Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

VPD menetti tänään yhden kanta-asiakkaansa

teebee

Member
Ma 29.9 kattelin netistä josko jostain saisin hommattua itelleni budjettiluokan SW:TFU:n, ja koska itelläni oli käyttämättä 20:n leimahyvityslappu vpd:hen, tutkailin siis peliä sieltä.
Eipä aikaakaan kun löysin mitä hainkin, hintaan 46,xx.
Otin prätkän alle ja ajoin Helsingistä Tikkurilaan, koska oli muutama muukin ylimääräinen ohjelmanumero hoidettavana, mutta ensiksi vpd:lle. Paikka oli muuton jäljiltä, niinku muuton jälkeinen tila yleensä onkin. No, Peliä ei sillä kertaa löytynyt, hyväksyin ja ymmärsin tilanteen ja jätin neuvosta varauksen pelistä.

Ke 1.10 Kävin taas vanhempieni luona Tikkurilassa, joten samalla kävin vpd:ssä. arvanettekin tuloksen, "emme vieläkään tiedä missä 360:sen käytetyt ovat". Tuumailin mielessäni, että onko edes ollut kiinnostusta etsiä. Samaisena iltana lähetin vpd:lle s-postia, josko onnistuisi pelin etsiminen to illaksi/pe aamuksi. Vastaukseski sain useamman valituksen, "valitamme sitä, ja valitamme tätä".

Torstai tuli, ja perään luonnollisesti perjantai. Siinä vaiheessa olin jo pikkasen hermostunut, joten kävin ostamassa vittuunnuksissani toisesta liikkeestä toisen pelin pitkää viikonloppua varten.

Tänään perjantaina 10.10 ajattelin, että nyt varmasti on muuttohäslinki ohi, ja saan pelini.
V-itut!
Nuori kaveri löi infot kassakoneelle, ja ruutuun pompsahti hinta 49,xx. Taas mielessäni ajattelin, että jahka jannu tuo pelin mulle, meinaan nostaa asian esille. Tämän jälkeen kaveri kävi muutaman kerran takahuoneessa katsomassa ja etsimässä peliä, tullen lopuksi sanomaan, että "kaikki käytetyt pelit ovat menneet"!! TÄH! Hetkinen, mitä varten se varaus sitten tehtiin, jos sitä peliä ei sit varata? Ei jumalauta.
Liennytykseksi tää veijari tarjos mulle uutta peliä hintaan 56,xx. Siinä vaiheessa mulla keitti totaalisesti kii, ja sanoin että ei kiitos, ja voit poistaa sen "varauksen".
Varmaankin jos ens viikolla olisin käyny vielä kyselemässä peliä, hinta käytetylle olisi ollut 52 ja uutta olisi tarjonnu tarjoushintaan 60

Pitäkää tunkkinne!
Minen asioi enää ikinä putiikissanne, johon aiemmin olen ollut varsin tyytyväinen.

P.S.Nyt olisi tarjolla halvalla 20:n hyvityslappu, jossa leima riittää marraskuun alkuun.
 
Vastaus: VPD menetti tänään yhden kanta-asiakkaansa

Monivuotisena VPD:n asiakkaana haluan ottaa kantaa tähän.

Yhden kerran olen kyseisessä paikassa asioinut muuton jälkeen ja sellainen mielikuva jäi näistä silloin paikalla olleista myyjistä, että "Ovat vain töissä täällä, palvelusta ei tietoakaan". Tiedä sitten ovatko palkanneet väärät henkilöt tiskin taakse, mutta jotenkin välinpitämätöntä touhua. Alennuslipuketta ei edes kysytty kuten ennen, joten piti itse huolehtia se tällä kertaa, että sai leimat talteen.

Ne jannut, joita näki vielä Kielotien myymälässä, olivat paljon rennompia ja juttelivat usein muutakin kuin vain ne pakolliset asiakkaan kanssa. Yhden käyntikerran perusteella on tosin vaikea muodostaa mielipidettä, mutta katsotaanpa tarkemmin ensi kerralla.
 
Vastaus: VPD menetti tänään yhden kanta-asiakkaansa

Ja useita vuosia sitten, vielä ainakin PS1 aikoihin, kyseisestä puljusta sai todella huokeaan hintaan "poistotuotteita", eli käytettyjä pelejä joissa oli muutamia hiusnaarmuja, jotain häikkää kansissa tai esimerkiksi ohjeet puuttuivat. Näiden pelien joukosta tuli usein tehtyä löytöjä.

Muutenkin tuohon aikaan palvelu oli erinomaista ja käytetyt pelit hyvin huokeissa hinnoissa ja usein mukaan jäi heräteostoksia. Nyt kun kaupassa käy pyörähtämässä, niin yleensä käteen jää ainoastaan Gamereactor, jos sitäkään. Käytetyt ovat samoissa hinnoissa kuin samat pelit uutena nettikaupoissa, eikä muutenkaan ennen niin sympaattisella pelikaupalla ole sitä vanhaa taikaa jäljellä. Tai ehkä aika on kullannut muistot, mistä sitä tietää...
 
Vastaus: VPD menetti tänään yhden kanta-asiakkaansa

Sen kummemmin palveluun kantaa ottamatta (asioin vain netin välityksellä) olen huomannut, että kun firma sai uudet ja hienot nettisivut niin myös hintataso on noussut. Xboxin aikaan ostin lähes poikkeuksetta kaikki uudet pelit täältä (yleensä postiluukussa päivää ennen julkaisua), mutta nyt en edes muista koska olisi voinut tarjota kilpailukykyisimmän hinnan edes suomalaisten kauppojen kesken.
 
Vastaus: VPD menetti tänään yhden kanta-asiakkaansa

En kyllä tajua puoliakaan mistä aloituspostissa on kyse, mutta kannattaako nyt yhden jutun vuoksi lopettaa asiakkkuutta jos sähläys ei ole tavanomaista? Toisaalta en ole netinkään kautta asioinut VPD:n kanssa vuosiin. Onko omistaja vaihtunut, palvelu muuttunut kehnommaksi? Hinnoissa kyllä näyttäisi tapahtuneen inflaatiota, etenkin käytettyjen kohdalla pahasti, missä on ilmeisesti otettu mallia Gamestopilta.
 
Vastaus: VPD menetti tänään yhden kanta-asiakkaansa

En kyllä tajua puoliakaan mistä aloituspostissa on kyse

Sain liikkeestä sen verran huonoa palvelua, et minuu rupes v!tutt4m44n suoraan sanoen todella paljon. Liike ei ole pääkaupunkiseudun ainoa, joten ei haittaa pätkääkään.

Öö. mikähän jäi viestissä epäselväks?
Mielestäni aika selvästi kirjoitin.
 
Vastaus: VPD menetti tänään yhden kanta-asiakkaansa

Se on ihan oikein vaihtaa firmaa jos ei saa palvelua! Kaupan ala on asiakaspalveluala ja jos asiakas ei ole kaupan mielestä oikeassa, asiakas varmasti voi ja vaihtaakin firmaa. Suomestakin pikkuhiljaa on onneksi poistumassa se nöyristelykulttuuri, että ei kehdata ja jakseta valittaa.
 
Vastaus: VPD menetti tänään yhden kanta-asiakkaansa

Onko omistaja vaihtunut, palvelu muuttunut kehnommaksi?

Firmaa tosiaan operoivat nykyään muut miehet kuin alkuperäiset omistajat. Omistajanvaihdos muutti firman toimintaa ammattimaisemmaksi (moni varmaan muistaa esimerkiksi ne VPD:n alkuperäiset ja alkuvoimaiset verkkosivut). Kanta-asiakaskortti ja aina toisinaan nähtävät tarjouskampanjat ovat myös olleet mieluista kehitystä.

Toisaalta myös takapakkia on otettu, kuten edeltä ilmenee. Tämän lisäksi firman tietotekniikka ei oikein vakuuta. Itselleni on pariinkin kertaan sattunut niin, että jo etukäteen maksettu ennakkotilaus on mystinen kadonnut järjestelmästä ja olen sitten saanut kovasti todistella, että kyllä se maksettu peli minullekin pitäisi toimittaa. Loppujen lopuksi olen ostokseni kuitenkin saanut, vaikka sitten pari viikkoa myöhässä.
 
Vastaus: VPD menetti tänään yhden kanta-asiakkaansa

VPD:n laatu tosiaankin romahti muuton myötä. Entisestä pienemmästä ja huomattavasti asiakkaitaan huomioivasta liikkeestä ollaan menty vaan tyypilliseen kasvottomaan kauppakeskus myymälään jossa ei ole asiakaspalvelusta tietoakaan. Vanhaan VPD:hen pystyi menemään miltein mitä tahansa hakemaan peleihin liittyen ja vaikkei löytynyt sillä reissulla mitä etsi niin henkilökunta varmisti, ettei jäänyt paha maku suuhun vaan auttoivat ja juttelivat oikeasti homman läpi niin että liikkeeseen mielellään palasi uudestaan.

Nyt on kaksi kertaa käyty uudessa tilassa ja koko homma on niin päin mäntyä ettei olekaan nähty. Uudet työntekijät ovat hällä-väliä asenteella tiskin takana, warhammerit koristavat seiniä ja pelihyllyt notkuvat tyhjyyttään. Kysymyksiin tulee "emmätiiä" vastauksia ilman että mistään mitään tarkistetaan ja homma jää yleensä siihen.

Vaikka gamestopia on täälläkin haukuttu paljon, niin ainakin siellä myyjät yrittävät olla tuttavallisissa väleissä asiakkaiden kanssa ja siellä on huomattavasti helpompi ja MUKAVAMPI käydä asioimassa tätä nykyä.
 
Vastaus: VPD menetti tänään yhden kanta-asiakkaansa

Itse tilasin pari käytettyä peliä juuri muuton kynnyksellä ja kun mitään ei kuulunut kyselin sähköpostissa, että missä mennään. Vastaukseksi tuli etteivät edes tiedä missä heidän pelinsä ovat. Ilmoitin haluavani purkaa kaupat ja samana päivänä se oli hoidettu. Rahat tulivat takaisin muutamassa päivässä.

Rahojen takaisin saanti onnistui hyvin, mutta pelien hukkaaminen muutossa on kyllä semmonen seikka jonka vuoksi en aio luottaa tähän firmaan enää jatkossa.
 
Vastaus: VPD menetti tänään yhden kanta-asiakkaansa

Huh! Mitä olen nyt saanut lukeä täältä ks.firman toiminnasta en voi kuin kiittää ylempiä voimia että sain sentään x-boxini tilattua ongelmitta. :eek:
 
Vastaus: VPD menetti tänään yhden kanta-asiakkaansa

Itse tuli käytettyä kyseistä liikettä vuosia, mutta uuden omistuksen myötä käyntini VPD:ssä ovat tulleet tiensä päähän. Itselläni ei ole oikeastaan enää mitään positiivista sanottavaa kyseisestä puljusta. Palvelun taso on mennyt viemäristä alas ja kovaa.

Itse ei tule kauheasti juostua tarjouspelien perässä, mutta haluan kuitenkin monesti antaa vaivattomasti vaihdossa vanhoja pelejä. Tuleepa joskus otettua käytettyjäkin pelejä itselle vaihdossa. VPD:ssä on kuitenkin aika mielivaltainen systeemi, jolla päätetään kuinka paljon vanhoista peleistä annetaan hyvitystä. Jos pienikin pöly hiukkanen levyssä, tippuu hyvitys välittömästi. Kuitenkin näyttävät nykyisin myyvän kaikki käytetyt samaan hintaan pois.

Kerran kävi VPD:ssä jopa niin, että tiistaina tarjosivat pelistä (taisi olla joku brothers in arms tms.) 25e ja torstaina tarjosivat enää 15e. Pelin kunto ei ollut muuttunut aikavälillä mihihinkään, eikä heidän omat varastot kyseisen pelin kohdalla olleet muuttuneet tms. Sai siinä poika selitellä naama punaisena jonkin aikaa minulle. :rolleyes:
 
Vastaus: VPD menetti tänään yhden kanta-asiakkaansa

Tilasin tuolta PS3 ja Resistancen.. No PS3 sitten tuli kotiin julkasupäiväksi, mutta resistance oli hävinnyt jonnekkin ja sain sitten kuukauden vakuutella, että peliä ei ole tullut vaikka vpd:stä väittivät, että lähettivät pelin ja koneen samaa aikaa. Suostuivat kuitenkin lähettämään uuden peli ja se tuli päivässä kotiin, mutta se ensimmäinen resistance ei ole vielläkään pudonnut postilaatikkoon.. Ja ton jälkeen on muutama muukin peli hävinnyt "oudosti" postin/vpd:n käsissä.

Nykyään ostan pelini muualta vpd:tä en enään käytä :mad:
 
Vastaus: VPD menetti tänään yhden kanta-asiakkaansa

Naurettavaa hommaa kyllä. Olin keskiviikkona vpd:ssä ostamassa kaverin puolesta WRC 4 ps2:lle käytettynä. Sitten ilmeni, että on menossa tarjous "4 ps2 käytetty peliä 19.90" joten aloin sopia kaverin kanssa mitä käytettyjä hän haluaa mukaan. Verkkosivulta löytyi tämmöinen. Eikä sitä löytynyt hyllyltä, joten menin puhumaan myyjän kanssa.

Minä: Hei kaverini sanoi, että teidän sivuiltanne löytyy tämmöinen peli käytettynä ja voisin ottaa sen siihen tarjoukseen.
Myyjä: Joo kyllä, mutta se peli on jossakin jemmassa, eikä minulla ole hajuakaan missä laatikossa se on, koska ollaan juuri muutettu tänne?! (VPD on muuttanut 28.9). Enkä nyt menisi etsimään sitä..
Minä: Ai niinkö? Ei kai ole muuta valintaa kuin mennä etsimään muita tuolta hyllyltä..

Että tälläistä. En jaksanut pistää hanttiin sitä, vaikka olisi pitänyt. En edes asioi VPD:ssä, paitsi välillä, että olisi pitänyt vain pistää hanttiin ja päästä mustalle listalle. :D
 
Vastaus: VPD menetti tänään yhden kanta-asiakkaansa

Huh! Mitä olen nyt saanut lukeä täältä ks.firman toiminnasta en voi kuin kiittää ylempiä voimia että sain sentään x-boxini tilattua ongelmitta. :eek:

Jos nyt oikein muistan niin ethän sinäkään tuota aivan ongelmitta saannut ;) eikös koneen kohdalla käynnyt niin että tuotteen saanti vaihtoi toimitus ajankohtaa melkein päivittäin ja sait koneen vasta viikkojen päästä sovitusta ajankohdasta?

Mutta koneen sait kuitenkin joten mitäpä sitä nillittämään. Eipä puljun toiminta tosiaan kummoiselta vaikuta, monesti olen meinannut tilata kyseisen puljun saitilta mutta onneksi olen saannut pidettyä näppini erossa. Ulkomaalaiset saitit kunniaan, barrikaadeille toverit!!
 
Vastaus: VPD menetti tänään yhden kanta-asiakkaansa

Yarr! *laittaa silmälapun, kasvattaa guerilla parran ja hankkii punaisen lipun*

krhm, mutta asiaakin: ehkä on tosiaan niin että ellei asiat ala muuttumaan niin voiko olla odotettavissa vuosien saatossa suurempikin katoaminen kotimaisten pelikauppojen saralla? Jos palvelun laatu on tälläistä ja ulkomailta saa halvemmalla ja luotettavammin, niin mikä estää tauno tavallista siirtymään kokonaan internetin pariin ostoksiaan tekemään?
 
Vastaus: VPD menetti tänään yhden kanta-asiakkaansa

okei minunkin pitäis kommentoida asiaa kaksi kertaan tilannut ja kummatkin mennyt päin helvettiä
ensimmäisenä tilasin assassin creed limited edition peli tuli mut muut tavarat jäi ja sit toinen juttu ku tilasin raibown six vegas 2 ps3 versio niin sain xbox 360 version

anteeksi sekavaa tekstiä
 
Vastaus: VPD menetti tänään yhden kanta-asiakkaansa

Jos nyt oikein muistan niin ethän sinäkään tuota aivan ongelmitta saannut ;) eikös koneen kohdalla käynnyt niin että tuotteen saanti vaihtoi toimitus ajankohtaa melkein päivittäin ja sait koneen vasta viikkojen päästä sovitusta ajankohdasta?

Mutta koneen sait kuitenkin joten mitäpä sitä nillittämään. Eipä puljun toiminta tosiaan kummoiselta vaikuta, monesti olen meinannut tilata kyseisen puljun saitilta mutta onneksi olen saannut pidettyä näppini erossa. Ulkomaalaiset saitit kunniaan, barrikaadeille toverit!!

Öh! Totta :D
 
Vastaus: VPD menetti tänään yhden kanta-asiakkaansa

Meidän suunnalta on tilattu kaksi peliä eri ajankohtina, kuukausia ennen muuttoa. Kummatkin kaupat kävivät moitteettomasti. Pelit tulivat ihan ajallaan, ja olin/olen tyytyväinen koko kauppaan. Ihmettelen, kun muiden tilauksista ei voi sanoa samaa. :eek:

(Tilasin kerran ProStreetin ja toisella kerralla pikkuveljelleni hankittiin Blazing Angels)
 
Vastaus: VPD menetti tänään yhden kanta-asiakkaansa

Itselleni tämä kauppa oli aikoinaan se ainoa ja oikea. Leppävaarasta asti tulin nimenomaan Vpd:ssä asioimaan. Pleistä sai vaihdossa hyvin ja uusienpelien hinnat oli hyvät. Tosin kun Tilt, Savepoint ja Gamestop tuli niin tuin niitä sitten enemmän. Mutta oikeastaan suurin syy miksi jätin Vpd:n oli se kun omistaja vaihtui. Samassa kaikille peleille tuli lisää hintaa ja vaihtopeleistä hyvitettiin vähemmän. Enää ei ollut tarvis ajella neljänruuhkassa kohti tikkurilaa kun saman tuotteen sai Sellosta samaan hintaa ellei jopa edullisemmin Kiitos Tilti ja Gamestopin. Elikkä mun puolesta Vpd saa jäädä. Tosin muistelen hyvällä niitä kertoja mitä ennen muutosta siellä kävin.
 
Ylös Bottom