Vastaus: Wappu
Nyt selvis miten menee vappu. Pelatessa ja katsellessa telkkua. Semi prkl. Ehkä ulkona vois kävästä, mutta ei muuta. Ja syy tähän on 4 tikkiä otsassa. Ja miksi mulla on 4 tikkiä otsassa - vapun takia.
Yläkoulumme oppilailla oli koko koululle järjestämä vappurieha/juhla. Siellä oli kilpailuja ynnä muuta schaibaa. Sitten pyydettiin lavalle vapaaehtoisia opettajia kilpailuun. Menin mukaan, koska olenhan sijaisopettajana. Kisassamme oli tarkoitus napata suulla vesiastiasta omppu ja juosta maaliin, jotta seuraava joukkueen jäsen pääsee matkaan.
Kisa alkaa. Olen toisena lähtöruudussa joukkueessani. Ensimmäinen punkkariksi pukeutunut opettaja suoriutuu osastaan erittäin nopeasti. Lähden matkaan tuulispään lailla, ainakin melkein. Saavutan astian ja upotan naamani veteen. Omppu tarrautuu hampaisiini hetkessä ja pääsen matkaan kohti maalia. Maali tulee vastaan nopeammin kuin odotin ja iloisena yllätyksenä pääni kolahtaa katossa roikkuvaan rautatankoon. En tosin tajunnut tätä aivan heti.
Hieno fiilis hyvästä suorituksesta jäi, samalla tosin mietin, että mikäs saakeli päässä jomottaa. Katoin taakse ja huomasin heiluvan rautatangon. Kohteliaana tietenkin menin ja pysäytin sen, ettei vaan ketään satu mihinkään. Yhtäkkiä huolestuneet opettajat kerääntyy ympärille ja tarjoaa paperia. Mietinkin, että miten mulla maistuu veri suussa. Kokeilin kielellä huulta, se on pikkusen auki. Mietin, että miten opettajat sen huomaavat. Sitten tajusin, että heidän katseensa kohdistuvat otsaani. Kokeilin sitä, verta. Kappas perkelettä, otin paperin vastaan ja painoin sen haavaan, jottei veri leviä koko pitäjään. Sitten mentiinki jo autossa kohti arvauskeskusta, jossa s-vikainen lekuri tikkas naaman kuntoon ja päätti antaa vielä yllätysbonuksena jäykkäkouristusrokotuksen.
Tässä iloinen vapputarina teille rakkaat katsojat. Päätä hieman jomottaa ja silleen, mutta muuten on ihan kiva fiilis. Ilma on ihanan kesäinen ja lämmin. Lunta on reilusti ½ metrin tuntumassa ja linnut laulaa. Hauskaa vappua teille kaikille!