Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Voisko joku jeesaa????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BruBaker
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

BruBaker

New Member
Hei tietääks kukaan minne pitäs mennä et oppis Koodaamaan pelejä tai jotain peleihin liittyvää?
ja voisko joku etsii sellasen paikan lähelt Espoota?
oon yrittäny ettii ja kysyny opolt mut ei onnaa :confused:

Vastaus: Voisko joku jeesaa????

Mielenkiintoista. Miten olis... tietokoneen ääressä ihan itse? Onko sulla oikeasti mitään käsitystä oikeasta koodaamisesta? Koodaamaan ei tosta noin vain opita, sitä OPETELLAAN. Pitkään ja hartaasti. Saat ensin väsätä muutama tuhat Tetristä ja Mariota ennen kuin saat mitään kehittyneempää. Vai ajattelitko tässä huomenna ruokavälkällä ohjelmoida Max Payne 3:n?

Vähän voisit miettiä ennen kuin tulet kyselemään neljällä kysymysmerkillä Xboxin yleiseen keskusteluun, että voisiko joku sinulle etsiä jonkun mestan, jossa aivoihisi syötettäisiin valmis kyky koodaa pelej.

Vastaus: Pelien koodaamiseen opiskelupaikkoja?

BruBaker.
Jatkossa katso tarkemmin postauspaikka (eli ei tämänkaltaisia kysymyksiä yleiselle xbox-alueelle) ja kiinnitä huomiota hieman tyhjentävämpään otsikkoon ja ilman kysymys/huutomerkkifloodia (eli ei Voisko joku jeesaa???? -tyylillä). Ketju muokattu ja siirretty oikeaan paikkaan.

Itse kysymykseen en osaa vastausta antaa.

BruBaker sanoi:
Hei tietääks kukaan minne pitäs mennä et oppis Koodaamaan pelejä tai jotain peleihin liittyvää?
ja voisko joku etsii sellasen paikan lähelt Espoota?
oon yrittäny ettii ja kysyny opolt mut ei onnaa :confused:

http://www.cs.tut.fi/~peliohj/:
Peliohjelmointi 4ov
Esitiedot

Esitietoina kurssille vaaditaan kurssi tietorakenteet ja algoritmit. Tämän lisäksi suositeltavaa olisi, että vähintään yksi seuraavista kursseista olisi suoritettu:

* Tietokonegrafiikka
* Tekoäly

----
Tuollakaan kurssilla ei opeteta ohjelmointia, vaan oletetaan että se osataan jo ennestään ja pääpointti onkin pelin suunnittelussa ja toteutuksessa. Tuon lisäksi Google löysi jotain tietoa Rovaniemellä toteutettavasta 15ov:n kurssista. Niin ja meikäläisen paikkakunnalla ainakin työkkärissä on ihmisiä joilta voi käydä kyselemässä jatkokoulutuksesta. Noiden peruskoulun opojen tiedoista ei niin ole kokemusta/muistikuvaa, mutta veikkaisin että ne liittyvät lähinnä amikseen/lukioon/kauppikseen ja niissä ei käsittääkseni ohjelmointia kovin syvällisesti opeteta (mahd. poikkeuksia lukuunottamatta).

Jos todella haluat koodivelhoksi niin en voi muuta sanoa kuin, toivottavasti olet pitkäjännitteinen ja mitä ainakin peleihin tulee, niin ilmeisesti matemaatikan taidot eivät ole pahasta. Ongelmien ratkaisutilanteetkaan eivät saa liikaa hirvittää (mitä meikällä on c/java-kursseista kokemusta) niin ja oma-aloitteisuuskaan ei taida olla pahasta (juu ei, Googlea ei ole vaikea käyttää...).

Itse opiskelen juuri kauppiksessa (Hml) ja täälä ei kyllä aivan mitään "pelintekoa" opeteta, vaan juuri jotain ohjelmoinnin alkeita, eli Visual Basic ja Javaa lähinnä. Mutta eiköhän tuo pelien teko ole aivan oma asiansa, eli itse vaan oppimaan ja kokeilemaan mitä osaat.

Tuon Slaisserin antama kurssikaan ei taida olla mistään helpoimmasta päästä, kun tekoälyä pitäisi jo osata vääntää..

Pari kirjaa ohjelmoinnista (haluamastasi kielestä) haet kirjastosta ja alat naputtamaan kääntäjällä kirjoja alusta loppuun. Kun olet jauhanu ne pari kirjasta niin luulisi olevan jollakin tasolla "alkeet" hallussa kyseisestä kielestä. Sen jälkeen vaikka googlen avulla etsis sivustoja missä opetetaan jonkun tason peliohjelmointia kyseisellä kielellä. Eiköhän se tuolleen lähe jo liikkeelle itsenäisesti.

Tietysti voit valita jonkun koulun ja ottaa kaikki mahdolliset valinnaiset kurssit ohjelmointia jonka jälkeen alat samalla opetella itse jostain kirjoista. Näin tuli ainakin itse koulussa tehtyä. Mutta sitä faktaa ei muuta mikään että todella paljon se vaatii harjoittelua, töitä ja harjoittelua. Ja tietysti jos ongelmia tulee koodin kanssa niin onhan nuita foorumeita mihin voi tiputtaa asiasta kyselyä tai koko koodin pätkän ja ihmiset yrittää auttaa minkä kykenevät.

Ja aika yleisesti on kyllä näin että tommoiseen "pelikoulutukseen" ei noin vain mennä, kyllä sinne pitää olla jotain jo hallussa. Esim. jonku verran ohjelmointia ja pitää viedä näyttötöitä tai sitten vaikka hallita grafiikkaa ja viedä siltä alueelta omia töitä. Näin ainakin oli eräässä 'pelikoulussa'.

Ylös Bottom