Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii Homebrew Channel

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mustapug
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Wii Homebrew Channel

Paljon asiaa ja videoita wiin homebrew rintamalta meikäläisen blogissa / sivustolla wiifill.blogspot.com. Itse testasin ja tein opetusvideon ton dvdX:n asentamisesta ja hyvinhän tuo laite toimii myös dvd-soittimena.

Tarvitsen apua Wii-pelaajilta. Jos omistat import pelejä Wiille testaa niitä Gecko OS:n kanssa. Gecko OS on homebrew ohjelma joka osaa käynnistää import pelejä. Kerään WiiFillin foorumiin ketjua johon olisi tarkoitus tulla iso määrä testattuja pelejä.

Ei väliä toimiiko peli vai ei, mutta tulokset haluaisin kerätä yhteen ketjuun. Testituloksen jälkeen toki mainitaan testaajan nimimerkki. :)

Kirjoita tuloksista tänne.

Viimeksi muokannut moderaattori:

On kyllä pakko olla tyytyväinen tähän Wii:n kotipolttoisen softan tasoon. Homebrew channel toimii kuin unelma, Homebrew Browser toimii aivan loistavasti, ja on täynnä mielenkiintoista ja viimeisteltyä softaa, onnistuin jo koukuttamaan itseni Mahjongiin. Snes emulaattorikin toimii paremmin kuin Nintendon oma.

Wiistä on selkeästi tulossa tämän kierroksen Xbox1, mikä itselle lisää koneen käyttöarvoa huomattavasti, Wiin "oikeista" peleistä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta en vain jaksa innostua.

Tarvitsen apua Wii-pelaajilta. Jos omistat import pelejä Wiille testaa niitä Gecko OS:n kanssa. Gecko OS on homebrew ohjelma joka osaa käynnistää import pelejä. Kerään WiiFillin foorumiin ketjua johon olisi tarkoitus tulla iso määrä testattuja pelejä.

Ei väliä toimiiko peli vai ei, mutta tulokset haluaisin kerätä yhteen ketjuun. Testituloksen jälkeen toki mainitaan testaajan nimimerkki. :)

Kirjoita tuloksista tänne.

Olen koittanut löytää vastaavaa listaa, mutta en ole löytänyt. (vai toimisiko kaikki Wii-pelit?) Erittäin hyvä projekti. En taida vielä rekisteröityä foorumillesi, mutta näistä on omat kokemukset:

Gecko Region Free 1.5 PAL-Wiillä:

Metroid Prime 3 jenkki - toimii
Super Paper Mario jenkki - toimii
Battalion Wars 2 jenkki - toimii

Olen koittanut löytää vastaavaa listaa, mutta en ole löytänyt. (vai toimisiko kaikki Wii-pelit?) Erittäin hyvä projekti. En taida vielä rekisteröityä foorumillesi, mutta näistä on omat kokemukset:

Gecko Region Free 1.5 PAL-Wiillä:

Metroid Prime 3 jenkki - toimii
Super Paper Mario jenkki - toimii
Battalion Wars 2 jenkki - toimii

Kiitos, kiitos!

Lisäilen nämä sivustolle ja tietysti testaajan kunnian annan Sinulle.

Ai niin, kun sivuston aihe on mitä on, niin karsisin sivustolta Nintendolta pöllityt kuvat.

Ai niin, kun sivuston aihe on mitä on, niin karsisin sivustolta Nintendolta pöllityt kuvat.

Sivuston aihehan ei ole ainoastaan homebrew. Sivuilla on myös uutisia, podcasteja ynnä muuta. Ja tietääkseni kotikutoisen koodin ajaminen konsolilla ei ole laitonta. Kaikki ottaa itse omat riskinsä niitä asentaessaan.

Oikeassa olet siinä, että ns. logoissa olen käyttänyt Nintendon hahmojen kuvia.

Sivuston aihehan ei ole ainoastaan homebrew. Sivuilla on myös uutisia, podcasteja ynnä muuta. Ja tietääkseni kotikutoisen koodin ajaminen konsolilla ei ole laitonta. Kaikki ottaa itse omat riskinsä niitä asentaessaan.

Oikeassa olet siinä, että ns. logoissa olen käyttänyt Nintendon hahmojen kuvia.

Ei ole kielletty, tosin tiedä sitten miten nykyinen laki suojausten kierrosta tulkitsee Wiin avaamisen omille softille. Mutta en siksi ajatellut, vaan sen takia, että Nintendo ei pidä homebresta oli se laillista tai laitonta. Siksi ei ehkä kannata tarjota niille noin helppoa uhkailun aihetta.

Mutta en minä tiedä. Pieni sivusto, eikä englanniksi, joten tuskin käytännössä väliä. Tulipahan mieleen.

Sain jotenkin rikottua homebrew channelini. Se ei saa yhteyttä wlaniin, ja kaikkien ohjelmien käynnistys jumittuu ´loading 0%´ruutuun. sd-kortissa ei näyttäisi olevan vikaa, ainakin tiedostoja pystyy siirtelemään hyvin. Asensin koko kanavan twilight hackilla uudestaan, ei auttanut.
wiissä tällä hetkellä 3.3e systeemi. muut nettiä käyttävät viralliset kanavat toimii.

ennen näitä muutoksia ainakin toimi myös wiibrew channel:
-metroid prime 3 savefile asennus (en usko että tää kun on niin vanha peli)
-wiiware bomberman blast ja megaman 9 asennus

Mikä tuon olisi voinut rampauttaa, olenkohan sössinyt jotain adsl-reitittimellä?
Hieman epätodennäköistä koska muut wiin nettipalvelut toimii ja reititin löytää
wiin ja antaa sille dhcp:n kautta osoitteen.

Omituista tosiaan on se että tuo homebrewchannel on toiminut pari viikkoa sitten ihan oikein.
Onko kellään ollut vastaavia ongelmia, mitä kannattaisi koittaa?

edit: ja vastaankin samantien itse itselleni, oli unohtunut tietenkin gc-muistikortit koneeseen kiinni. noloa. kumma kun tuollaisenkin tajuaa vasta sitten kun kirjoittanut tyhmiä kysymyksiä julkiselle foorumille...

Tuo Homebrew Channelin asennus onnistuu vissiin tuolla uusimmalla 3.4 päivityksellä ihan samalla tavalla kun aikasemmillakin versioilla? Vai onko jotain eroa jossain vaiheessa? Entä eroa toiminnassa? Lähinnä tuo Gecko OS kiinnostaa. Muiden softien toimiminen vaan plussaa.

On kyllä niin keljua säätämistä koko homebrew, että huhuh! Joltain sivuilta kattelin jotain opasvideota ja malttihan siinä meni. En tiedä onko sivut muuttuneet vai mitä, mutta tarvittavia linkkejä minä en tuolta homebrew.orgista löytänyt. Freeloaderin lakattua toimimasta, minua haluttaisi saada kone siiheen kuntoon, että sillä voi pelata tuontipelejä. Emulaattorit ja muu roska ei pahemmin nappaa. Sapettaa kyllä nyt niin:mad:

On kyllä niin keljua säätämistä koko homebrew, että huhuh! Joltain sivuilta kattelin jotain opasvideota ja malttihan siinä meni. En tiedä onko sivut muuttuneet vai mitä, mutta tarvittavia linkkejä minä en tuolta homebrew.orgista löytänyt. Freeloaderin lakattua toimimasta, minua haluttaisi saada kone siiheen kuntoon, että sillä voi pelata tuontipelejä. Emulaattorit ja muu roska ei pahemmin nappaa. Sapettaa kyllä nyt niin:mad:

Itsekin sääsin homebrew channelin koneeseen juuri Gecko OS:n takia, vaikka Wiini on vielä 3.2 versiossa ja freeloader löytyy niin käytän mielummin tuota Geckoa koska sen kanssa pelien käynnistys on vain nopeampaa eikä tarvitse sählätä levyjen kanssa edestakas. Opasvideoista voin suositella menevän Jamiroun Wiifill -sivustolle, koska juuri nämä how-to videot saivat itseni asentamaan kanavan. Selkeitä ja avuliaita how-to videoita.

Itsekin sääsin homebrew channelin koneeseen juuri Gecko OS:n takia, vaikka Wiini on vielä 3.2 versiossa ja freeloader löytyy niin käytän mielummin tuota Geckoa koska sen kanssa pelien käynnistys on vain nopeampaa eikä tarvitse sählätä levyjen kanssa edestakas. Opasvideoista voin suositella menevän Jamiroun Wiifill -sivustolle, koska juuri nämä how-to videot saivat itseni asentamaan kanavan. Selkeitä ja avuliaita how-to videoita.

:o no juuri taisin hänen videoitaan katella ja tipahdin kärryiltä kun en vaan löytänyt niitä linkkejä sivuilta. Voi olla hyvinkin mahdollista, että minä olen täysin taukki tai sitten jotain muuta. Pitää vielä yrittää uudelleen kattoa...

wiifill.blogspot.com ei enää toimi, onko videot löydettävissä jostakin muualta vai lieneekö häiriö tilapäinen?

Kaikki hyvä loppuu aikanaan... xd Mutta joo, kiitos kun jaksoit motivoida ainakin minut häckäämään Wiini. :D

Jamirou, Sopiiko tiedustella että lopetitko blogaamisen ihan muuten vaan vai
ehdottiko nintendo tai joku muu sitä?

Ylös Bottom