Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii isolla näytöllä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jkap
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Wii isolla näytöllä?

Noniin, olisi yksi kysymys liittyen Wiin näyttötiloihin.

Eli Wii on tällä hetkellä kiinni telkkarissa (Sony 40D3500) komponenttikaapelilla ja näyttötilana on 576i. Muut vaihtoehdot Wiin asetuksista ovat 480i ja 480p.
Kuulin kaverini puhuvan, että Wiin saisi asetettua 576p tilaan. Onko tämä mahdollista? Itselläni kun tätä koko näyttötilaa ei ole siis Wiin asetusvalikossa olllenkaan.
Puhuuko kaverini siis pehmeitä vai saako tämän jollain firmware-päivityksellä / muulla tavalla onnistumaan???

Aika oudolta kuulostaa. 576p on senverran harvinainen tila, että sitä ei kyllä juuri missään mikään tue. Enkä ole mitään tuollaista Wiin yhteydessä koskaan kuullut.

Itsellä käytössä 480p tila komponenttikaapelilla.

576p on senverran harvinainen tila, että sitä ei kyllä juuri missään mikään tue.
OT: Monet DVD-soittimet osaavat pukata kuvaa progressiivisena tuolla resolla komponentin kautta.

Myös Gamecube pukkaa kyseistä resoa komponentilla.

Itse tuota Wiitä olen katsellut kun puolisokin sitä kinuaa. Mutta tuli tuossa mielee kun omistan LG:N 32" littutelevision jossa resoluution on jotain 1380 x 768 (muistaakseni tuo) eli lähimpänä 720p:tä. Niin millainenhan tuo pelien kuvanlaatu tulee olemaan kun wiistä tuota HD resoa ei kerran saa ulos. Olisiko kellään heittää esimerkki kuvia tuosta Wiin kuvanlaadusta peleissä noilla HD-resoilla. Tarkoituksenani on siis käyttää tuota komponentti kaapelia. Kokeilin joskus PS3:lla noita ps2:n pelejä ja niissä oli ainakin aivan järkyttävät sahalaidat yms., joten se tässä huolettaa eniten :).

Ja vielä sellainen juttu että vahvistimestani ei löydy pro logic 2:sta niin onnistuuhan tuo kuva vetää komponentilla ja ääni Wii:stä vahvistimelle niin RCA-kaapelilla stereona?

Kiitos jo etukäteen vastauksesta.

Itse tuota Wiitä olen katsellut kun puolisokin sitä kinuaa. Mutta tuli tuossa mielee kun omistan LG:N 32" littutelevision jossa resoluution on jotain 1380 x 768 (muistaakseni tuo) eli lähimpänä 720p:tä. Niin millainenhan tuo pelien kuvanlaatu tulee olemaan kun wiistä tuota HD resoa ei kerran saa ulos. Olisiko kellään heittää esimerkki kuvia tuosta Wiin kuvanlaadusta peleissä noilla HD-resoilla. Tarkoituksenani on siis käyttää tuota komponentti kaapelia. Kokeilin joskus PS3:lla noita ps2:n pelejä ja niissä oli ainakin aivan järkyttävät sahalaidat yms., joten se tässä huolettaa eniten :).

Ja vielä sellainen juttu että vahvistimestani ei löydy pro logic 2:sta niin onnistuuhan tuo kuva vetää komponentilla ja ääni Wii:stä vahvistimelle niin RCA-kaapelilla stereona?

Mulla 32" LCD jossa sama reso. Wii kiinni komponentilla, äänihän tulee nimenomaan komponentissa RCA-kaapeleilla, ja senhän voinee vetää siitä mihin tykkää.

Sahalaitaa on havaittavissa joissain peleissä runsaastikin. Periaatteessa kun kuvanlaatu paranee komponenttikaapelin myötä, niin sahalaitaisuus erottuu pahemmin. Mutta ei häiritse minua.

Mulla 32" LCD jossa sama reso. Wii kiinni komponentilla, äänihän tulee nimenomaan komponentissa RCA-kaapeleilla, ja senhän voinee vetää siitä mihin tykkää.

Sahalaitaa on havaittavissa joissain peleissä runsaastikin. Periaatteessa kun kuvanlaatu paranee komponenttikaapelin myötä, niin sahalaitaisuus erottuu pahemmin. Mutta ei häiritse minua.

Hei Vanki! Jos sinulta löytyy digikamera niin voisitko ottaa muutamia kuvia noista peleistä ja muutaman niistä sahalaidosta, että saisin suuntaa kuinka pahalta ne näyttävät. Ostopäätöstä jarruttaa juuri tuo epävarmuus että miltä se näyttää HD telkulla. Ei satu kellään kaverillakaan olemaan wiitä että pääsisi testailemaan :).

Tässä muutama. Huomaa että otettu aika huonoissa olosuhteissa käsivaralta ilman salamaa, muutamat kuvat vinoja. Kirkkaudet on vähän mitä sattuu ja niinpäinpois.

Kuvat otettu noin 1 - 1½ metrin päästä telkusta 3 megapikselin kameralla. Normaalisti pelaan puolet kauempaa eli noin 2½ - 3 metristä. Jotenkin nuo kuvat näyttää melko zoomatuilta kun itse nyt katselen, ja pari viimeistä ovat vähän sumeita.

Metroid Prime 3

Pirates of the Caribbean

Super Mario Galaxy 1

Super Mario Galaxy 2

Tomb Raider

Twilight Princess

Edit. Oikeasti livenä Metroid ja SMG näyttävät todella hyviltä.

Edit2. Tallenna kuvat levylle ja zoomaa ulospäin ehkä noin 50%:iin niin saa paremman arvion miltä näyttää Wiin ruudulla.

Kiitos kuvista! Herättää kyllä suurta mysteeriä kun minun mielestä nuo taustalla olevat sahalaidat ovat melko pahannäköisiä, eihän noista taustoista saa kunnolla selvää. Liekö syynä still kuvan vai liekö syy Wiin HD:mattomuuden :P.

Kiitos kuvista! Herättää kyllä suurta mysteeriä kun minun mielestä nuo taustalla olevat sahalaidat ovat melko pahannäköisiä, eihän noista taustoista saa kunnolla selvää. Liekö syynä still kuvan vai liekö syy Wiin HD:mattomuuden :P.
Kyllä se vika sieltä Wiin päästä ensisijaisesti löytyy...

edit. kyllähän noissa kuvissa näyttää "normaalia" huonommalta, mutta ei se Wiin kuva ns. luonnossakaan mitää herkkua ole.

Mystistä, noissa kuvissa noita sahalaitoja mielestäni näkyy aika selvästi, mutta esim. tässä: http://www.youtube.com/watch?v=SKvFrb8Ul9Q&feature=related videossa en havaitse sahalaitoja?

Pistä mieleesi että aina Wiin pelit näyttävät paremmilta liikkeessä kuin stillinä. Ei ne sahalaidattomia ole HD-konsoleidenkaan pelit, mutta tässätapauksessa ongelmaa on jonkin verran paisuteltu. Ja kyllähän se ulkoasu riippuu paljon pelistä, Scarface oli tosi kökkö meikän philipsin LCD-telkussa, kun taas Bully (ja tietty SMG ja metroid) näytti hyvälle. Tietty taitaapi noissa telkkareissakin olla eroja.

Edittiä: Sitä en tiedä tukeeko Wii tuota paolon mainitsemaa 576p resoa..

Mystistä, noissa kuvissa noita sahalaitoja mielestäni näkyy aika selvästi, mutta esim. tässä: http://www.youtube.com/watch?v=SKvFrb8Ul9Q&feature=related videossa en havaitse sahalaitoja?

Kuten sanoin, otin kuvat tosi läheltä telkkaria ja nuo näyttää jotenkin zoomatuilta - se ei oikeasti näytä ihan tuolta kuin mitä minun kuvista voisi luulla.

Mutta, tosiasia on, että sahalaitoja on jonkun verran pelistä riippuen. Joitakin juttu häiritsee, joitakin ei.

Mutta, tosiasia on, että sahalaitoja on jonkun verran pelistä riippuen. Joitakin juttu häiritsee, joitakin ei.

Näinhän se on. Itselläni on LG:n 37" töllö, eikä noi sahalaidat minua haittaa ollenkaan. Tosin lähinnä Wii Fittiä pelaan, siinä ei grafiikat ole ne tärkeimmät :D

Tuon sahalaitaisuuden pääsee helposti itse toteamaan, kun menee johonkin kodinkonekauppaan katsomaan esittelykäytössä olevaa Wiitä. Nehän on aina kiinni HD ready-telkuissa.

Itse en toistaiseksi omista töllöä ollenkaan joten videotykki tykittää 96" kuvaa :) täytyy sanoo et sopiva 2.5m etäisyydelle ;)

Kiitos kaikille vastanneille, erityisesti vangille kun viitsi ottaa kuviakin. Ostin käytetyn wii paketin ja ensi viikolla torstaina tulen sen saamaan :) Pitää sitten kirjotella fiilikset tuosta kuvanlaadusta. Komponentti kaapeli kuuluu pakettiin mukaan tietenkin :)

Nyt tuli tuo wii ja kytkin sen komponentti kaapelilla telkkariin. Ei nuo sahalaidat nyt niin paljon häiritse, hetken pelaamisen jälkeen ne jo unohtaa. Tuota vaan mietin että mielestäni tuolla 460P(kohan se oli) resolla on enemmän sahalaitaa ja grafiikka suttusempaa kuin 517I(kohan se oli?) resolla. En sitten tiedä...valehteleeko silmäni vai mikä! Harmi kun zelda ei tullut vielä tänään...mutta nyt im off to play some mari galaxy ^^ Hyvä peli, parempi mieli!

Nyt tuli tuo wii ja kytkin sen komponentti kaapelilla telkkariin. Ei nuo sahalaidat nyt niin paljon häiritse, hetken pelaamisen jälkeen ne jo unohtaa. Tuota vaan mietin että mielestäni tuolla 460P(kohan se oli) resolla on enemmän sahalaitaa ja grafiikka suttusempaa kuin 517I(kohan se oli?) resolla. En sitten tiedä...valehteleeko silmäni vai mikä! Harmi kun zelda ei tullut vielä tänään...mutta nyt im off to play some mari galaxy ^^ Hyvä peli, parempi mieli!

Ne on 480p ja 576i. 480p kuvassa on siis 480 oikeata vaakajuovaa kuvassa, ja 576i:ssa oikeastaan vain 288 johtuen kuvan lomituksesta. Koska ensinmainitussa on parempi tarkkuus, näkyvät myös sahalaidat terävästi. Viimeksimainittu pitäisi olla kyllä suttuisempi ja epätarkempi, sen pitäisi havaita teksteissä selvimmin. Mutta telkkarin skaalausalgoritmi vaikuttaa asiaan (HD-telkuilla sekä 480p että 576i skaalataan telkkarille sopivaksi)

Ylös Bottom