Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wario Land: Shake Dimension (Shake It)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Wario Land: Shake Dimension (Shake It)

Voi tosin olla, että tämä oli Nintendolta pelkkä kokeilu ja jos peli menestyy kohtalaisesti, saattaa firma pukata kotikonsolilleen toisenkin 2D-tasoloikan. Ehkä eivät uskaltaneet hirveästi resursseja käyttää tähän projektiin, koska faktahan on että nykyään kaksiulotteiset hyppelyt maistuvat useimmille pelaajille joko käsikonsoleilla, ladattavassa muodossa tai ilmaisina flash-peleinä.

Harmillistahan tuo on, ettei pituutta ole enempää kuin sarjan aiemmissa (jotka sentään olivat käsikonsolipelejä) osissa, mutta kyllä tämä silti ostoon menee. Sitten vaan peukut pystyyn, että kehittävät jatko-osan.
 
Vastaus: Wario Land: Shake Dimension (Shake It)

Voi tosin olla, että tämä oli Nintendolta pelkkä kokeilu ja jos peli menestyy kohtalaisesti, saattaa firma pukata kotikonsolilleen toisenkin 2D-tasoloikan. Ehkä eivät uskaltaneet hirveästi resursseja käyttää tähän projektiin, koska faktahan on että nykyään kaksiulotteiset hyppelyt maistuvat useimmille pelaajille joko käsikonsoleilla, ladattavassa muodossa tai ilmaisina flash-peleinä.

Harmillistahan tuo on, ettei pituutta ole enempää kuin sarjan aiemmissa (jotka sentään olivat käsikonsolipelejä) osissa, mutta kyllä tämä silti ostoon menee. Sitten vaan peukut pystyyn, että kehittävät jatko-osan.

Näin jälkeenpäin on hauska katsoa, miten sitten kävikään. Wario Land: Shake Dimension oli aikanaan aika äimistyttävä julkaisu, korkean luokan 2D-tasohyppely kotikonsolilla. Siihen aikaan genre vaikutti jo kuolleelta kotilaitteilla Megaman 9:n kaltaisia latauspelejä lukuunottamatta. Mutta Wario Land olikin merkki uudesta trendistä, 2D-tasohyppelyiden paluusta. Seuraavina vuosina Wiille tuli Nintendolta mm. New Super Mario Bros. Wii, Donkey Kong Country Returns ja Kirby's Epic Yarn. Mukaan liittyivät mm. Klonoa, A Boy and His Blob, Muramasa: The Demon Blade ja Rayman Origins, ja nyt tämä trendi jatkuu Wii U:lla pelien kuten New SMB U:n ja Rayman Legendsin myötä.

Wario Landin korkealaatuinen käsinpiirretty animaatio ei kuitenkaan varmasti tullut halvaksi:

Yamauchi proposed the hand-drawn art style seen in the final game, though Tsukawaki was initially opposed to the idea since future changes to a character's design meant changes to all of its individual animation frames. Over 2,000 frames were drawn to animate over 200 actions for Wario alone; over 6,000 frames were drawn for all enemy characters, including those that were removed from the final game. All the game's backgrounds and scenery were also hand-drawn. Japanese anime studio Production I.G assisted with character animations and cutscenes, while Kusanagi drew the backgrounds.

Wario Land: Shake It! - Wikipedia, the free encyclopedia

Tämä sijoitus kuitenkin kannatti, sillä Wario Landin animaatio näyttää nykyäänkin erittäin persoonalliselta ja tarkalta. Lisäksi pelin kekseliäät, polveilevat kentät ja kenttäkohtaiset tavoitteet tarjoavat paljon tutkittavaa, vaikka peruspeli ei kovin pitkä olekaan. Wario Land: Shake Dimension edusti silloin modernin 2D-tasoloikkasuunnittelun huippua, ja tähänkään mennessä aivan vastaavia pelejä ei ole tasoloikkagenren uudesta noususta huolimatta tuotettu, joten Warion aarteenkeräily on yhä erittäin vahvasti tutustumisen tai uudelleenpeluun arvoinen.
 
Ylös Bottom