinasteisen sähellyksen seurauksena Seaman-tallennus hajosi. Tai itse asiassa katosi. Pelihän tekee kaksi save-filettä, joista toinen yhtäkkiä vaan uupui. Vapaiden blokkien mukaan näytti siltä, että tiedosto olisi vielä kortilla, vaan ei sitä listasta enää löytynyt. Samalla katosi myös Alone in the Dark ja Sword of the Berserk -tiedostot, huomasin tosin vasta myöhemmin.

Ongelma ei olisi niin paha, jos olisi varmuuskopio tallessa (itse asiassa pidän kahdella 4*muistikortilla varmuuskoppareita) mutta kun ei ole! Seamanin filuista ei voi ottaa kopioita, se on estetty. Miksi helvetissä?!

Onko jollain jotain kikkaa, miten tuollaiset kopiointiestetyt tiedostot saisi kopsattua. Ettei näin pääsisi enää tapahtumaan.

Joskin ongelman varmaan välttää, jos ei revi muistikorttia / ohjainta irti siihen tallentamisen / siitä lukemisen aikana. Näin taisi päästä käymään. (en ole kyllä varma...)

Eilen alkoi sitten nuijapäiden tuijottelu alusta. Onneksi ei enää vi**ta niin hirveästi, hauska pelihän se on. Mutta kun olin niin pitkällä....

Mullakin katosi Seaman-save muistikortilta aivan omia aikojaan. Muistikorttina on virallinen Segan VMU enkä varmasti kiskonut sitä irti seivatessa tai tehnyt mitään muutakaan. Mikään muu file ei ole koskaan hävinnyt eikä korruptoitunut eikä mitään ongelmia ele ollut. Jonkun verran silloin kyllä harmitti.

Epäilin jonkun verran että olisiko tuo pelin ominaisuutena. Olin nimittäin jättänyt kalat kahdeksi päiväksi ilman huomiota oltuani ns. viihteellä. Jos se vaikka jotenkin delaa kysymättä otukset niiden "kuoltua". Toinen selitys saattaisi olla että VMU:lle kopsautui Gamesharkin tai CD-X:n file, joka käyttäytyi omituisesti. Jos se olisi jotenkin tuhonnut tuon Seamanin. Harmittaa joka tapauksessa!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rainman
Toinen selitys saattaisi olla että VMU:lle kopsautui Gamesharkin tai CD-X:n file, joka käyttäytyi omituisesti.

TUOSSA ON SE SYY! Mä sähläsin Gamesharkin kanssa ja se tallensi VMU:lle jonkin options-filun. Ja sen jälkeen Seaman katosi (parin muun failin lisäksi)! En tullut tuota alunperin ajatelleeksikaan, että se olisi VMU:n sekoittanut. Vaan pakkohan sen on noin olla!

Eli varoituksen sananen kaikille!!! ÄLKÄÄ TALLENTAKO MITÄÄN GAMESHARK-JUTTUJA MUISTIKORTEILLENNE!!!

No ainakin tämän ongelman osaa välttää ensi kerralla!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
TUOSSA ON SE SYY! Mä sähläsin Gamesharkin kanssa ja se tallensi VMU:lle jonkin options-filun. Ja sen jälkeen Seaman katosi (parin muun failin lisäksi)! En tullut tuota alunperin ajatelleeksikaan, että se olisi VMU:n sekoittanut. Vaan pakkohan sen on noin olla!

Eli varoituksen sananen kaikille!!! ÄLKÄÄ TALLENTAKO MITÄÄN GAMESHARK-JUTTUJA MUISTIKORTEILLENNE!!!

No ainakin tämän ongelman osaa välttää ensi kerralla!

käääässiiiiii :D

Minullakin on Gamesharkin options file muistikortilla, eikä ongelmia ole esiintynyt paitsi Le Mansin tallennus sekosi oudosti.
Muistikortin valikossa näkyi pelin kuvan sijaan joku raita yläreunassa ja pelin aikana VMU:ssa ei näkynyt mitään paitsi tallennuksen aikana ilmeni jotain häiriöitä näytössä. Myös Virtua Tennis Kakkosen tallennus hävisi oudosti, mutta se varmaan johtui omasta tyhmyydestä, ja se vasta pänniikin.

Nimim. Molemmat hahmot rankingissa n.sijalla 20 tai ylempänä. :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Platin
Myös Virtua Tennis Kakkosen tallennus hävisi oudosti, mutta se varmaan johtui omasta tyhmyydestä, ja se vasta pänniikin.

Tuo tallennus katosi minultakin aikoinaan! Varmuuskopio kuitenkin löytyi, joten ei hätää sen suhteen. Outoa silti, olen ihan varma etten ole dellannut sitä. Ehkä silloinkin heitin vahingossa Gameshark-tallennuksen VMU:lle. En muuta selitystä keksi.

Myöskään Soul Caliburin savea ei voi kopioida. Senhän voi kuitenkin pelissä tallentaa valitsemalleen kortille. Näin olinkin tottunut tekemään ottaessani varakopioita, kunnes kerran huomasin sählänneeni jotain ja save olikin sama kuin pelin aloittaisi ensimmäistä kertaa. Olin ilmeisesti tallentanut väärin päin tai jotain. Hieman otti kyllä päähän, vaikka en nyt kovin pitkälle ollutkaan pelannut, mutta sekin meni hukkaan. Miltähän olisi tuntunut, jos olisi jo pelannut lähes loppuun? Siinähän on todella paljon pelattavaa. En ymmärrä tuota kopiointiestoa.

Hanki Double Power. Löytyy ainaskin NCSX:ltä.

"Scenario
Your co-worker's got some cool little files and mini-games on his VMU, which he studiously plays at work. Rumor has it that he holds nothing less than the mighty Godzilla VMU, which includes a monster growth game heretofore exclusive and uncopiable by the standard Dreamcast utility. What is a hankering boy to do?

Solution
Double Power. Stick any VMU on one end and another VMU on the other end, depress a button and like magic, you've made a pixel perfect copy of the entire contents of one VMU to another. A built-in PC port allows for direct connection to your computer for data dumps or uploads - the cable required is the same as the Nexus memory card cable listed elsewhere in the NCS product offerings. Requires 4 AA batteries, not included."

Ylös Bottom