Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Käytät vanhentunutta selainta. Kyseinen selain ei pakosti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Nämä Mahen linkittämät uutiset tekevätkin WiiU:n tämänastisesta ja tulevasta pelikirjastosta toooosi huonon. Eikun hei, eivät teekään!
Ja kyllä, gamepad. Loistava vekotin, jonka olemassaoloa olen taas siunaillut kun vedän parhaillaan uusintakierrosta Pikmin 3:a läpi. Ainutlaatuinen kokemus gamepad/Wiikake-nuntsa/TV-kombolla.
Näiden peruutusten, lykkäysten, Wii U:n ohittavien multiplattarien ja holviin laitettujen pelien keskellä olisi kamalaa yleistää, että Wii U:n pelijulkaisut vähenevät!
Onneksi on varaa valita millä alustalla pelini pelaan... RE:Remake HD Remake ei pahemmin naposta kun sen aikoinaan GC:llä pelasin ja kuten mainitsit, voin pelata uudestaankin vaikka heti.. Monesko Ass Creed viimeisiin vuosiin? Ei kiitos. Eli en menetä mitään vaikka Wii U:lla nautin gamepadillä pelaten, toki mietteeni on vähän niinkuin omiani mutta.. Kai sinä Mahe olet jo omasi myynyt?
Dan kuka? En niin paljoa jaksa seurata että nimet jäisi mieleen, vain ne pelit mitä olen pelannut ja pelaan tulevaisuudessa (ja nyt häneen vähän perehdyttyä, en todellakaan usko että kyseinen mies olisi kaikki Indie-tuotannot keskustellut Nipalle. Uskotko sinä?)
Sinällään tuo Assassin's Creedin jääminen pois on kuitenkin jollain lailla "kuvaavaa", että kyseessähän oli tosiaan tämä AC: Rogue, joka on käsittääkseni se peli, joka julkaistaan vanhalle sukupolvelle. Tämä uuden sukupolven peli, jota nyt ennakkoon mainostetaan pelisarjan mekaniikkaa uudistavana, on tosiaan se AC: Unity, joka tulee PS4, X1, PC-puolelle. Wii U jää siis "uuden sukupolven" Nintendon konsolina sekä ilman uuden sukupolven AC-peliä kuten myös vanhan sukupolven AC-peliä!
Sinällään olisin kyllä huolissani, jos Wii U sattuisi olemaan ainoa uuden sukupolven pelikonsoli olohuoneessani, että mistä sitä laadukasta pelattavaa löytyisi jatkuvalla sykkeellä! Toki Nintendo tuo niitä omien studioidensa pelejä ja edellisten laitesukupolvien pelejä pelattavaksi, mutta kuinka pitkään ne riittävät? PS4:n puolella taas käytännössä syyskuun 9. päivästä eteenpäin on sellaista tykitystä pelijulkaisujen puolesta sinne marraskuun loppuun asti, ettei aika ja rahat riitä kerralla kaikkeen, mikä kiinnostaisi!
Dan kuka? En niin paljoa jaksa seurata että nimet jäisi mieleen, vain ne pelit mitä olen pelannut ja pelaan tulevaisuudessa (ja nyt häneen vähän perehdyttyä, en todellakaan usko että kyseinen mies olisi kaikki Indie-tuotannot keskustellut Nipalle. Uskotko sinä?)
Eli jos sinä et seuraa pelimediaa etkä tiedä asioista, niin niillä ei ole väliä? Dan Adelman on täysin epäilemättä ollut erittäin tärkeä Nintendon indie-suhteille. Miehen nimi on mainittu loputtoman monissa indie-kehittäjien haastatteluissa syynä, miksi peli on tullut Nintendon alustalle, tai syynä miksi indie-kehittäjät ovat saaneet luotua kaipaamaansa kontaktia Nintendoon. Adelmanin poistuminen Nintendolta ja käytännössä hänen jo viime vuoden puolella alkanut hiljaiselonsa eivät voi missään nimessä olla hyväksi Nintendolle eivätkä hyvää PR:ää. Etenkin kun vakuutteluista huolimatta Adelmanilla on kovia sanoja sanottavana Nintendon paluusta joksikin, mitä hän ei enää halunnut kannattaa.
Lisäksi kyllä tämä vaarantaa hänen koko perintönsä: kuullaanko edes yleisessä pelimediassa, jos Nintendolta lähtee muita Adelmanin entisiä alaisia ja työtovereita samaan malliin kuin hän nyt? Pahimmillaan tämä saattaa olla alkusoittoa Nintendon indie-tuen murenemiselle.
eShop voi olla silti houkutteleva paikka julkaista pelejä. Olen nähnyt kommentteja, että eShop asiakkaat ostavat kyllä 10 euron hintaisia indiepelejä, kun taas mobiilipuolella 4 euroa on kohtuuton hinta pelistä ja ihmiset haluavat maksaa kaikesta mahdollisimman vähän. eShop puolella saattaa tulla kyllä myös kovaa hintakilpailua kun aika moni peli on tai ollut tarjouksessa alle 5 euroa.
Mahewcoron mainitseman Adelmanin mielestä Wii U on hieno konsoli GamePadia ja pelejä myöten, mutta konsolin nimi on miekkosen mielestä syy huonoon myyntiin. http://wiiudaily.com/2014/08/dan-adelman-on-wii-u/
Indiehelmillä voi WiiU:llakin saada voita leivän päälle. Toistaiseksi vasta rapakon takana myynnissä ollut Shovel Knight myi WIiU:lla kuukaudessa melkein 50000 kopiota, 3DS:llä hieman enemmän. Loput 180000 kappaleen kokonaismyynnistä tulee maailmanlaajuisesta PC-julkaisusta. Ei hassumpi prosenttiosuus, 27%, Gamepad-konsolille.
Mahewcoron mainitseman Adelmanin mielestä Wii U on hieno konsoli GamePadia ja pelejä myöten, mutta konsolin nimi on miekkosen mielestä syy huonoon myyntiin. http://wiiudaily.com/2014/08/dan-adelman-on-wii-u/
Katsotaanpa, mitä Adelman tarkalleen ottaen sanoi:
Dan Adelman sanoi:
Wii U is not selling as well as it deserves to. It has a lot to offer with great games you can’t get anywhere else. The value of the GamePad hasn’t been justified. But the name Wii U is abysmal. I think that cut sales in half right there.
Tuon Gamepadia koskevan kommentin merkitystä on hieman vaikea arvioida tarkasti, mutta minusta se kuulostaa enemmän negatiiviselta kuin positiiviselta. "Gamepadin arvolle ei ole löytynyt perusteita", tai miten sen haluaakaan kääntää. Jos kommentin haluaa tulkita positiivisesti, niin sen voisi käsittää niin, että Gamepadilla on "arvoa" pelkän rahallisen arvon lisäksi, mutta tätä arvoa ei ole onnistuttu hyödyntämään peleissä. Ja tämä on se positiivinen tulkinta. Suoraan tulkittuna kommentti kuulostaa aika negatiiviselta: "Gamepadin arvoa ei ole pystytty perustelemaan." Onpa kyse rahallisesta arvosta tai käytännön arvosta, minusta ainakaan tätä kommenttia ei voida tulkita mitenkään Gamepadin ylistykseksi, ja Adelman ei missään nimessä vaikuta kutsuvan itse Gamepadia "hienoksi". Pelejä kyllä, mutta Gamepadin osalta kommentti kuulostaa suorastaan tuomitsevalta.
Ja kyllä, Wii U:n nimi on sekava ja hankala. Tässä voisi kuitenkin muistuttaa, mistä nimi tulee: konsoli on tietenkin "seuraaja" Wiille (vaikkakin yhä enemmän pelkästään nimen osalta), mutta nimen ja logon "U"-osuus kertoo yhtaikaa sekä Gamepadista että Wii-filosofian vastaisesta poissulkevasta filosofiasta.
Gamepad on tietenkin logossa esillä kosketusnäyttönä: Wii U:n "U" on samalla myös sormi, joka painaa kosketusnäyttöä. Samalla "U" kertoo Gamepadin käytöstä: siinä missä "Wii" eli "me" oli kaikkien käyttämä konsoli, Wii U:n "U" eli "sinä" on konsolin yksittäiselle Gamepad-pelaajalle tarkoitettu osa: Wii U:n nimi kirjaimellisesti asettaa Wii-pelaajat yksittäistä Gamepad-pelaajaa vastaan. Tämä filosofia ei ehkä toteutunut ihan niin kuin Nintendo tarkoitti, vaan tavattoman ironisesti. Gamepad on eristävä, poissulkeva ohjain: se on tarkoitettu käyttöön yhdelle pelaajalle kerrallaan. Se on tarkoitettu pieneksi ruuduksi, jota yksi pelaaja tuijottaa samalla kun muut samassa tilassa olevat ihmiset tekevät jotain muuta. Hämmästyttävästi Nintendo ei ymmärtänyt tällaisen filosofian olevan jo lähtökohtaisesti vastakkainen Wiin yhteisöllisyyttä ja mukaanottamista korostavalle filosofialle. Wii U:n suunnittelufilosofian ristiriita on näkyvissä itse laitteen nimessä.
Tuon Gamepadia koskevan kommentin merkitystä on hieman vaikea arvioida tarkasti, mutta minusta se kuulostaa enemmän negatiiviselta kuin positiiviselta.
Ihan totta, mutta minä taas uskoisin sen tarkoittavan positiivista, jos ottaa huomioon muut kommentit ennen nimen mollaamista = "But the name Wii U is abysmal."
Ihan noin syvällisesti en ole Wii U:n nimeä ajatellut, vaan luulen sen olevan liian lähellä Wiitä. Useampi tuttava ja tuntematon, joiden kanssa olen konsolista jutellut, ei ole edes tajunnut että Wii U olisi eri konsoli (tai että sellainen on edes olemassa). Ehkä Wii 2 -nimi olisi ollut parempi vaihtoehto? Tai Super Wii.
Indiehelmillä voi WiiU:llakin saada voita leivän päälle. Toistaiseksi vasta rapakon takana myynnissä ollut Shovel Knight myi WIiU:lla kuukaudessa melkein 50000 kopiota, 3DS:llä hieman enemmän. Loput 180000 kappaleen kokonaismyynnistä tulee maailmanlaajuisesta PC-julkaisusta. Ei hassumpi prosenttiosuus, 27%, Gamepad-konsolille.
Ja kyseessä on NES-tyylinen retropeli, joka on täysin pelattavissa mm. Wiikakella. Kyllähän uusien Wiikake-kehikoiden kanssa lanseerattu Mario Kart 8:kin selvästi on vetonaula Wii U:lla. Silti voi kysyä, kuinka paljon paremmin nämä pelit pärjäisivät, jos ne olisivat Gamepadittomalla kotikonsolilla. Shovel Knightin tapauksessa tämä mahdollisesti saadaan vielä joskus nähdä...
Ihan totta, mutta minä taas uskoisin sen tarkoittavan positiivista, jos ottaa huomioon muut kommentit ennen nimen mollaamista = "But the name Wii U is abysmal."
Tämä menee melko pikkutarkaksi semantiikaksi, ja epäselvä sanamuoto ei täysin selvitä Adelmanin tarkoitusta. Siinä on joka tapauksessa myös negatiivinen mielleyhtymä, mitä tahansa Adelman tarkalleen ottaen tarkoittikaan. Selvästi tässä kommentissa Adelmanin mielestä Wii U:n nimi on suurin ongelma, mutta epäselvyyden vuoksi jää aprikoitavaksi, mihin Adelman tarkoitti sijoittaa Gamepadin perustelemattoman arvon.
Tästä samaa mieltä. Nimet ovat tärkeitä. Ne eivät ole vain kutsumanimiä, vaan ne kertovat myös taustalla olevista ajatuksista, ja ohjaavat suunnittelijoiden ajatuksia toteutusvaiheessa. "Wii 2" olisi ollut erilainen konsoli kuin "Wii U", samoin kuin koodinimi "Revolution" oli erilainen konsoli kuin koodinimi "Project Cafe".
Osaksi myös nimen kautta laitteen suunnittelufilosofia välittyy kuluttajille. "Wii" oli aluksi valtava yllätys, mutta alkushokin jälkeen suuret pelaajajoukot ottivat nimen nopeasti omakseen. "Wii U" on sen sijaan ollut jatkuvasti hämmentävä ja epäselvä nimi, joka ei sovi edes pelien nimiin. Mikä ihmeen peli oikeastaan on "New Super Mario Bros. U"? Mikä peli on Wii U Party, vai onko se Wii Party U? Nintendokin on ilmeisesti huomannut ongelman, ja yrittää ainakin osaksi korjata sitä häivyttämällä "U"-osiota ja tuomalla pelisarjojen uudet osat toisilla tavoin esille: Donkey Kong Country Returnsin ja DKC Returns 3D:n jatko ei ole "Donkey Kong Returns U", ja se kesän ainoa iso Wii U -hitti ei ole "Mario Kart U", eikä etenkään "Mario U Kart".
Twitter ehdotti että seuraa Dan Adelmania. No ok seurataan sitten.
Dan Adelman kommentoi linkissä, että on yrittänyt olla positiivinen, mutta 2-3 negatiivisesta asiasta on revitty isot otsikot. http://ask.fm/dan_adelman/answer/117173057978
Nyt on oikein kikka alennusviikot eShopissa. Jos ostaa Edgen, Rushin ja Toki Tori 1:n kaikki kolme niin saa 60% alennusta Toki Tori 2+:sta. Eli Toki Tori 1 + Edge + Rush + alennettu Toki Tori 2 = 1,99 + 1,99 + 1,99 + 5,99 = 11,96 euroa, joka on halvempi kuin Toki Tori 2:n normaalihinta, joka on 14,99e.
Enjoyup Gamesilla on myös kikka alennusmyynnit, eli jos on ostanut Unepicin niin saa 1,50e alennusta Abyssista ja sama toisinpäin, jos on ostanut Abyssin niin saa 1,50 alennusta Unepicistä.
Unepicin alennusprosentti on aika pieni, mutta ostin sen silti kun olen odottanut että se tulee tarjoukseen. Hinta saa luvan kelvata.
Unepic on kyllä tuolla hinnalla täysin hintansa arvoinen. Pelattavuus on kohdillaan ja pelin huumorissahan on kivasti viittauksia muihin peleihin ja elokuviin ja itse ainakin nauroin ääneen monesti. Äsken activity logia tutkiessani huomasin, että olin tuota pelannut yli 17 tuntia eli pituuttakin on ihan kivasti. Pelasin vielä helpoimmalla joten tuossa ei pahemmin ole samojen kohtien uudelleen tahkoamista. Eksyin kyllä muutaman kerran joten siitä on tullut varmaan pari kolme tuntia mittariin.
Best sellings of Unepic/Abyss with promotion combo. Thanks for your support!!! Enjoyup twitter
Unepicin ja Abyssin kustantaja on tuosta Twitter viestistä päätellen innoissaan miten alennusmyynti sujuu.
IGN:n uusi Nintendo Voice Chat käsittelee "Wii U:n ongelmia", ja koko keskustelu käytännössä lähtee liikkeelle Dan Adelmanista ja hänen erostaan. Samalla käsitellään mm. konsolien aluerajoituksia ennen ja nykyään, Wii U:n nimeä ja konsolin designia, Wii U:n indie-tilannetta ja yleistä pelipulaa. Mielenkiintoista kuunneltavaa:
IGN NVC sanoi:
Nintendo may be facing a myriad of problems with its current generation hardware, but the name of it is not one of them.
Jose Otero, Brian Altano ja GREE Gamesin Steve Lin yleisesti ottaen ovat siis sitä mieltä, että Wii U:n nimi ei todellakaan ole se isoin ongelma. Altanon mielestä Nintendon keskittyminen Gamepadiin oli virhe, kun taas Oteron mielestä pahin ongelma on Wii U:n pelipula. Otero tuo esille, että vähästä aikaa hän pelasi vaihteeksi Mario Kartia, ja huomasi kuinka vähän käyttöä Wii U:lle on viime kuukausina ollut - mutta samalla tuli esille, että Wii U:n seuraava vähänkään isompi levyjulkaisu on tosiaan vasta syyskuussa. Hän on aktiivinen pelijournalisti jolle yleensä tulee vastaan paljon pelejä, mutta Wii U:lla ei vain ole pelattavaa. Wii U:n Virtuaalikonsoli on heidän mielestään "paperilla" periaatteessa hyvä palvelu, mutta palvelun käytännön pelitarjonta ei selvästikään ole riittävästi näillekään pelaajille.
Esille tulivat myös indiet, ja se miten indie-pelit voisivat paikata isojen julkaisujen pelikuivuutta, mutta Wii U:lta sitäkään puolta ei löydy riittävästi. Tiimi vertaa tarjontaa mm. PlayStation 4:ään ja Xboxin "Summer of Arcade"-kampanjaan, jotka ovat tarjonneet sitä tarpeellista pientä pelattavaa isompien julkaisujen lomassa, mutta tiimi on yksimielinen, että Wii U:lla indie-julkaisutkaan eivät ole onnistuneet paikkaamaan isojen julkaisujen heikkoa tarjontaa. Altano painottaa, että Wii U tarvitsisi niitä "pieniä pelejä", jotka eivät ole välttämättä itsessään myyntihittejä, mutta kuitenkin täydentävät tarjontaa.
Adelman-osuudessa IGN-tiimikin vaikuttaa tulkitsevan Adelmanin Gamepad-kommentin melko tuomitsevaksi. Adelmanin ero nähdään "isona menetyksenä" Nintendolle, mutta vaikka he uskovatkin Nintendon tarvitsevan korjata siltoja, eivät he vielä näe tätä "indie-pelien loppuna" Wii U:lla.
Ja nämä ovat siis niitä "hyvän sanoman" levittäjiä. Jopa Nintendoon keskittyneiden pelitoimittajien on vaikea löytää positiivista ja innostuksen aihetta Wii U:n tilanteesta.
WiiU kyllä kiinnostaisi ostaa enemmän kuin ps3, koska WiiUulle on mukavia party, urheilu ja mariopelejä. Se vaan otta päähän, kun joutoo ostaman kolme lisäohjainta+ 3 remotea ja nunchuck ohjainta lisää ja se tekee liian kipeää lompakolle
Sitten vielä tallennuskapasiteetti. Riittääkö wiin sisäinen 32 gigan muisti edes kymmenelle pelillekään?
Wii U:n Virtuaalikonsoli on heidän mielestään "paperilla" periaatteessa hyvä palvelu, mutta palvelun käytännön pelitarjonta ei selvästikään ole riittävästi näillekään pelaajille.
Höhhöh, huikeita tyyppejä! Tällaisen huomion jälkeen en voi ihan 100% vakavasti ottaa näiden herrojen juttuja, jotka nyt toki ovat muutenkin vain muutaman pelijournon mielipiteitä.
WiiU kyllä kiinnostaisi ostaa enemmän kuin ps3, koska WiiUulle on mukavia party, urheilu ja mariopelejä. Se vaan otta päähän, kun joutoo ostaman kolme lisäohjainta+ 3 remotea ja nunchuck ohjainta lisää ja se tekee liian kipeää lompakolle
Konsolin mukana tuleva GamePad + 3 Remotea riittää kyllä aika pitkälle, varsinkin partypeleissä. Kannattaa tarkistaa haluamiesi pelien ohjainvaatimukset.