Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

BlingBling sanoi:
Tottahan minulla salaukset on kohdallaan mutta jos naapuri on
kuitenkin hakkeroinut systeemiin jotenkin ja jos en voi sitä
havaita, niin en tietenkään voi olla varma, ettei kaistan ryöstöä ja
laittomuuksia nimissäni tapahtuisi... :D

Ei sentään, itse yritin d-linkkiä odotellessani miettiä salasanaa naapurin langattomaan,
enkä useammallakaan yrityksellä osunut oikeaan, arvaaminen
liennee taitolaji.

Eli olen turvassa... vai olenko ??? :p

No sanotaan näin, että jos naapurissa asuu yliaktiivinen opiskelija, jolla on tarpeeksi älyä lähteä asiaa ratkomaan ja tarpeeksi kapasiteettia käytössä, niin hän saa kyllä kaistasi käyttöön (riippuen tietysti suojauksen tasosta, en usko, että 64 bittistä avainta särkee kauhean moni, saatika 8-bittistä), mutta jos siellä on normaali tahvo ni ei ne sitä murrettua saa. Ja jos siellä nyt on se rikollisenalku seinän takana, niin uskoisin että hänen taidoillaan olisi parempaakin tekemistä, esmes murtautua pankkeihin tai virastoihin elektronisesti.
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

BlingBling sanoi:
Tottahan minulla salaukset on kohdallaan mutta jos naapuri on
kuitenkin hakkeroinut systeemiin jotenkin ja jos en voi sitä
havaita, niin en tietenkään voi olla varma, ettei kaistan ryöstöä ja
laittomuuksia nimissäni tapahtuisi... :D

Muistathan vaihtaa myös langattoman reittimen/tukiaseman hallinnointi salasanan. Wlan-verkon käyttäjistä yleensä tukiasemiin jää logi-tietoa, esim. käyttäjälle jaettu ip-osoite ja wlan-kortin mac-osoite.

Näin pystyt ainakin hieman seuraamaan mitä langattomassa verkossasi tapahtuu.
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Wlan reititin jouduttiin taloudessa vaihtamaan normaaliin (johdolliseen) reitittimeen, päätin sitten ostaa Nintendo DS wi-fi kapulan, mitenkäs tämä nyt pitäisi saada toimimaan, kun ei meinaa onnistua?
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Morred sanoi:
Wlan reititin jouduttiin taloudessa vaihtamaan normaaliin (johdolliseen) reitittimeen, päätin sitten ostaa Nintendo DS wi-fi kapulan, mitenkäs tämä nyt pitäisi saada toimimaan, kun ei meinaa onnistua?
Eikös nintendon suomisivuilla ole aika hyvä opas. Ja kannattaa myös lukasta sieltä foorumit, sielä on ainakin paljon tapeltu tuon kanssa.
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Nyt pieni OT eli onko toisen langattoman verkon varastaminen rikos? Eli ottaa sen itselle käyttöön ja laittaa salasanat ettei itse omistaja siihen pääse. Mummolla on wlan yhteys eikö ollu salausta nii joku otti sen ja laittoi omat salasanat. Eipä mummo päässy enään nettiin. Noh asia on korjattu, mutta tekisi mennä morjestaa heppua kuka sen otti.
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

T4iZuuni sanoi:
Nyt pieni OT eli onko toisen langattoman verkon varastaminen rikos? Eli ottaa sen itselle käyttöön ja laittaa salasanat ettei itse omistaja siihen pääse. Mummolla on wlan yhteys eikö ollu salausta nii joku otti sen ja laittoi omat salasanat. Eipä mummo päässy enään nettiin. Noh asia on korjattu, mutta tekisi mennä morjestaa heppua kuka sen otti.

Sen voisi melkein laittaa oman tyhmyyden piikkiin jos ei tajua suojata omaa langatonta verkkoaan (saatika muuttaa normaaleita salasanoja). Mutta tässä tapauksessa (vanhemmat henkilöt eivät ole aina ihan ajan tasalla kaikesta moisesta), niin voisi käydä kyseistä väärinkäyttäjää muistamassa jolain naljulla tavalla, mielellään sellaisella mistä ei aiheudu rahallista tappiota kenellekkään, vaan suunnatonta mielipahaa väärintekijälle :D

Sen nyt vielä ymmärtää, että käyttää toisen langatonta verkkoa hyväkseen, mutta verkon rajoittaminen omilla salasanoilla on jo sikamaista!
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Ja moinen kyllä on luultavasti jollain asteella laitontakin. Suojaamaton verkon käytäminenhän ei sitä millään lailla ole, koska lain mukaan tälläinen voi olla tahatonta, ja tapahtua vahingossa. Mutta silloin kun aletaan luomaan siihen omia salasanoja, ei voi kyllä enää sanoa, että on kyseessä vahinko/tahaton teko.
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Jos olisi oikein häijy, niin laittaisi vain tukiaseman salasanan uusiksi ja jättäisi verkon suojaamattmoksi, langattoman verkon kautta voisi päästä hieman erilaisia foorumeja selaamalla "tunkeutujan koneelle" käsiksi ja näin olen tekemään pahojaan :) Pidetään kuitenkin mielessä, että tämä ei ole yllytys ja tällainen toiminta on laitonta!
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Eipä ole Wiitä nettiin tullut laitettua, kun ei kämpillä ole nettiäkään. Ehkä sitten kun panoulun langaton verkko laajenee tarpeeksi lähelle tai mikäli löydän jostain tarpeeksi hyvän signaalin vahvistimen vai mitä siihen nyt tarvitseekaan, että saa signaalin haettua hieman kauempaa.
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Aluksi mulla oli Wii verkossa Wlan-aseman avulla, mutta se on sen verran kaukana että signaali oli aika heikko. Ja siinä oli paljon esteitä edessä, mm. monta ovea. Noh, nyt oon hankkinu sen Lan-adapterin ja hyvin pelittää. Eli langallisella mennään.
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Saddler sanoi:
Aluksi mulla oli Wii verkossa Wlan-aseman avulla, mutta se on sen verran kaukana että signaali oli aika heikko. Ja siinä oli paljon esteitä edessä, mm. monta ovea. Noh, nyt oon hankkinu sen Lan-adapterin ja hyvin pelittää. Eli langallisella mennään.


Minkäs lan-adapterin hankit?

Muokkaus: Itsellä on myös wii nyt netissä wlanin avulla. Antaa kattoo miten tulevaisuudessa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Langalla on netissä Wii kiinni. Jos joku muukin haluaa niin suosittelen Datelin adapteria.
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Jaah kyllähän mä tuon tiesin :rolleyes:
On kyllä rahastusta tommosesta laitteesta :(
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Saunalahti jakaa vieläkin ilmaiseksi Wippies WLAN-boksejaan, jos haluaa Wiinsä nettiin, eikä halua maksaa laitteesta voi tuo olla hyvä vaihtoehto.

Laitetta on tosin pidettävä vähintään 12 kk päällä ja pisin käyttökatko saa olla maksimissaan 2 vk - muuten tuosta joutuu maksamaan (muistaakseni jopa 79 euroa). Eli tässähän on yksi julkinen verkko kaikille Wippies-käyttäjille koko ajan käytössä. Säätöjä ei pysty tekemään vielä minkäänlaisia, mutta tulevaisuudessa on tulossa päivitys, joka mahdollistaa ainakin NAT:n porttien säädön.

Tätä en suosittele kenellekään, mutta laitteen voi myös flashata modeemin valmistajan omalla biosilla, jolloin se toimii kuten normaali WLANADSL-boksi. Eli tuohan on mahdollista sen 12 kk:n jälkeen. Tosin jos teki sopimuksen ennen maaliskuun puoltaväliä, sopimuksessa ei ole tuota 12 kk:n päälläpitopakkomainintaa.
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Danzig sanoi:
Saunalahti jakaa vieläkin ilmaiseksi Wippies WLAN-boksejaan, jos haluaa Wiinsä nettiin, eikä halua maksaa laitteesta voi tuo olla hyvä vaihtoehto.

Laitetta on tosin pidettävä vähintään 12 kk päällä ja pisin käyttökatko saa olla maksimissaan 2 vk - muuten tuosta joutuu maksamaan (muistaakseni jopa 79 euroa). Eli tässähän on yksi julkinen verkko kaikille Wippies-käyttäjille koko ajan käytössä. Säätöjä ei pysty tekemään vielä minkäänlaisia, mutta tulevaisuudessa on tulossa päivitys, joka mahdollistaa ainakin NAT:n porttien säädön.

Tätä en suosittele kenellekään, mutta laitteen voi myös flashata modeemin valmistajan omalla biosilla, jolloin se toimii kuten normaali WLANADSL-boksi. Eli tuohan on mahdollista sen 12 kk:n jälkeen. Tosin jos teki sopimuksen ennen maaliskuun puoltaväliä, sopimuksessa ei ole tuota 12 kk:n päälläpitopakkomainintaa.
no perkele. tuoltahan saisi ilmaisen adsl2+/wlan pöntön :D

tilasin jo aikaisemmin fonin purkin, hienosti on toiminu<3

ei kai nyt aikuisella mielellä voi ikinä olla tarpeeksi verkkoja :p
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Wii ja D-Link räkäWlan toimi helposti yhdessä, mitään ei joutunut säätämään.
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Langattomasti laitettu, ja oli siihen asti kunnes reititin hajosi. :( Edit:uusi reititin hommattu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Langallahan minä tuon kytkin, syystä että tuo wifi on edelleen jokseenkin hitaampi ja kaveri on kertonut sen kanssa olevan ongelma. Myös en jaksaisi pitää tietokonetta aina päällä kun wii:llä pelaan kun se pitää huomattavasti isompaa ääntä. Ja Wii:stä noin 5 sentin päässä on ethernet johtojen jakopaikka joten Ps3:sen käyttämää laadukkaalta näyttävää ethernet johtoa tulee vaihdeltua tarvittaessa Wiin ja Ps3:n välillä.
 
Ylös Bottom