Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii ja HOASNET

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tempes
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tempes

New Member
Eli osaisiko joku auttaa tällaisessa tilanteessa:

Tarkoitus olisi kytkeä Wii nettiin.. Olen jo hankkinut Wiin WLAN adapterin ja kokeilin yhteyden avausta kytkemällä piuhalla seinään - mutta Wii ei kykene yhdistämään nettiin.
Olen testannut läppärillä että yhteys toimii muuten (ei siis vikaa johdoissa tms.) Asunnossamme on Hoas-net ja luulenkin että ongelma piilee siinä että Hoas-net kysyy kirjauduttaessa käyttäjätunnusta ja salasanaa.. Olen kokeillut myös kirjautumista koneella ja sen jälkeen piuhan vaihtamista kiinni Wiihin mutta ei toimi.

Olen kuullut että reititin voisi auttaa ongelmaan? Miten homma silloin käytännössä toimisi? Täytyykö silloin myös tietokoneen olla samassa huoneessa?

Olen tietokoneasioissa täysin avuton ja olisinkin todella kiitollinen jos joku osaisi kertoa miten yhteyden mahdollisesti saisi pelittämään.. :(

Vastaus: Wii ja HOASNET

Tempes sanoi:
Eli osaisiko joku auttaa tällaisessa tilanteessa:

Tarkoitus olisi kytkeä Wii nettiin.. Olen jo hankkinut Wiin WLAN adapterin ja kokeilin yhteyden avausta kytkemällä piuhalla seinään - mutta Wii ei kykene yhdistämään nettiin.
Olen testannut läppärillä että yhteys toimii muuten (ei siis vikaa johdoissa tms.) Asunnossamme on Hoas-net ja luulenkin että ongelma piilee siinä että Hoas-net kysyy kirjauduttaessa käyttäjätunnusta ja salasanaa.. Olen kokeillut myös kirjautumista koneella ja sen jälkeen piuhan vaihtamista kiinni Wiihin mutta ei toimi.

Olen kuullut että reititin voisi auttaa ongelmaan? Miten homma silloin käytännössä toimisi? Täytyykö silloin myös tietokoneen olla samassa huoneessa?

Olen tietokoneasioissa täysin avuton ja olisinkin todella kiitollinen jos joku osaisi kertoa miten yhteyden mahdollisesti saisi pelittämään.. :(
Helpoiten olisi varmasti selvinnyt langattomalla reitittimellä, johon ilmeisesti laitettaisiin salasana ja käyttäjätunnus, joka tämän jälkeen reitittää tiedot etiäpäin oikein. Tällöin ei wiin ja koneen tarvitse olla samassa huoneessa, wii kun ottaisi langattomasti signaalin reitittimeltä vastaan. Tällaisen järjestelyn jälkeen tuo ostamasi adapteri tosin olisi tarpeeton.

Kiitos paljon! Täytyy kokeilla tuota. Harmi vain kun menin ostamaan tuon WLAN adapterin ottamatta asiasta selvää.. Nooh, täytyy pistää myyntiin.

Eihän muuten reititintä käyttäessä kukaan pääse kaappaamaan ja käyttämään luvatta yhteyttäni?

Itselläni ei ole Wiitä, mutta Hoasnet ja Xbox 360 kylläkin. Olen kytkenyt WLAN-tukiaseman (tämmöinen) seinään, tietokoneen ja XO:n sitten reitittimeen (tosin molemmat johdoilla). XO pelittää kiltisti eikä valita mistään, tietokonettakin voi käyttää rauhassa samaan aikaan. Hoasnetin yhteyskään ei pahemmin kysele salasanoja, kun en yhteyttä erikseen sulje eli käytännössä pidän sen aina auki. Tuskin sekään vaikuttaa että minulla on Hoasnetistä se maksullinen 10/10 nopeusluokka.

Oletko kokeillut siinä HOASnetin kirjautumisessa vaihtaa avoimempaa profiilia (kolmehan niitä vaihtoehtoja muistaakseni oli). Itsellä toimi ainakin aikoinaan pleikkari kakkonen ihan ilman reitittimiä tökkäämällä piuhan kiinni, kun oli ensin kirjatunut verkkoon PC:llä. PS3:sta testasin vain WLAN-reitittimen kautta langattomasti, ja hyvin pelasi.

Legge sanoi:
Oletko kokeillut siinä HOASnetin kirjautumisessa vaihtaa avoimempaa profiilia (kolmehan niitä vaihtoehtoja muistaakseni oli).

Hmm, tuota en ole kokeillutkaan. Vaihtoehtoja on tosiaan kolme: Suojattu, avoin ja HOASNET avoin . Asennusohjeissa suositeltiin suojattua yhteyttä (käsittääkseni estää sen, etteivät muut koneet näe omaani verkossa) :confused:

Mietin myös että jos toisessa huoneessa valitsen profiilin "avoin"-asentoon, niin voiko toisessa huoneessa olla "suojattu" profiili valittuna tietokonetta varten?

Taitaa mennä tämä yö vielä kokeillessa läpi noita :) Luultavasti päädyn kuitenkin WLAN reitittimen hankkimiseen. Vaikuttaa ehkä turvalilsimmalta ja helpoimmalta keinolta saada kaikki toimimaan.

Tempes sanoi:
Hmm, tuota en ole kokeillutkaan. Vaihtoehtoja on tosiaan kolme: Suojattu, avoin ja HOASNET avoin . Asennusohjeissa suositeltiin suojattua yhteyttä (käsittääkseni estää sen, etteivät muut koneet näe omaani verkossa) :confused:

Mietin myös että jos toisessa huoneessa valitsen profiilin "avoin"-asentoon, niin voiko toisessa huoneessa olla "suojattu" profiili valittuna tietokonetta varten?

Taitaa mennä tämä yö vielä kokeillessa läpi noita :) Luultavasti päädyn kuitenkin WLAN reitittimen hankkimiseen. Vaikuttaa ehkä turvalilsimmalta ja helpoimmalta keinolta saada kaikki toimimaan.

Ei voi valita erikseen profiileja. Yhteys siis täytyy avata selaimella, jonka jälkeen profiili on sama kaikille siihen liitetyillä koneilla. Jos koitat tuota avointa, niin palomuuriohjelmisto kannattaa olla Windowsin puolella kunnossa. Avoimella napsahtelee F-Secureen melko paljon hyökkäyksiä, suojatulla ei lainkaan.

Hommasin Buffalon Airstationin ja nyt netti aukeaa Wiilläkin! :D
Ainoa ongelma on enää, että tuttuun tapaansa Hoasnet katkaisee yhteyden milloin haluaa... eli välillä pitää raahata laptop olohuoneeseen ja kirjoittaa uudelleen käyttäjätunnus ja salasana että saa yhteyden taas aukaistua.. Ärsyttävää :( Ja tuohon tuskin löytyy mitään toimivaa ratkaisua..

Tempes sanoi:
Ärsyttävää :( Ja tuohon tuskin löytyy mitään toimivaa ratkaisua..

Paitsi se langaton reititin jolle annat ne tunnarit ja joka yhdistää automaattisesti uudestaan jos yhteys katkeaa.

phanatic sanoi:
Paitsi se langaton reititin jolle annat ne tunnarit ja joka yhdistää automaattisesti uudestaan jos yhteys katkeaa.

Ei luultavasti onnistu, koska Hoasnetiin kirjaudutaan nettiselaimen avulla :(

Ylös Bottom