Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii ja Gamecube-pelit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tempes
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tempes

New Member
Millaisia kokemuksia ihmisillä on Gamecube-pelien pelaamisesta Wiillä? Ovatko esim. latausajat nopeampia? Pelaamiseenhan tarvitaan Gamecuben normiohjain?

Itse olin ajatellut Resident Evil:in uusintaversion ja Resident Evil Zeron hankkimista..

Vastaus: Wii ja Gamecube-pelit

Itse en ole mitään eroa huomannut latausajoissa, ainakaan Eternall Darknessissa.(En ole sitä paljoa tosin cubella pelannut joten hankala sanoa) Joittenkin kirjoituksista päätellen pelien ulosanti saattaa pikkasen terävöityä, varsinkin paremmilla kaapeleilla. Ja kyllä, tarviat cuben ohjaimen. Kaikki pelit pitäisi toimia wiillä, jopa importit kikkailemalla.(ohjeet löytää tältä foorumilta)

Tempes sanoi:
Pelaamiseenhan tarvitaan Gamecuben normiohjain?

Kannattaa myös muistaa, että tarvitset Gamecube muistikortin. Ajattelin vain varmistaa, ettei tule ikäviä yllätyksiä.

Muutama päivä sitten kokeilin Tales of Symphoniaa. GC:llä pelatessa peli alkoi ärsyttävästi nykimään, jos ruudulla on liikaa tavaraa. Kokeilin useita eri pomo taisteluita, mutta en saanut peliä nykimään edes yrittämälläkään. Kuva näytti terävemmältä, mutta pistän sen RGB kaapelin piikkiin. Silloin tällöin kuvan alalaidassa välkkyi valkoinen viiva. En tiedä johtuiko se Wiistä, kaapelista tai TV:stäni, mutta se ei haitannut pelaamistani.

Eli taitaa Wii pyörittää pelejä hieman paremmin kuin GC. Harmi vain, että Wii ei tallenna peliaikoja.

Postataan tänne kun itsellä oli tästä aiheesta äskettäin epätietoisuutta. Jos tästä olisi hyötyä jollekin saman asian kanssa ihmettelevälle.
Eli ostin Wiin ja classic controllerin. Luulin että cuben pelejä voisi pelata sillä classic pädillä, mutta ei. Oli ostettava myös cuben ohjain, mikä vähän harmittaa kun se rikkoo koko laitteen langattomuuden ja estetiikan :( (joo tiedän kyllä wavebirdin)

En oikein löytänyt itse mistään netistä suoraan rautalangasta väännettynä että jos meinaa pelata cuben pelejä, on hankittava myös cuben ohjain. Ja jos haluaa tallentaa cuben peleissä, niin on ostettava myös cuben muistikortti.

Cubella en ole koskaan pelannut, joten en osaa ottaa kantaa grafiikoiden erilaisuuteen.

Ainakin The Legend of Zelda: The Wind Waker ja Collector's edition toimivat moiteettomasti. Grafiikkoja en osaa verrata.

Mutta miten gamecuben pelit kuuluisi ottaa ulos wiistä? Gamecuben pelejä pelatessa wiimote ei ainakaan itselläni toimi, joten home-menuun en voi mennä.
Wiin reset nappi avaa gamecube-pelin suoraan alusta.
Jos ottaa kesken pelaamisen levyn ulos, alkaa kone herjaamaan.
Ja jos ensin sammuttaa laitteen pelin ollessa sisällä, wii pitää "mielenkiintoisen" äänen, jonka jälkeen sitten painaa ejectiä kun kone on sammunut ja kone aukeaa muutamaksi sekunniksi, lykkää levyn ulos ja sammuu.

Eli mikä näistä on siis oikea tapa? En haluaisi tuhota wiitä enkä pelejä. :rolleyes:

EDIT: Kiitän.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Zeldafani sanoi:
Eli mikä näistä on siis oikea tapa? En haluaisi tuhota wiitä enkä pelejä. :rolleyes:

Itse olen hakannut muutamankin gamecube-pelin läpi sammuttamalla jollain seuraavista tavoista:

Virrat kiinni virtanapista. Kun käynnistää pääsee takaisin Wii-valikkoon ja voi valita disc-channelin kun taas haluaa pelata sisällä jo olevaa peliä. Jos haluaa vaikka mennä gamefaqsia lukemaan Wiin Operalla käytä tätä, eli juokset koneen luo ja painan virrat kiinni, takaisin sohvalle ja wiimotella virrat päälle. Saa kaupan päälle liikuntaa. Olisi tietenkin hienoa jos toimisi niinkuin esim X360 vanhojen pelien kanssa, eli kaikki uudet hienoudet toimii guide ja HOODEE mukaanlukien (Wiissä siis toimisi homenappi ja kaukostäämestä sammuttelu).

Levy ulos (kone itkee) ja virrat kiinni. Ei ongelmia.

Kone kiinni, levy ulos kun kone on kiinni kone ei ole päällä. Mielestäni yksi Wiin hienoimmista ominaisuuksista on juuri tämä, saa levyt ulos vaikka kone on kiinni.

Yhdessäkään levyssä ei ole yhtään naarmua ja Wii toimii täydellisesti.

Ylös Bottom