Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii hajoamisprosentti (numeroita)

Vastaus: Wii hajoamisprosentti (numeroita)

Väliaikakommentti

Meinasin kirjoittaa tänne jotain jo siinä vaiheessa, kun ensimmäiset tuhat käyttöpäivää meni rikki, mutta en sitten ehtinyt, kun noita ilmoituksia uusista Wiiistä tuli niin tiuhaan tahtiin. Mutta nyt on yhteensä 5000 käyttöpäivää tällä porukalla takana, ja yksi vaivainen konsoli on jouduttu kiikuttamaan huoltoon. Kun käyttöaikaa on yhteensä melkein neljätoista konsolivuotta, voisi puhua jo jonkinlaisesta tilastollisesta luotettavuudesta.

Ainakaan Wii ei ole mikään sekundalaita, vaan ihan huolella suunniteltua elektroniikkaa. Itse Nintendon kelkkaan vasta Wiin myötä hypänneenä olin kuullut vain kavereiden puheita siitä, miten Nintendo tekee laitteistaan luotettavia, ja siksi mielikuva oli aiemmin vain vahvistamattomien kuulopuheiden tasolla, mutta kyllä tämä lista jo nykyisessä muodossaan näyttäisi aika karulla tavalla osoittavan, että toiset osaavat, toiset eivät niinkään.

Parin kuukauden kuluttua perustan sitten PS3:lle samanlaisen ketjun (jos ei joku toinen ehdi ensin). En millään pysty uskomaan, että Sonyn uutuus yltäisi vastaavaan suoritukseen, koska alle yhden prosentin FFR (Field Failure Rate) on melko huimaavan hyvä luku.

Muistakaa ilmoitella sitten niitä vikojakin, jos ilmenee. Mutta vain, jos kone täytyy kiikuttaa huoltoon asti; itsehoidolla korjaantuvia vikoja ei lasketa.
 
Vastaus: Wii hajoamisprosentti (numeroita)

Kone ostettu kuluvan viikon tiistaina eli 23.1. Edelleen toimii, pelattu on joka päivä ja konsoli on päivitelty aina kun se sitä on tahtonut.
 
Vastaus: Wii hajoamisprosentti (numeroita)

26.1.2007 ostettu Wiini toimii täydellisesti. Onpa muuten aika perhanan kestävä laite kun noita lukuja katsoo!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Wii hajoamisprosentti (numeroita)

8.12 ja hyvin hyrrää.

Ainoa vastaan tullut jonkin asteinen bugi on Kauppakanavan käynnistäminen. Joskus konsoli jää miettimään hetkeksi mustaan ruutuun, jolloin myöskään ohjain ei aktivoidu itsestään (normaalistihan ohjain sammuu hetkeksi kanavan käynnistyksessä, jonka jälkeen se käynnistyy heti uudelleen). Liekö ruuhkasta johtuvaa?

Jos vielä kommentoin yleisesti, niin kestävä laite tämä on. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. En ehkä kuitenkaan vertaisi Wiitä suoraan vaikka X360:iin. Wiissä on jossain määrin vanhahtavaa tekniikkaa, jonka olettaisikin kestävän paremmin kuin kuumana käyvät 360:n CPU:t ja GPU:t. Enimmät ongelmat ovatkin olleet Wiin uudemmissa ominaisuuksissa, kuten ohjaimissa.
 
Vastaus: Wii hajoamisprosentti (numeroita)

Legge sanoi:
Enimmät ongelmat ovatkin olleet Wiin uudemmissa ominaisuuksissa, kuten ohjaimissa.
Tarkoitatko rannehihnan kestävyyttä vai onko itse ohjaimessa ollut jonkinlaista ongelmaa? Itse suorastaan ihmettelen, miten ohjain voi olla vielä ehjä. Raukka parka joutuu ainakin meillä kestämään sen sortin G-voimia ja välillä holtitontakin käyttöä, että on suoranainen ihme, ettei palat jo putoile.
 
Vastaus: Wii hajoamisprosentti (numeroita)

achiim sanoi:
Itse suorastaan ihmettelen, miten ohjain voi olla vielä ehjä. Raukka parka joutuu ainakin meillä kestämään sen sortin G-voimia ja välillä holtitontakin käyttöä, että on suoranainen ihme, ettei palat jo putoile.

Heh, tuo on muuten aivan totta. Ei naarmuakaan yhdessäkään ohjaimessa vaikka noita on jo paukuteltu aika voimalla hyllyihin, lamppuihin, olka/kyynerpäihin jne :rolleyes:
 
Vastaus: Wii hajoamisprosentti (numeroita)

achiim sanoi:
Tarkoitatko rannehihnan kestävyyttä vai onko itse ohjaimessa ollut jonkinlaista ongelmaa? Itse suorastaan ihmettelen, miten ohjain voi olla vielä ehjä. Raukka parka joutuu ainakin meillä kestämään sen sortin G-voimia ja välillä holtitontakin käyttöä, että on suoranainen ihme, ettei palat jo putoile.

Tarkoitan lähinnä noita yhdistämisongelmia. Varmaan yleisin valituksen aihe, minkä olen foorumeilla nähnyt. Ja tulihan mun ohjaimesta konkka ulos :D
 
Vastaus: Wii hajoamisprosentti (numeroita)

Konsoli ostettu 8.12 ja hyvin toimii. Pari kertaa jumittanut mutta power-namiskan painamisella niistäkin selviää.
 
Vastaus: Wii hajoamisprosentti (numeroita)

8.12 ostin ja siitä lähtien on toiminut täydellisesti ilman minkäänlaista jumitusta tai vastaavaa.
 
Vastaus: Wii hajoamisprosentti (numeroita)

Julkaisuerästä ostettu ja toimii muuten odotusten mukaisesti, paitsi ei vedä sidukkaa eikä syljeskele.
 
Vastaus: Wii hajoamisprosentti (numeroita)

Hei olen Linkkiro, omistan Wiin, sain sen joululahjaksi, mutta se tilattiin varmaankin 8.12. Toimii hyvin. Tuli postiin muistaakseni kun tuli toinen erä Wii konsoleita kauppoihin.
 
Ylös Bottom